Перегляд за Автор "Solodov, V. G."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Impurity transfer model of transport origin in the structure of the streets-canyons of the central part of Kharkov(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Solodov, V. G.; Солодов, В. Г.The work is devoted to the development of a model and the study of the characteristics of the process of transporting pollutants in the surface layer of the quarters of the central part of the city in the presence of plantings and terrain. The micro-district of the central part of the city of Kharkov is considered as the basis of the model. On this basis, the LAWEP approach was applied [17], which consists in preliminary calculation of advection for the general center model on a relatively coarse grid. A linear source is provided along the centerline of the streets, emit-ting a constant in time consumption of impurities. Methodology. The motion of the air is de-scribed by the Navier-Stokes equations averaged by Reynolds. To model turbulent transport effects, the High-Reynolds two-parameter differential turbulence model with wall functions was used as the base one. Modeling of space canopy with leaves and tree branches is carried out on the basis of a porous medium model. The study was carried out using the authors MTFS® soft-ware package, with TVD scheme of 2/3 order of accuracy. The Results. Satisfactory agreement with experimental data was obtained. A thermal island phenomenon has been detected. The influence of the structure of canyon streets on the distribution of impurities from vehicles is shown.Документ Некоторые особенности переноса примеси в приземном слое вблизи автомобильной дороги(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Солодов, В. Г.; Solodov, V. G.На основе разработанного ПО поставлена задача о переносе примеси окиси угле-рода в приземном слое автомобильной дороги в условиях боковой ветровой эпюры, переменного рельефа местности и придорожных насаждений. Использована система уравнений Навье-Стокса, осредненных по Рейнольдсу, уравнение переноса примеси и уравнения модели турбулентности. Приведены данные натурных исследований. Обсуждается возможность проветривания придорожного пространства путем организации разрывов насаждений на изгибах автодороги.