Магістерські роботи
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3897
Переглянути
Перегляд Магістерські роботи за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 59
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Дослідження структури та властивостей легкоплавких бінарних сплавів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Голуб, Станіслав ЄвгеновичМетоди дослідження – комплекс механічних досліджень з метою оцінювання впливу технологічних режимів і експлуатаційних умов на механічні характеристики припоїв. Ці дані необхідні для вибору оптимальної технології паяння і створення композицій з використанням припоїв. Показано також вплив міжфазних поверхонь композитів. Поряд з механічними методами дослідження в роботі використовувалися методи металографії та рентгеноструктурного аналізу. Прогнозні припущення щодо розвитку об’єкта дослідження – розробка оптимальної складу шаруватих композиційних матеріалів. Результати досліджень можуть бути використані на виробництві й у науково-дослідних роботах.Документ Дослідження структури та властивостей зварних з’єднань паропроводів тес зі сталей 15Х1МФ та 12Х1М1Ф(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Іванченко, Микола ЮрійовичСеред факторів, що обумовлюють пошкоджуваність зварних з'єднань, конструкційну, технологічну та експлуатаційну, істотну роль відіграє структурний фактор. Вимушена зупинка енергоблоку потужністю 800 МВт, пов'язана, наприклад, з руйнуванням зварних з'єднань, викликає збитки, близько 1 млн. грн. в добу. Модернізація обладнання ТЕС також є досить дорогою операцією. І тому отримання зварних з'єднань паропроводів з Cr-Mo-V теплостійких перлітних сталей з оптимізованими структурою і властивостями істотно забезпечить зниження інтенсивності їх пошкоджуваності, що економічно доцільно. Представляється актуальним проведення досліджень фізико–хімічних процесів, що є основою оптимізації формування структури і властивостей зварних з'єднань з Cr-Mo-V теплостійких перлітних сталей, що дозволить збільшити ресурс їх експлуатації до 300000 – 350000 годин. Збільшення ресурсу експлуатації паропроводів ТЕС є дуже важливою проблемою для економіки України.Документ Підвищення довговічності штампів для холодного об`ємного штампування хіміко-термічною обробкою(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Рум’янцев, Артем ОлексійовичСклад та структура досліджених дифузійних шарів залежать від кількісного співвідношення ферохрому та ферованадію у насичувальній суміші. Зміна вмісту одного з компонентів суміші при одночасному насиченні призводить до зміни товщини ділянки на основі ванадію карбідів в дифузійному шарі й відповідно - товщини ділянки на основі карбіду хрому. Фактором, що надає позитивний вплив на зносостійкість в умовах тертя ковзання без мастила, є збільшення шару карбідної фази VC, що володіє високою мікротвердістю. Показано, що в умовах тертя ковзання без мастила максимальний рівень зносостійкості мають дифузійні шари, отримані при насиченні в суміші складу: 50 мас. % [25 мас. % FeCr + 75 мас. % FeV] + 45 мас. % Аl2O3 + 5 мас. % NH4Cl. Відносна зносостійкість сталі У8А з дифузійним шаром, сформованим при насиченні в даному складі, вище у 2,23 раза в порівнянні зі сталлю цієї марки після гарту і низької відпустки.Документ Формування пружньо-пластичних властивостей полімерних матеріалів в FDM-технологіях 3D-друку методами термічної обробки(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Довжанін, Владислав ВолодимировичВиконаний аналіз досягнутого рівня застосування адитивних технологій, встановлені можливості існуючих методів 3D-друку з подальшою термічною обробкою, що можуть бути застосовані для виробництва деталей. Проведені експериментальні дослідження та визначені властивості полімерних матеріалів. Рішення даної проблеми відкриє широкі можливості для виробництва конструкційних деталей, забезпечить значне підвищення ефективності машинобудівних підприємств.Документ Підвищення ресурсу штоків гідроциліндрів комунальної техніки(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Андрєєв, Владислав СергійовичАналіз досвіду експлуатації комунальних машин показав, що основною причиною виходу з ладу гідроциліндрів є знос та корозія робочих поверхонь штоків. Вибір матеріалів пар тертя, що забезпечує підвищення їх ресурсу вище досягнутого рівня – важливе завдання. Вирішення його залежить від конструкції та призначення вузла, технології виробництва, умов експлуатації, від вимог до властивостей деталей, терміну їх служби та надійності з урахуванням вартості матеріалів і їх дефіцитності, витрат на виготовлення деталей з вибраного матеріалу та експлуатаційних витрат. В роботі науково обґрунтовано, вибрано та експериментально доведено переваги сталі 38Х2МЮА з покриттям TiN в якості основного матеріалу і запропоновані оптимальні режими его нанесення. Це забезпечує високу коррозійну стійкость та знижує знос, а також значне знижає коефіцієнт тертя порівняно з іншими сталями.Документ Дослідження залежності твердості за віккерсом від навантаження для металевих сплавів на основі Fe, Mg(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Вошунок, Ігор СергійовичШироке застосування випробувань на твердість пояснюється рядом їх переваг перед іншими видами механічних випробувань. Однак до теперішнього часу існує ряд проблем при визначенні твердості металів та сплавів, наприклад, вважається що твердість металів є константою, але на практиці твердість залежить від навантаження. Показано, при вимірюванні твердості за методом Віккерса твердість не є константою, а значно залежить від навантаження, тобто існує розмірний ефект (indentation size effect). Ці результати отримані при дослідженні металевих зразків на основі Fe, Mg, Cu. Визначені плюси та мінуси метода Віккерса згідно з ISO 6507-1:2018. Встановлено кількісну залежність між силою вдавлювання індентора в підготовлені зразки та твердістю за методом Віккерса. Обґрунтовано в яких випадках необхідно визначити твердість зразків з великим навантаженням, а коли можна визначити з меншим для достигання цілі.Документ Підвищення довговічності виробів із сірого чавуну хіміко-термічною обробкою(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Желтухін, Михайло СергійовичДля підвищення зносостійкості поверхневого шару тонкостінних втулок із сірого чавуну запропоновано в залежності від наявного обладнання, продуктивності і мети процесу використовувати низькотемпературні методи ХТО і гартування СВЧ сульфоціанування, сульфоціанування з попереднім гартуванням СВЧ або сульфоціанування з попередньою нітроцементацією. В процесі сульфоціанування утворюється тонкий карбонітридний шар, який забезпечує підвищення зносостійкості і корозійної стійкості захисної втулки. Над карбонітридним шаром утворюється шар із сульфідів заліза, який має низьку мікротвердість і є твердим змащенням – забезпечує високу стійкість до задиру.Документ Дослідження залежності твердості за віккерсом від навантаження для металевих сплавів на основі Cu, Al(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Плужніков, Денис ОлександровичУ процесі роботи проведені дослідження вимірювання твердості за методом Віккерса згідно з стандартом ISO 14577-1:2015 індентором пірамідальної форми на твердомірі Віккерса. Зроблено вимірювання діагоналей відбитків, розрахунок значень твердості для кожного зразка у макродіапазоні навантаження, експериментально встановлено і теоретично обґрунтовано залежність твердості від навантаження для сплаву різної твердості. На основі отриманих даних встановлено, що твердість не є константою, адже при вимірюванні зразків з різною твердістю за методом Віккерса, зафіксоване певне однаково характерне зниження розрахованих значень твердості для всіх 4 зразків при збільшенні прикладеного навантаження. Це дає змогу довести існування прямого розмірного ефекту. Розроблено висновки для промисловості та наукових досліджень при вимірюванні твердості матеріалів.Документ Оптимізація режимів термічної обробки високоміцних чавунів для підвищення їх зносостійкості(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Мотєв, Дмитро СергійовичВирішувалося актуальне питання підвищення зносостійкості та експлуатаційного ресурсу високоміцного чавуну для виробів, що працюють в умовах тертя та зношування. Для підвищення зносостійкості використані мікролегування та термічна обробка. Досліджено вплив різних кількостей легуючих елементів та термічної обробки на структуру, механічні властивості і зносостійкість високоміцного чавуну. Запропоновано оптимальні режими його обробки, які суттєво зменшують зношування.Документ Застосування сучасних технологій для підвищення довговічності деталей ЦПГ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Жуков, Ілля ДмитровичВ дипломній роботі виконані дослідження по застосуванню газотермічного напилення дротів різних матеріалів для формування в шарі псевдосплавів, побудованих частками сталі 11Х18М і молібдену. Аналіз експериментальних даних показав, що покриття має гетерофазну будову, складається з Мо, α- і γ-фаз Fe. Для покриття характерна анізотропія властивостей, а мікротвердість молібдену в поверхневому шарі покриття зростає в процесі роботи пари гільза – поршневе кільце. При терті в умовах інтенсивної форми абразивного зношування сталь-молібденові покриття поступаються електролітичним хромовим, однак це може бути компенсовано більшою товщиною стале-молібденового покриття. Проведений комплекс досліджень дозволяє рекомендувати це покриття до впровадження в умовах виробництва. Результати роботи впроваджені в навчальний процес ХНАДУ і використовуються при читанні лекцій, проведенні лабораторних і практичних занять.Документ Дослідження структури та властивостей зварних з`єднань середньовуглецевих легованих сталей(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Рибак, Марія КирилівнаВстановлена можливість управління газодинамічною дією струменя активного захисного газу процесами, що протікають у зоні зварювання, та властивостями зварних з’єднань при зварюванні в умовах двоструминного газового захисту. Експериментально доведено позитивний вплив параметрів двоструминного газового захисту при зварюванні електродом, що плавиться, на хімічний склад, мікроструктуру та властивості зварних сполук зі сталей, схильних до загартування. Встановлено, що розроблений спосіб зварювання електродом багатошарових з'єднань з легованих сталей з щілинною обробкою в умовах двоструминного газового захисту стаціонарною дугою забезпечує зменшення хімічної, міцнісної та структурної неоднорідності в сполуках, надійну стабільну якість та необхідні механічні властивості зварних з'єднань, сприяє подрібненню структури металу шва та формує плавний перехід від наплавленого металу до основного, що збільшує експлуатаційну надійність та рівноміцність зварних з'єднань.Документ Підвищення стійкості пресс-форм лиття під тиском(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Яранов, МурадВ дипломній роботі встановлено, що деталі прес-форм з нанесеним на їх робочі поверхні плазмовим покриттям мають максимальну стійкість, коли покриття осаджується при температурі підкладки 500˚С і парціальному тиску азоту 1 Па. Нанесене при оптимальних технологічних параметрах покриття нітриду титану забезпечує підвищення корозійної стійкості деталей прес-форм в 3 рази, а окалиностійкості – в 2 – 4 рази. Дослідженнями встановлено, що покриття складається з титану, азоту та вуглецю. У ньому створюються залишкові стискання 1500 – 1800 МПа, що сприяє підвищенню термічної витримки деталей, на які воно нанесено. Отримані в ході виробничих випробувань прес-форм результати показують, що запропонована в якості матеріалу для прес-форм лиття під тиском латуні сталь 5ХНМ після нанесення плазмового покриття з Ti - Mo - N дозволила на 20% підвищити стійкість прес-форми. На деталях 5ХНМ з покриттям значно знижено налипання латуні в порівнянні зі сталлю 4Х5В2ФС. Проведений комплекс досліджень дозволяє рекомендувати це покриття до впровадження в умовах виробництва.Документ Підвищення зносо- та корозійної стійкості гідромоторів дорожніх машин(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Мороз, Євгеній СергійовичАналіз досвіду експлуатації будівельно-дорожніх машин показав, що основною причиною їх виходу з ладу гідромотрів є знос робочих поверхонь плунжерів. Вибір матеріалів пар тертя, що забезпечує підвищення їх ресурсу вище досягнутого рівня – важливе завдання. Вирішення його залежить від конструкції та призначення вузла, технології виробництва, умов експлуатації, від вимог до властивостей деталей, терміну їх служби та надійності з урахуванням вартості матеріалів і їх дефіцитності, витрат на виготовлення деталей з вибраного матеріалу та експлуатаційних витрат. В роботі науково обґрунтовано, вибрано та експериментально доведено переваги сталі 20Х2Н4А в якості основного матеріалу і запропоновані оптимальні режими її термічної обробки. Це забезпечує високу зносостійкість та знижує схильність до відпускної крихкості, а також значне зниження коефіцієнта тертя порівняно з іншими сталями.Документ Підвищення експлуатаційних властивостей виробів модифікуванням поверхневого шару(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Семенчук, Влада ВладиславівнаОтримані результати показали, що під впливом епілування (ЕП) у масивних стандартизованих циліндричних зразків зі сталі 20 не змінюється характер деформаційних кривих і їх властивості. На тонких зразка товщиною 1,2 мм ЕП призводить до значної пластифікації (δ зростає на 44 %, ψ на 57 % ) при майже незмінних показниках міцності Основною причиною пластифікації заготовок є заліковування поверхневих дефектів, що продовжує стадію пружно-пластичної деформації і ускладнює початок утворення зосередженої деформації, яка призводить до руйнування. ЕП суттєво покращує штампування низьковуглецевих листових сталей, змінюючи регламентовану категорію ВГ для сталі 08кп на значно вищу категорію ̶ ВОСВ. Модифікування поверхні також підвущує втомну міцність виробів і сприяє збільшенню довговічності. Результати досліджень переконливо доводять, що при практичному використанні поверхневе ЕП забезпечить покращення якості продукції, зростання довговічності ЕП, продуктивність праці і зменшення браку при виготовленні виробів методами холодного деформування.Документ Підвищення антифрикційних властивостей втулок шатуна ДВЗ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Ларцев, Сергій ДмитровичАктуальним є створення й дослідження виливків з олов’янистих бронз із підвищеними міцностними й триботехнічними властивостями, отриманих за рахунок зміни швидкостей охолодження при кристалізації. Було встановлено, що з підвищенням швидкості охолодження з 10 до 158 град/с твердість збільшується з 80 НВ до 107 НВ, межа міцності зростає в 1, 5 рази ( від 181 до 264 МПа), значення ударної в’язкості падає з 46,4 до 36,4 Дж/см2. Залежність циклічної довговічності й коефіцієнта тертя від швидкості охолодження носити складний характер. Максимальною циклічною довговічністю (більш 30000 циклів) малі зразки, отримані зі швидкістю охолодження 43 град/с. Найменший коефіцієнт тертя (0,02–0,027) відповідав швидкостям охолодження 158 град/с і 45 град/с.Документ Алітування листових сталей в єдиному процесі із знеміцнювальною термічною обробкою(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Тагірова, СевдаВстановлені оптимальні параметри швидкісних режимів рекристалізаційного відпалу, перестарювання та поверхневого алітування заготовок із холоднокатаної тонколистової сталі 08 кп, які забезпечили необхідну структуру і властивості для якісного і бездефектного виготовлення холодним деформуванням електрозварних трубок паронагрівачів та сприяли підвищенню їх довговічності при експлуатації в умовах підвищених температур, агресивного середовища, значного тиску. Рекомендовані режими термічної обробки дозволяють підвищити технологічну пластичність сталі, покращити деформівність заготовок із вже готового листа і зменшити брак при виготовленні виробів методами холодного деформуванняДокумент Дослідження особливостей пошкоджуваностей зварних з’єднань з теплостійких перлітних сталей в умовах повзучості(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Ліщенко, Артем ДмитровичПошкоджуваність зварювальних з’єднань паропроводів при тривалій екплуатації в умовах повзучості і малоциклової втомленості відбувається більш інтенсивно, чим самих паропроводів, а ресурс експлуатації зварювальних з’єднань, відповідно, складає 0,6– 0,8 ресурса паропроводів. Зупинки енергоблоків із– за пошкоджуваності зварювальних з’єднань паропроводів складають від 40% до 60% від загальної кількості примусових зупинок. Один день простою енергоблока 800 МВт приносить збитки біля 1 млн. доларів. Тому проблема зменшення пошкоджуваності тривало експлуатуючих зварювальних з’єднань елементів теплоенергетичного обладнання являється актуальною.Документ Самовпорядкована структура некристалічних матеріалів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Сиркін, Владислав АндрійовичСучасний розвиток нанотехнологій потребує всебічних знань про структуру некристалічних речовин і можливості їхнього практичного застосування. Аморфна структура речовини залишається одним з найменш вивчених питань у матеріалознавстві. Аморфний стан твердого тіла в значній мірі відображає структуру рідини, і в основі опису його структури мають бути враховані флуктуації щільності, які мають статистичний характер. Встановлено, що халькогенідні плівки на основі вісмуту LiBiSe2 мають самовпорядковану аморфну кластерну структуру, границям кластерів притаманні адсорбційні властивості, що призводить до зміни оптичного пропускання під впливом домішок оксиду азоту у повітрі.Документ Застосування методів неруйнівного контролю для забезпечення бездефектного FDM-друку полімерними матеріалами виробів складної геометричної форми(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Ковальов, Богдан ВікторовичОб'єкт дослідження – ресурсозберігаючі адитивні технології FDM-друку полімерними матеріалами виробів складної геометричної форми. Предмет дослідження – застосування методів неруйнівного контролю у відповідності з розробленою класифікацією дефектів FDM-друку для виробів складної геометричної форми. Неруйнівні методи контролю застосовуються для дослідження структури матеріалів і дефектів у виробах з метою вдосконалення технології 3D-друку. Вивчалися причини появи дефектів для виробів складної геометричної форми, взаємозв’язок між режимними параметрами процесу пошарового формування і характеристиками точності, шорсткості і чистоти поверхонь. Методи дослідження – для вивчання процесів FDM-друку із полімерів виробів складної геометричної форми застосовувались візуально-вимірювальні і оптичні методи, виконувались дослідження впливу температурного фактору і швидкості екструзії на бездефектність формоутворення. Рішення проблеми відкриває широкі можливості для впровадження технологій FDM-друку в реальних умовах виробництва, забезпечить значне підвищення ефективності машинобудівних і ремонтних підприємств.Документ Розширення функціональних можливостей метода Мартенса шляхом вимірювання об’ємної твердості пірамідою Берковича в нано- та мікродіапазонах(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Михайлов, Дмитро ІгоровичЗа методами відновленого відбитку використовують прилади Брінелля, Віккерса, Роквелла. Однак ці методи вимірювання твердості не працюють в нано- та мікродіапазонах. Тому існує міжнародний стандарт ISO 14577, згідно якого регламентоване дослідження механічних властивостей металів за методом невідновленого відбитку. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є розширення функціональних можливостей метода Мартенса за рахунок вимірювання об’ємної твердості пірамідою Берковича в нано- та мікродіапазонах. Об’єкт дослідження процес визначення об’ємної твердості металів та сплавів за методом Мартенса. За результатами досліджень подальшого розвитку отримав метод вимірювання об’ємної твердості пірамідою Берковича в нано- та мікродіапазонах, що дозволяє підвищити достовірність оцінки якості металевої продукції сучасного виробництва.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »