2022
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/8395
Переглянути
Перегляд 2022 за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 52
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Гібридний транспортний засіб з інерційним акумулятором кінетичної енергії(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Смирнов, Олег Петрович; Борисенко, Анна ОлегівнаГібридний транспортний засіб з інерційним акумулятором кінетичної енергії містить тягову електричну машину, яка механічно зв'язана з колесами, перетворювачем напруги, акумуляторною батареєю, ДВЗ та генератором. Додатково встановлений інерційний акумулятор кінетичної енергії, що складається з маховика та оберненої електричної машини, яка через перетворювач напруги електрично зв'язана з акумуляторною батареєю та тяговою електричною машиною.Документ Установка для проведення експериментальних досліджень ефективності GPS-інтенсифікатора(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Єфименко, Олександр Володимирович; Плугіна, Тетяна Вікторівна; Мусаєв, Заур РазиловичУстановка для проведення експериментальних досліджень ефективності GPS-інтенсифікатора, що встановлюється на виконавчу підсистему машини (розподільник, гідравлічні циліндри, насос), додатково оснащується єдиною док-станцією для контролю показників робочого циклу машини, а також системою датчиків та GNSS-антеною, таким чином, отримуючи сукупну інформацію (від супутникового приймача та датчика нахилу відвалу) щодо робочого обладнання (насоса, зподільника, виконавчого гідроциліндра).Документ Спосіб роботи поршневого теплового двигуна з індукційним підігрівом повітря у вхідному каналі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Гнатов, Андрій Вікторович; Аргун, Щасяна Валіковна; Воронков, Олександр Іванович; Гнатова, Ганна Андріївна; Нікітченко, Ігор МиколайовичЗаявлений спосіб роботи поршневого силового двигуна з індукційним підігрівом повітря вхідного каналу, в одному із циліндрів якого здійснюють процес впуску повітря з навколишнього середовища, його стиск і подачу стиснутого повітря через впускний клапан та з'єднуючий канал до зовнішньої камери, в яку подають через форсунки паливо, наприклад етиловий спирт, і здійснюють процес згоряння палива для підігріву стиснутого повітря. Процеси розширення продуктів згоряння і подальшого їх видалення із робочих циліндрів в навколишнє середовище здійснюють відповідно до порядку їх роботи, що з'єднана каналами та впускними клапанами з робочими циліндрами. Максимальний тиск продуктів згорання палива в зовнішній камері підтримують на рівні 3-5 МПа, а максимальну температуру стиснутого повітря - не більше 1500 K, за рахунок кількості палива, що впорскується в зовнішню камеру, та тривалості відкриття впускних клапанів робочих циліндрів, наприклад клапанів, електромагнітним приводом, які відкривають за 5-10 градусів оберту колінчатого вала до верхньої мертвої точки поршнів робочих циліндрів, а закривають залежно від режиму робота двигуна за 5-40 градусів оберту колінчатого вала за верхньою мертвою точкою поршнів робочих циліндрів. Для підігріву стиснутого повітря застосовують індуктивну котушку, яку встановлюють з боку вхідного каналу робочих циліндрів.Документ Датчик частоти обертання та положення колінчастого валу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Левтеров, Андрій ІвановичДатчик частоти обертання та положення колінчастого валу (ДПКВ), який складається з двох частин: датчика положення та задаючого диску (диску синхронізації), сигнал якого використовується електронним блоком управління (ЕБУ) для визначення частоти обертання колінвалу і його положення, згідно з корисною моделлю перша частина ДПКВ - задаючий диск розбивається на ряд секцій, в кожній з яких зубці розташовуються за кодом Баркера довжиною п'ять, причому напроти задаючого диску розташовується друга частина ДПКВ у вигляді касети з набором із чотирьох індукційних датчиків, розташованих у пластиковому або алюмінієвому корпусі теж відповідно до коду Баркера довжиною п'ять, а обмотки індукційних датчиків електрично з'єднані між собою і підключені до мікроконтролера, який з'єднаний з електронним блоком управління ЕБУ.