2014, № 1 (6)
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/6091
Переглянути
Перегляд 2014, № 1 (6) за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 56
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Значимість фондового ринку для сучасної економіки України(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Котькалова-Литвин, І. В.В статті проведено дослідження актуальності фондового ринку для розвитку вітчизняного підприємництва. Виявлено, що в умовах сучасного дисбалансу економіки України, вітчизняним підпри- 74 ємствам практично неможливо залучити позикові кошти на міжнародних торговельних майданчиках. Комерційні банки посилили вимоги до кредитоспроможності позичальників-юридичних осів та значно підвисили відсотки за надання кредитних коштів, що унеможливлює отримання банківських кредитів. За таких умов залучення коштів на українському фондовому ринку дозволило би суб’єктам господарювання підтримувати фінансування операційної та інвестиційної діяльності на нормальному рівні. Предметом статті є виявлення проблем та перспектив розвитку фондового ринку України. Дослідження ставило за мету аналіз тенденції розвитку фондового ринку, визначення нагальні проблеми, їх вплив на розвиток ринку капіталу та обґрунтування напрямів активізації розвитку фондового ринку України. Теоретико методологичною основою дослідження є законодавчі та методичні принципи організації роботи вітчизняного ринку цінних паперів. Розглянуті стан, особливості та сучасні тенденції функціонування українського біржового ринку, визначено основні проблеми та фактори уповільнення його роботи. Виявлено, що фондовий ринок України характеризується низькою капіталізацією та ліквідністю, недостатнім захистом прав інвесторів, відсутністю прозорості, високою волатильністю в порівнянні з розвинутими фондовими ринками. Обґрунтовано необхідність потужного розвитку фондового ринку для забезпечення потреб українських підприємств у доступних та відносно недорогих залучених коштах. Результати дослідження можуть бути використані для розробки законодавчих та нормативних документів щодо регулювання ринку цінних паперів.Документ Захисне інвестування як засіб збереження квазіренти при впровадженні ноу-хау(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Доценко, А. В.; Доценко, Г. В.Предмет статті вважається розробка засобів, які сприяють пролонгації життєвого циклу втілюваного винаходу, що є гарантією отримання надприбутків володарю новітньої технології. Мета статті полягає у виявленні внутрішніх та зовнішніх факторів, які впливають на падіння актуальності ноу-хау у часі. Розробити засоби, які сприяють пролонгації життєвого циклу втілюваного винаходу, що є гарантією отримання надприбутків володарю новітньої технології. Для проведення всебічного наукового дослідження були застосовані емпіричні та теоретичні методи. Серед теоретичних методів наукового дослідження активно використовувались такі методи як: аналіз систем знань, синтез, порівняння, конкретизація, постановка проблем, формування гіпотез, узагальнення, моделювання, індукція та дедукція. Під результатами роботи визначається умови, за яких досягається максимальна можлива пролонгація періоду конкурентоспроможності та прибутковості бізнес-ідей, визначені засоби, які гарантують збереження умов отримання квазіренти від втілення винаходу. Сферами застосування результатів дослідження вважається «Міжнародне управління інвестиційною діяльністю», «Міжнародна інтелектуальна власність», «Міжнародне управління бізнес проектами». Умови для виключно власного збагачення володаря ноу-хау можуть бути забезпечені тільки в рамках власного виробництва, яке має лінійно-функціональну структуру з дочірніх підприємств. Забезпечення таких умов вимагає використання «захисного інвестування» для створення власного виробництва та регульованого ринку потрібної сировини. Регулювання ринку передбачає витрати на наступні засоби: придбання у власність стратегічних родовищ сировини, інтервенцію сировини на світовий ринок по демпінговим цінам для їх стабілізації, оформлення ф’ючерсних контрактів на закупівлю сировини, кооперацію та партнерство за умов субконтрактації з власниками родовищ та виробниками сировини, побудову механізму державно-приватного партнерства для гарантованого сировинного забезпечення національного стратегічного виробника новітньої продукції, яка виробляється на основі використання ноу-хау згідно отриманого вітчизняного патенту.Документ Аналіз розвитку та ефективності застосування в україні системи електронної податкової звітності(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Проскура, К. П.