Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.khadi.kharkov.ua/dspace/handle/123456789/1086
Title: REGRESSIVE ANALYSIS OF BRAKING EFFICIENCY OF M1 CATEGORY VEHICLES WITH ANTI-BLOCKING BRAKE SYSTEM
Other Titles: РЕГРЕСІЙНИЙ АНАЛІЗ ЕФЕКТИВНОСТІ ГАЛЬМУВАННЯ АВТОМОБІЛІВ КАТЕГОРІЇ М1 З АНТИБЛОКУВАЛЬНОЮ СИСТЕМОЮ ГАЛЬМ
РЕГРЕССИОННЫЙ АНАЛИЗ ЭФФЕКТИВНОСТИ ТОРМОЖЕНИЯ АВТОМОБИЛЕЙ КАТЕГОРИИ М1 С АНТИБЛОКИРОВОЧНОЙ СИСТЕМОЙ ТОРМОЗОВ
Authors: Sarayev, О.
Сараєв, А. В.
Сараєв, О. В.
Keywords: vehicle
road accident
braking
clutch
deceleration
calculation
автомобіль
аварія
гальмування
зчеплення
сповільнення
розрахунок
автомобиль
авария
торможение
сцепление
замедление
расчет
Issue Date: 2015
Publisher: Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет
Citation: Sarayev, O. Regressive analysis of braking efficiency of M1 category vehicles with anti-bloking brake system / О. Sarayev // Автомобильный транспорт : сб. науч. тр. / М-во образования и науки Украины, ХНАДУ ; [редкол.: Туренко А. Н. (гл. ред.) и др.]. – Харьков, 2015. – Вып. 36. – С. 67-72.
Abstract: The problematics of assessing the effectiveness of vehicle braking after road accidentoccurrence is considered. For the first time in relation to the modern models of vehicles equipped with anti-lock brakes there were obtained regression models describing the relationship between the coefficient of traction and a random variable of steady deceleration. This does not contradict the essence of the stochastic physical object, which is the process of vehicle braking, unlike the previously adopted method of formalizing this process, using a deterministic function.
URI: http://dspace.khadi.kharkov.ua/dspace/handle123456789/1086
ISSN: 2219-8342
Appears in Collections:Выпуск 36

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
АТ_36_11.pdf320.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.