2022
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд 2022 за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 52
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Електромобіль з інерційним акумулятором кінетичної енергії(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Смирнов, Олег Петрович; Борисенко, Анна ОлегівнаЕлектромобіль з інерційним акумулятором кінетичної енергії містить тягову електричну машину, яка механічно зв'язана з колесами, перетворювачем напруги, акумуляторною батареєю. Додатково встановлений інерційний акумулятор кінетичної енергії, що складається з маховика та оберненої електричної машини, яка через перетворювач напруги електрично зв'язана з акумуляторною батареєю та тяговою електричною машиноюДокумент Спосіб роботи поршневого теплового двигуна з індукційним підігрівом повітря у циліндрах(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Гнатов, Андрій Вікторович; Аргун, Щасяна Валіковна; Воронков, Олександр Іванович; Гнатова, Ганна Андріївна; Нікітченко, Ігор МиколайовичСпосіб роботи поршневого теплового двигуна, в одному із циліндрів якого здійснюють процес впуску повітря з навколишнього середовища, його стиск і подачу стиснутого повітря через впускний клапан та з'єднуючий канал до зовнішньої камери, в яку подають через форсунки паливо, наприклад етиловий спирт, і здійснюють процес згоряння палива для підігріву стиснутого повітря, а процеси розширення продуктів згоряння і подальшого їх видалення із робочих циліндрів в навколишнє середовище здійснюють відповідно до порядку їх роботи, що з'єднана каналами та впускними клапанами з робочими циліндрами, причому максимальний тиск продуктів згоряння палива в зовнішній камері підтримують на рівні 3-5 МПа, а максимальну температуру стиснутого повітря - не більше 1500 K, за рахунок кількості палива, що впорскується в зовнішню камеру, та тривалості відкриття впускних клапанів робочих циліндрів, наприклад клапанів з електромагнітним приводом, які відкривають за 5-10 градусів оберту колінчатого вала до верхньої мертвої точки поршнів робочих циліндрів, а закривають залежно від режиму роботи двигуна за 5-40 градусів оберту колінчатого вала за верхньою мертвою точкою поршнів робочих циліндрів, згідно з корисною моделлю для підігріву стиснутого повітря застосовують індуктивні котушки, які встановлено з зовнішнього боку компресорного і робочих циліндрів.Документ Гібридний транспортний засіб з інерційним акумулятором кінетичної енергії(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Смирнов, Олег Петрович; Борисенко, Анна ОлегівнаГібридний транспортний засіб з інерційним акумулятором кінетичної енергії містить тягову електричну машину, яка механічно зв'язана з колесами, перетворювачем напруги, акумуляторною батареєю, ДВЗ та генератором. Додатково встановлений інерційний акумулятор кінетичної енергії, що складається з маховика та оберненої електричної машини, яка через перетворювач напруги електрично зв'язана з акумуляторною батареєю та тяговою електричною машиною.Документ Спосіб роботи поршневого теплового двигуна з індукційним підігрівом повітря у вхідному каналі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Гнатов, Андрій Вікторович; Аргун, Щасяна Валіковна; Воронков, Олександр Іванович; Гнатова, Ганна Андріївна; Нікітченко, Ігор МиколайовичЗаявлений спосіб роботи поршневого силового двигуна з індукційним підігрівом повітря вхідного каналу, в одному із циліндрів якого здійснюють процес впуску повітря з навколишнього середовища, його стиск і подачу стиснутого повітря через впускний клапан та з'єднуючий канал до зовнішньої камери, в яку подають через форсунки паливо, наприклад етиловий спирт, і здійснюють процес згоряння палива для підігріву стиснутого повітря. Процеси розширення продуктів згоряння і подальшого їх видалення із робочих циліндрів в навколишнє середовище здійснюють відповідно до порядку їх роботи, що з'єднана каналами та впускними клапанами з робочими циліндрами. Максимальний тиск продуктів згорання палива в зовнішній камері підтримують на рівні 3-5 МПа, а максимальну температуру стиснутого повітря - не більше 1500 K, за рахунок кількості палива, що впорскується в зовнішню камеру, та тривалості відкриття впускних клапанів робочих циліндрів, наприклад клапанів, електромагнітним приводом, які відкривають за 5-10 градусів оберту колінчатого вала до верхньої мертвої точки поршнів робочих циліндрів, а закривають залежно від режиму робота двигуна за 5-40 градусів оберту колінчатого вала за верхньою мертвою точкою поршнів робочих циліндрів. Для підігріву стиснутого повітря застосовують індуктивну котушку, яку встановлюють з боку вхідного каналу робочих циліндрів.Документ Спосіб управління рухом чотиривісного транспортного засобу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Байцур, Максим Вячеславович; Баулін, Дмитро Станіславович; Богомолов, Віктор Олександрович; Гармаш, Вячеслав Петрович; Горєлишев, Станіслав Анатолійович; Кайдалов, Руслан Олегович; Морозов, Олександр Олександрович; Побережний, Андрій Анатолійович; Подригало, Михайло АбовичСпосіб управління рухом чотиривісного транспортного засобу включає поворот мостів при здійсненні повороту. Попарно встановлюють на передній і задній поворотних платформах мости разом з платформою, які повертаються в площині дороги відносно вертикальних осей. Передня і задня платформи управляються і переміщаються незалежно одна від одної, забезпечуючи поворот вліво, вправо, навколо власної вертикальної осі, рух "боком" і "крабом".Документ Спосіб підвищення ефективності балансування тягової літій-іонної батареї(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Сєріков, Георгій Сергійович; Сєрікова, Ірина ОлексіївнаСпосіб підвищення ефективності балансування літій-іонної батареї включає визначення характерних ознак процесу балансування за допомогою сканування. Як визначальну ознаку використовують кількість надлишкової енергії елементів батареї під час заряджання джерелом струму. Вимірювання напруги здійснюють вольтметром, струму - амперметром. За допомогою системи керування контролюють момент попереднього включення індивідуальних балансирів.Документ 3D-принтер для комбінованого друку об'єктів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Дудукалов, Юрій Володимирович; Глушкова, Діана Борисівна; Багров, Валерій Анатолійович; Сорокін, Володимир Федорович; Степанюк, Андрій Іванович; Тернюк, Микола Емануїлович3D-принтер для комбінованого друку об'єктів містить робочий стіл, блок живлення, блок управління, блок відображення інформації і зовнішньої пам'яті, друкарські головки з соплами. Локальні пристрої електромагнітного впливу виконані в одному блоці з друкарською головкою і в процесі пошарового формування здійснюють модифікування розігрітого полімеру імпульсним високочастотним електромагнітним полем, яке локалізується в друкарській головці і в зоні укладки шару. При цьому для забезпечення адгезійної міцності використовується імпульсний високочастотний (400-500 КГц) електромагнітний вплив з амплітудним значенням магнітної індукції до 4,0-4,5 Тл, а когезійна міцність забезпечується використанням імпульсного високочастотного (250-400 КГц) електромагнітного впливу з амплітудним значенням магнітної індукції до 3,0-4,0 Тл. Інтенсивність імпульсного високочастотного електромагнітного поля встановлюється в блоці управління управляючою програмою залежно від геометричних характеристик виробу і фізичних властивостей полімерного матеріалу.Документ Спосіб комбінованого друку 3D-об'єктів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Дудукалов, Юрій Володимирович; Глушкова, Діана Борисівна; Багров, Валерій Анатолійович; Сорокін, Володимир Федорович; Степанюк, Андрій Іванович; Тернюк, Микола ЕмануїловичСпосіб комбінованого друку 3D-об'єктів, в якому для виготовлення чергового шару термопластичний матеріал нагрівають в друкарській головці до напіврідкого стану і видавлюють у вигляді нитки через сопло з отвором малого діаметра, починаючи з першого шару на поверхні робочого столу, подальші переміщення виконуються в горизонтальних площинах відповідно до контурів і заповнення внутрішнього простору. Пошарове формування суміщується з модифікуванням розігрітого полімеру імпульсним високочастотним електромагнітним полем, яке локалізується в друкарській головці і в зоні укладки шару. При цьому для забезпечення адгезійної міцності використовується імпульсний високочастотний (400-500 КГц) електромагнітний вплив з амплітудним значенням магнітної індукції до 4,0-4,5 Тл, а когезійна міцність забезпечується використанням імпульсного високочастотного (250-400 КГц) електромагнітного впливу з амплітудним значенням магнітної індукції до 3,0-4,0 Тл. Інтенсивність імпульсного високочастотного електромагнітного поля встановлюється в управляючій програмі залежно від геометричних характеристик виробу і фізичних властивостей полімерного матеріалу.Документ Установка для проведення експериментальних досліджень ефективності GPS-інтенсифікатора(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Єфименко, Олександр Володимирович; Плугіна, Тетяна Вікторівна; Мусаєв, Заур РазиловичУстановка для проведення експериментальних досліджень ефективності GPS-інтенсифікатора, що встановлюється на виконавчу підсистему машини (розподільник, гідравлічні циліндри, насос), додатково оснащується єдиною док-станцією для контролю показників робочого циклу машини, а також системою датчиків та GNSS-антеною, таким чином, отримуючи сукупну інформацію (від супутникового приймача та датчика нахилу відвалу) щодо робочого обладнання (насоса, зподільника, виконавчого гідроциліндра).Документ Спосіб напівавтоматичної корекції похибки позиціонування станції безконтактного заряджання електромобілів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Сєріков, Георгій Сергійович; Сєрікова, Ірина ОлексіївнаСпосіб підвищення ефективності роботи безконтактної станції заряджання електричної батареї, при якому визначають взаємне розташування приймача та випромінювача електромагнітної енергії за допомогою електронного сканування рівня отриманої потужності. Як визначальні ознаки оператор використовує показники системи поздовжнього взаємного розташування, а поперечне позиціонування система заряджання здійснює автоматично, для чого згідно з рівнем отриманого тестового сигналу система корегує кут розповсюдження мікрохвильового променя електромагнітної енергії активної фазованої антенної решітки, і таким чином за допомогою використання тестового сигналу контролюють максимум коефіцієнта передачі енергії зарядної станції.Документ Спосіб визначення характеру вимушених коливань системи транспортного засобу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Забродська, Яна Ігоревна; Кравцов, Михайло Миколайович; Нікітін, Станіслав ПетровичСпосіб визначення характеру вимушених коливань системи транспортного засобу включає визначення вібраційних характеристик системи транспортного засобу за допомогою вібрографа, а саме амплітудно-частотної характеристики вимушених та власних коливань та фазово-частотної характеристики системи транспортного засобу. За фазово-частотною характеристикою визначають зсув фаз вимушених та власних коливань за допомогою обчислювального приладу, і за значеннями зсуву фазово-частотної характеристики визначають характер вимушених коливань системи транспортного засобу. При зсуві фаз у межах 0°÷(90°-w°), де w° - допустиме відхилення фазово-частотної характеристики, характер вимушених коливань оцінюють як дорезонансний характер, при значенні зсуву фаз у межах (90°-w°)÷(90°+w°) - як резонансний характер, при значенні зсуву фаз більше за (90°+w°), який сягає 180°, - як зарезонансний характер вимушених коливань системи транспортного засобу.Документ Індикатор вологості повітря(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Іванченко, Павло Олегович; Кравцов, Михайло Миколайович; Цехмейстер, Олена Станіславівна; Нікітін, Станіслав ПетровичІндикатор вологості повітря включає повітряний канал. Повітряний канал виконаний вертикальним, в ньому розміщено вологочутливий елемент. Один край вологочутливого елемента закріплено у верхній частині повітряного каналу, а другий - нижній край - вільно розташовано по висоті повітряного каналу. Нижня частина повітряного каналу виконана прозорою і на ній розміщена шкала вологості повітря, яка має принаймні три позначки його вологості, а саме: WH (нормальна вологість), WMIN (мінімальна вологість), WMAX (максимальна вологість). На нижньому краї вологочутливого елемента, навпроти шкали вологості, встановлено покажчик, а шкала вологості протарована і, таким чином, адаптована до реальної вологості повітря, яку визначають на якісному рівні за положенням покажчика відносно шкали вологості.Документ Спосіб діагностування рульового керування автомобіля(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Дитятьєв, Олександр Васильович; Волков, Володимир ПетровичСпосіб діагностування рульового керування автомобіля, в якому в кінематичній схемі рульового керування і, відповідно, в структурі люфтів виділяють три контури, ізольовані відносно дії в них сил, які циклічно змінюють, а саме: паралельний, що складається з сумарного люфту сполучень від поворотного важеля першого керованого колеса до поворотного важеля другого керованого колеса, і два послідовних, що складаються з суми люфтів послідовних сполучень від поворотного важеля кожного з керованих коліс через рульову передачу до рульового колеса; ізольовані контури отримують за допомогою звільнення-фіксації рульового колеса; послідовно в контурах на тестових режимах збуджують циклічно змінні сили; вимірюють в контурах вільні ходи (люфти), визначають за допомогою математичної обробки вільні ходи (люфти) послідовних ланок контурів, порівнюють значення цих вільних ходів (люфтів) послідовних ланок контурів з контрольними значеннями і формулюють діагноз. При цьому тестові режими відтворюють при обертанні керованих коліс нерухомого автомобіля, для цього колеса вивішують за нижні маятникові важелі і розкручують до частоти обертання не менше 140 об./хв; циклічну зміну напрямку руху навколо осі повороту керованих коліс отримують тимчасовою установкою на колеса додаткових незбалансованих мас у площині, відмінній від головної площини обертання колеса; вимірювання люфту у відповідному контурі здійснюють за допомогою датчиків кутового або лінійного переміщення, що встановлюють на поворотний кулак колеса з додатковою масою, причому при вимірюванні люфту в паралельному контурі друге кероване колесо не блокують, використовують одну додаткову масу на першому колесі і датчики переміщення на обох колесах, при цьому датчики переміщення включають у вимірювальний пристрій за диференціальною схемою.Документ Спосіб визначення імпульсної характеристики вимірювального каналу тиску(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Полярус, Олександр Васильович; Поляков, Євген Олександрович; Чепусенко, Євгеній Олександрович; Ібрагімов, Шах ГусаєвичСпосіб визначення імпульсної характеристики вимірювального каналу тиску, що складається з вимірювальної лінії та датчика тиску, який полягає в тому, що за допомогою датчика тиску вимірюють реалізацію випадкового сигналу, з якої віднімають постійну складову, що формують шляхом пропускання сигналу через фільтр нижніх частот, а шумові флуктуації, що залишилися, підсилюють у підсилювачі і такі операції виконують протягом тривалого часу для багатьох реалізацій випадкового сигналу, шуми накопичують і після цього спектроаналізатором визначають спектральну щільність потужності накопичених реалізацій, ділять в подільнику сигнал з виходу датчика тиску на корінь з спектральної щільності і визначають імпульсну характеристику вимірювального каналу тиску, згідно з корисною моделлю при визначенні імпульсної характеристики вимірювального каналу тиску в умовах нелінійного спотворення його функції перетворення порівнюють в компараторі виміряний сигнал з виходу датчика тиску з теоретичним сигналом, який формують послідовно з'єднаними віртуальним лінійним інерційним та віртуальним нелінійним неінерційним блоками і при цьому вихідний сигнал лінійного інерційного блока представляють у вигляді суми добутків невідомих коефіцієнтів ряду на відомі ортогональні сигнали, що формують за допомогою генераторів ортогональних сигналів і далі піддають цей сигнал нелінійному перетворенню у підсилювачі з регульованою нелінійною функцією перетворення у вигляді поліноміальної залежності з наперед невідомими коефіцієнтами поліному, знаходять в квадраторі квадрат різниці між виміряним і теоретичним сигналами, інтегрують його в інтеграторі і цим визначають відстань між цими сигналами у функціональному просторі з квадратичною метрикою, яку мінімізують алгоритмом глобального випадкового пошуку шляхом змінювання коефіцієнтів ряду та коефіцієнтів поліному і визначені при цьому коефіцієнти ряду використовують для оцінювання вихідного сигналу лінійного інерційного блока, який ділять в подільнику на корінь з спектральної щільності потужності шуму і отримують імпульсну характеристику вимірювального каналу тиску.Документ Спосіб визначення імпульсної характеристики вимірювального каналу тиску(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Хоботова, Еліна Борисівна; Даценко, Віта Василівна; Ларін, Василь ІвановичСпосіб синтезу мультиметалевого фериту з сорбційними властивостями, що включає змішування відпрацьованих сульфатних мідно-цинкових розчинів при перемішуванні і нагріванні з лугом і сіллю заліза, згідно з корисною моделлю, як первісні компоненти використовують відпрацьовані технологічні розчини на основі сульфатів міді і цинку, як солі заліза використовують реагент Fe2(SO4)3, який вводять у співвідношенні (Cu2++Zn2+):Fe3+=1:1, значення рН підтримують в інтервалі 10-10,5, ступінь феритизації підвищують за рахунок реагування гідроксидів і утворення -Fе2О3 при нагнітанні кисню і введенні реагенту Nа2SО3 у співвідношенні Fe3+:Na2SO3=1:0,5, в результаті чого отримують мультиметалевий ферит, який відокремлюють від рідкої фази за допомогою постійного магніту в поліетиленовій упаковці, відмивають ферит від водорозчинних солей малим об'ємом води, проводять контрольний аналіз мінерального, оксидного складу, намагніченості та сорбційних властивостей фериту, а лужний фільтрат, що відділяють від осаду солей, повертають до технологічного циклу.Документ Спосіб мінералізації органічних барвників за допомогою феритного композитного матеріалу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Хоботова, Еліна Борисівна; Даценко, Віта Василівна; Колодяжний, Володимир Максимович; Лісін, Денис ОлександровичСпосіб мінералізації органічних барвників за допомогою феритного композитного матеріалу, що включає проведення процесів сорбції і фотокаталітичного розкладання барвників при використанні мідьвмісного фериту, згідно з корисною моделлю стічні води очищують від органічних барвників метилвіолету, метиленового синього, Конго червоного за допомогою мідно-цинкового фериту складу Zn1,66Cu0,448Fe3,77O4, процес очищення проводять у стаціонарних умовах при розсіяному видимому світлі з варіюванням часу проведення процесу та масового співвідношення "ферит:барвник" з поверненням очищених вод у початковий технологічний цикл, причому ефективність процесів очистки стічних вод від органічних барвників Eбарвник обчислюють за рівняннями залежності від часу τ і масового співвідношення "ферит:барвник" n.Документ Інтелектуальна бортова інформаційна система безпілотного транспортного засобу на основі нейромережевої архітектури з блоком віртуальної реальності(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Ніконов, Олег Якович; Шуляков, Владислав МиколайовичІнтелектуальна бортова інформаційна система безпілотного транспортного засобу на основі нейромережевої архітектури містить керуючий блок на основі нейромережевої архітектури, мініатюрні відеокамери, комутатор, блок зберігання цифрової інформації, блок розпізнавання знаків, радар, супутниковий навігатор, блок пам'яті, приймально-передавальний пристрій, дані з яких передають на електронний блок, після чого оброблена за допомогою електронного блока інформація надходить на пристрої керування швидкістю руху, керування напрямком руху, керування гальмівною системою, передавальний пристрій та приймально-передавальний пристрій. Для підвищення ефективності та безпеки керування безпілотним транспортним засобом на безпілотному транспортному засобі додатково встановлюють блок віртуальної реальності.Документ Спосіб навішування знаряддя на раму в міжосьову зону самохідного шасі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Байцур, Максим Вячеславович; Біша, Владислав Михайлович; Кириченко, Ігор Георгійович; Закапко, Олександр Григорович; Краснокутський, Володимир Миколайович; Лисенко, Анатолій Миколайович; Подригало, Михайло Абович; Потапов, Микола Миколайович; Пелипенко, Євген СергійовичСпосіб навішування знаряддя на раму в міжосьову зону самохідного шасі полягає в повороті в поперечній площині поздовжніх С-подібних лонжеронів рами з подальшим опусканням опорного колеса, що встановлено на рамі. Опорне колесо встановлюють на передньому брусі рами таким чином, щоб площина його обертання була розташована перпендикулярно до поздовжньої осі самохідного шасі, а після опускання точку контакту опорного колеса з дорогою в опущеному стані розташовують нижче точок контакту передніх коліс з дорогою. Після чого проводять загальмовування внутрішнього заднього колеса і подають крутний момент на зовнішнє заднє колесо, внаслідок чого відбувається поворот самохідного шасі в площині дороги, що приводить до потрапляння навісного знаряддя в міжосьову зону самохідного шасі під рамою, а потім поздовжні С-подібні лонжерони переводять у вихідне положення і знаряддя навішують та закріплюють на рамі.Документ Спосіб навішування знаряддя в міжосьову зону самохідного шасі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Байцур, Максим Вячеславович; Біша, Владислав Михайлович; Кириченко, Ігор Георгійович; Закапко, Олександр Григорович; Краснокутський, Володимир Миколайович; Лисенко, Анатолій Миколайович; Подригало, Михайло Абович; Потапов, Микола Миколайович; Пелипенко, Євген СергійовичСпосіб навішування знаряддя на раму в міжосьову зону самохідного шасі, що полягає у повороті переднього мосту навколо свого центру в точці кріплення до рами та складування поздовжніх С-подібних лонжеронів рами в поперечній площині. Знаряддя розташовують збоку самохідного шасі таким чином, що його поперечна вісь паралельна поздовжній осі самохідного шасі, після цього здійснюють поворот переднього мосту на кут 90° та складають поздовжні С-подібні лонжерони, а потім загальмовують внутрішнє заднє колесо, а на зовнішнє заднє колесо подають крутний момент, який викликає поворот самохідного шасі на кут 90°, при якому знаряддя розміщують в міжосьовій зоні самохідного шасі. Після закінчення повороту поздовжні С-подібні лонжерони переводять у вихідне положення і закріплюють знаряддя на рамі.Документ Пристрій для подачі палива в камеру згоряння теплового двигуна(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Внукова, Наталія Володимирівна; Зіпунніков, Микола Миколайович; Козловський, Олександр Володимирович; Ханейчук, Катерина МиколаївнаПристрій для подачі палива в камеру згоряння теплового двигуна містить корпус з кільцевим каналом підведення вуглеводневого палива і порожниною, заповненою інертним носієм, пов'язаною з каналом, і встановлений в корпусі патрон гідриду інтерметалевого з'єднання, підключений до джерела водню. З метою підвищення ефективності спалювання палива, патрон розташований щодо стінки каналу з утворенням кільцевої порожнини, сполученої з вихлопом двигуна та атмосферою.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »