Бакалаврські роботи
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3901
Переглянути
Перегляд Бакалаврські роботи за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 106
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Удосконалення організації перевезень деревних виробів на маршруті Харків – Вільнюс автомобілями ТОВ “САТП - 2001”(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Малик, Максим СергійовичУ якості об’єкта дослідження в даній роботі виступає процес перевезення деревних виробів в міжнародному сполученні рухомим складом ТОВ «САТП – 2001». Предметом дослідження є технологія перевезення, а саме вплив технології перевезення на якість та витрати по наданню послуг. Мета роботи – удосконалення процесу перевезення деревних виробів в міжнародному сполученні рухомим складом ТОВ «САТП – 2001» за рахунок вибору раціональної технології перевезення. Метод дослідження – аналітичний. Проведено маршрутизацію перевезень: Розробили нову трасу маршруту, яка проходить через Україну, Польщу та Литву. Провели аналіз марок рухомого складу, а саме розрахували витрати за перевезення 1 т вантажу для автомобілів обраної вантажності та годинну продуктивність. В результаті отримали, що більш доцільніше використовувати DAF 95FT95/430XF, так як дана марка має найнижчу собівартість транспортування та найвищу годинну продуктивність роботи. Для підвищення ефективності роботи на маршруті було запропоновано для роботи на маршруті ввести двох водіїв замість одного. Загальний економічний ефект від економії витрат на паливо при оптимальній розстановці місць заправки паливом на маршруті Харків – Вільнюс склав літом 22916,9 грн за рейс, зимою 39282,64 грн за рейс. Результати дослідження можуть бути використані в удосконаленні роботи підприємств, які надають послуги по перевезенню лікеро-горілчаної продукції в містах України.Документ Підвищення ефективності доставки дрібнопартіонних вантажів в міжнародному сполученні автомобілями Шебелинського відділення ТТС(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Мельник, Ярослав ІгоровичМета роботи – підвищення ефективності доставки дрібнопартіонних вантажів в міжнародному сполученні автомобілями Шебелинського відділення технологічного транспорту і спецтехніки. Об'єкт дослідження - процес доставки дрібнопартіонних вантажів в міжнародному сполученні. Предмет дослідження – вплив технологічних параметрів системи доставки дрібнопартіонних вантажів в міжнародному сполученні на підвищення ефективності доставки. Метод дослідження – аналітичний, математичний, В результаті проведених досліджень було визначено, що на сучасному етапі ринкові відносини вимагають високоефективних методів організації перевезень в плані підвищення ефективності доставки вантажів у міжнародному сполученні. В зв’язку зі збільшенням частки перевезень дрібнопартіонних вантажів, виникли жорсткі умови щодо доставки «точно в термін». Ця умова створює проблеми при організації доставки. Для підвищення ефективності доставки дрібнопартіонних вантажів було запропоновано методику, яка враховує загальний час доставки вантажу. В якості критерію ефективності обрано загальні витрати часу на доставку вантажу. Визначено, що автомобіль Volvo F-8932 (6х4) + ПР-29,1, вантажністю 22,2 т забезпечує найменші сумарні витрати на 1 км пробігу, які складають 45,97 грн/км. Економічний ефект для підприємства складає, 13463,25 грн/рік. Рекомендації по впровадженню: результати дослідження можуть бути використані під час організації доставки вантажу у міжнородному сполученні.Документ Визначення раціональної схеми доставки тарно-штучних вантажів на маршруті Київ - Берлін(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Шило, Анна ВіталіївнаОб'єкт дослідження – процес доставки тарно-штучних вантажів на маршруті Київ – Берлін. Предмет дослідження – вплив параметрів транспортно-технологічної схеми на показники ефективності процесу доставки тарно-штучних вантажів на маршруті Київ – Берлін. Мета роботи – удосконалення технологічного процесу доставки тарно-штучних вантажів на маршруті Київ – Берлін за рахунок вибору ефективного варіанту переміщення вантажопотоку. Метод дослідження – аналітично-практичний, математичний. В роботі запропоновано підхід щодо визначення раціональної технології доставки експортних товарів у ланцюгу поставок, яка б дозволила мінімізувати використання ресурсів, знизити витрати всіх учасників при їх взаємодії та підвищити привабливість продукції для клієнтів. Це можливо досягнути при організації контрейлерних перевезень вантажів, які поєднують переваги автомобільного та залізничного транспорту. За критеріями мінімальних питомих витрат та часу на доставку партії вантажів визначено раціональну схему доставки на маршруті Київ – Берлін – це доставка контрейлерами із використанням автомобільного та залізничного транспорту у складі комбінованого поїзду. Величина інтегрованого сумарного ефекту від вибору раціональної схеми доставки партії вантажів обсягом 18 т на маршруті Київ – Берлін становить 35501,2 грн, що свідчить про ефективність запропонованого варіанту. Результати дослідження можуть бути використані в роботі транспортних та логістичних підприємств при організації транспортного обслуговування замовників у міжнародному сполученні.Документ Удосконалення організації перевезення сільськогосподарської продукції ТОВ «НАДІЯ» у міжміському сполученні(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Бєлоусов, Денис СтаніславовичОб'єкт дослідження – процес перевезення соняшникової олії автомобілями ТОВ «Надія» на маршрутах у місті Красноград. Мета роботи – удосконалення організації перевезення соняшникової олії автомобілями ТОВ «Надія» на маршрутах у місті Красноград за рахунок впровадження ефективних технологічних рішень. Метод дослідження – аналітично-практичний, математичний. В результаті аналізу літературних та Інтернет-джерел встановлено, що у ТОВ «Надія» найбільшу питому вагу у загальній структурі витрат займають витрати на автомобільне паливо (51 %) через його високу ціну, амортизацію (15 %) і ремонт (12 %) застарілого рухомого складу, заробітну платню водіїв та управлінського персоналу (16 %). Запропоновано використовувати автомобіль ЗіЛ-4331 (вантажність 6 т), що забезпечує добову потребу споживачів у перевезеннях, а годинні витрати на його експлуатацію є меншими на 51 грн за витрати автомобіля КамАЗ-5320 і складають 358,44 грн/год. Експлуатація автомобіля ЗіЛ-4331 також підвищує коефіцієнти використання вантажності у середньому з 0,6 до 0,8, тобто 25 %. Спроектовано два розвізних маршрути та зменшено загальний добовий пробіг на 18,5 %. Підвищено середній коефіцієнт використання пробігу на маршрутах на 27,7 %. Складено графіки завозу продукції, що дозволять уникнути позанормативного часу роботи водіїв на маршруті через простої у очікуванні розвантаження автомобіля. При впровадженні запропонованих заходів можна отримати зaгaльнa сyму економiї у розмірі 100480,4 грн на рiк. Сфера застосування: вантажні підприємства автомобільного транспорту. Керівництво ТОВ «Надія» прийняло до розгляду питання щодо впровадження результатів дослідження в II кварталі 2024 р.Документ Удосконалення технологічного процесу доставки пива з ПРАТ «АБІНБЕВ ЕФЕС УКРАЇНА» на маршрутах Харків – Дніпро та Харків – Кременчук автомобілями ТДВ «АТП 16363»(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Гета, Захар ДмитровичМета роботи – удосконалення технологічного процесу доставки пива з ПРАТ «АБІНБЕВ ЕФЕС УКРАЇНА» на маршрутах Харків – Дніпро та Харків – Кременчук автомобілями ТДВ «АТП 16363» за рахунок вибору раціонального рухомого складу, маршрутизації та використання раціонального засобу механізації для формування транспортного пакету. Об'єкт дослідження – процес доставки пива з ПРАТ «АБІНБЕВ ЕФЕС УКРАЇНА» на маршрутах Харків – Дніпро та Харків – Кременчук автомобілями ТДВ «АТП 16363». Метод дослідження – аналітично-практичний. Враховуючи партіонність замовлень, у роботі запропоновано замість використання одного автопоїзду Volvo FH12 + Shmitz SCP–80 та одного автопоїзду Renault HR + XTR 978600 на двох розвізних маршрутах використовувати два автопоїзди Volvo FH12 + Shmitz SCP–80, що працюють на двох маршрутах, при якому загальні витрати на перевезення складуть 3086922,2 грн. Рекомендації по впровадженню: результати дослідження можуть бути використані підприємствами, які займаються автомобільними перевезеннями у міжміському сполученні. Область застосування: автомобільний транспорт.