Перегляд за Автор "Shcherbak, O."
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ INFLUENCE OF INTELLECTUAL POTENTIAL ON PRODUCTION EFFICIENCY OF ROAD CONSTRUCTION ENTERPRISES(Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет, 2018) Khachaturian, Е.; Khachaturian, S.; Shcherbak, O.; Хачатурян, О. С.; Хачатурян, С. Л.; Щербак, О. В.; Хачатурян, Е. С.; Хачатурян, С. Л.; Щербак, О. В.Problem. Based on high technologies, modern production requires the creation of powerful in-tellectual potential at manufacturing enterprises and at road construction enterprises as well. Its presence makes possible to implement the latest technologies in the practice of road construc-tion, to provide the country with an extremely necessary road network of high quality. The intel-lectual potential of a road construction company involves not only the highly professional staff and the educational level of its employees, but also their ability to respond quickly to changing conditions of road construction machinery operation and to take adequate decisions on its management thereby achieving the maximum efficiency of work performance. Goal. Analyze the intellectual potential of road construction en-terprises and to ground the needs and oppor-tunities for improving its quality. Meto-dology. The article has proved the relationship between the intellectual potential of road construction enterprises and the quality of training specialists in special and higher educational institutions. The necessity of obtaining engineering knowledge of the highest level by future operators of road construction machinery is grounded. A low inno-vative and knowledge-intensive level of domestic road construction has been defined. The achieved degree of intellectualization of enterprises in the road construction sector can be characterized as insufficient and tending to decrease due to the insufficient level of training highly qualified specialists. The quality of training specialists of all levels does not meet modern requirements and the achieved level of manufactured machinery and technologies used in road construction. Originality. The article reveals the reasons of the low level of intellectual potential at road construction enterprises and the trends towards its further reduction. Practical value. The necessity of significant increase of the professional and educational level of workers in the road construction industry in the shortest possible period has been justified due primarily to the high degree of automation and computerization of modern road construction machinery and equipment. The ways of effective formation of intellectual potential of road construction enter-prises are outlined according to the current requirements.Документ Вплив рейкових стиків на динамічні зусилля, які виникають під час пересування ходових коліс мостових кранів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Фідровська, Н. М.; Перевозник, І. А.; Щербак, О. В.; Fidrovskay, N.; Perevoznik, I.; Shcherbak, O.; Фидровская, Н. Н.; Перевозник, И. А.; Щербак, О. В.У статті розглянуті динамічні навантаження, які виникають під час пересування ван-тажних візків і кранів мостового типу. Основні динамічні навантаження з’являються під час переходних процесів. Поганий стан рейкових колій призводить до появи додаткових динамічних навантажень. Особливо на це впливають відхилення підкранових рейок, зокрема вибоїни на рейках і поганий стан стиків.Документ Математическое и компьютерное моделирование нагруженности основных элементов рамы фронтального погрузчика(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Щербак, О. В.; Иваненко, О. И.; Резников, А. А.; Хачатурян, С. Л.; Shcherbak, O.; Ivanenko, O.; Reznikov, A.; Hachaturan, S.; Щербак, О. В.; Іваненко, О. І.; Резников, О. О.; Хачатурян, С. Л.Выполнено исследование влияния степени приближения математической модели к реальному процессу и изменение нагруженности основных элементов рамы фронтального погрузчика. Используя компьютерное моделирование, было исследовано напряженное состояние основных элементов рамы погрузчика с учетом динамических нагрузок, полученных путём математического моделирования.Документ ОЦЕНКА ПРОЧНОСТИ НЕСУЩИХ СИСТЕМ СПЕЦТЕХНИКИ, СОЗДАННОЙ НА БАЗЕ АВТОМОБИЛЬНЫХ И ТРАКТОРНЫХ ШАССИ(Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет, 2014) Щербак, О. В.; Бойко, С. И.; Дибров, Е. И.; Гуменюк, И. А.; Бойко, С. І.; Дібров, Є. І.; Гуменюк, І. А.; Shcherbak, O.; Boiko, S.; Dibrov, Ye.; Gumeniuk, I.Представлена методика оценки прочности несущих систем дорожно-строительных машин, созданных на базе автомобильных и тракторных шасси. Методика предполагает использование современных компьютерных программ трехмерного моделирования и прочностного конечноэлементного анализа.Документ РАЗРАБОТКА РАЦИОНАЛЬНЫХ ПАРАМЕТРОВ НЕСУЩЕЙ СИСТЕМЫ ШАРНИРНОГО ТЯГАЧА(Харьковский национальный автомобильно-дорожный университет, 2016) Щербак, О. В.; Суминов, А. В.; Бойко, С. А.; Сумінов, А. В.; Бойко, С. О.; Shcherbak, O.; Suminov, A.; Boiko, S.Представлена методика оценки прочности колесного тягача на базе шарнирно-сочлененного трактора. Методика предполагает использование современных компьютерных программ трехмерного моделирования и прочностного конечно-элементного анализа.