Застосування системи електронного документообігу прискорює трансакції щодо прийняття та обробки податкової звітності податковими органами, позбавляючи необхідності ручного введення даних з декларацій, розширює можливості податкового контролю, робить можливим існування такої форми податкового контролю, як «електронна перевірка», в перспективі буде надавати можливість податковим органам оперативно отримувати за запитом інформацію від платника в електронному вигляді. В даному дослідженні здійснено аналіз стану та умов впровадження в Україні системи електронного документообігу. Досліджено особливості розвитку даної системи в Україні відносно зарубіжного досвіду. Розглянуто існуючі проблеми та ризики, пов’язані з функціонуванням системи електронного документообігу, запропоновано шляхи їх вирішення. Обгрунтовано, що застосування системи електронної податкової звітності пов’язане із низкою ризиків, серед яких виділено наступні: ризик повільного сприйняття інновацій споживачами, ризик низької ефективності електронної системи подання декларацій та ризик некоректності роботи системи електронної звітності. На підставі даних Міндоходів, у досліджені проведено аналіз результатів впровадження електронної форми подачі декларацій з ПДВ. Окремої уваги заслуговують критерії оцінки ефективності електронної системи адміністрування податків. З метою ефективного впровадження системи електронного документообігу нами виділено ряд кількісних і якісних критеріїв, зокрема: до кількісних критеріїв можна віднести зміни у обсягах і податкових надходжень, частки витрат на адміністрування податків до обсягу податкових надходжень, кількості скарг щодо діяльності податкових органів. Вважаємо, що система електронного документообігу здатна в перспективі значно підвищити якість та ефективність контрольно-перевірочної роботи податкових органів і зробити більш прозорими її результати.Документ Конкурентоспроможність автотранспортних підприємств як економічна категорія(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Козіна, К. Г.Транспортний комплекс є важливою складовою у структурі економіки України. Ефективне функціонування державної транспортної системи та включення її в світову транспортну мережу відіграє визначальну роль в економічному розвитку країни, формуючи внутрішній ринок, посилюючи транскордонні зв’язки України з зовнішнім світом. Метою статті є дослідження конкурентоспроможності автотранспортного підприємства як економічної категорії. Підвищення жорсткості методів та форм прояву конкуренції, прискорення темпів змін параметрів ринку викликали об’єктивну необхідність удосконалення на українських автотранспортних підприємствах підходів до управління їх конкурентоспроможністю. Предметом дослідження є конкурентоспроможність автотранспортного підприємства. Основними методами дослідження є метод аналізу, синтезу, порівняння, метод систематизації. Метод аналізу та порівняння використовуються при розгляді понять міжнародна конкурентоспроможність автотранспортного підприємства (АТП) та конкурентоспроможність АТП на ринку міжнародних перевезень, метод синтезу – при визначені особливостей управління конкурентоспроможністю підприємства, метод систематизації – для виявлення цілей та принципів управління конкурентоспроможністю АТП на міжнародному ринку. В процесі написання роботи отримані наукові й практичні результати: уточнена сутність та характерні ознаки поняття конкурентоспроможності автотранспортного підприємства; визначена та обґрунтована співставність понять міжнародна конкурентоспроможність АТП і конкурентоспроможність АТП на ринку міжнародних перевезень, цілей їх управління. Конкурентоспроможність АТП – це системна здатність АТП доцільно використовувати свої конкурентні переваги на конкретному ринку, що забезпечує задоволення платоспроможного попиту споживачів з максимально корисним ефектом, продуктивне функціонування підприємства порівняно з конкурентами та його усталений розвиток. Конкурентоспроможності АТП характеризується подвійністю: з одного боку відображає продуктивність та ефективність економічного суб’єкта відносно конкурентів, з іншого – і продуктивність і ефективність АТП залежать від характеру і сили його конкурентної позиції та здатності реалізовувати свої конкурентні переваги. Поняття міжнародної конкурентоспроможності АТП можна характеризувати як узагальнююче, а конкурентоспроможність АТП на ринку міжнародних перевезень – як конкретизуюче. Міжнародна конкурентоспроможності АТП порівняно з конкурентоспроможністю АТП на ринку міжнародних перевезень має більш широкі масштаби та цілі управління.Документ Взаимосвязь экономических тенденций развития автотранспорта с мотивационным фоном сотрудников АТП(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Базецкая, А. И.Предметом исследования является взаимосвязь экономического развития автотранспорта с мотивационным фоном работников автотранспортных предприятий (АТП). Целью данной работы является выявление взаимосвязи между изменениями в экономической эффективности функционирования автотранспорта Украины и мотивационным фоном сотрудников АТП для обоснования принятия управленческих решений в сфере мотивирования сотрудников к труду. В настоящее время в сфере управления персоналом доминируют исследования, направленные на изучение мотивации работников и разработку системы их стимулирования без привязки к влиянию внешней среды. Однако, на наш взгляд, факторы внешней среды оказывают значительное влияние на формирование мотивационного фона сотрудников. И персонал автотранспортных предприятий, в данном случае, не является исключением, так как политическая и экономическая обстановка в стране изменяет степень экономической эффективности функционирования данных предприятий. В работе использовались общие методологические подходы, используемые для анализа, такие как системный, процессный и поведенческий. Кроме того, был использован метод эмпирических исследований. В работе были рассмотрены тенденции развития как