2018
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/2252
Переглянути
Перегляд 2018 за Автор "Мосьпан, Наталiя Вiкторiвна"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Формування стратегiй автотранспортних пiдприємств по обслуговуванню разових замовлень на перевезення вантажiв у мiжмiському сполученнi(2018) Мосьпан, Наталiя ВiкторiвнаДисертація присвячена вирішенню науково-прикладної задачі формування стратегій автотранспортних підприємств по обслуговуванню разових замовлень на перевезення вантажів у міжміському сполученні. Під впливом розвитку середніх, малих підприємств та приватного бізнесу істотно збільшився обсяг замовлень на перевезення вантажів, що мають разовий характер. Однією з причин широкої популярності використання вантажовласниками такої форми укладання договорів як «разове замовлення» є потужний розвиток інформаційних технологій, що спричинив появу та успішне функціонування спеціалізованих логістичних сайтів. Розміщення замовлення на перевезення вантажів у міжміському сполученні на спеціалізованих логістичних сайтах дозволило вантажовласникам заощаджувати час на пошук транспортної компанії, що готова прийняти замовлення до виконання. Що стосується автотранспортних підприємств, то в цьому випадку ситуація дещо інакша. Стохастичний характер надходження разових замовлень зумовив потребу у перевізників відстежувати постійну зміну основних параметрів замовлень та приймати рішення щодо їх виконання в умовах невизначеності. Посилаючись на власний досвід, перевізники вирішують ці питання шляхом розробки та використання різних стратегій поведінки на ринку транспортних послуг, що, 3 як правило, не мають жодного теоретичного підґрунтя. Виходячи з цього, перспективним напрямком дослідження питання організації міжміських вантажоперевезень є детальне вивчення процесу обслуговування разових замовлень на перевезення вантажів у міжміському сполученні, та створення на цій основі теоретично обґрунтованих стратегій перевізників по обслуговуванню разових замовлень. Важливе місце при дослідженні будь-кого роду процесів займає критерій ефективності. В дисертаційній роботі обґрунтуванню критерію ефективності роботи перевізника, який надає послуги з міжміських вантажоперевезень за разовими замовленнями, приділяється особлива увага, оскільки цей аспект являється одним з пунктів наукової новизни дисертаційного дослідження. В загальному випадку критерій ефективності оцінюють як різницю між результатом діяльності об’єкта дослідження та витрат, які були необхідні для його досягнення. Результатом діяльності автотранспортних підприємств, що функціонують на ринку разових замовлень є дохід від перевезень за обертовий рейс, а витрати на цю діяльність можуть бути описані двома видами ресурсів: фінансовими та часовими. Всі складові цього критерію є випадковими величинами та часові ресурси мають іншу одиницю виміру, ніж два перших показники. Тому для приведення часових показників до тих же одиниць, що й показники доходів та фінансових витрат, а саме до грошового еквіваленту, в рамках дослідження вводиться додатковий коефіцієнт, що відображає вартість однієї доби роботи перевізника. Чисельне значення коефіцієнту, що враховує вартість доби роботи перевізника, для кожного з них являється деякою суб’єктивною величиною, так як кожен перевізник при здійсненні своєї діяльності самостійно обирає фактори, які враховує при визначенні вартості доби роботи. Тому, з метою нівелювання кожної з можливих суб’єктивних оцінок перевізників, в дисертаційній роботі значення цього коефіцієнту приймається на рівні постійної величини. 4 Крім того, для надання об’єктивної оцінки фінансового результату роботи перевізника варто зосереджуватись на визначенні не загальної суми прибутку перевізника за обертовий рейс, а на його питомій величині. Тому в роботі здійснюється перехід від загального критерію ефективності до часткового критерію шляхом поділу різниці між доходом та витратами за обертовий рейс на часові витрати його виконання. Отриманий критерій ефективності обслуговування разових замовлень на перевезення вантажів у міжміському сполученні не має жодних протиріч та дозволяє об’єктивно оцінити ефективність їх виконання. Під час дослідження закономірностей надходження разових замовлень, встановлення та експериментальна перевірка яких являється ще одним з пунктів наукової новизни дисертаційного дослідження, встановлено, що за умовами свого виникнення потік, що утворюють разові запити вантажовідправників на міжміські перевезення, відповідає найпростішому. Оскільки, окреме разове замовлення, що заявляє вантажовласник до виконання протягом доби є рідкісною подією, а кількість вантажовідправників, котрі мають разові потреби в перевезеннях протягом доби, є значною. Виходячи з цього, надходження великої кількості разових замовлень від різних вантажовідправників по всій країні протягом доби утворює сумарний потік, що за умовами свого виникнення відповідає найпростішому пуассонівському потоку. Експериментальна перевірка висунутої гіпотези , що здійснювалась за допомогою критерію Колмогорова, шляхом визначення максимального відхилення між емпіричною та теоретичною функціями розподілу Пуассона, дозволила її не спростувати. Адже в жодному з проведених експериментів як для випадково обраних 30 напрямків перевезення, так і для кожного з регіональних напрямків, в яких розглядались сумарні обласні потоки замовлень, максимальне відхилення між емпіричною та теоретичною функціями розподілу Пуассона не перевищило критичного значення обраного критерію згоди. Це свідчить про те, що вхідний потік разових 5 замовлень на перевезення вантажів у міжміському сполученні відповідає найпростішому пуассонівському потоку. На підставі дослідження характеру надходження разових замовлень та умов їх отримання для різних населених пунктах формуються три стратегії поведінки перевізників по обслуговуванню разових замовлень на перевезення вантажів у міжміському сполученні. Такими стратегіями являються: вимоглива перевізник обирає для виконання лише замовлення привабливого напрямку перевезення, для якого співвідношення інтенсивності надходження разових замовлень до інтенсивності надходження автомобілів, що на них претендують, перевищує значення 1, 05; вибіркова перевізник реагує на замовлення привабливого та звичайного напрямків перевезення, для яких співвідношення інтенсивності находження разових замовлень до інтенсивності надходження автомобілів, що на них претендують, перевищує значення 0,7; байдужа перевізник обирає для виконання будь-які замовлення. Важливим показником, що також являється елементом кожної зі стратегій є максимально припустима для перевізника відстань порожньої подачі автомобіля під наступне завантаження в обертовому рейсі. Для визначення нижньої межі цього показника для кожної з областей країни визначаються регіони переїзду, кількість яких для забезпечення регіонів достатньою кількістю варіантів переїзду не повинна бути менша, ніж два пункти. Таким чином, нижньою межею відстані порожньої подачі автомобіля під завантаження встановлюється відстань рівна 250 км, а верхньою межею відстань вдвічі більша попередньо визначеного показника 500 км. Сформовані стратегії поведінки перевізників по обслуговуванню разових замовлень на перевезення вантажів у міжміському сполученні являють собою набір зручних управлінських рішень по обслуговуванню випадкової складової ринку транспортних послуг. 6 Аналіз отриманих на підставі імітаційного моделювання за кожною зі стратегій фінансових результатів показав, що більш вигідними являються стратегії при не перевищенні відстані порожньої подачі автомобіля 250 км. Зокрема, найефективнішою являється вимоглива стратегія, для якої значення питомого прибутку дорівнює 1502,3 грн/добу. В той час як вибіркова та байдужа стратегії дещо поступаються місцем вимогливій за значеннями питомого прибутку, що складають 1446,9 грн/добу та 1426,4 грн/добу відповідно. Крім того, вдалося встановити, що по кожній зі стратегій питомий прибуток перевізника досить точно описується нормальним законом розподілу. Встановлення цього факту не суперечить загальновідомим щодо цього твердженням науковців-економістів, і тому це може вважатися підтвердженням коректності отриманих результатів. Розроблені практичні рекомендації щодо використання пропонованих стратегій з обслуговування разових замовлень на перевезення вантажів у міжміському сполученні надано для перевізників, які прагнуть підвищити ефективність своєї діяльності за рахунок прийняття обґрунтованих управлінських рішень. Вони ґрунтуються на аналізі особливостей функціонування ринку разових замовлень, що характеризується різними умовами отримання замовлення перевізником. Практична значимість результатів роботи підтверджується отриманими актами впровадження розроблених в дисертаційній роботі напрацювань в сфері дослідження обслуговування разових замовлень на перевезення вантажів у міжміському сполученні у навчальний процес ХНАДУ, у виробничий процес ТОВ «Експрес», ПП «Фурбі-Транс», у науково-дослідний процес ДП «Держдор НДІ», Державного агентства автомобільних доріг України.Документ Формування стратегiй автотранспортних пiдприємств по обслуговуванню разових замовлень на перевезення вантажiв у мiжмiському сполученнi(2018) Мосьпан, Наталiя ВiкторiвнаДисертація присвячена вирішенню науково-прикладної задачі формування стратегій автотранспортних підприємств по обслуговуванню разових замовлень на перевезення вантажів у міжміському сполученні. У роботі формалізовано процес обслуговування разових замовлень на перевезення вантажів у міжміському сполученні, на підставі чого сформовано об’єктивний критерій ефективності досліджуваного процесу, що враховує не лише фінансові показники діяльності підприємства, а й часові витрати на досягнення фінансового результату. В результаті дослідження процесу надходження разових замовлень на перевезення вантажів у міжміському сполученні встановлено та експериментальним шляхом доведено відповідність вхідного потоку разових замовлень потоку Пуассона. Сформовані стратегії поведінки перевізників по обслуговуванню разових замовлень на перевезення вантажів у міжміському сполученні ґрунтуються на розподілі напрямків перевезення вантажів за їх привабливістю стосовно перспектив отримання наступного замовлення та максимально припустимої відстані подачі автомобіля під завантаження.