Сучасні матеріали та технології їх обробки
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/23305
Переглянути
Перегляд Сучасні матеріали та технології їх обробки за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 26
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Роль аустеніту у формуванні комплексу властивостей середньолегованої сталі бейнітного класу(Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Князєва, Г. О.; Князєв, С. А.; Сосонний, О. В.; Knіazіeva, H. O.; Kniaziev, S. A.; Sosonny, O. V.Досліджено вплив різного виду термічної обробки (ізотермічного гартування, а також гартування та середньотемпературного відпуску) на механічні властивості сталі 30ХГСН2А. Показано, що не зважаючи на однакові значення твердості, значення ударної в’язкості значно відрізняються, та залежать від кількості залишкового аустеніту.Документ Визначення оптимальних параметрів покриття для деталей прес-форм методом теорії планування експерименту(Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Літенко, А. В.; Litenko, A.Встановлено оптимальні значення твердості, шорсткості поверхні сталі 3Х3М3Ф, товщини покриття, що наноситься, з точки зору зносостійкості деталей об'ємного гідроприводу. Під час обробки результатів експерименту використовувався метод математичного моделювання.Документ Determination of the influence of electro-spark alloying on the strength indicators of machine parts(Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Zubkov, O. V.; Зубков, О. В.Strengthening was carried out by electrosparking . The results of tests of parts strengthened by electrospark alloying show that the wear resistance of parts is increased by 1.3 times compared to the original state of parts . It has been established that strength indicators increase with increased fractal dimension.Документ Application of fractal formalism for express analysis of mechanical properties of parts(Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Yaremenko, O. Y.; Яременко, О. І.The method of comparative evaluation of the effectiveness of strengthening technologies for increasing the durability of hydraulic hammer parts by means of detonation spraying is considered. For an express analysis of the mechanical properties of the striker and the peaks of the hydraulic hammer after detonation spraying, the fractal formalism is used to predict the mechanical properties. The fractal dimension of the microstructure was calculated at a magnification of 100.Документ Підвищення якості деталей ротора центробіжних компресорів зі сталі 34ХН1МА(Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Мінаєв, С. О.; Minaev, S.Аналіз методів вхідного та кінцевого контролю деталей ротора центробіжних компресорів К-250 та оптимізація режиму термічної обробки деталей, виготовлених з конструкційної сталі мартенситного класу марки 34ХН1МА.Документ Підвищення експлуатаційних властивостей чавунних гільз блоків циліндрів(Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Кривенко, А. А.; Krivenko, A.Для виготовлення гільзи циліндрів запропоновано використовувати чавун, легований нікелем, хромом, міддю, молібденом, ванадієм, титаном, що забезпечує підвищення зносостійкості. Для підвищення експлуатаційних властивостей внутрішню поверхню гільзи запропоновано піддавати низькотемпературній нітроцементації і тонкому пластичному деформуванню відцентровою обробкою.Документ Оздоблювально-зміцнювальна обробка штовхача клапана ДВЗ(Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Литовка, Д. Є.; Litovka, D.In order to improve the quality, it is proposed to subject the valve pusher of internal combustion engines of road construction and lifting and transport vehicles to finishing and strengthening treatment by surface plastic deformation - hydroblasting.Документ Збільшення післяремонтного ресурсу деталей пар тертя(Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Даниленко, О. С.; Danylenko, O. S.Встановлено вплив епіламування поверхні деталей пар тертя на збільшення їх зносостівйкості при одночасному підвищенні циклічної довговівчності. Даний метод є перспективним для використання під час ремонту зношених деталей з метою підвищення їх експлуатаційного ресурсу.Документ Електроіскрове легування та його застосування(Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Охріменко, В. О.; Okhrimenko, V. O.Електроіскрове легування у газових середовищах дає змогу збільшити міцність поверхні виробу до 40 %. Перспективним напрямом у галузі зміцнення матеріалів є комбіновані методи обробки.Документ Критерії зносостійкості наплавочних сталей(Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Ромаєв, Д. Т.; Romaev, D.Розглянуті питання застосування розрахункових критеріїв інтенсивності зношування для прогнозування зносостійкості наплавочних сталей для відновлення інструменту гарячої обробки металів і сплавів. Показана їх придатність для оцінки зносостійкості в умовах високих температур і циклічних напружень.Документ Вплив енергосилових особливостей фрикційної термомеханічної обробки сталевих виробів на стан їх поверхневої структури(Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Краєвська, Ж. В.; Kraievska, Zh.У роботі розглянуто вплив енергосилових особливостей фрикційного термомеханічного оброблення (ФТМО) сталевих виробів на стан їх поверхневої структури. Метою даної роботи є дослідження взаємозв’язку між енергосиловими параметрами ФТМО сталі та зміцнювальним результатом.Документ Application of new plasma coatings for restoration of the surface of material(Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Shаrovka, V.; Шаровка, В.The study analyzed powder materials to obtain wear-resistant coatings. Field tests for wear resistance were conducted using the method of friction between two surfaces. The tests were carried out on the universal test bench SMC-2 at a rotation speed of 200 rpm. A pressure of 100 kgf was applied to the test sample. The wear resistance test cycle comprised 200,000 revolutions, with lubrication provided through the drop method. Special powders were used in the experiment, including PG-SR3, PN55T45, and PR-Ni70Cr17S4R4 + 20% PT-Al5N with a PT-Al5N underlayer. The selection of wear-resistant coatings was based on the analysis of the following properties: adhesion strength of the coating to the base material, wear resistance of the coatings, hardness, and porosity. Metallographic analysis of the structure of plasma coatings obtained from powders PGSR3, PN55T45, and PR-Ni70Cr17S4R4 + 20% PT-All5N with three different plasma heater power levels (10 kW, 15 kW, and 20 kW) indicated that the densest and most reliable coating among those studied is the coating made from PR-Ni70Cr17S4R4 + 20% PT-Al5N powder. Therefore, there is no need to increase the heater power beyond 15 kW when spraying this type of powder. The research concluded that when obtaining wear-resistant coatings, the optimal choice is PR-Ni70Cr17S4R4 + 20% PT-All5N powder with a PT-Al5N underlayer.Документ Дослідження впливу плазмового покриття на стійкість металевих форм(Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Путівський, А. О.; Putivskyi, A. O.Запропоновані сталі, що можуть замінити сталь 3Х2В8 за термічною витривалістю. Встановлено, що нанесення плазмового покриття суттєво підвищує експлуатаційні характеристики сталей-замінників.Документ Ефективність швидкісного нагріву і охолодження при рекристалізаційному відпалі заготовок із тонколистової холоднокатаної сталі ДВЗ(Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Войтенко, Е. В.; Сазонов, О. В.; Voitenko, Е.; Sazonov, О.Розроблена технологія знеміценювального швидкісного рекристалізаційного відпалу холоднокатаного тонколистового прокату сталі 50 для поліпшення технологічної пластичності при збереженні міцності заготовок, що призначені для виготовлення виробів способами холодного пластичного деформування.Документ Вакуумна пайка виробів у вакуумно-дуговій установці(Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Погребняк, К. В.; Pogrebnyak, K.Розглянуто варіанти модернізації вакуумно-дугової установки типу «БУЛАТ-6» для нагрівання та паяння деталей у вакуумі. Показано методики паяння на срібні припої при нагріванні виробів іонами металів. Використання Cu в якості матеріалу припою можливе лише при модернізації установки та використанні двоступінчастого розряду. Це дозволило припаювати Cr, Mo, Zr, W, Ti та інші тугоплавкі матеріали один з одним без використання флюсів.Документ Довговічність штампів, наплавлених сталями системи Cr-Mn-Mo-Ti на основі заліза(Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Завезиступ, А. Ю.; Zavezystup, A.Встановлено, що збільшення вмісту Mn та Cr в наплавленому металі знижують активність вуглецю; збільшення кількості фази TiC підвищує внутрішню теплоту наплавленого металу. Підвищення теплостійкості сплавів системи Cr-Mn-Ti на основі заліза сприяє збільшення вмісту фази [TiC]; введення [Mo] стабілізує значення твердості при підвищених температурах, підвищує теплостійкість і твердість.Документ Оцінювання напруженого стану робочого шару валка методом вимірювання коерцитивної сили(Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Івахненко, О. М.; Ivahnenko, O.Робочий шар двошарових високохромистих чавунних валків характеризується високим рівнем напружень, що може стати причиною передчасного руйнування в процесі експлуатації валка – виникають відшаровування, сітка розпалу. Вимірювання коерцитивної сили дозволяє оцінити залишкові напруження та їх розподіл в робочому шарі валка після виготовлення та в процесі експлуатації.Документ Вплив схем контакту та умов навантаження на геометрію плями зносу при фретинг-зносі(Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Шепелєв, В. В.; Shepelev, V.У статті описано вплив схем взаємодії двох тіл на геометрію плями фретингзносу. Описано етапи механізму фретинг-зносу. Розглянуто зв'язок між механізмом фретингзносу та схемою взаємодії двох деталей, що контактують.Документ Іонна імплантація як метод підвищення зносостійкості деталей машини(Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Пилипенко, М. М.; Pylypenko, M.Досліджені структура, мікротвердість, зносостійкість виробів з сірого чавуну після іонної імплантації поверхні азотом, бором і вуглецем. Вибраний оптимальний елемент, що імплантується.Документ Еffect of laser treatment on the structure and properties of piston rings(Харківський національний автомобільно-дорожній універститет, 2024) Selezniov, S.; Селезньов, С. В.The study is devoted to the urgent problem of increasing the durability of armored vehicle engines by applying advanced laser processing technology. The object of study is piston rings that are subjected to laser processing in order to form special structures on the surface that provide increased wear resistance. The obtained results made it possible to establish the regularities of formation of the structure and properties of the surface layers of piston rings depending on the parameters of laser processing. The optimal modes of laser processing were determined, which ensure the maximum increase in wear resistance and durability of piston rings.The results of the study can be used to develop new technologies to improve the reliability and durability of armored vehicle engines.