транспорта Украины в целом, так и отдельно автотранспортных предприятий. Приведены статистические данные об объемах грузоперевозок автотранспортом, а также объемы перевозок пассажиров автобусами и автотранспортом в межгородском и городском сообщении. Выявлены основные тенденции развития АТП. Проанализирован уровень зарплат на транспорте в сравнении с другими отраслями экономики, а также в региональном разрезе. Были сделаны выводы о том, что существующие тенденции развития автотранспорта Украины не способствуют созданию положительного мотивационного фона сотрудников АТП. Полученные результаты могут быть использованы при планировании мероприятий по улучшению материальной заинтересованности сотрудников АТП за счет собственных резервов предприятия в целях улучшения их мотивационного фона и, как следствие, повышения производительности их труда.Документ Інноваційні аспекти забезпечення конкурентоздатності підприємницької діяльності в умовах соціалізації економіки(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Більська, О. В.У даній статті розглядається проблема посилення конкурентоздатності підприємницької діяльності в національній економіці, в якій водночас здійснюються заходи по дотриманню соціальної зорієнтованості у розвитку і реалізується інноваційна модель забезпечення суспільної динаміки. Автор висуває гіпотезу з приводу того, що в таких особливих умовах підтримання суспільного поступу слід відійти від стереотипу сприйняття інновацій виключно в техніко-технологічному контексті і перейти в площину тлумачення їх сутності у більш розширену площину. В цьому контексті обґрунтовується позиція щодо перебору на себе такої місії дещо іншою категорією інновування, а саме соціальними інноваціями. На основі аналізу становлення підходів, за якими науковцями тлумачиться сутність соціальних інновацій в статті виокремлено деструктивні аспекти таких думок і запропоновано їх авторську концепцію. Особлива увага в процесі формування останньої автором приділена обґрунтуванню продукту діяльності соціальної держави, в якості якого виділено соціальність. Керуючись методологічною прив’язкою до саме подібного результату соціально-орієнтованого розвитку, в дослідженні здійснено діагностику стратегії і наслідків виробничогосподарської діяльності продуцентів економіки. На основі опрацювання офіційного статистичного матеріалу, а також залучення порогових значень ресурсовикористання, напрацьованих практикою розвинених країн, автором розкриваються на достатньо аргументованих моделях хибні підходи підприємців до формування результату виробництва, які зводять нанівець потенційно наявні в економіці конкурентні переваги і зроблена спроба оцінити обсяги втраченого при цьому ефекту. Квінтесенцією роботи є пропозиція щодо зміни об’єкту оподаткування, а саме прибутку на собівартість. Стаття підводить риску під подібним процесом інновування в спектрі об’єктів оподаткування і започатковує, на погляд автора, шлях до формування адаптаційних спроможностей підприємництва в контексті формування конкурентних переваг і його становлення в якості повноцінного суб’єкта конкурентоспроможності. Такий погляд буде цікавим фахівцям в області формування сприятливого підприємницького середовища в частині забезпечення конкурентних спроможностей власними фінансовими ресурсами.Документ Сучасні проблеми та перспективи управління фінансовою стійкістю підприємства(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Головко, О. Г.; Ковальов, О. Є.; Губарев, О. О.Післякризовий період в економіці України створює для підприємств нові, більш конкурентні умови господарювання. До цих умов треба пристосовуватись, адаптувати усі системи підприємства, перетворити їх так, щоб суб’єкт господарювання ефективно функціонував і розвивався. Фінансова стійкість – це комплексне поняття, яке перебуває під впливом різних фінансовоекономічних процесів. Визначення межі фінансової стійкості підприємств має істотне практичне значення і належить до найважливіших економічних проблем в умовах переходу до ринку, тому що, недостатня стійкість суб’єктів господарювання в Україні багато в чому є причиною неплатежів, обсяг яких постійно зростає. Стаття присвячена рішенню актуальній проблемі – аналізу та пошуку напрямків підвищення ефективності системи управління фінансовою стійкістю підприємства. Об’єктом дослідження є фінансова стійкість підприємства, предметом дослідження – теоретико-методичні підходи до оцінки фінансової стійкості підприємства. Метою статті є аналіз підходів до визначення сутності та оцінки 49 фінансової стійкості підприємства, а також розробка рекомендацій для покращення фінансового стану ТОВ «Нью Системс АМ». Для досягнення мети вирішено основні задачі: вивчено теоретичні основи фінансової стійкості та методичні підходи її аналізу; визначено заходи з вдосконалення управління фінансовою стійкістю підприємства. Методи дослідження - системний підхід, методи економічного та фінансового аналізу, методи порівняння. Основні результати дослідження: визначено теоретико-суттєву характеристику фінансової стійкості підприємства; запропоновано нове визначення поняття фінансової стійкості підприємства; проаналізовано методи оцінки фінансової стійкості підприємства; проведено аналіз фінансової стійкості ТОВ «Нью Системс АМ»; запропоновано шляхи підвищення фінансової стійкості ТОВ «Нью Системс АМ».