Випуск 95 / Выпуск 95
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Випуск 95 / Выпуск 95 за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 38
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Методика розрахунку канатних барабанів на стійкість(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Фідровська, Н. М.; Нестеренко, В. В.; Караван, Р. А.; Fidrovska, N. M.; Nesterenko, V. V.; Karavan, R. A.Проблеми стійкості канатних барабанів є досить актуальними. Проведені дослідження дозволили отримати нову методику розрахунків циліндричних оболонок на стійкість, яка враховує не тільки довжину оболонки, але і жорсткість з’єднання з лобовинами. Крім цього, було отримано розрахункову формулу для визначення критичного тиску овальної оболонки, яка дає досить добре співпадіння із результатами експериментів американських вчених. Проведені досліджен-ня дозволили дійти висновку, що параметри канатних барабанів дозволяють повністю виключити необхідність встановлення кілець і ребер жорсткості.Документ Розробка методики проектування спеціалізованих машин на базі шарнірного тягача(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Щербак, О. В.; Сумінов, А. В.; Хачатурян, С. Л.; Shcherbak, О.; Suminov, A.; Khachaturian, S.Розглянуто методику проектування рам спеціальних машин для дорожнього будівництва та комунального господарства, яка дозволяє проектувати спеціальні машини із заданим рівнем надійності та довговічності. Методика дозволяє, використовуючи сучасні системи комп’ютерного моделювання, виконувати конструктивну доробку несучої системи базового тягача з використанням експериментальних даних та даних математичного моделювання.Документ Смуга на пружній основі, що описується різними моделями, навантажена рівномірно розподіленим навантаженням(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Кожушко, В. П.; Краснов, С. М.; Kozhushko, V. P.; Krasnov, S. M.Досліджено питання визначення реактивних тисків і згинальних моментів у смузі, навантаженій рівномірно розподіленим на всій її довжині навантаженням. Розглянуто три моделі ґрунтової основи і лінійно-деформівну півплощину, лінійно-деформівний шар скінченної товщини та модель Вінклера. Показано, що величини реактивного тиску і згинальних моментів у значній мірі залежать як від гнучкості системи «смуга – ґрунт», так і від застосованої при розрахунках моделі ґрунтової основи.Документ Оцінка потенціалу підвищення енергоефективноісті в smartgrid-системах з просьюмерами на базі електромобілів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Луценко, І. М.; Федоряченко, С. О.; Малієнко, А. В.; Рухлова, Н. Ю.; Кошеленко, Є. В.; Циган, П. С.; Lutsenko, I. M.; Fedoriachenko, S. O.; Malienko, A. V.; Rukhlova, N. Yu; Koshelenko, І. V.; Tsyhan, P. S.; Kholodov, A. P.Проаналізовано режими роботи електричних міських ТП 6(20)/0,4 кВ. Обґрунтовано науково-технічні рішення щодо використання електромобілів у якості просьюмерів електричної енергії. Визначено потенціал впливу електромобілів на втрати електричної енергії в «розумних» елект-ричних мережах. Надано техніко-економічне обґрунтування доцільності використання елект-ромобілів у якості просьюмерів з позицій зниження втрат та ефективності використання об-ладнання мереж.Документ Оцінка можливостей накопичення енергії приводом автонавантажувача(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Міщук, Д. О.; Міщук, Є. О.; Балака, М. М.; Mishchuk, Dmitriy; Мishchuk, Euvgen; Balaka, MaximУ процесі роботи автонавантажувача існують періоди його руху, при яких можна накопичувати енергію, зокрема у процесах гальмування та переміщеннях на уклонах. Накопичення та рекуперацію енергії в системі приводу автонавантажувача можна здійснювати за рахунок гідросистеми зі встановленим гідроакумулятором та електроприводом з генерацією енергії в акумулятори. Для оцінки величини накопичуваної енергії системою навантажувача пропонується дослідити його енерговитрати на циклограмах енерговитрат.Документ Напружений стан пролітної будови колодязного крана(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Руднєв, О. М.; Лятуринський, В. О.; Rudnev, A. M.; Liaturynskyi, V. A.В роботі проведено аналіз напружень у головних балках мостового колодязного крана. Розглядаються різні види навантаження: підйом із підхопленням, а також навантаження на штангу збоку. Напруження, що виникають у цих випадках, визначені експериментально, теоретично, а також за допомогою програмного забезпечення. Дослідження напруженого стану коробчастих балок кранів із жорстким підвісом різними методами вказують на достовірність методик.Документ Експериментальне визначення критичної глибини блокованого різання ґрунтів різцями та довжини лемеша ланцюгових екскаваторів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Кравець, С. В.; Супонєв, В. М.; Гапонов, О. О.; Рагулін, В. М.; Щукін, О. В.; Дмитренко, О. А.; Kravets, S.; Suponyev, V.; Ragulin, V.; Shchukin, O.; Goponov, A.; Dmytrenko, O.Розглянуто методику експериментальних досліджень та пристрої для реалізації робочих процесів розробки траншеї ланцюгово-скребковими екскаваторами, визначено критичну глибину асиметричного блокованого різання ґрунту різцями і довжину лемеша, проведено порівняння встановлених результатів із теоретичними даними.Документ Результати експериментальних досліджень взаємного впливу тензодатчиків на площинних елементах конструкції дорожньої машини(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Коваль, А. О.; Рукавишніков, Ю. В.; Koval, Andrii; Rukavyshnikov, JuriiПриведено методику та результати досліджень взаємного впливу тензоперетворювачів на похибки вимірювань динамічних навантажень у просторово розподілених комп’ютеризованих вимірювальних інформаційних системах.Документ Визначення глибини забивання шпунта з одним ярусом розпірок або анкерів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Кожушко, В. П.; Краснов, С. М.; Kozhushko, V. P.; Krasnov, S. M.Розглянуто спрощений варіант визначення глибини забивання шпунта з одним ярусом розпірок або анкерів. Наведено порівняльні результати визначення глибини забивання, отримані спрощеним способом і способом, який нами застосовується.Документ Аналіз сучасного інструментарію позиціонування робочого органу БДМ на будівництві(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Єфименко, О. В.; Плугіна, Т. В.; Yefymenko, Oleksandr; Pluhina, TetianaУ даній роботі проводиться аналіз інформаційно-програмного інструментарію для вирішення завдань позиціонування робочого органу машини у сучасному дорожньому будівництві. Обґрун-товано елементну базу систем позиціонування та переваги впровадження новітніх технологій інтелектуалізації. Висунуто пропозиції щодо використання програмного забезпечення у систе-мах позиціонування, що забезпечує адаптивну оптимізацію робочих процесів.Документ Дослідження коефіцієнта збільшення площі опорної поверхні після розгортання мобільного підйомника(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Кириченко, І. Г.; Рєзніков, О. О.; Рукавишніков, Ю. В.; Книшенко, А. О.; Kyrychenko, I.; Rieznikov, O.; Rukavishnikov, Yu.; Knyshenko, A.Представлено закономірності формування площі опорної поверхні для найбільш поширених опорних пристроїв мобільних підйомників та визначено коефіцієнт збільшення площі опорної поверхні після розгортання опорного пристрою. В результаті отримано залежності коефіцієнта збільшення площі опорної поверхні після розгортання опорного пристрою від довжини виходу опори для різних конструкцій опорних пристроїв, що використовуються в мобільних підйомниках з робочими платформами (МПРП).Документ Особливості комп’ютерного моделювання та дослідження режимів роботи елементів піднімальної платформи(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Кириченко, І. Г.; Черніков, О. В.; Роговий, А. С.; Рагулін, В. М.; Рєзніков, О. О.; Табуров, О. С.; Kyrychenko, I. H.; Chernikov, O. V.; Rogovyi, A. S.; Ragulin, V. M.; Reznikov, O. O.; Taburov, O. S.Робота є продовженням попередніх спільних досліджень кафедр будівельних і дорожніх машин, інженерної та комп’ютерної графіки й теоретичної механіки та гідравліки з використанням методів комп’ютерного моделювання у машинобудівній галузі. Метою роботи є розробка циф-рової моделі обладнання піднімальної платформи у середовищі Autodesk Inventor для виконання досліджень кінематики та режимів роботи за заданих умов експлуатації, а також оцінка пи-тань міцності конструкції за допомогою програми ANSYS.Документ ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021)Документ Багатокритеріальна модель вибору програмного забезпечення для проектування дерев’яних будинків(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Філь, Н. Ю.; Кононихін, О. С.; Fil, Nataliya; Kononykhin, AleksandrВ роботі проведено аналіз проблеми вибору програмного забезпечення для проектування дерев’яних будинків. Сучасна людина прагне жити в екологічній будівлі. А деревина має унікальні властивості, що робить її відмінним вибором для зведення екологічного житла. Для проектування дерев’яних будинків існує багато програмного забезпечення, яке має різні функції та можливості, вартість, а також вимоги до апаратного забезпечення. Вперше розроблено модель вибору програмного забезпечення для проектування дерев’яних будинків, яка, на відміну від існуючих, дозволяє обрати програмне забезпечення за багатьма критеріями та обмеженнями в умовах нечіткої вхідної інформації. Подальші дослідження будуть спрямовані на практичну реалізацію моделі у вигляді програмно-методичного комплексу.