Перегляд за Автор "Karpenko, V."
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ NOISE AS AN INDIRECT CRITERION FOR EVALUATING THE CRITICAL SPEED OF VEHICLE TIRE AT HYDROPLANING(Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет, 2017) Karpenko, V.; Masliaiev, K.; Карпенко, В. О.; Масляєв, К. В.; Карпенко, В. А.; Масляев, К. В.An alternative method for determining the critical rolling speed of automobile tires with various tread patterns during hydroplaning is considered. The critical speed of the car at which the hy-droplaning process takes place is determined. This method is based on recording the tire noise emission when driving on a wet road pavement.Документ Research of the factors influencing the operational performance of urban public transport(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Skirkouski, S.; Sedziukevich, U.; Karpenko, V.; Svichynskyi, S.; Скірковський, С. В.; Седюкевич, В. М.; Карпенко, В. О.; Свічинський, С. В.Problem. Currently, there is no universal approach to improve the efficiency of the urban public transport operation. Different methods are used during the estimation of public transport operation cost and the quality of services for the passengers. It makes actual the development of the target function which will allow assessing the carrier cost and passenger expenditures, and therefore find the balance between the interests of these parties of the transportation process. Thus, the alternative to the existing approaches can be created and then used to organize passenger transportation and improve transport enterprise management. Development of this alternative is the actual task as the new target function will open the horizon to improve the methods of organization of public transport operation. Goal. The new approach to optimize the costs of public transport operation needs to be tested for the appropriateness for the planning of passenger service in cities. Methodology. The developed target function was derived as the result of the analysis of the economic and social factors influencing the efficiency of the urban public transport operation. Results. The use of the developed target function allows finding the optimal values of cost components for the passenger and the carrier. Originality. The obtained function to optimize the performance of public transport allows reducing the costs of suboptimal use of vehicles capacity, suboptimal allocation of the vehicles to the routes and the irrational organization of vehicles operating on the routes. Practical value. The results of the research clarify the controlled and uncontrolled parameters of the public transport system operation.Документ ВЛИЯНИЕ ВОЛНОВОГО ИЗЛУЧЕНИЯ ДОРОЖНОГО АСФАЛЬТОБЕТОННОГО ПОКРЫТИЯ НА УРОВЕНЬ И ЧАСТОТУ СПЕКТРА ШУМОИЗЛУЧЕНИЯ АВТОМОБИЛЬНОЙ ШИНЫ(Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет, 2010) Перегон, Владимир Андреевич; Карпенко, Владимир Александрович; Коряк, Александр Алексеевич; Левченко, А. Н.; Баранник, Игорь Матвеевич; Перегон, Володимир Андрійович; Карпенко, Володимир Олександрович; Коряк, Олександр Олексійович; Левченко, О. М.; Баранник, Ігор Матвійович; Peregon, V.; Karpenko, V.; Koryak, А.; Levchenko, A.; Barannik, I.Проведены экспериментальные исследования по замеру шума автомобильной шины, спектральной характеристики шума шины и асфальтного покрытия при движении автомобиля. Сделан вывод о том, что волновые излучения дорожного асфальтобетонного покрытия не влияют на уровень и частоту спектра шумоизлучения автомобильной шины. Описана методика проведенных экспериментальных исследований.Документ ВОПРОСЫ ШУМА ПРИ ВЗАИМОДЕЙСТВИИ ШИНЫ С ДОРОГОЙ(Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет, 2015) Карпенко, В. А.; Перегон, В. А.; Левченко, А. Н.; Коряк, А. А.; Карпенко, В. О.; Левченко, О. М.; Коряк, О. О.; Karpenko, V.; Perehon, V.; Levchenko, A.; Koryak, A.Рассмотрен вопрос шумоизлучения системы «автомобильная шина–дорога». Проведены экспериментальные исследования по измерению вибрации дорожного полотна, построена его частотная характеристика. Проведен сравнительный анализ частотных характеристик, полученных исследователями ХНАДУ, с результатами, полученными другими учеными.Документ Керування легковим автомобілем з урахуванням його завантаження(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2012) Приймак, О. В.; Карпенко, В. Р.; Павлюк, В. І.; Павлюк, В. И.; Pryjmak, O.; Karpenko, V.; Pavljuk, V.Розглянуті умови здійснення криволінійного руху автомобіля під впливом керуючих дій водія залежно від його завантаження, що дає можливість коректувати алгоритм роботи електронних систем активної безпеки автомобіляДокумент ХАРАКТЕР И ПРИЧИНЫ РАЗРУШЕНИЯ ШЕСТЕРЁН ДОРОЖНО-СТРОИТЕЛЬНЫХ И СЕЛЬСКОХОЗЯЙСТВЕННЫХ МАШИН(Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет, 2011) Бондаренко, С. И.; Карпенко, В. А.; Нестеренко, Е. А.; Пирогова, Л. В.; Бондаренко, С. І.; Карпенко, В. О.; Нестеренко, О. А.; Пірогова, Л. В.; Bondarenko, S.; Karpenko, V.; Nesterenko, E.; Pirohova, L.Исследованы характер разрушения и причины выхода из строя шестерён тракторов и бульдозеров, даны рекомендации по повышению долговечности и надёжности шестерён.