2023
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/19722
Переглянути
Перегляд 2023 за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 41
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Пересувний пристрій для діагностування рульового керування автомобіля(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Дитятьєв, Олександр Васильович; Волков, Володимир ПетровичДаний винахід належить до автомобільного транспорту, а саме до засобів технічного обслуговування і ремонту автомобілів, і може бути використаний при оцінці технічного стану і пошуку (локалізації) несправностей рульового керування автомобіля, переважно оснащеного оборотним рульовим механізмом. Заявлений пересувний пристрій для діагностування рульового керування автомобіля містить два поворотні майданчики для установки керованих коліс, пристрій збудження силової взаємодії в сполученнях рульового керування, вимірник кута повороту керованих коліс, фіксатор рульового колеса та підйомник для вивішування коліс. Два поворотні майданчики виконані рухомо-поворотними з можливістю переміщення в горизонтальній площині і обертання навколо вертикальної осі. Пристрій додатково містить основу, на якій розміщені два рухомо-поворотні майданчики, два майданчики для розміщення на них підйомників (домкратів), а також розташовану між рухомо-поворотними майданчиками опору з підшипником, на якій повертається центральна поворотна плита з пристроєм збудження силової взаємодії і з вимірником кута повороту керованих коліс, що виходять за передній контур автомобіля. Кожен з рухомо-поворотних майданчиків забезпечений розташованим в горизонтальній площині і орієнтованим вздовж поздовжньої осі випробуваного автомобіля важелем, і обидва різноспрямовані важелі через шарніри і тяги з'єднані з шарніром центральної поворотної плити, який орієнтований відносно підшипника також уздовж поздовжньої осі випробуваного автомобіля і з вертикальною віссю повороту центральної плити утворює кривошип. Пристрій збудження силової взаємодії має діючий в горизонтальній площині силовий важіль у вигляді динамометричної рукоятки, закріплений в центральній поворотній плиті, консоль із подвійною шкалою крутного моменту і з міткою-покажчиком на силовому важелі. Вимірник кута повороту керованих коліс містить шкалу кутових одиниць і стрілку-покажчик, закріплену на центральній поворотній плиті в осі її повороту. Винахід полягає у поєднанні портативності й можливості локалізації несправностей по окремих послідовних ланках рульового керування.Документ Спосіб резонансного посилення активної електричної потужності, що складається з двох послідовних активно-реактивних контурів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Батигін, Юрій Вікторович; Чаплигін, Євген Олександрович; Шиндерук, Світлана Олександрівна; Двадненко, Володимир ЯковичСпосіб резонансного посилення активної електричної потужності складається з двох послідовних активно-реактивних контурів, що об'єднані загальним ємнісним накопичувачем енергії. В розрядному контурі послідовно підключають випрямляч електричного струму і зовнішній акумулятор електричної енергії.Документ Спосіб керування інверторним тяговим електродвигуном в м'якому гібридному автомобілі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Дзюбенко, Олександр Андрійович; Двадненко, Володимир ЯковичСпосіб керування інверторним тяговим електродвигуном в м'якому гібридному автомобілі, асинхронним або синхронним, в якому при рівномірному русі автомобіля на електроприводі зі швидкістю 30-60 км/год використовують канал управління частотою, за допомогою якого вибирають частоту, пропорційну швидкості автомобіля, а за допомогою каналу управління напругою фаз вибирають таку трифазну змінну напругу, при подачі якої на всі три фази на одній з них забезпечується заданий коефіцієнт потужності. При запуску з місця і низькій швидкості автомобіля обмотки електродвигуна переключають в режим зі збільшеним числом пар полюсів на статорі і на роторі, а при русі з високою швидкістю обмотки електродвигуна перемикають в режим зі зменшеним числом пар полюсів на статорі і на роторі.Документ Спосіб діагностування моторно-трансмісійної установки автомобіля(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Подригало, Михайло Абович; Байцур, Олег МаксимовичСпосіб діагностування моторно-трансмісійної установки автомобіля включає встановлення не загальмованого автомобіля на поворотній у поздовжній вертикальній площині платформі, яку потім починають обертати у поздовжній вертикальній площині до моменту, коли автомобіль починає рухатися з місця; кут платформи п в цьому положенні фіксують і визначають момент опору обертання коліс автомобіля.Документ Спосіб трибометрії контакту пласких поверхонь тертя(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Подригало, Михайло Абович; Шеїн, Віталій Сергійович; Бистров, Денис Сергійович; Маслов, Микита ВасильовичСпосіб трибометрії контакту пласких поверхонь тертя включає вимірювання моменту на супорті дискового механізму та тиску робочої рідини у порожнинах опорного гідроциліндра. Момент на супорті при загальмованому дисковому механізмі створюють за рахунок моменту навантаження, який прикладено до гальмівного диска від навантажувального гідроциліндра, причому вимірювання тиску робочої рідини у порожнинах опорного гідроциліндра здійснюють після появи відносного зміщення поверхонь тертя.Документ Спосіб бездефектного комбінованого друку 3D-об'єктів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Дудукалов, Юрій Володимирович; Глушкова, Діана Борисівна; Сорокін, Володимир Федорович; Демченко, Сергій ВолодимировичСпосіб бездефектного комбінованого друку 3D-об'єктів, в якому для виготовлення чергового шару термопластичний матеріал нагрівають в друкарській головці до напіврідкого стану і видавлюють у вигляді нитки через сопло, починаючи з першого шару на поверхні робочого столу, пошарове формування суміщають з модифікуванням розігрітого полімеру імпульсним високочастотним електромагнітним полем, яке локалізується в друкарській головці і в зоні укладки шару, причому для забезпечення адгезійної і когезійної міцності використовують імпульсний високочастотний електромагнітний вплив, при цьому модифікування імпульсним високочастотним електромагнітним полем виконують в умовах температурної стабілізації процесу 3D-друку, яку забезпечуютьза даними системи контролю температурних полів і теплових деформацій дією локального підігріву або охолодження виробу з відповідним вибором амплітудного значення магнітної індукції в діапазоні (2,0-6,5 Тл) і частоти (100-1000 КГц) залежно від характеристик об'єкта і властивостей полімерного матеріалу.Документ Спосіб оптимізації циклу світлофорної сигналізації(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Денисенко, Олег ВасильовичСпосіб оптимізації циклу світлофорної сигналізації належить до систем регулювання дорожнього руху (ДР) і може бути використаний при розробці агрегатної системи засобів управління ДР. Спосіб базується на конусному покроковому скануванні одночасно трьома вузькоспрямованими лазерними променями інфрачервоного діапазону тимчасово всіх підходів і виходів перехрестя, що дає можливість сформувати вхідні і вихідні межі двох КЗ та забезпечити визначення комплексу вищевказаних параметрів ТП по кожній смузі руху, основні та проміжні такти і цикл СР, залежно від результатів сканування оптимізувати втрачений час у циклі регулювання. Дає можливість одночасного визначення основних параметрів транспортних потоків (ТП): моменту проїзду транспортними засобами (ТЗ) контрольованих зон (КЗ) та перехрестя в цілому, швидкості, прискорення, типу і напрямку руху ТЗ, їх інтенсивності руху по кожній смузі за будь-який проміжок часу, інтервалів руху між ТЗ, а також поточного значення зупинного шляху різного типу ТЗ, тривалості проміжних та основних тактів в кожній фазі і циклі світлофорного регулювання (СР).Документ Інтелектуальна бортова інформаційна система безпілотного транспортного засобу на основі нейромережевої архітектури з блоком діагностики(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Ніконов, Олег Якович; Шуляков, Владислав МиколайовичІнтелектуальна бортова інформаційна система безпілотного транспортного засобу на основі нейромережевої архітектури складається з керуючого блока на основі нейромережевої архітектури, мініатюрних відеокамер, комутатора, блока зберігання цифрової інформації, блока розпізнавання знаків, радара, супутникового навігатора, блока пам'яті, приймально-передавального пристрою, дані з яких передаються на електронний блок, після чого оброблена за допомогою електронного блока інформація надходить на пристрої керування швидкістю руху, керування напрямком руху, керування гальмівною системою, передавальний пристрій та приймально-передавальний пристрій. Для підвищення ефективності та надійності керування безпілотним транспортним засобом, а також кібербезпеки транспортного засобу в цілому на безпілотному транспортному засобі додатково встановлений блок діагностики.Документ Інерцоїд(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Абрамов, Дмитрій Володимирович; Байцур, Максим В'ячеславович; Клец, Дмитро Михайлович; Подригало, Михайло Абович; Холодов, Михайло ПавловичІнерцоїд містить колісне шасі, на якому встановлений електродвигун, вал якого кінематично пов'язаний з інерційними масами, що обертаються з рівними, але протилежно спрямованими кутовими швидкостями в площині дороги. Інерційні маси встановлені на коромислах, що здійснюють коливання в передній горизонтальній півплощині інерцоїда, при цьому коромисла через шатуни пов'язані кожен зі своїм основним кривошипом, які встановлені на валах, кінематично пов'язаних з валом електродвигуна.Документ Малогабаритний колісний транспортний засіб з переднім поворотним мостом, що підвішений балансирно(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Абрамов, Дмитрій Володимирович; Байцур, Максим Вячеславович; Богомолов, Віктор Олександрович; Дубінін, Євген Олександрович; Кайдалов, Руслан Олегович; Клец, Дмитро Михайлович; Молодан, Андрій Олександрович; Нікорчук, Андрій Іванович; Подригало, Михайло Абович; Полянський, Олександр Сергійович; Черніков, Олександр ВікторовичМалогабаритний колісний транспортний засіб з переднім поворотним мостом, що підвішений балансирно, у якого вертикальна вісь повороту в площині дороги і горизонтальна вісь повороту відносно поздовжньої осі машини проходять через середину балки переднього поворотного мосту, посередині між передніми ведучими колесами, з встановленими на них моторами. На вертикальному валу, пов'язаному з переднім поворотним мостом, встановлено підпружинений важіль. Вісь пружини співпадає з поздовжньою віссю малогабаритного колісного транспортного засобу.Документ Спосіб реєстрації відбитих сигналів георадара під час виявлення підповерхневих тріщин в асфальтобетонному покритті(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Батраков, Дмитро Олегович; Батракова, Анжеліка ГеннадіївнаСпосіб реєстрації відбитих сигналів георадара під час виявлення підповерхневих тріщин у асфальтобетонному покритті, у якому для зондування дорожнього одягу застосовують одну випромінюючу антену, яка випромінює електромагнітне поле з однією лінійною поляризацією, та дві лінійно поляризовані приймальні антени, напрямки поляризації яких орієнтовані до напрямку поляризації випромінюючої антени під визначеними кутами, завдяки чому забезпечується виявлення сигналів, відбитих неоднорідностями, у тому числі і підповерхневими тріщинами. Проводять реєстрацію сигналу прямого проходження, збуджують випромінюючу антену, яка випромінює електромагнітне поле з однією лінійною поляризацією та проводять зондування конструкції дорожнього одягу. Одночасно реєструють відбите електромагнітне поле двома лінійно поляризованими приймальними антенами, що розташовані ортогонально одна до одної та під визначеними кутами до випромінюючої антени, а напрямок поляризації випромінювача створює кути 90° та 0° до напрямків поляризації приймальних антен. Потім обертають випромінюючо-приймальну антенну систему на кут 90° та проводять зондування дорожнього одягу, одночасно реєструють відбите електромагнітне поле та перетворюють прийняте електромагнітне поле в електричний сигнал, який реєструють і зберігають у цифровому вигляді в пам'яті комп'ютера. Аналізують залежність амплітуд прийнятих сигналів від напрямків поляризації випромінюючої антени та двох приймальних антен за допомогою комп'ютерних програм. Висновок щодо виявлення тріщин в асфальтобетонному покритті, у тому числі й підповерхневих, роблять за умов встановлення розбіжностей між амплітудами сигналів, прийнятих одночасно двома приймальними антенами.Документ Спосіб вимірювання параметрів руху автотранспортних засобів на повороті(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Абрамов, Дмитрій Володимирович; Дубінін, Євген Олександрович; Закапко, Олександр Григорович; Клец, Дмитро Михайлович; Подригало, Михайло Абович; Полянський, Олександр Сергійович; Шеїн, Віталій СергійовичСпосіб вимірювання параметрів руху автотранспортних засобів на повороті включає вимірювання лінійних прискорень у поздовжній і поперечній площинах. При цьому за сигналом давача лінійного прискорення у поздовжній площині визначають лінійну швидкість і, одночасно, за лінійною швидкістю автотранспортного засобу і сигналом давача у поперечній площині, вимірюють радіус повороту, кутову швидкість і кутове прискорення у площині дороги.Документ Спосіб дистанційного визначення діелектричної проникності нижньої поверхні залізобетонних мостових споруд(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Лебединський, Андрій Володимирович; Клец, Дмитро Михайлович; Холодов, Михайло Павлович; Щукін, Олександр Вікторович; Полярус, Олександр ВасильовичСпосіб дистанційного визначення діелектричної проникності нижньої поверхні залізобетонних мостових споруд включає опромінення електромагнітною хвилею, а на поверхні попередньо встановлюють вторинні випромінювачі на однакових відстанях один від одного, що створюють передавальну антенну решітку, потім вимірюють сумарну амплітуду відбитих електромагнітних хвиль у визначених просторових точках, які розміщені необов'язково в дальній зоні антенної решітки, та у ближній, а для вимірювання використовують приймальну лінійну антенну решітку, на виходах кожного з елементів решітки вимірюють сумарну амплітуду поля хвиль, що випромінюються елементами передавальної антенної решітки, а для побудови функціоналу використовують модуль різниці залежностей нормованої амплітуди електромагнітного поля від лінійної координати положення елементів приймальної решітки при навантаженій і ненавантаженій мостових спорудах, мінімізують функціонал методами глобального випадкового пошуку і при цьому визначають прогин мостової споруди або іншого великогабаритного об'єкта, які є функціями положення вторинних випромінювачів. Зменшують похибки вимірювання прогину мостової споруди за рахунок врахування інформації про діелектричну проникність нижньої поверхні мостової споруди, при якому використовують тільки один вторинний випромінювач.Документ Спосіб отримання суперпарамагнітних мультиметалевих феритів з сорбційними властивостями(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Хоботова, Еліна Борисівна; Даценко, Віта Василівна; Ванькевич, Олександр ВікторовичВинахід належить до галузі охорони навколишнього середовища. Спосіб отримання суперпарамагнітних мультиметалевих феритів з сорбційними властивостями, що включає змішування відпрацьованих сульфатних мідно-цинкових розчинів при перемішуванні і нагріванні з лугом і сіллю заліза. Як первісні компоненти використовують відпрацьовані технологічні розчини на основі сульфатів міді і цинку, як солі заліза використовують реагент Fe2(SO4)3, який вводять в співвідношенні ∑(Cu2++Zn2+):Fe3+=1:1, величину рН підтримують в інтервалі 10-10,5, підвищують ступінь феритизації за рахунок реагування гідроксидів і утворення ƴ-Fe2O3 при нагнітанні кисню і введення реагенту Na2SO3 в співвідношенні Fe3+:Na2SO3=1:0,5, отримують мультиметалевий ферит, який відокремлюють від рідкої фази за допомогою постійного магніту в поліетиленовій упаковці, відмивають ферит від водорозчинних солей малим об'ємом води. Спосіб забезпечує одержання феритів з ресурсозбереженням, маловідходністю та високими швидкостями хімічних перетворень.Документ Інтелектуальна бортова інформаційна система безпілотного транспортного засобу на основі нейромережевої архітектури з блоком змішаної реальності(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Ніконов, Олег Якович; Шуляков, Владислав МиколайовичІнтелектуальна бортова інформаційна система безпілотного транспортного засобу на основі нейромережевої архітектури, що складається з керуючого блока на основі нейромережевої архітектури, мініатюрних відеокамер, комутатора, блока зберігання цифрової інформації, блока розпізнавання знаків, радара, супутникового навігатора, блока пам'яті, приймально-передавального пристрою, дані з яких передаються на електронний блок, після чого оброблена за допомогою електронного блока інформація надходить на пристрої керування швидкістю руху, керування напрямком руху, керування гальмівною системою, передавальний пристрій та приймально-передавальний пристрій. Для підвищення ефективності та безпеки керування безпілотним транспортним засобом, а також кібербезпеки транспортного засобу в цілому на безпілотному транспортному засобі додатково встановлено блок змішаної реальності.Документ Спосіб нанесення зносостійкого багатошарового покриття(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Глушкова, Діана Борисівна; Багров, Валерій АнатолійовичСпосіб нанесення зносостійкого багатошаирового покриття включає попередню обробку поверхонь деталей протягом певного часу у відповідних режимах, з подальшим нанесенням покриття нітридами хрому. Додатково проводять нанесення покриття нітридами титану, для чого попередню обробку поверхні деталей проводять шляхом іонного бомбардування поверхні іонами титану при тиску азоту 1×10-4 торр, струмі дуги 80 А і негативній напрузі 90 В на оброблюваній деталі протягом 8 хвилин. Потім у процесі іонного очищення здійснюють термомеханічну активацію і нагрівання поверхні підкладки іонами титану до 500-550 °С. Проводять вакуумно-плазмове нанесення багатошарового покриття у середовищі азоту: наносять нижній шар нітриду титану TiN протягом 3 хв з остаточною температурою покриття після осадження 500 °С. Наносять шари, що чергуються, двокомпонентним покриттям нітриду хрому CrN і нітриду титану TiN. Шар TiN наносять випаровуванням двох титанових катодів при нагріванні покриття до температури 450-510 °С. Осадження шарів, що чергуються, проводять до досягнення температури верхнього шару 450-510 °С. Останнім наносять шар Ti-N, таким чином термічно активуючи поверхню підкладки і збільшуючи адгезійну міцність покриття, товщина якого становить від 20 до 150 мкм залежно від розміру деталі та умов її експлуатації.Документ Спосіб підвищення дистанції автономного пробігу електротранспорту(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Сєріков, Георгій Сергійович; Сєрікова, Ірина ОлексіївнаКорисна модель належить до способу підвищення дистанції автономного пробігу електротранспорту, у якому визначають характерні ознаки процесу регулювання ємності за допомогою сканування. Як визначальну ознаку використовують потужність електродвигуна під час руху. Розрахунок потужності здійснюють виміром напруги за допомогою вольтметрів та струму за допомогою амперметру. За допомогою системи керування контролюють момент попереднього регулювання ємності тягової батареї шляхом послідовного або паралельного включення блоків елементів електричної батареї за допомогою електронних комутаторів.Документ Індикатор вологості повітря(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Камілов, Білолдін; Кравцов, Михайло Миколайович; Цехмейстер, Олена Станіславівна; Нікітін, Станіслав ПетровичІндикатор вологості повітря містить вертикальний повітряний канал, нижня частина якого виконана прозорою і на ній розміщена шкала вологості повітря, і в якому розміщують вологочутливий елемент у вигляді, наприклад, канатика, джгутика тощо, один край якого закріплено у верхній частині повітряного каналу, а другий - нижній край вологочутливого елемента - вільно розташований по висоті повітряного каналу, причому на нижньому краю вологочутливого елемента. Навпроти шкали вологості, яка має принаймні три позначки, а саме - WH (нормальна вологість), WMIN (мінімальна вологість), WMAX (максимальна вологість), встановлено покажчик вологості повітря. Покажчик вологості повітря виконано у вигляді горизонтально розташованого диска, вісь обертання якого співпадає з осьовою лінією вологочутливого елемента.Документ Пристрій імпульсного резонансного посилення активної електричної потужності(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Батигін, Юрій Вікторович; Чаплигін, Євген Олександрович; Шиндерук, Світлана ОлександрівнаПристрій імпульсного резонансного посилення активної електричної потужності, що складається з двох послідовних активно-реактивних контурів. Контури об'єднані загальним ємнісним накопичувачем енергії так, що в першому з них здійснюється резонансний заряд ємнісного накопичувача, а в другому - його розряд на активне навантаження.Документ Інтелектуальна бортова інформаційна система безпілотного транспортного засобу на основі нейромережевої архітектури з блоком змішаної реальності(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Ніконов, Олег Якович; Шуляков, Владислав МиколайовичІнтелектуальна бортова інформаційна система безпілотного транспортного засобу на основі нейромережевої архітектури складається з керуючого блока на основі нейромережевої архітектури, мініатюрних відеокамер, комутатора, блока зберігання цифрової інформації, блока розпізнавання знаків, радара, супутникового навігатора, блока пам'яті, приймально-передавального пристрою, дані з яких передаються на електронний блок, після чого оброблена за допомогою електронного блока інформація надходить на пристрої керування швидкістю руху, керування напрямком руху, керування гальмівною системою, передавальний пристрій та приймально-передавальний пристрій. Для підвищення ефективності та безпеки керування безпілотним транспортним засобом, а також кібербезпеки транспортного засобу в цілому на безпілотному транспортному засобі додатково встановлюється блок змішаної реальності.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »