2018
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/2252
Переглянути
Перегляд 2018 за Автор "Бажинова, Тетяна Олексiївна"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Оцiнка автомобiлiв за рахунок визначення показникiв якостi на етапi експлуатацiї(2018) Бажинова, Тетяна ОлексiївнаАктуальність роботи пов’язана з економічними і соціальними проблемами сучасності та обумовлена необхідністю придбання автомобілів, що мають високу якість і пристосованість до умов експлуатації в Україні. У дисертаційній роботі виконано узагальнення і розвиток наукових основ актуальної і важливої науково-технічної задачі з розроблення науковометодичного апарату оцінки якості легкових автомобілів, що складає основу концепції визначення взаємозв’язків, розробки математичних моделей і методів оцінювання та забезпечення якості на етапі експлуатації. Якість легкових автомобілів визначається рядом показників, що характеризують вагові та габаритні параметри, паливну економічність, продуктивність, маневреність, прохідність, надійність, безпека, вартість та інше. Таким чином, проблема оцінки і вибору користувачем легкового автомобіля на етапі експлуатації вирішена не повністю, що визначає актуальність даної теми. В роботі наведені теоретичні дослідження методів оцінки показників якості автомобілів на етапі експлуатації. Для оцінки якості автомобілів розроблені експлуатаційні показники. Важливими критеріями оцінки показників якості автомобілів на етапі експлуатації є функціональна стабільність, екологія, комфорт, технічні рішення, безпека руху. З наведених досліджень виходить, що для конкретного автомобіля критерій функціональної стабільності оцінки показників якості не буде величиною постійною і залежить від середньої швидкості руху. У період динамічного зростання високо конкурентного автомобільного ринку постійно підвищується рівень комфорту як водія, так і пасажирів. Це досягається за рахунок поліпшення конструкції автомобіля, тобто розмірів салону, багажника, колії коліс та колісної бази, а також рівня шуму та температури в салоні. В роботі показано зміну критеріїв показників оцінки якості функціональної стабільності і комфорту базового автомобіля, гібридного та електромобіля в залежності від середньої швидкості руху. Екологічна безпека автомобілів оцінена шляхом комплексного аналізу ряду техніко-екологічних проблем, включаючи закономірності утворення токсичних і канцерогенних речовин, техногенне забруднення атмосфери, дослідження паливно-екологічних показників двигунів та інші. Критерій сумарної токсичності є багатовимірним вектором, який важко висловити одним числом. Отже оцінити якість екологічної безпеки автомобіля можна істотно спростити, якщо за базову норму стандарту (Євро-6) прийняти оксид азоту (NOx) рівній 0,06 г/км для бензинових і 0,08 г/км для дизельних двигунів, а витрату палива прийняти за мінімальну. Визначення якості екологічної безпеки встановлено для автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння і для гібридних автомобілів. Безпека автомобіля характеризується гальмівними якостями, габаритами і наявністю додаткових опцій, що забезпечують безпечні умови роботи водія. Узагальнюючим показником активної безпеки прийнято гальмівний коефіцієнт, а пасивної безпеки прийнято кількість зірок отриманих в рейтингу безпеки EuroNCAP Європейської програми перевірки пасивної безпеки серійних легкових автомобілів. Таким чином, критерій оцінки показників якості безпеки руху визначено за кількістю зірок отриманих в оціночному рейтингу краш-тестів та при урахуванні гальмівного шляху при швидкості 100 км/год. Критерій якості технічних рішень визначено на підставі аналізу значень показників аналогів, які відображають найкращі світові тенденції їх розвитку. До значень показників оцінки якості технічних рішень автомобіля відносяться витрата палива, маса автомобіля, час розгону до 100 км/год, максимальна швидкість. Проблему перетворення багатокритеріальної задачі оцінки якості в одно-критеріальну вирішено способом формування інтегрального показника. Виходить, що чим менше інтегральний критерій, тим вище якість легкового автомобіля. Отже математична модель інтегрального критерія оцінки якості автомобілів з урахуванням середньої швидкості руху складено для базових автомобілів, гібридних і електромобілів. В роботі розглянуто нові можливості підвищення ефективності використання легкових автомобілів на основі результатів дослідження методів оцінки показників якості на етапі експлуатації. Методологія практичної реалізації проведених досліджень заснована на оцінці показників якості легкових автомобілів на етапі експлуатації від середньої швидкості руху за критеріями безпеки руху, технічних рішень, екологічності, комфорту та функціональної стабільності, а також сформульовано основні методологічні принципи. Інтегральний критерій оцінки показників якості автомобілів суттєво залежить від умов експлуатації. В роботі наведено коефіцієнти корегування інтегрального критерія для базового, гібридного і електромобіля в залежності від умов експлуатації. Швидкість руху має найбільший вплив на інтегральний критерій оцінки показників якості автомобілів. При збільшені швидкості руху від 20 до 100 км/год інтегральний критерій оцінки показників якості автомобілів знижується більше ніж в 2 рази, гібридних і електромобілів в 1,5–1,6 рази. Отже проблемі збільшення швидкостей руху для автомобілів необхідно приділяти особливу увагу. Швидкість – це резерв, який може значно підвищити показники оцінки якості автомобілів. Інтегральна оцінка показників якості та конкурентоспроможності проводилася на основі підходів і математичних моделей, викладених в теоретичної частини цієї роботи. Найкращій альтернативі (легковому автомобілю) має відповідати мінімальне значення інтегрального критерію якості. Остаточні результати моделювання та розрахунків, дозволили оцінити показники якості розглянутих базових, гібридних та електромобілів по виділеним критерієм, а також отримати загальну інтегральну оцінку якості автомобілів. Виконані дослідження і запропоновані методи оцінки показників якості автомобілів дозволяють забезпечити отримання оперативної інформації про особливості експлуатації в умовах України, на основі якої, для виробників автомобільної техніки створюються необхідні умови і можливості, які спрямовані на вдосконалення конструкції автомобілів, підняття іміджу марки автомобілів та збільшення обсягу продаж. За результатами досліджень запропоновано алгоритм та процедуру раціонального поетапного вибору варіанту придбання автотранспортних засобів на етапі експлуатації. Розробленні методики впроваджені в ТОВ «РЕАЛ», ТОВ «ІНТЕРСТИЛ», ТОВ «КАРСИС», а також використовуються в навчальному процесі ХНАДУ.Документ Оцiнка автомобiлiв за рахунок визначення показникiв якостi на етапi експлуатацiї(2018) Бажинова, Тетяна ОлексiївнаДиссертационная работа посвящена вопросам определения показателей качества автомобилей в зависимости от условий эксплуатации с учетом энергетических параметров и технических решений в их конструкции. Из анализа публикаций следует, что качество легковых автомобилей определяется рядом показателей, которые характеризуют весовые и габаритные параметры, топливную экономичность, производительность, маневренность, проходимость, надежность, безопасность, стоимость и др. Таким образом, проблема оценки и выбора пользователем легкового автомобиля решена не полностью, что определяет актуальность данной работы. Разработана и обоснована комплексная система структуры показателей качества легковых автомобилей от энергетических параметров и технических решений в их конструкции. Она позволяет оценивать и прогнозировать изменение показателей качества автомобилей на этапе эксплуатации. Критерии оценки показателей качества комфорта, экологической безопасности, функциональной стабильности зависят от средней скорости движения автомобиля, а технических решений и безопасности от конструкции автомобиля. Следует отметить, чем меньше значение критериев, тем лучше показатели качества автомобиля. Разработаны методы определения показателей качества автомобилей на этапе эксплуатации на основе интегрального критерия. При увеличении средней скорости движения интегральный критерий качества базовых автомобилей уменьшается, а гибридных и электромобилей имеет минимум при средней скорости движения 50–70 км/ч. С увеличением средней скорости движения автомобилей наблюдается увеличение критерия оценки комфорта для всех типов автомобилей в 1,6–2,0 раза, критерий оценки качества экологической безопасности базовых автомобилей уменьшается в 9–11 раз, а гибридных автомобилей увеличивается в 8–10 раз. При максимальной средней скорости движения критерии оценки качества экологической безопасности базовых и гибридных автомобилей равны. Критерии оценки показателей качества функциональной стабильности базовых, гибридных и электромобилей с увеличением средней скорости движения уменьшается в 10–11 раз. Но следует заметить, что критерий оценки показателей качества функциональной стабильности базовых автомобилей больше в 1,3–1,5 раза гибридных и в 1,8–2,0 раза электромобилей. В результате выполненного исследования предложены алгоритм и процедура рационального выбора варианта приобретения автомобиля на этапе эксплуатации. Разработанные методики внедрены в ООО «РЕАЛ», ООО «ИНТЕРСТИЛ», ООО «КАРСИС ».