Документ Спосіб управління рухом чотиривісного транспортного засобу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Байцур, Максим Вячеславович; Баулін, Дмитро Станіславович; Богомолов, Віктор Олександрович; Гармаш, Вячеслав Петрович; Горєлишев, Станіслав Анатолійович; Кайдалов, Руслан Олегович; Морозов, Олександр Олександрович; Побережний, Андрій Анатолійович; Подригало, Михайло АбовичСпосіб управління рухом чотиривісного транспортного засобу включає поворот мостів при здійсненні повороту. Попарно встановлюють на передній і задній поворотних платформах мости разом з платформою, які повертаються в площині дороги відносно вертикальних осей. Передня і задня платформи управляються і переміщаються незалежно одна від одної, забезпечуючи поворот вліво, вправо, навколо власної вертикальної осі, рух "боком" і "крабом".Документ Стенд для випробувань деталей об'ємного гідроприводу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Глушкова, Діана Борисівна; Багров, Валерій Анатолійович; Степанюк, Андрій ІвановичСтенд для діагностування елементів об'ємного гідроприводу складається з випробувальної установки, гідростанції, мультиплікаторів, клапанів, вимірювальної системи, з'єднаної через модуль введення з обчислювальним пристроєм. Додатково введено мультиплікатори безперервної дії.Документ Спосіб координованого управління системи двох паралельних доріг з одностороннім зустрічним рухом(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Денисенко, Олег ВасильовичСпосіб координованого управління системи двох паралельних доріг з одностороннім зустрічним рухом, заснований на скануванні одночасно трьома гостроспрямованими лазерними променями зони кожного перехрестя з точки над його геометричним центром конусним видом розгортки, у результаті чого протягом кожного циклу визначають ключове перехрестя і одночасно за результатами сканування перерізів усередині кожного перегону середню швидкість руху груп транспортних засобів, їх кількість у групі, інтервали руху та смуги часу груп, за якими розраховується графік координації по магістралям. В загальний перелік вимог системи координованого управління двох доріг з одностороннім зустрічним рухом додається умова приблизної рівності довжини примикаючих перегонів, які розташовані між двома магістралями, а час руху по цих перегонах повинен складати час циклу по магістралі або кратний йому, при цьому, якщо одноразово у якомусь циклі регулювання виникає необхідність незначного підвищення часу циклу ключового перехрестя, то підвищення відбувається тільки на ключовому перехресті, а для повного відновлення графіка координації наступний цикл ключового перехрестя починають раніше на відповідний період часу, що компенсується відповідним підвищенням швидкості руху групи на попередньому до перехрестя перегоні, а на наступному за ключовим перехрестям перегоні для цієї групи швидкість відповідно зменшується, причому ця операція одноразової зміни часу циклу аналогічно може відбуватись і на інших перехрестях, якщо час їхнього циклу перевищує значення циклу ключового перехрестя.Документ Поршневий тепловий двигун з індукційним підігрівом повітря у циліндрах(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Гнатов, Андрій Вікторович; Аргун, Щасяна Валіковна; Воронков, Олександр Іванович; Гнатова, Ганна Андріївна; Нікітченко, Ігор МиколайовичПоршневий тепловий двигун з індукційним підігрівом повітря у циліндрах, в одному із циліндрів якого здійснюють впуск повітря з навколишнього середовища, його стиск і подачу стиснутого повітря через впускний клапан та з'єднуючий канал до зовнішньої камери, що з'єднана каналами та впускними клапанами з робочими циліндрами. Максимальний тиск продуктів згоряння палива в зовнішній камері підтримують на рівні 3-5 МПа, а максимальну температуру стиснутого повітря не більше 1500 К, за рахунок кількості палива, що впорскується в зовнішню камеру, та тривалості відкриття впускних клапанів робочих циліндрів, наприклад клапанів з електромагнітним приводом, які відкривають за 5-10 градусів оберту колінчатого вала до верхньої мертвої точки поршнів робочих циліндрів, а закривають залежно від режиму роботи двигуна за 5-40 градусів оберту колінчатого вала за верхньою мертвою точкою поршнів робочих циліндрів. Для підігріву стиснутого повітря застосовують індуктивні котушки, які встановлено з зовнішнього боку компресорного і робочих циліндрів.