Випуск 103
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/19110
Переглянути
Перегляд Випуск 103 за Автор "Bagrov, Valeriy"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Застосування сучасних методів фрактального формалізму для дослідження впливу іонно-плазмових покриттів на оцінювання зносостійкості деталей об’ємного гідроприводу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Глушкова, Д. Б.; Багров, В. А.; Волчук, В. М.; Hlushkova, Diana; Bagrov, Valeriy; Volchuk, VolodymyrПроведено дослідження з отримання та нанесення покриття Ti-Cr-N на поверхню сталі 38Х2МЮА. Мета та постановка завдання. Дослідження доцільності застосування фрактального підходу для оцінювання впливу плазменних покриттів на підвищення зносостійкості деталей об’ємного гідропривода. Матеріали та методики досліджень. Матеріалом для іонного бомбардування був обраний Cr, оскільки він дає змогу знизити температуру підкладки перед нанесенням покриття та уникнути небезпеки розміцнення поверхні. Після термічного оброблення сталі 38Х2МЮА її твердість коливається в межах 40...45 HRC. Товщина покриття, яке наноситься, змінювалася в межах від 3 до 6 мікрон, що відповідає хорошій адгезії, менша товщина істотно не впливає на властивості виробу, а в разі товщини понад 6 мікрон спостерігається відшаровування через погану адгезію з підкладкою. Виклад основного матеріалу. Проведено п’ять серій експериментів зі значеннями твердості HRC 42, 43, 44, 45, 46. Для оцінювання впливу структури покриття Ti-Cr-N робочої поверхні деталей об’ємного гідропривода на показники його зношування застосовували фрактальний аналіз. Відносна похибка обчислень показників зношування для фрактальних моделей коливалася в межах 0.04…8.96. Без використання показників фрактальної розмірності поверхні коефіцієнт кореляції моделі Y(Х2) становив лише 0,73. Експериментально встановлено, що найменше значення зношування 2,11 отримано за умови товщини покриття та твердості 45 HRC прогнозується в разі 6 мкм і шорсткості 0,15. Для підтвердження цієї гіпотези був проведений експеримент з визначення зносостійкості, якщо твердість 45, шорсткість 0,16 і товщина покриття дорівнює 6. Висновки. Результати досліджень показників зношування зразків із покриттям Ti-Cr-N за умови значень твердості матеріалу підкладки 42...46 HRC, шорсткості поверхні та товщини покриття показали доцільність застосування фрактального підходу до оцінювання структури.Документ Наплавлення штампів економнолегованими вториннотвердіючими сталями(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Багров, В. А.; Bagrov, ValeriyМетою є підвищення зносостійкості та термостійкості вторинно термообробленої сталі для наплавлення способом оптимізації складу легованого порошкового дроту із вмістом титану, молібдену та хрому. Було виявлено, що завдяки підвищенню термостійкості сплави на основі заліза Cr-Mn-Ti дають змогу збільшити вміст карбідної фази TiC. Крім того, додавання Mo допомагає стабілізувати твердість і термостійкість за більш високих температур унаслідок дисперсійного твердіння. Сталь 18Х4Г10М5Т3С має високі показники жаро- й зносостійкості та підвищену контактну міцність завдяки рівномірному розподілу карбідів та інтерметалідних сполук і підвищеній дифузії карбідних фаз у процесі старіння.Документ Нові електроди для наплавлення деталей, які працюють в умовах абразивного з помірним ударним навантаженням(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Багров, В. А.; Bagrov, ValeriyМета роботи – удосконалення електродного покриття з метою виробництва зварювальних електродів, що використовуються для наплавлення деталей, які працюють в умовах абразивного зношування з помірним ударним навантаженням. Застосування складу цього електродного покриття дає змогу проводити наплавлення стальних деталей у понад два шари й чавунних – в один шар. Вміст компонентів покриття зварювальних електродів мармуру становить 6–8 %, плавикового шпату 4–6 %, графіту 5,5–6,6 %, ферохрому 58,5–70,5 %, силікомангану 3–5 %, феротитану 1–2 %, карбіду бору 5,5–6,5 %, соди 0,5–1,5 %, слюди 4–6 %, що підвищить довговічність деталей, які працюють в умовах ударно-абразивного зношування, удвічі–утричі. Технічний результат досягається завдяки запропонованому складу електродного покриття, що забезпечує високі зварювально-технологічні властивості електрода та якість наплавленого металу. Це дає змогу робити багатошарове електродугове наплавлення деталей, що працюють в умовах абразивного зношування з помірним ударним навантаженням.