Документ Розбудова напрямів диверсифікації діяльності торговельного підприємства в ринкових умовах господарювання(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Пруднікова, Г. І.Предмет роботи. Предметом дослідження є організаційно-економічний зміст напрямів диверсифікації діяльності торговельного підприємства. Мета роботи. Метою дослідження є розбудова організаційно-економічного змісту напрямів диверсифікації діяльності торговельного підприємства та виокремлення критеріїв обрання оптимального з них. Методика проведення роботи. У процесі дослідження використано методи теоретичного узагальнення й порівняння, аналізу й синтезу (для дослідження напрямів диверсифікації діяльності та критеріїв обрання оптимального з них), структурно функціональний метод, методи індукції та дедукції (при обґрунтуванні способів реалізації кожного з напрямів диверсифікації діяльності торговельного підприємства). Результати роботи. В результаті дослідження розбудовано організаційно-економічний зміст напрямів диверсифікації діяльності торговельного підприємства та виокремлено критерії обрання оптимального з них. Сфера застосування результатів. Результати роботи можуть бути використані керівництвом торговельних підприємств для обґрунтування оптимального напряму здійснення диверсифікації діяльності. Висновки. В результаті проведеного наукового дослідження розбудовано організаційно-економічний зміст напрямів диверсифікації діяльності торговельного підприємства у вигляді запропонованих альтернативних способів їх реалізації, кожен з яких передбачає досягнення торговельним підприємством конкурентних переваг у певній сфері. Для кожного із встановлених способів диверсифікації діяльності визначені властиві їм характеристики, які у відповідності із встановленими критеріями виступають основою для прийняття ефективного господарського рішення стосовно проведення диверсифікації діяльності за найбільш оптимальним для торговельного підприємства напрямом.Документ Впровадження ефективних технологій виробництва, зберігання, транспортування і просування молочної продукції на ринок та формування джерел їх фінансування(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Кузьмін, Є. С.Предметом дослідження є сукупність теоретичних, методичних і практичних аспектів впровадження ефективних технологій виробництва, зберігання, транспортування і просування молочної продукції на ринок та формування джерел їх фінансування. Дослідження здійснене на основі діалектичного методу пізнання та системного підходу, що дало змогу комплексно вивчити теоретичні й методичні засади та практичні аспекти. При узагальненні використано прийоми абстрактно-логічного методу, аналіз і синтез, індукція і дедукція, аналогія і порівняння. Результатом дослідження є систематизація факторів впливу на впровадження ефективних технологій за ланцюгом виробництва і просування молочної продукції до кінцевого споживача по групах технологічних, організаційно-економічних, соціальних факторів та формування джерел їх фінансування, а також методичних підходів до вибору варіантів на основі дотримання еколого безпечних принципів їх реалізації, максимізації кумулятивного ефекту в усіх зазначених ланках, оптимізації співвідношення “ціна–якість” і внутрішніх та зовнішніх джерел фінансування. Висновки. Запровадження ефективних інноваційних технологій виробництва, зберігання, транспортування та просування молока і молочної продукції на ринок необхідно здійснювати на принципах запобігання шкідливому впливу на організм людини, урахування кумулятивного ефекту допоміжних речовин, здійснення інвестицій з урахуванням оптимально співвідношення «ціна-якість», запровадження нових технологій з метою здешевлення товарів без зниження їх якості, застосування лише безпечних технологій. Для фінансування слід залучати як власні джерела товаровиробників, у тому числі шляхом внутрішнього перерозподілу резервів, так і кошти зовнішніх стратегічних інвесторів, кредити банків та фінансову допомогу держави.Документ Методика оценивания затрат при производстве продукции(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Артемова, А. В.; Грищенко, М. А.; Лисняк, Д. В.В настоящее время, характеризующееся высокой конкурентоспособностью предприятий, возникают случаи, при которых необходимо уменьшить один ресурс за счет другого и при этом сохранить объем производства на прежнем уровне. Для сокращения сроков производства предложен метод оценки затрат при изготовлении продукции путем построения расширенной математической модели описания производственной системы. Предметом исследования являются методы оценки затрат при производстве продукции. Целью статьи является сокращение затрат при производстве продукции. Анализ существующих методов, которые могут решить эту проблему показал, что не все они могут быть использованы для описания экономических зависимостей в сфере производства, так как обладают рядом недостатков. Функция Леонтьева, не отслеживает возможные изменения фондоотдачи и производительности труда, что делает модель грубой. Линейная производственная функция не учитывает изменения удельной эффективности ресурсов ни под действием другого ресурса, ни с изменением объема ресурса, что, очевидно, также огрубляет модель. Более близкие к действительности характеристики имеет производственная функция Кобба –Дугласа, согласно которой отношение количества ресурсов пропорционально их норме замещения. Для решения поставленной задачи разработан метод оценки затрат при производстве продукции путем построения расширенной математической модели описания производственной системы, применение которой позволило сократить сроки производства. С учетом того, что при фиксированных ценах на ресурсы стоимость изготовления продукции разная, необходимо рассчитать затраты ресурсов, для которых стоимость производства будет наименьшей по сравнению с затратами любого другого набора ресурсов.