Документ Поршневий тепловий двигун з індукційним підігрівом повітря вхідного каналу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Гнатов, Андрій Вікторович; Аргун, Щасяна Валіковна; Воронков, Олександр Іванович; Гнатова, Ганна Андріївна; Нікітченко, Ігор МиколайовичЗаявлений поршневий тепловий двигун з індукційним підігрівом повітря вхідного каналу, в одному із циліндрів якого здійснюють впуск повітря з навколишнього середовища, його стиск і подачу стиснутого повітря через впускний клапан та з'єднуючий канал до зовнішньої камери, в яку подають через форсунки паливо, наприклад етиловий спирт, і здійснюють процес згоряння палива для підігріву стиснутого повітря. Процеси розширення продуктів згоряння і подальшого їх видалення із робочих циліндрів в навколишнє середовище здійснено відповідно до порядку їх роботи, що з'єднана каналами та впускними клапанами з робочими циліндрами. Максимальний тиск продуктів згоряння палива в зовнішній камері підтримують на рівні 3-5 МПа, а максимальну температуру стиснутого повітря - не більше 1500 K, за рахунок кількості палива, що впорскується в зовнішню камеру, та тривалості відкриття впускних клапанів робочих циліндрів, наприклад клапанів з електромагнітним приводом, які відкривають за 5-10 градусів оберту колінчатого вала до верхньої мертвої точки поршнів робочих циліндрів, а закривають залежно від режиму роботи двигуна за 5-40 градусів оберту колінчатого вала за верхньою мертвою точкою поршнів робочих циліндрів. Для підігріву стиснутого повітря застосовують індуктивну котушку, яка встановлена з боку вхідного каналу робочих циліндрів.Документ Інтелектуальна бортова інформаційна система безпілотного транспортного засобу на основі нейромережевої архітектури з блоком доповненої реальності(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Ніконов, Олег Якович; Шуляков, Владислав МиколайовичІнтелектуальна бортова інформаційна система безпілотного транспортного засобу на основі нейромережевої архітектури, що складається з керуючого блока на основі нейромережевої архітектури, мініатюрних відеокамер, комутатора, блока зберігання цифрової інформації, блока розпізнавання знаків, радара, супутникового навігатора, блока пам'яті, приймально-передавального пристрою, дані з яких передаються на електронний блок, після чого оброблена за допомогою електронного блока інформація надходить на пристрої керування швидкістю руху, керування напрямком руху, керування гальмівною системою, передавальний пристрій та приймально-передавальний пристрій, згідно з корисною моделлю, для підвищення ефективності та безпеки керування безпілотним транспортним засобом на безпілотному транспортному засобі додатково встановлюється блок доповненої реальності.Документ Тракторне самохідне шасі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Байцур, Максим Вачеславович; Біша, Владислав Михайлович; Закапко, Олександр Григорович; Краснокутський, Володимир Миколайович; Подригало, Михайло Абович; Подригало, Надія МихайлівнаТракторне самохідне шасі складається з силового блока з ведучими колесами, рами, до переднього брусу якої за допомогою вертикального валу приєднаний передній поворотний міст, який має свободу повороту на 180°. Двоплечовий поворотний важіль зв'язаний з вертикальним валом і двома силовими гідроциліндрами, має при нейтральному положенні поворотного мосту напрямок плеча, який дорівнює куту ß0 по відношенню до повздовжньої осі самохідного шасі. Тангенс кута ß0 нахилу плечей поворотного важеля дорівнює відношенню половини колії задніх коліс до бази самохідного шасі. Безштокові порожнини силових гідроциліндрів через гідравлічний розподільник з'єднані з насосом-дозатором гідрооб'ємного рульового керування. Штокові порожнини через другий гідравлічний розподільник з'єднані з гідронасосом і баком.Документ Спосіб комбінованого друку 3D-об'єктів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Дудукалов, Юрій Володимирович; Глушкова, Діана Борисівна; Багров, Валерій Анатолійович; Сорокін, Володимир Федорович; Степанюк, Андрій Іванович; Тернюк, Микола ЕмануїловичСпосіб комбінованого друку 3D-об'єктів, в якому для виготовлення чергового шару термопластичний матеріал нагрівають в друкарській головці до напіврідкого стану і видавлюють у вигляді нитки через сопло з отвором малого діаметра, починаючи з першого шару на поверхні робочого столу, подальші переміщення виконуються в горизонтальних площинах відповідно до контурів і заповнення внутрішнього простору. Пошарове формування суміщується з модифікуванням розігрітого полімеру імпульсним високочастотним електромагнітним полем, яке локалізується в друкарській головці і в зоні укладки шару. При цьому для забезпечення адгезійної міцності використовується імпульсний високочастотний (400-500 КГц) електромагнітний вплив з амплітудним значенням магнітної індукції до 4,0-4,5 Тл, а когезійна міцність забезпечується використанням імпульсного високочастотного (250-400 КГц) електромагнітного впливу з амплітудним значенням магнітної індукції до 3,0-4,0 Тл. Інтенсивність імпульсного високочастотного електромагнітного поля встановлюється в управляючій програмі залежно від геометричних характеристик виробу і фізичних властивостей полімерного матеріалу.Документ Дискове гальмо(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Абрамов, Дмитрій Володимирович; Байцур, Максим Вячеславович; Подригало, Михайло Абович; Холодов, Михайло ПавловичДискове гальмо містить гальмівний диск, скобу зі встановленими на її опорних пальцях гальмівні колодки і робочі гальмівні циліндри. Додатково у скобі концентрично одна відносно іншої встановлено дві пари гальмівних колодок, кожна з яких підтиснута до гальмівного диска окремою групою робочих гальмівних циліндрів.Документ Спосіб визначення імпульсної характеристики вимірювального каналу тиску(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Полярус, Олександр Васильович; Поляков, Євген Олександрович; Чепусенко, Євгеній Олександрович; Ібрагімов, Шах ГусаєвичСпосіб визначення імпульсної характеристики вимірювального каналу тиску, що складається з вимірювальної лінії та датчика тиску, який полягає в тому, що за допомогою датчика тиску вимірюють реалізацію випадкового сигналу, з якої віднімають постійну складову, що формують шляхом пропускання сигналу через фільтр нижніх частот, а шумові флуктуації, що залишилися, підсилюють у підсилювачі і такі операції виконують протягом тривалого часу для багатьох реалізацій випадкового сигналу, шуми накопичують і після цього спектроаналізатором визначають спектральну щільність потужності накопичених реалізацій, ділять в подільнику сигнал з виходу датчика тиску на корінь з спектральної щільності і визначають імпульсну характеристику вимірювального каналу тиску, згідно з корисною моделлю при визначенні імпульсної характеристики вимірювального каналу тиску в умовах нелінійного спотворення його функції перетворення порівнюють в компараторі виміряний сигнал з виходу датчика тиску з теоретичним сигналом, який формують послідовно з'єднаними віртуальним лінійним інерційним та віртуальним нелінійним неінерційним блоками і при цьому вихідний сигнал лінійного інерційного блока представляють у вигляді суми добутків невідомих коефіцієнтів ряду на відомі ортогональні сигнали, що формують за допомогою генераторів ортогональних сигналів і далі піддають цей сигнал нелінійному перетворенню у підсилювачі з регульованою нелінійною функцією перетворення у вигляді поліноміальної залежності з наперед невідомими коефіцієнтами поліному, знаходять в квадраторі квадрат різниці між виміряним і теоретичним сигналами, інтегрують його в інтеграторі і цим визначають відстань між цими сигналами у функціональному просторі з квадратичною метрикою, яку мінімізують алгоритмом глобального випадкового пошуку шляхом змінювання коефіцієнтів ряду та коефіцієнтів поліному і визначені при цьому коефіцієнти ряду використовують для оцінювання вихідного сигналу лінійного інерційного блока, який ділять в подільнику на корінь з спектральної щільності потужності шуму і отримують імпульсну характеристику вимірювального каналу тиску.Документ Пристрій прогнозування остаточного ресурсу колекторних двигунів на транспорті(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Бажинов, Олексій Васильович; Подригало, Михайло Абович; Сєріков, Георгій Сергійович; Сєрікова, Ірина Олексіївна; Двадненко, Володимир ЯковичПристрій прогнозування остаточного ресурсу колекторних двигунів на транспорті містить блок вимірювальних приладів з поясом Роговського, зв'язаний за допомогою інформаційної шини з модулем аналізу та системою індикації. З метою визначення відношення щільності імпульсів струму живлення електродвигуна відносно різних режимів його роботи блок вимірювальних приладів додатково оснащений безконтактним датчиком постійного струму. Корисна модель належить до випробувальної техніки, зокрема стосується пристроїв для перевірки технічного стану електродвигунів в складі електроприводу, і може знайти застосування в автомобільній та авіаційній галузях промисловості для діагностування електричних агрегатів без їхнього розбирання.Документ Спосіб виявлення циліндроподібних наземних орієнтирів при навігації автономних мобільних роботів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Полярус, Олександр Васильович; Поляков, Євген Олександрович; Лебединський, Андрій Володимирович; Медведовська, Яна Сергіївна; Коваль, Олександр Андрійович; Богатов, Олег Ігоревич; Купко, Олександр ДаниловичВинахід належить до галузі навігації автономних мобільних роботів на незнайомій місцевості в умовах відсутності або обмежених можливостях GPS. Спосіб виявлення циліндроподібних наземних орієнтирів при навігації автономних мобільних роботів за рахунок використання особливостей розподілу параметрів кольоровості орієнтира та навколишнього фону полягає у встановленні на автономному мобільному роботі відеокамери, з пікселів матриці зображення якої знімають сигнали, що пропорційні кольоровості червоного, зеленого та синього кольорів. Також передбачене усереднення цих кольорів в кожному стовпці матриці і отримання середніх розподілів параметрів кольоровості вздовж горизонтальної координати матриці відеокамери. Після цього визначають радіус кореляції цих розподілів та формують зображення в заданому кутовому секторі відеокамери через кут, що відповідає радіусу кореляції. Також проводять затримання розподілів параметрів кольоровості на визначені дискрети часу та їх підсумовування і порівняння стрибків або провалів сумарного розподілу з заданим порогом виявлення. Технічним результатом винаходу є можливість виявляти циліндроподібні наземні орієнтири за параметрами кольоровості орієнтира та фону для випадків, коли останні слабко відрізняються між собою.Документ Спосіб діагностування рульового керування автомобіля(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Дитятьєв, Олександр Васильович; Волков, Володимир ПетровичСпосіб діагностування рульового керування автомобіля, в якому в кінематичній схемі рульового керування і, відповідно, в структурі люфтів виділяють три контури, ізольовані відносно дії в них сил, які циклічно змінюють, а саме: паралельний, що складається з сумарного люфту сполучень від поворотного важеля першого керованого колеса до поворотного важеля другого керованого колеса, і два послідовних, що складаються з суми люфтів послідовних сполучень від поворотного важеля кожного з керованих коліс через рульову передачу до рульового колеса; ізольовані контури отримують за допомогою звільнення-фіксації рульового колеса; послідовно в контурах на тестових режимах збуджують циклічно змінні сили; вимірюють в контурах вільні ходи (люфти), визначають за допомогою математичної обробки вільні ходи (люфти) послідовних ланок контурів, порівнюють значення цих вільних ходів (люфтів) послідовних ланок контурів з контрольними значеннями і формулюють діагноз. При цьому тестові режими відтворюють при обертанні керованих коліс нерухомого автомобіля, для цього колеса вивішують за нижні маятникові важелі і розкручують до частоти обертання не менше 140 об./хв; циклічну зміну напрямку руху навколо осі повороту керованих коліс отримують тимчасовою установкою на колеса додаткових незбалансованих мас у площині, відмінній від головної площини обертання колеса; вимірювання люфту у відповідному контурі здійснюють за допомогою датчиків кутового або лінійного переміщення, що встановлюють на поворотний кулак колеса з додатковою масою, причому при вимірюванні люфту в паралельному контурі друге кероване колесо не блокують, використовують одну додаткову масу на першому колесі і датчики переміщення на обох колесах, при цьому датчики переміщення включають у вимірювальний пристрій за диференціальною схемою.Документ Спосіб живлення високовольтного світлодіода за допомогою резонансного перетворювача з двох індуктивно зв'язаних контурів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Батигін, Юрій Вікторович; Чаплигін, Євген Олександрович; Шиндерук, Світлана ОлександрівнаСпосіб живлення високовольтного світлодіода за допомогою резонансного перетворювача з двох індуктивно зв'язаних контурів, причому спосіб реалізується за допомогою двох індуктивно зв'язаних паралельного і послідовного контурів, перший з яких підключають до низьковольтного джерела живлення, а останній підвищує напругу на світлодіоді за рахунок резонансних явищ. Корисна модель належить до галузі електротехніки і радіотехніки та може бути використана у всіх галузях, де важливою характеристикою є збільшення вихідної напруги та істотне зниження поточних втрат енергії. В основу дієвості запропонованого способу покладено принцип роботи резонансних перетворювачів напруги в електричних пристроях, призначених 5 для генерування великих змінних струмів та напруг. Конструктивно перетворювачі нагадують трансформатори як повітряні, так і з осердям, але їх поєднує загальна ознака: робота в резонансному режимі.Документ Спосіб виготовлення комбінованого шумозахисного бар'єра з інтегрованими сонячними батареями(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Лежнева, Олена ІванівнаСпосіб виготовлення шумозахисного екрана, згідно з яким на фундаменті встановлюють опорні стійки у вигляді двотавра, закріплюють на них П-подібні профілі, з'єднані між собою з утворенням секцій. При цьому використовують стрічковий фундамент на буронабивних палях, який виготовляють з використанням бетону з додаванням діоксиду титану, на фундаменті встановлюють двотаврові стійки з козирком і стовпи для вуличних ліхтарів, в пазах двотаврових стійок до опорної основи почергово закріплюють П-подібні касети, куди закладають звукозахисний матеріал, що має адсорбційні якості, і світлопрозору одношарову акустичну панель, а у верхній частині опорної стійки на козирку закріплюють елементи сонячних батарей, які підключають до централізованої мережі електропередач та ліхтарів вуличного освітлення.Документ Комбінована силова установка автотранспортного засобу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Воронков, Олександр Іванович; Нікітченко, Ігор Миколайович; Глушкова, Діана Борисівна; Карпенко, Володимир Олександрович; Варавіна, Олена Павлівна; Назаров, Артем Олександрович; Тесленко, Едуард Вікторович; Колеснікова, Тетяна МиколаївнаВинахід належить до транспортного машинобудування, а саме до конструкцій силових установок для автотранспортних засобів (АТЗ). В останній час двигуни внутрішнього згоряння (ДВЗ), які працюють на вуглеводних паливах, у сукупності з промисловими підприємствами є основними джерелами забруднення атмосфери токсичними викидами, що містяться у відпрацьованих газах. Окрім 5 того, в умовах зростаючого дефіциту вуглеводних палив й збільшення їх вартості гостро постає питання зменшення витрати цього виду палива. У зв'язку із цим, створення більш екологічно чистих й економічних силових установок для АТЗ є актуальною проблемою.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »