Перегляд за Автор "Fandieieva, A. Ye."
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Application of the method of mind maps in the process of foreign languages teaching(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Fandieieva, A. Ye.Документ Construction and layout of automobiles and internal-combustion engines : study guide(ФОП Бровін О. В., 2023) Klymenko, V. I.; Voronkov, O. I.; Leontiev, D. M.; Mykhalievych, M. H.; Yaryta, O. O.; Ponikarovska, S. V.; Borzenko, O. P.; Fandieieva, A. Ye.; Клименко, В. І.; Воронков, О. І.; Леонтьєв, Д. М.; Михалевич, М. Г.; Ярита, О. О.; Понікаровська, С. В.; Борзенко, О. П.; Фандєєва, А. Є.This publication describes the design and operation of mechanisms, units and systems of cars and internal combustion engines for the purpose of teaching and self-training of university students in the direction of "mechanical engineering" and "transport" in the scope of the curriculum.Документ Peculiarities of professional training of future economic professionals in higher education institutions(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Fandieieva, A. Ye.Документ Документ The concept of the clutch control law of a car(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Mykhalevych, M. H.; Fandieieva, A. Ye.; Михалевич, М. Г.; Фандєєва, А. Є.Problem. The combination of comfortable automatic control of the car's transmission and at the same time preservation of high indicators of energy efficiency and cost of a design is possible by use of automatic mechanical transmission. The automatic clutch control system plays a significant role in providing comfort in such transmissions. The laws of controlling it are not perfect today. Goal. The aim of the work is to create a clear concept of the law of clutch control, which is easy to implement in a microcontroller and is well adapted to adapt to different driving conditions. Methodology. Graphically, the concept of the perspective law of clutch control is formed by two Bezier curves. One of the curves acts as a guide, and the other forms the surface of the law. Results. On the basis of the Bézier curves of the third degree the concept of the law is formed and the connection of the reference points of the Bézier curves with the physical parame-ters of the working process of vehicle movement is substantiated. Originality. The formation of the Bézier curve, which is decisive for the concept of the law, is formed on the basis of a typical working process of synchronization of the angular velocity of the clutch discs during the movement of the vehicle. In contrast to the laws of clutch control considered in the scientific litera-ture, the proposed concept provides for clutch control outside the site of the synchronization process and ensures the avoidance of jerks during further acceleration. Practical value. The proposed algorithm provides full engagement of the clutch only after full synchronization of the clutch discs. The formation of a special form of the law in the form of a curve tangent to the abscissa axis reduces the jerks when closing the clutch discs.Документ Деякі аспекти професійно-орієнтованої мовної підготовки в технічних ЗВО(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Фандєєва, А. Є.; Фандеева, А. Е.; Fandieieva, A. Ye.У статті розглядаються напрямки і завдання професійно-орієнтованої мовної підготовки в сучасному технічному ЗВО. Аналізується роль іноземних мов як інструменту професійної діяльності, що дозволяє сучасному фахівцю здійснювати науково-дослідницьку та освітню діяльність на більш високому рівні – міжнародному.