Документ Удосконалення технологічного процесу перевезень бакалії зі складу «Суздаль Опт»(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Дорошенко, Єлизавета ЕдуардівнаМета роботи – удосконалення технологічного процесу перевезень бакалії зі складу «Суздаль Опт» за рахунок маршрутизації перевезень бакалії та вибору раціонального механізму для виконання навантаження та розвантаження бакалії. Об'єкт дослідження – процес перевезень бакалії зі складу «Суздаль Опт» у міжнародному сполученні. Метод дослідження – аналітично-практичний. У якості критерію ефективності у роботі обрано питомі витрати на перевезення бакалії у зв’язку з тим, що вони являються об'єктивним критерієм, а також більш повно і точно відображають поняття ефективності транспортного процесу. У результаті проведення маршрутизації було скорочено пробіг транспортного засобу, прямуючого до Німеччини (4900 – 4778 = 122 км) за один круго-рейс. Для прискорення навантажувально-розвантажувальних операцій обрано раціональний навантажувач - Komatsu FD 20-10 по експлуатаційній продуктивності, вона склала 31,2 тони за добу. В результаті проведення маршрутизації перевезень бакалії та вибору раціонального механізму для виконання навантаження та розвантаження бакалії на закритому складі «Суздаль Опт» призведе до зменшення питомих витрат на 1 тонну на 172,85 грн. Рекомендації по впровадженню: результати дослідження можуть бути використані підприємствами, які займаються міжнародними автомобільними перевезеннями. Область застосування: автомобільний транспорт.Документ Дослідження і аналіз ринку потенційних транспортних послуг для збільшення синергетичного ефекту при їх реалізації при обслуговуванні ТОВ «Агріс»(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Медведева, Кристина АндріївнаОб'єкт дослідження – процес транспортного обслуговування ТОВ «Агріс». Предмет дослідження – вплив характеристик виробничих ресурсів на ефективність процесу транспортного обслуговування ТОВ «Агріс» при реалізації потенційних транспортних послуг. Мета роботи – удосконалення процесу транспортного обслуговування ТОВ «Агріс» за рахунок визначення ефективного варіанту процесу обслуговування для збільшення синергетичного ефекту у виробничо-транспортному ланцюзі при реалізації потенційних транспортних послуг. Метод дослідження – математичне моделювання. В роботі розроблено технологічні основи питання дослідження і аналізу ринку потенційних транспортних послуг для збільшення синергетичного ефекту при їх реалізації при обслуговуванні ТОВ «АГРІС». По результатам моделювання процесу транспортного обслуговування встановлено області ефективного використання альтернативних варіантів збору врожаю цукрових буряків. Величина синергетичного ефекту, визначена за рахунок економії сумарних питомих витрат на виконання технологічних операцій в кожній ланці виробничо-транспортного ланцюга та прискорення терміну збору врожаю при забезпеченні безперебійності процесу постачання продукції на цукровий завод за ефективним варіантом транспортного обслуговування (поточно-перевалочний спосіб) складає 1088587 грн при зборі врожаю з п’яти полів, в середньому, за 20 днів. Результати дослідження можуть бути використані в роботі транспортних та логістичних підприємств при аналізі ринку потенційних транспортних послугдля збільшення синергетичного ефекту при їх реалізації при обслуговуванні сільськогосподарських підприємств.Документ Удосконалення технологічного процесу доставки товарів ТД Агрохім в межах України(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Сапєльнік, Микита ОлександровичОб’єкт дослідження – технологічний процес доставки товарів ТД «Агрохім» в межах України. Предмет дослідження – вплив параметрів роботи рухомого складу на показники ефективності доставки товарів ТД «Агрохім» в межах України. Мета дослідження – підвищення ефективності доставки товарів ТД «Агрохім» в межах України. Метод дослідження – аналітичний. Розроблені маршрути, що мають високий рівень ефективності (значеннями коефіцієнта використання пробігу від 0,743 до 0,848 та використання вантажності автомобіля від 0,83 до 0,9). Продуктивність роботи автомобілів дозволяє виконати протягом місяця від 19 до 30 рейсів, що дає можливість мати резерви для забезпечення ритмічних поставок товарів на регіональний склад та до представників. В якості методу зниження витрат на доставку застосовано удосконалення навантажувально-розвантажувальних робіт. Проведено розрахунки технологічного циклу навантаження в плоских піддонах з застосуванням вилкового навантажувача. За розрахунками встановлено, що тривалість циклу навантаження складає 102,6 с. (1,7 хв.), що на 0,4 хв. менше ніж при існуючому варіанті. Запропоновані технологічні рішення дозволяють скоротити витрати на 404 тис. грн. за рік. При цьому загальний час роботи автомобілів в наряді скоротиться на 0,42 тис. год. Кількість автомобілів для реалізації виробничої програми складає 1 од., загальний річний пробіг – 177,4 тис. км., а пробіг з вантажем – 138 тис. км. Рекомендації по впровадженню: результати дослідження можуть бути використані при організації технологічного процесу доставки товарів ТД «Агрохім» в межах України.Документ Удосконалення технологічного процесу доставки товарів народного споживання у міжнародному сполученні ТОВ Вілеста(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Варібрус, Марія ДементіївнаОб’єкт дослідження – технологічний процес доставки товарів народного споживання у міжнародному сполученні ТОВ Вілеста. Предмет дослідження – вплив параметрів роботи рухомого складу на показники ефективності доставки товарів народного споживання ТОВ Вілеста у міжнародному сполученні. Мета дослідження – підвищення ефективності доставки товарів народного споживання ТОВ Вілеста у міжнародному сполученні. Метод дослідження – аналітичний. На основі встановлення собівартості перевезення 1 т. вантажу для обраних маршрутів визначено, що раціональним є автомобіль DAF XF 105 з полуприцепом Schmitz. Собівартість перевезення однієї тони вантажу для обраного автомобіля змінюється 2470 грн./т. до 4586 грн./т. в залежності від довжини доставки. Скорочення часу простою автомобіля в пункті розвантаження досягається шляхом впровадження раціональної технології використання вилкового навантажувача. За розрахунками встановлено, що тривалість циклу навантаження складає 2,5 хв., що на 0,6 хв. (19 %) менше ніж при існуючій схемі. Це дозволяє знизити витрати часу простою автомобіля в пункті розвантаження на 11,2 %. Запропоновано технологічні рішення, що спрямовані на зниження часу на розвантажувальні роботи при організації доставки вантажів на розглянутих маршрутах, дозволяють скоротити витрати на 404 тис. грн. за рік. При цьому загальний час роботи автомобілів в наряді скоротитися на 0,53 тис. год. Кількість автомобілів для реалізації виробничої програми складає 7 од., загальний річний пробіг – 865,3 тис. км., а пробіг з вантажем – 679,1 тис. км. Рекомендації по впровадженню: результати дослідження можуть бути використані при організації технологічного процесу доставки товарів народного споживання ТОВ Вілеста у міжнародному сполученні.Документ М Удосконалення технологічного процесу транспортного обслуговування населення на маршруті № 204е «ст.м. Індустріальна – вул. Н. Ужвій»(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Тарасенко, Сніжана МиколаївнаОб'єкт дослідження – процес перевезень пасажирів на маршруті №204е «ст.м. Індустріальна – вул. Н. Ужвій». Предмет дослідження – вплив раціональної технології транспортного обслуговування населення на маршруті №204е «ст.м. Індустріальна – вул. Н. Ужвій» на рівень якості обслуговування пасажирів. Мета роботи – підвищення якості перевезень пасажирів на маршруті №204е «ст.м. Індустріальна – вул. Н. Ужвій» за рахунок розробки та впровадження технологічних рішень процесу транспортного обслуговування. Метод дослідження – аналітичний. З метою удосконалення технологічного процесу перевезень та усунення недоліків, виявлених по результатах обстеження роботи маршруту, визначено потрібну кількість автобусів марки Karsan Atak 11 од. раціональної місткості 58 пас. замість 9 од, які працюють зараз. Побудовано графоаналітичний розрахунок режимів роботи автобусів та водіїв та розроблено розклад руху автобусів на маршруті №204 е для 11 випусків. Обґрунтовано величину тарифної плати за перевезення, на перспективу введення тарифної плати на пасажирські перевезення в м. Харків, який складає 25 грн. за одного пасажира. Тарифна плата за перевезення за системою розрахунків із замовником за виконану транспортну роботу в розмірі 3,0 грн / пас.км дозволить покрити більшу частину експлуатаційних витрат на перевезення пасажирів та підвищити рівень якості обслуговування населення. Результати дослідження можуть бути використані в роботі пасажирських транспортних підприємств при ораганізації транспортного обслуговування пасажирів в містах.Документ Удосконалення технологічного процесу перевезення пасажирів на приміському маршруті №1592 Харків – Пісочин (м/н Мобіль)(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Бабенко, Дмитро ВолодимировичОб’єкт дослідження - технологічний процес роботи приміського автобусного маршруту №1592 Харків – Пісочин (мкр. Мобіль). Предмет дослідження - вплив параметрів роботи рухомого складу маршруту №1592 Харків – Пісочин (мкр. Мобіль) на показники якості транспортного обслуговування пасажирів та ефективності роботи маршруту. Мета дослідження - удосконалення транспортного обслуговування пасажирів на приміському автобусному маршруті №1592 Харків – Пісочин (мкр. Мобіль). Метод дослідження – аналітичний. На основі фактичних даних про пасажиропотік та тривалість рейсу обґрунтована можливість застосування на маршруті комбінованого режиму руху. При цьому максимальна кількість автобусів, що працюють в експресному режимі складає 6 автобусів, а у звичайному – 4 автобуси. Для комбінованого режиму розроблено графік роботи автобусів та розклад руху на маршруті. Запропоновано технологічні рішення, що спрямовані на підвищення швидкості сполучення та провізної здатності рухомого складу при організації технологічного процесу транспортного обслуговування пасажирів на приміському маршруті Харків – Пісочин. В результаті впровадження розроблених заходів з комбінованого режиму руху, на маршруті очікується зниження рівня завантаження автобусів з 1,16 до 0,98. Це позитивно вплине на якість транспортного обслуговування пасажирів на маршруті. Показник якості транспортного обслуговування зросте з 0,478 до 0,68 (на 42 %). Рекомендації по впровадженню: результати дослідження можуть бути використані при організації транспортного обслуговування пасажирів на приміському маршруті Харків - Пісочин.Документ Удосконалення технологічного процесу перевезення пасажирів на міському маршруті № 272е «м. Конституції –вул. Світла» (м. Харків)(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Левіна, Владислава ВіталіївнаОб'єкт дослідження – процес перевезень пасажирів на маршруті №272е «м. Конституції – вул. Світла». Предмет дослідження – вплив раціональної технології транспортного обслуговування населення на маршруті №272е «м. Конституції – вул. Світла» на рівень якості обслуговування пасажирів. Мета роботи – підвищення якості перевезень пасажирів на маршруті №272е «м. Конституції – вул. Світла» за рахунок розробки та впровадження технологічних рішень процесу транспортного обслуговування. Метод дослідження – аналітичний. З метою удосконалення технологічного процесу перевезень та усунення недоліків, виявлених по результатах обстеження роботи маршруту, визначено потрібну кількість автобусів марки Karsan Atak 7 од. раціональної місткості 58 пас. замість 6 од, які працюють зараз. Побудовано графоаналітичний розрахунок режимів роботи автобусів та водіїв та розроблено розклад руху автобусів на маршруті №272е для 6 випусків. Для оцінки ефективності запропонованих рішень обрано інтегральний показник якості, який враховує, зокрема, такі якісні ознаки транспортної послуги, як рівень заповнення автобусу та час витрати часу пасажиру на переміщення. Шляхом порівняння рівня якості обслуговування пасажирів до та після впровадження проектних рішень визначено, що збільшення кількості автобусів раціональної місткості (58 пас.) для роботи на маршруті з 6 од. до 7 од. дозволить підвищити рівень якості обслуговування пасажирів на 71 %. Результати дослідження можуть бути використані в роботі пасажирських транспортних підприємств при ораганізації транспортного обслуговування пасажирів в містах.Документ Удосконалення технологічного процесу перевезення пасажирів у приміському сполученні Харків - Зміїв(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Абдулхамідова, Маіна МагомедкамілівнаОб’єкт дослідження – технологічний процес роботи приміському автобусному маршруті №1316 Харків – Зміїв. Предмет дослідження – вплив параметрів роботи рухомого складу маршруту №1316 Харків – Зміїв на показники транспортного обслуговування пасажирів та ефективності роботи підприємства. Мета дослідження – удосконалення транспортного обслуговування пасажирів на приміському автобусному маршруті №1316 Харків – Зміїв. Метод дослідження – аналітичний. Розроблені заходи, за результатами яких встановлені наступні параметри роботи маршруту: тривалість рейсу по кожному з напрямків визначено на основі спостережень і вона складає у кожному напрямку 72 хв., технічна швидкість в середньому за рейс 39,6 км/год., а експлуатаційна швидкість на маршруті – 31,7 км/год.; необхідна кількість автобусів для роботи в робочий день складає 6 одиниць; при використанні раціональної моделі автобусу є ЗАЗ-A08А «I-VAN» собівартість перевезення одного пасажира між пунктами Харків – Зміїв складає 58,67 грн. Запропоновано рішення, що спрямовані на підвищення провізної здатності рухомого складу при транспортному обслуговуванні пасажирів на приміському маршруті Харків – Зміїв. В результаті впровадження запропонованих заходів очікується зниження рівня завантаження автобусів з 1,44 до 0,96. Це позитивно вплине на якість транспортного обслуговування пасажирів на маршруті. Показник відповідності якості транспортного обслуговування зросте з 0,518 до 0,824 (на 59 %). Рекомендації по впровадженню: результати дослідження можуть бути використані при організації транспортного обслуговування пасажирів на приміському маршруті Харків – Зміїв.Документ Удосконалення технологічного процесу перевезення будівельних вантажів автомобілями ТОВ «Аякс Транс» у Дніпропетровській області(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Мірошина, Карина ЮріївнаОб'єкт дослідження – процес перевезення будівельних навалочних вантажів автомобілями ТОВ «Аякс Транс». Мета роботи – удосконалення технологічного процесу перевезення будівельних вантажів автомобілями ТОВ «Аякс Транс» у Дніпропетровській області за рахунок впровадження ефективних технологічних рішень. Метод дослідження – аналітично-практичний, математичний. В результаті аналізу літературних та Інтернет-джерел встановлено, що попит на автоперевезення будівельних вантажів в межах Дніпропетровської області незважаючи на кризові явища з кожним роком не суттєво, але збільшується. Встановлено, що при страховому запасі вантажу на склад керамзиту с. Шевченково 50,37 т робота транспортно складського комплексу буде безперебійною, а витрати на зберігання готової продукції на складі – мінімальними. Спроектовано 14 раціональних колових маршрутів з коефіцієнтом використання пробігу понад 0,53. При новій схемі маршрутизації отримано зменшення пробігу. Для раціоналізації структури парку автомобілів підприємства проведено розрахунок собівартості доставки 1 тонни вантажу. Розрахунки показали, що найбільш ефективним для роботи на розроблених маршрутах є автомобіль MAN TGL 12.220. При роботі по складеному графіку роботи водіїв на маршрутах 1, 2 та 8 тривалість часу роботи водіїв відповідає нормативному, тому можна зробити висновок, що для роботи на маршруті достатньо 3 водіїв. При впровадженні запропонованих заходів можна отримати зaгaльну сyму економiї у розмірі 2908262 грн за рік. Сфера застосування: вантажні підприємства автомобільного транспорту. Керівництво ТОВ «Аякс Транс»прийняло до розгляду питання щодо впровадження результатів дослідження в II кварталі 2024 р.Документ Удосконалення технологічного процесу перевезення пасажирів на міському маршруті №23 Розсошенці – Південний Вокзал (м. Полтава)(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Колесник, Олександр МиколайовичОб’єкт дослідження – технологічний процес роботи міському автобусному маршруті №23 «Розсошенці – Південний Вокзал». Предмет дослідження – вплив параметрів роботи рухомого складу маршруту №23 «Розсошенці – Південний Вокзал» на показники якості транспортного обслуговування пасажирів та ефективності роботи підприємства. Мета дослідження – удосконалення транспортного обслуговування пасажирів на міському автобусному маршруті №23 «Розсошенці – Південний Вокзал». Метод дослідження – аналітичний. На основі даних про пасажиропотік та тривалість рейсу визначена необхідна кількість рейсів протягом доби – 49 рейсів, що на 7 рейсів більше ніж існуючий розклад. Потрібна кількість автобусів складає 5 од., що на 1 автобус більше ніж при існуючий програмі. В результаті реалізації технологічних рішень очікується зниження рівня використання місткості автобусів з 1,24 до 0,91, що разом зі збільшенням кількості автобусів на маршруті з 4 до 5 призведе до ліквідації додаткового очікування пасажирів пов’язаного з відмовою у посадці. Як результат всі ці заходи дозволять підвищити рівень якості транспортного обслуговування з 0,594 до 0,924. Збільшення показника якості на 0,308 (51,8 %) по відношенню до базового варіанту свідчить про ефективність запропонованих заходів та підтверджує доцільність їх впровадження. Рекомендації по впровадженню: результати дослідження можуть бути використані при організації транспортного обслуговування пасажирів на міському маршруті №23 «Розсошенці – Південний Вокзал».Документ Удосконалення технологічного процесу перевезень сільськогосподарської продукції із овочевої бази ТОВ «Мена-Авангард»(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Оніщенко, Віолета МаксимівнаМета роботи – удосконалення технологічного процесу перевезень сільськогосподарської продукції із овочевої бази ТОВ «Мена-Авангард» за рахунок маршрутизації перевезень сільськогосподарської продукції, розрахунку необхідної кількості ящичних піддонів та вибору раціонального механізму для виконання навантаження та розвантаження сільськогосподарської продукції. Об'єкт дослідження – процес перевезень сільськогосподарської продукції із овочевої бази ТОВ «Мена-Авангард». Метод дослідження – аналітично-практичний. У якості критерію ефективності у роботі обрано прибуток від перевезень. У результаті проведення маршрутизації було скорочено пробіг транспортного засобу, прямуючого до Німеччини на 212 км за один круго-рейс. Для транспортування картоплі використовуємо ящичні піддони марки СП-5-0,60-1, вантажністю 1 тонна, місткістю 1,12 м3, габаритні розміри 1240×835×1300 мм, власна маса – 120 кг, а їх потрібна кількість складе 100 одиниць. Для виконання навантажувально-розвантажувальних робіт обрано автонавантажувач MAXIMAL FD20TC3, тому що експлуатаційна продуктивність цього механізму вище (38,8 т за добу) ніж у електронавантажувача. Приріст прибутку на модернізованому маршруті складе 71626,68 грн за рік. Рекомендації по впровадженню: результати дослідження можуть бути використані підприємствами, які займаються міжнародними автомобільними перевезеннями. Область застосування: автомобільний транспорт.Документ Визначення раціональних параметрів каналів вантажопотоків доставки дрібнопартіонних вантажів автомобільним транспортом замовникам ПрАТ «ХБФ» на маршруті Харків - Полтава(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Діденко, Максим ІгоровичОб'єкт дослідження – процес доставки кондитерських виробів замовникам ПрАТ «ХБФ» на маршруті Харків-Полтава. Предмет дослідження – вплив параметрів технологічних процесів в каналах розподілу вантажопотоків доставки дрібнопартіонних вантажів на сумарні витрати на доставку. Мета роботи – удосконалення процесу транспортного обслуговування замовників ПрАТ «ХБФ» у міжміському сполученні за рахунок визначення раціональних параметрів каналів вантажопотоків з урахуванням сезонного характеру попиту та витрат всіх учасників технологічного процесу: виробництва, транспорту та споживання. Метод дослідження – математичне моделювання. Розроблено технологічні основи визначення раціональних параметрів каналів вантажопотоків доставки дрібнопартіонних вантажів в ланцюгу «виробник – транспорт – споживач». Запропонований інтегральний показник дозволяє врахувати сезонний характер попиту на продукцію та інтереси всіх учасників доставки. По результатах моделювання процесу функціонування каналів розподілу вантажопотоків замовникам ПрАТ «ХБФ» на маршруті Харків – Полтава визначено раціональні значення параметрів при різних рівнях. Економічний ефект від впровадження раціональної технології складає 1078 грн на одне замовлення при мінімальному рівні попиту (0,9 т) та 15370,1 грн при максимальному значенні попиту 1,5 т. Результати дослідження можуть бути використані в роботі логістичних підприємств при плануванні та організації каналів розподілу вантажопотоків доставки дрібнопартіонних вантажів у міжміському сполученні.Документ Удосконалення організації перевезення будівельних матеріалів ТОВ ЗЗБК “ЕТАЛОН” у місті Харків(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Семенюта, Максим АртуровичМета роботи – удосконалення організації перевезення будівельних матеріалів в міських умовах. Об’єкт дослідження – процес перевезення будівельних матеріалів в міських умовах. Предмет дослідження – вплив технологічних рішень на показники ефективності доставки будівельних матеріалів в міських умовах. Робоча гіпотеза – припущення, що запропоновані технологічні рішення, щодо удосконалення технологічного процесу перевезення будівельних матеріалів у міському сполученні дозволять покращити показники ефективності. Метод дослідження – аналітично-практичний, математичний. Розроблено транспортно-технологічну схему доставки піску в міському сполученні. Визначені найкоротші відстані перевезень, та розроблені маршрути перевезень. Недоліком розробленої схеми є те, що всі маршрути – маятникові зі зворотнім порожнім пробігом, чого потребує технологія перевезень. Для навантаження було обрано раціональний навантажувальний механізм. На основі отриманих результатів розрахунків обрано екскаватор Д – 443А, у якого наведені річні витрати менше на 92,1 тис. грн, ніж у Е – 301. Для зменшення втрат від непродуктивних простоїв навантажувальних механізмів та вантажних автомобілів розроблено графік спільної роботи. Ефективність запропонованих заходів складе 4 % в розрахунку за рік роботи підприємства. Рекомендації по впровадженню: отримані результати досліджень можуть застосовуватись при організації перевезень піску в міському сполученні.Документ Визначення умов використання ресурсозберігаючих технологій доставки цукру у мішках ПрАТ «ПК Поділля»(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Кучма, Даніїл СергійовичОб'єкт дослідження – процес доставки цукру у мішках ПрАТ «ПК Поділля». Мета роботи – зниження витрат на доставку цукру у мішках ПрАТ «ПК Поділля» за рахунок впровадження визначених умов використання ресурсозберігаючих технологій. Метод дослідження – аналітично-практичний, математичний. В 2022 році обсяги виробництва та доставки ПрАТ «ПК Поділля» відповідно скоротилися в 1,5 рази. В структурі компанії присутні окремі підрозділи: складський та транспортний. Побудована структурна модель технології доставки цукру у мішках ПрАТ «ПК Поділля», яка включає всі операції з моменту обробки замовлення до моменту передачі цукру вантажоодержувачу, з урахуванням ресурсів, що задіяні на кожному етапі (людські та матеріальні). Запропоновано розглядати п’ять варіантів використання визначених ресурсів: робітничий ресурс, кількість НРМ, кількість транспортних засобів. Значення яких змінюється від одного до двох. Витрати компанії на доставку цукру у мішках збільшується на 26340 гривень при максимальних значення параметрів зовнішнього середовища (обсяг замовлення, відстань перевезення від вантажовідправника (ВВ) до складського комплексу (СК) та відстань перевезення від CК до одержувача). Керівництво ПрАТ «ПК Поділля» прийняло до розгляду питання про впровадження результатів в 2024 році. Результати дослідження можуть бути використані в удосконаленні роботи підприємств, які надають послуги по доставці цукру у мішках з використанням складських ресурсів.Документ Удосконалення доставки цементу у мішках компанією «Строй-Доставка»(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Шматько, Олексій ВячеславовичОб'єкт дослідження – процес доставки цементу у мішках компанією «Строй-Доставка». Мета роботи – удосконалення доставки цементу у мішках компанією «Строй-Доставка» за рахунок впровадження технологічних рішень в організацію доставки цього виду вантажу. Метод дослідження – аналітично-практичний, математичний. Для вдосконалення технологічного процесу доставки цементу у мішках компанією «Строй-Доставка» запропоновано побудувати раціональні маршрути. За результатами розрахунків було отримано п’ять маятникових та три колових маршрути. Для розроблених маршрутів існуючий вид транспортних засобів не може працювати із-за обмеження по вантажопідйомності. Тому було запропоновано використовувати інший рухомий склад, який використовується для перевезення інших видів будівельних вантажів у тарному вигляді в цій компанії і термін їх експлуатації від трьох до шести років. Із встановленого переліку за критеріями максимальної продуктивності та мінімальної собівартості визначено марку автомобіля FAW CA1031K2L, вантажопідйомністю 2 тони. Отримано економічний ефект за рахунок зменшення порожнього пробігу при впровадженні трьох колових маршрутів, який склав 38397,34 гривень на рік. Керівництво компанії «Строй-Доставка» прийняло до розгляду питання про впровадження результатів в 2024 році. Результати дослідження можуть бути використані в удосконаленні роботи підприємств, які надають послуги по доставці цементу у мішках в містах України.