Документ Особливості конструкції та основні напрями удосконалення крокуючого рушія потужних технологічних машин(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Фідровська, Н. М.; Ярижко, О. В.; Крупко, І. В.; Fidrovskaya, N. M.; Yarizhko, O. V.; Krupko, I. V.Розглянуто особливості конструкції та процесу пересування технологічних машин, обладнаних чотирьохопорним крокуючим рушієм, із методикою визначення основних параметрів такого механізму. Показано фактори, що впливають на роботу привода такого механізму, їх вплив на ефективність та показано основні шляхи удосконалення такого механізму пересування.Документ Встановлення раціональних параметрів температури робочої рідини у гідроприводі екскаватора четвертої розмірної групи за різних умов експлуатації(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Пімонов, І. Г.; Погорілий, І. В.; Федючков, М. В.; Pimonov, I. G.; Pohorilyi, I. V.; Fedyuchkov, M. V.У статті розглянуто гідропривід сучасного екскаватора, на якому встановлено вплив температури робочої рідини на потужність, у залежності від технічного стану гідро елементів. Проведені дослідження показали, що нові насоси й які мають експлуатаційний знос, мають різну раціональну температуру робочої рідини.Документ Вдосконалення об’ємного гідроприводу будівельно-дорожніх машин використанням подільників потоку(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Пімонов, І. Г.; Pimonov, I. G.З метою забезпечення ефективності роботи гідроприводу будівельної машини шляхом поліпшення якості очистки робочої рідини від забруднень і живлення насоса, у статті розглядається, розробляється і вдосконалюється бортова оливоочищувальна система і ежекторне живлення насоса як єдина система, на основі об’ємного подільника потоку. Найбільш перспективними, за критерієм вартості, для використання в гідроприводі будівельної машини, є подільники потоку на основі лопатевих і роторних гідромоторів.Документ Визначення кінематичних та геометричних параметрів багатоскребкових ланцюгових траншейних екскаваторів на основі напівблокованого критичноглибинного режиму різання ґрунтів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Кравець, С. В.; Форсюк, С. Л.; Kravets, S. V.; Forsyuk, S. L.Розглянуто методику розрахунку деяких технологічних та геометричних параметрів ланцюгово-скребкового робочого органу траншейного екскаватора, що ґрунтується на критичноглибинному різанні ґрунтів.Документ Метод, моделі та інформаційна технологія прийняття рішень про стан технічних об’єктів в умовах нестаціонарних вхідних впливів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Полярус, О. В.; Лебединський, А. В.; Чепусенко, Є. О.; Poliarus, O. V.; Lebedynskyi, A. V.; Сhepusenko, Y. A.У світі спостерігається значне зростання обсягу вимірювальної інформації на складних та ве-ликих технічних об’єктах, прикладом яких є мостові споруди. Прийняття рішення щодо стану цих об’єктів в умовах нестаціонарних вхідних впливів є складним завданням. У статті запропо-новано здійснювати перехід від одноканальної обробки інформації до багатоканальної. В кож-ному каналі відбувається обробка однієї з мод Гільберта–Хуанга, на які розкладається кожна реалізація нестаціонарного сигналу. Показано, що найчастіше вистачає трьох перших мод роз-кладання, які в більшості випадків створюють стаціонарний процес. Якщо якась мода виявля-ється нестаціонарною, можливе її розкладання по зазначених модах. Кінцеве рішення за ста-тистичними критеріями приймається не за реалізаціями, як це традиційно здійснюється, а за модами Гільберта–Хуанга.Документ Оцінка можливості застосування електроавтобусів у м. Харків(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Зінченко, О. І.; Крахмальов, О. В.; Островерх, О. О.; Краснокутський, В. М.; Разарьонов, Л. В.; Zinchenko, O. I.; Krakhmalyov, O. V.; Ostroverkh, O. O.; Krasnokytsiy, V. M.; Razarenov, L. V.Аналізуються головні характеристики електричних автобусів з точки зору енергоефективності, екологічності, зручності для пасажирів. Це дає змогу говорити про перевагу екологічних транспортних засобів перед транспортними засобами на традиційному виді палива. Розглядаючи питання раціонального використання електроавтобусів у містах, можна посилатись на позитивний досвід європейських міст. Все більше і більше розвинутих країн всього світу використовують на міській мережі екологічний транспорт. На прикладі розглянутих польських міст, зокрема міста Катовіце, простежується позитивна тенденція збільшення числа електричних автобусів на транспортній мережі міста, що дає змогу говорити, що місто Харків також має великий технічний потенціал для впровадження електричних автобусів у міську маршрутну мережу.