Документ Моделі синтезу альтернатив прогнозування розвитком великомасштабних обєктів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Творонович, В. І.Робота присвячена моделюванню процесу вибору оптимальної альтернативи на множині альтернатив, які описують багатоальтернативний граф типу дерева, вершини якого є складовими великомасштабних об’єктів таких як галузі виробництва, транспортна система, економічна система країни тощо. Наводиться система вибору оптимальної альтернативи за різними критеріями на основі методу експертних оцінок. Застосування методу експертних оцінок пов’язано з складністю об’єкту моделювання, при якому досліджуваний об’єкт розглядається як складна система, розвиток якої можна представити у вигляді ряду гіпотез-альтернатив. Застосування такого підходу передбачає послідовне багатотурове опитування експертів, в результаті якого отримуємо повну множину проблем необхідних для розв’язання початкової цілі прогнозу. В роботі описано побудову багато альтернативного прогнозного графу, який є відображенням множин умов, які отримані в результаті проведення експертизи, а також виділення повної множини простих одно альтернативних графів, для яких наводяться алгоритми знаходження оптимальних альтернатив. Наведені моделі є математичними моделями якісного та кількісного аналізу за допомогою яких можна отримати прогнозні оцінки, які можуть бути переведені у план. Дана оцінка кількості простих графів, які можуть бути отримані з багато альтернативного прогнозного графу. Моделі мають класичну форму знаходження оптимальних функцій, яка може бути прийнята за оптимальну або найкращу альтернативу за даними критеріями на повній множині альтернатив, які описують прогнозний граф типу «дерева». Моделі дозволяють проводити аналіз ступеня впливу різних за типом умов досягнення проміжних цілей (вершин графу) в залежності від заданих критеріїв, а також при варіюванні оцінок компетентності самих експертів, які беруть участь у експертизі.Документ Подход к интегральной оценке финансового состояния предприятия(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Благой, В. В.Проблема аналізу фінансового стану підприємства і його оцінки є актуальною і сьогодні, оскільки з одного боку, вона є результатом діяльності підприємства, а з іншого боку - визначає передумови розвитку підприємства. Об'єктом дослідження виступають методичні та теоретичні основи оцінки фінансового стану підприємства. Предметом дослідження є фінансова звітність торговельних підприємств України. Мета статті полягає в поглибленні теоретико-методичних принципів і розробці рекомендацій щодо удосконалення методики оцінки фінансового стану підприємства. Методи дослідження - логічного узагальнення, системного аналізу, метод побудови системи показників. Удосконалено методику оцінки фінансового стану підприємства як інструменту регулювання його економічної поведінки в умовах мінливого середовища та запропонована альтернативна методика проведення інтегральної оцінки фінансового стану підприємства за рахунок поділу показників фінансового стану на нормовані і тенденційні. Альтернативний підхід до інтегральної оцінки фінансового стану підприємства дає можливість формувати якісно нову систему показників, які можуть використовуватися агентами економічних відносин з метою прийняття ефективних управлінських рішень. Таким чином, інтегральна оцінки фінансового стану дає можливість в узагальненому вигляді подати діяльність підприємства на ринку і визначити рейтинг ефективності його діяльності. Це дозволить суб'єктам ринкових відносин визначитися з найефективнішими способами інвестування капіталу і чекати зростання віддачі від використовува- 164 них ресурсів в умовах їх обмеженості. Практичне значення отриманих результатів: альтернативний підхід до інтегральної оцінки фінансового стану підприємства дає можливість формувати якісно нову систему показників, які можуть використовуватися агентами економічних відносин з метою прийняття ефективних управлінських рішень.Документ Реструктуризація підприємства як основний інструмент його реформування(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Кирчата, І. М.В статті розглянуто актуальні питання, пов’язані з реструктуризацією підприємств, досліджено сутність та визначено місце реструктуризації підприємства в системі забезпечення його конкурентної стійкості. Предметом дослідження виступає система управління процесом реструктуризації підприємства, орієнтована на підвищення рівня конкурентної стійкості підприємства. Мету роботи обумовила необхідність розробки методичних рекомендацій щодо удосконаленню системи управління реструктуризацією підприємства в процесі і на основі розвитку його конкурентного потенціалу. Для вирішення поставлених завдань були використані загальнонаукові та прикладні методи дослідження, а саме: теоретичного узагальнення і систематизації (при дослідженні літературних джерел, понятійного апарату, декомпозиція і композиція (як прийоми організаційного проектування для побудови структурних схем). На основі комплексного дослідження в роботі визначені особливості проведення трансформаційних змін і проблеми адаптації вітчизняних підприємств до ринкових умов господарювання, виявлені специфіка, особливості і характерні риси їх діяльності в ході процесу реструктуризації. Основним результатом роботи є: уточнено та запропоновано власне трактування терміну “реструктуризація”; розроблено схему побудови процесу реструктуризації підприємства на основі діагности його конкурентного потенціалу. Узагальнення теоретичних підходів до змісту поняття «реструктуризація підприємства» дає можливість зробити висновок про те, що це ємне й багатоаспектне поняття, яке включає в себе організаційно-економічні, правові, технічні заходи, спрямовані на зміну організаційної й функціональної структур підприємства.Документ Визначення основних загроз економічній безпеці автотранспортних підприємств(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Пушкар, Т. А.; Козін, О. Є.У статі розглянуто найбільш поширені науково-методичні підходи до визначення економічної безпеки підприємства. Окреслено основні тенденції розвитку транспортного комплексу, місце і значення автомобільного транспорту у ньому. Визначено необхідність розробки новітніх підходів до забезпечення й оцінки належного рівня економічної безпеки автотранспортного підприємства як умови стабільного функціонування і можливостей подальшого зростання. Розглянуті теоретико-методичні підходи до визначення економічної безпеки. Для оцінки рівня економічної безпеки автотранспортного підприємства запропоновано її визначення не як стану, а як ступеню реалізації його економічних інтересів. Окреслено основні загрози економічній безпеці автотранспортних підприємств, які поділено на зовнішні і внутрішні. До основних зовнішніх загроз віднесено необґрунтовані зміни у законодавстві, ліцензуванні діяльності на транспорті; нестабільність політичної і соціальної ситуації у країні та її регіонах; зміни у зовнішньоекономічній політиці держави; загострення політичних і економічних конфліктів; зміни у митному законодавстві й ускладнення митних процедур; зростання цін на світовому ринку паливно-мастильних матеріалів, зростання залежності від їх експорту; погіршення інвестиційного клімату та інші. До основних внутрішніх загроз віднесено зниження безпеки здійснення перевезень у зв’язку з погіршення стану транспортної інфраструктури; значний фізичний і моральний знос рухомого складу; зниження ефективності мотивації праці на автотранспорт; зниження відповідальності і компетентності водіїв автотранспортних засобів та інші. Найбільш перспективним методом оцінки рівня економічної безпеки автотранспортних підприємств визначено метод нечіткої логіки, який надає можливість поєднати якісну і кількісну оцінку.Документ Механізм формування конкурентоспроможності підприємств дорожнього господарства(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Токар, І. І.Стаття присвячена питанням розробки механізму формування конкурентоспроможності підприємств дорожнього господарства. В роботі виділено теоретичні підходи, що застосовуються при дослідженні конкурентоспроможності як економічної категорії. Наведено групи інтегральних показників оцінки рівня конкурентоспроможності дорожнього підприємства як спеціалізованого будівельного підприємства. Розвиток теоретичних основ управління конкурентоспроможністю підприємств дорожнього господарства відбувався шляхом побудови механізму формування конкурентоспроможності за допомогою графічної інтерпретації структури та зображення взаємозв’язків між його окремими елементами в межах стратегічного підходу. Структура механізму формування конкурентоспроможності підрядних дорожніх підприємств показує послідовність комплексної реалізації його елементів відповідно до встановлених цілей управління конкурентоспроможністю дорожнього підприємства. Визначено, що згідно стратегічного підходу оцінка ефективності реалізації управлінських заходів з підвищення конкурентоспроможності дорожнього підприємства реалізується за групами з п’яти внутрішніх факторів стратегічного середовища, а урахування зовнішніх факторів стратегічного середовища відбувається на етапі визначення цілей управління конкурентоспроможністю дорожнього підприємства та етапі вивчення структури підрядного ринку. Запропонований механізм окремо виділяє розробку системи управлінських дій щодо підвищення конкурентоспроможності дорожнього підприємства та її реалізацію як відособлений етап, спрямований на управління матеріально-технічним забезпеченням та збутом, капітальним будівництвом та експлуатаційним утриманням автодоріг, технологічною підготовкою та технологічними процесами, фінансовою діяльністю, організацією виробництва. Зазначено, що при оцінці власних можливостей дорожнього підприємства слід окремо враховувати інноваційну складову зростання та розвитку останнього, спрямовану на активізацію управлінських зусиль щодо збільшення виробничої потужності за рахунок впровадження науково-технічних досягнень і провідного виробничого досвіду.Документ Маніпулювання фінансовими результатами: передумови, ознаки та способи виявлення(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Проскуріна, Н. М.Світова фінансова криза загострила увагу суспільства до питання достовірності фінансової звітності. Погіршення показників фінансової звітності внаслідок кризи спонукають підприємства на навмисне викривлення даних звітності. Причин викривлення фінансової звітності багато – від рівня кваліфікації бухгалтерів до відвертої фальсифікації показників з ініціативи управлінського персоналу підприємства. Маніпуляція зі звітними даними – є найпоширенішою підставою підготовки недостовірної фінансової звітності. Маніпулювання фінансовою звітністю – це навмисне викривлення або приховання інформації про фінансовий стан підприємства з метою здійснення впливу на рішення користувачів цієї звітності. Мета маніпуляцій зі звітністю – задоволення очікувань окремих її користувачів, яким фінансова звітність буде представлена. Як показує практика, застосування положень (стандартів) бухгалтерського обліку надає широкий простір для махінацій. Потенційно можливе викривлення майже будь-якого показника фінансової звітності (виручки від реалізації товарів (робіт, послуг), сукупного доходу, чистого фінансового результату і т.ін.). Об'єктами маніпулювання на рівні фінансової звітності також можуть бути: система формування та обробки облікової інформації; недосконалість бізнес-процесів і система внутрішнього контролю підприємства. Які б не були мотиви, фактором реального втілення в життя шахрайських дій є можливість здійснити ту або іншу дію через відсутність контролю або перешкод. Саме тому, в останні роки і фінансове співтовариство і менеджмент підприємств більш серйозно стали ставитися до питань зниження ризиків шахрайства, класифікації шахрайських дій, системам моніторингу і тестування бізнес-середовища підприємства, системам забезпечення інформаційної безпеки. Проблема викривлення фінансової звітності вимагає комплексного підходу. Розуміння мотивів, і скорочення «потенційних можливостей для махінацій» або вразливих місць у системі операційного і організаційного функціонування підприємства; проведення зовнішнього аудиту; налагодження системи внутрішнього контролю; інформування про випадки шахрайства – це кращі способи зниження ризиків шахрайства і викривлення фінансових показників.Документ Визначення стадії життєвого циклу бренду підприємства на базі кореляційно-регресійного аналізу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Приходько, Д. О.Загальні економічні цикли формують такі умови, які впливають на життєві цикли підприємств, товарів та брендів. Тому в межах розробки нового методу оцінки вартості брендів промислових (автомобілебудівних) підприємств доцільним є врахування життєвого циклу брендів в оцінці їх вартості. Метою роботи є визначення стадії життєвого циклу брендів автомобілебудівних підприємств на базі кореляційно-регресійного аналізу. 256 У статті було визначено стадії життєвого циклу брендів автомобілебудівних підприємств через побудову лінійного рівняння регресії та визначення кореляційної залежності двох економічних змінних, а саме, частки ринку та чистого доходу (виручки) віл реалізації продукції (товарів, робіт, послуг). Для оцінки якості (точності) рівняння регресії використовувався коефіцієнт кореляції, для оцінки статистичної значущості рівняння регресії використовувався розрахунковий та табличний F-критерій Фішера. Відповідно, дослідивши лінію тренду та лінію зміни залежності показників за роками можна визначити стадію життєвого циклу бренду та присвоїти їй відповідний бал, тобто в роботі було розроблено бальну оцінку життєвого циклу бренду. На базі визначення стадії життєвого циклу бренду, за класифікаційною ознакою «вплив часу на бренд» запропонована бальна оцінка бренду, що дозволяє оцінити перспективи бренду. Було надано обґрунтування бальних оцінок. Застосування зазначеного методу визначення стадії життєвого циклу бренду та впливу часу на бренд надає можливість враховувати зазначені чинники в оцінці вартості бренду підприємства, вони є важливими складовими, які дозволяють прогнозувати вартість бренду в майбутньому.Документ Неравенство доходов населения: основные тенденции и формы(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Тютюнникова, С. В.; Кулиш, О. С.Предметом дослідження цієї статті є нерівність доходів населення країн з трансформаційною економікою. Досліджуючи різні теоретичні погляди на проблему нерівності та її зв'язок з економічною ефективністю, варто відзначити, що немає однозначної відповіді на питання про їх взаємозв'язок. Піонером вивчення взаємозв'язку економічного зростання та нерівності доходів є видатний економіст С. Кузнець, що встановив статистичну залежність вищеназваних категорій на основі використання даних різних країн світу, що знаходяться на різних щаблях розвитку. Сучасні теорії дослідження зв'язку нерівності доходів та економічного зростання використовують ряд факторів (недосконалість кредитного ринку, відмінність норм заощадження, стимулювання працівників тощо), пояснюючи з їх допомогою позитивний або негативний вплив нерівності на економічну ефективність. Однією з відповідей на питання про вплив нерівності на економічну ефективність є поділ її на продуктивну та непродуктивну (надлишкову). Продуктивна нерівність - це нерівномірний розподіл ресурсів і грошових потоків серед населення, який характеризується економічними факторами, об'єктивно зумовленими ринковими механізмами. Вплив продуктивної нерівності на ефективність економічного розвитку є позитивним, стимулюючи продуктивну конкуренцію, економічну активність населення, створюючи умови для розвитку і вдосконалення навичок і здібностей людей. Непродуктивна нерівність являє собою нерівномірний розподіл грошових і матеріальних благ серед населення та обумовлена такими факторами, як бюрократія, незаконна приватизація і розграбування національного багатства. Непродуктивна нерівність є гальмом економічного розвитку, посилюючи поляризацію, розшарування, знижуючи стимули населення до ефективної трудової діяльності та є джерелом депресивних настроїв, що вводять людей в коло бідності. Виходячи з вищесказаного, важливим є зниження рівня непродуктивної нерівності, що обумовлює певне втручання держави, яка покликана компенсувати недоліки ринкової системи, знижуючи соціальноекономічну нерівність. Забезпечення кожної людини правом на певні стандарти і мінімальні гарантії, регулювання доходів шляхом їх перерозподілу – ось основні функції держави як суб'єкта соціально-ринкової економіки.Документ Btl-технологии как эффективное направление рекламы(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Какодей, А. А.; Евтюшина, А. Э.В современных условиях развития экономики наблюдается интенсивный рост необходимости в поиске новых рекламных концепций, особый интерес вызывает появление такого нестандартного и креативного решения данной проблемы как использование BTL-коммуникаций. В данной статье авторы осуществляют концептуализацию и анализ BTL как инновационной рекламной технологии. Статья посвящена определению понятия «BTL-коммуникаций» и области их применения в рекламе. Основное внимание в работе авторы акцентируют на возможность получения новых, креативных и нестандартных идей посредством их использования. Рассмотрены основные подвиды BTL - коммуникаций: наиболее популярные и только набирающие популярность разнообразные технологии. Проанализирована динамика украинского рекламного рынка, в том числе доля сектора BTL рекламы и ее подвидов за последние несколько лет. На основе анализа статистики украинского рекламного рынка исследованы его объем, структура и данные по основным рекламным категориям за 2012-2013 годы. В статье приведены основные преимущества и недостатки BTL-коммуникаций. Авторами отмечается, что главным преимуществом использования BTL - коммуникаций является качественная обратная связь с покупателями и огромная вариация решений для поставленных задач. В статье обосновывается мысль о том, что в настоящее время BTL-коммуникации как современная рекламная технология решения различных задач активно развивается в сфере рекламы и бизнеса. Данная технология позволяет использовать нестандартные рекламные носители для продвижения различного рода товаров и услуг. Рассмотрены области применения данного вида рекламы в практике бизнеса.Документ Современная парадигма конкурентоспособности и её детерминанты(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Селиванова, Ю. В.Современные условия функционирования предприятий в Украине, характеризующиеся нестабильностью бизнес-среды и ориентацией национальной экономики на интеграцию в мировое сообщество, актуализируют проблему повышения конкурентоспособности субъектов хозяйствования. Поскольку конкурентоспособность является производной системы влияющих на нее факторов, исследование детерминант достижения конкурентных преимуществ создает надежный фундамент поиска инструментов обеспечения устойчивого успеха на рынке. Предметом статьи является совокупность фундаментальных научных установок об обеспечении конкурентоспособности на разных уровнях функционирования экономической системы. Целью работы является исследование современного содержания конкурентоспособности, систематизация подходов к определению ее детерминант, которое ориентировано на обоснование эффективных инструментов достижения рыночных преимуществ. В работе использованы методы анализа, синтеза, сравнения и теоретического обобщения. Результаты исследования касаются определения современной парадигмы конкурентоспособности на основе систематизации общепризнанных в научном сообществе фундаментальных представлений о её сущности, структуре и детерминантах. В частности, определено, что конкурентоспособность находится в эпицентре внимания экономического научного истеблишмента. При этом фундаментом современной парадигмы конкурентоспособности выступает иерархический подход, согласно которому последняя должна быть дифференцирована на товарном, микро- , мезо - и макро- уровнях. Аргументировано, что наиболее важными детерминантами конкурентоспособности продукции, как условия обеспечения её на уровнях более высокой иерархии, выступают качество и цена. Достижение конкурентоспособного соотношения качества и цены возможно лишь при условии надлежащего управления производственно-технологическими, маркетинговыми, финансово-экономическими и кадровыми составляющими предприятия.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »