Випуск 92 Том 1 / Выпуск 92 Том 1
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Випуск 92 Том 1 / Выпуск 92 Том 1 за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 33
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Використання WEB-технологій для вдосконалення перевізних процесів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Алексієв, Олег Павлович; Алексієв, Володимир Олегович; Маций, Михайло; Aleksiyev, Oleg; Aleksiev, Volodymyr; Matsiy, Michael; Алексеев, Олег Павлович; Алексеев, Владимир Олегович; Маций, МихаилПроблема створення єдиного інформаційного простору транспортних систем пов’язана із узагальненням, аналізом та синтезом різнорідних гетерогенних складових частин, підсистем, ланок, об’єктів, що є керованими або керуючими та використовують відповідні комп’ютерні ресурси. Застосування WEB-технологій є логічним продовженням розвитку сучасних інформаційних систем та обчислювальних мереж.Документ Динамічні навантаження, які виникають у головній балці мостового крана(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Фідровська, Наталія Миколаївна; Чернишенко, Олександр Вячеславович; Перевозник, Ігор Анатолійович; Нестеренко, Вікторія Володимирівна; Fidrovska, Nataliia Mykolaivna; Chernyshenko, Oleksandr Viacheslavovych; Perevoznyk, Ihor Anatoliiovych; Nesterenko, Viktoriia; Фидровская, Наталья Николаевна; Чернышенко, Александр Вячеславович; Превозник, Игорь Анатолиевич; Нестеренко, Виктория ВладимировнаДосліджено коливальні процеси, які виникають в головній балці мостового крана під час пересування вздовж мосту вантажного візка. Були здійснені розрахунки, враховуючи жорсткість перерізу та інтенсивність розподілення маси головної балки.Документ Аналіз та кількісна порівняльна оцінка ризиків надзвичайних ситуацій техногенного характеру на території України(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Іванець, Григорій Володимирович; Іванець, Михайло Григорович; Богатов, Олег Ігорович; Наконечний, Олександр Анатолійович; Шарапа, Іван Андрійович; Ivanets, Hryhorii; Ivanets, Mykhailo; Bogatov, Oleg; Nakonechnyi, AlexanderУ статті проаналізовано ризики надзвичайних ситуацій техногенного характеру на території України, розглянуто причини та основні чинники, що впливають на стан техногенної небезпеки в регіонах держави. Здійснено порівняльну оцінку стану загроз території та населення регіонів.Документ Overview of Python libraries for analysis geographical data(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Pronin, Sergey Viktorovich; Пронін, Сергій ВікторовичThe article analyzes the possibility of using specialized libraries of the Python language for processing and analyzing data in geographic information systems. The article analyzes the main directions for the application of the methods of intelligent systems in the processing of geoinfor-mation, and also considers the tools for the analysis.Документ Динаміка об’ємного гідропривода обертання шлангового бетононасоса(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Аврунін, Григорій Аврамович; Кириченко, Ігор Георгійович; Шатохін, Володимир Михайлович; Шевченко, Дмитро Миколайович; Мороз, Ірина Іванівна; Avrunin, Grygoriy; Kyrychenko, Igor; Shatokhin, Vladimir; Shevchenko, Dmitriy; Moroz, Irene; Аврунин, Григорий Аврамович; Кириченко, Игорь Георгиевич; Шатохин, Владимир Михайлович; Шевченко, Дмитрий Николаевич; Мороз, Ирина ИвановнаПродемонстровано, що в об’ємному гідроприводі шлангового бетононасоса з обертанням ротора від героторного гідромотора наявні істотні коливання тиску й частоти обертання, зумовлені кінематикою насоса, тимчасовими чинниками наростання моменту опору та подачі робочої рідини до гідромотора в процесі дросельного способу її регулювання. Отримано співвідношення максимального й встановленого, значень тиску в 1,9 раза для різних за робочим об’ємом гідромоторів. Запропоновані рекомендації зниження динамічного навантаження гідроприводу за допомогою вдосконалення його гідравлічної принципової схеми й алгоритму керування.Документ Аналіз вимог та розроблення прототипу навчального програмного забезпечення для мобільних платформ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Мнушка, Оксана Василівна; Котенко, Богдан Олександрович; Савченко, Володимир Миколайович; Мнушка, Оксана Васильевна; Котенко, Богдан Александрович; Савченко, Владимир Николаевич; Mnushka, Oksana; Kotenko, Bohdan; Savchenko, VolodymyrПроаналізовані засоби для реалізації навчального додатку для дітей молодшого віку з урахуванням вікових особливостей сприйняття аудіовізуального контенту. Проаналізовано когнітивні можливості дітей різних вікових категорій. На основі аналізу вимог розроблено архітектуру навчального додатку й реалізовано його прототип для роботи на мобільних платформах.Документ Модель вибору САУ дорожньої фрези(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Ільге, Ігор Генріхович1; Ilge, Igor; Ильге, Игорь ГенриховичПроведено аналіз ринку систем автоматичного управління дорожніми фрезами хо-лодного фрезерування. Обґрунтовано критерії вибору доцільної системи автоматичного управління дорожньою фрезою. Розроблена структурна ієрархічна модель вибору системи автоматичного управління дорожньою фрезою холодного фрезерування на основі використання методу аналізу ієрархій.Документ Установлення величини відхилення ґрунтопроколювального робочого органа з асиметричним наконечником під час корекції траєкторії його руху(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Супонєв, Володимир Миколайович; Балесний, Сергій Петрович; Пімонов, Ігор Георгійович; Suponyev, Vladimir; Balesniy, Sergiy; Pimonov, Igor; Супонев, Владимир Николаевич; Балесный, Сергей Петрович; Пимонов, Игорь ГеоргиевичУ процесі статичного проколу ґрунту проколювальна головка може непередбачено змінювати напрямок руху. Для його корекції може бути використана головка з аси-метричним наконечником. У роботі представлено результати теоретичних та експериментальних досліджень щодо визначення величини відхилення від закладеної траєкторії руху асиметричного ґрунтопроколювального робочого органа залежно від його геометричних параметрів та фізико-механічних властивостей типових ґрунтів.Документ Інформаційна технологія вибору персоналу офісу логістичного підприємства в умовах нечіткої інформації(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Кононихін, Олександр Сергійович; Чорний, Богдан Сергійович; Шапошник, Ігор Юрійович; Бологова, Дар’я Вадимівна; Kononykhin, Aleksandr; Chornyi, Bohdan; Shaposhnyk, Ihor; Bolohova, Daria; Кононыхин, Александр Сергеевич; Черный, Богдан Сергеевич; Шапошник, Игорь Юрьевич; Бологова, Дарья ВадимовнаРозроблено інформаційну технологію вибору персоналу офісу логістичного підприємства, яка дозволить удосконалити організаційне управління кадровим забезпеченням. Роз-глянуто приклад вибору персоналу логістичного підприємства за допомогою методу аналізу ієрархій.Документ Визначення критичноглибинних сил різання ґрунтів та енергоємності ланцюгово-скребкових траншейних екскаваторів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Кравець, Святослав Володимирович; Супонєв, Володимир Миколайович; Гапонов, Олексій Олександрович; Kravets, Svyatoslav; Suponyev, Vladimir; Goponov, Aleksej; Кравец, Святослав Владимирович; Супонев, Владимир Николаевич; Гапонов, Алексей АлександровичОтримані залежності для визначення силових та енергетичних параметрів ланцюгово-скребкових траншейних екскаваторів, у яких різці працюють у режимі критичної глибини різання ґрунтів. За результатами проведених досліджень розроблено методику ком-плексного розрахунку екскаваторів безперервної дії ланцюгового типу, які широко використовуються в процесі траншейного прокладання лінійно-протяжних ділянок інженерних комунікацій.Документ Спрощена модель лінійних інерційних вимірювальних систем(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Полярус, Олександр Васильович; Медведовська, Яна Сергіївна; Поляков, Євген Олександрович; Чепусенко, Євгеній Олександрович; Жарко, Юрій Григорович; Poliarus, Oleksandr; Medvedovska, Yana; Poliakov, Yevhen; Chepusenko, Yevhenii; Zharko, Yurii; Полярус, Александр Васильевич; Медведовская, Яна Сергеевна; Поляков, Евгений Александрович; Чепусенко, Євгений Александрович; Жарко, Юрий ГригорьевичУ статті запропонована модель, що встановлює зв’язок між вхідним та вихідним сигналами лінійної інерційної вимірювальної системи. На відміну від загальноприйнятого інтегрального рівняння згортки модель істотно спрощує синтез багатоканальних вимірювальних систем на основі марковської теорії лінійної фільтрації. Похибки апроксимації вихідних сигналів завдяки спрощеній моделі не перевищують одного відсотка для визначеного класу стаціонарних сигналів.Документ Телематична синергія мехатронних систем у транспортних застосуваннях(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Алексієв, Олег Павлович; Алексієв, Володимир Олегович; Неронов, Сергій МиколайовичАналізуються результати фундаментальних та прикладних досліджень з комп’ютерних наук та програмної інженерії у промисловості та на транспорті. Пропонується інформаційна соціалізація з надання знань та вмінь особам, що бажають працювати в ІТ- індустрії. Передбачається своєрідне сенсорне когнітивне уявлення просторово-часової орієнтації застосування на транспорті та їхня синергія – оцінювання ефективності, оновлення додатків, підтримки роботи семантичного сайту спеціалізованої програмної платформи автотрансферу (http://ikt.khadi.kharkov.ua).Документ Модель вибору мініекскаватора для дорожньо-будівельних робіт за багатьма критеріями(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Філь, Наталія Юріївна; Ільге, Ігор Генріхович; Fil, Nataliya; Ilge, Igor; Филь, Наталья Юрьевна; Ильге, Игорь ГенриховичУ роботі проведено аналіз проблеми вибору мініекскаваторів. Характерною особливістю мініекскаватора є невеликі розміри. У сучасних умовах постає проблема доцільного вибору мініекскаватора, виходячи з критеріїв необхідної функціональності й економічної ефективності. Уперше розроблено модель вибору мініекскаватора, яка, на відміну від наявних, дозволяє обрати будівельну машину за багатьма критеріями та обмеженнями. Подальші дослідження будуть спрямовані на практичну реалізацію моделі у вигляді програмно-методичного комплексу.Документ Напружений стан дротинок канату в процесі згинання на блоці(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Фідровська, Наталія Миколаївна; Ломакін, Андрій Олександрович; Хурсенко, Сергій Васильович; Нестеренко, Вікторія Володимирівна; Fidrovska, Nataliia; Lomakin, Andrii; Khursenko, Serhii; Nesterenko, Viktoriia; Фидровская, Наталья Николаевна; Ломакин, Андрей Александрович; Хурсенко, Сергей Васильевич; Нестеренко, Виктория ВладимировнаРозглянуто задачу визначення додаткових зусиль, які виникають за умови набігання та згинання канату на блоці. Розглянутий елемент канату, який переходить з прямої дільниці до згинання на блоці. До того ж у ньому виникають розтягувальні (або стис-кальні) сили, які спричиняють руйнування дротинок канату. Запропонований новий розрахунок, який базується на класичній теорії, а саме законі Гука. Порівняно отримані розрахункові значення з експериментальними.Документ ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021)Документ Вибір методу керування верстатом з ЧПУ в умовах невизначеності(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Петренко, Юрій Антонович; Леміш, Владислав Михайлович; Petrenko, Yuri; Lemish, Vladislav; Петренко, Юрий Антонович; Лемиш, Владислав МихайловичЗдійснено дослідження характеристик верстатів з ЧПУ та методів їхнього керування. Під час аналізу характеристик різноманітних верстатів з ЧПУ різних цінових категорій та методів керування верстатами з ЧПУ визначено мету: розроблення комп’ютерної технології вибору методу керування верстатом з ЧПУ в умовах невизначеності з огляду на такі фактори, як швидкість обертів шпинделя, діаметр свердління та точність верстата.Документ Оптимальне керування виконавчим пристроєм роботизованої коробки передач(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Гурко, Олександр Геннадійович; Михалевич, Микола Григорович; Гурко, Александр Геннадьевич; Михалевич, Николай Григорьевич; Gurko, Alexander; Mykhalevych, MykolaНезважаючи на активний розвиток електромобілів, актуальним залишається завдання полегшення процесу керування агрегатами механічної трансмісії. З цією метою здійснюється їхня автоматизація. У роботі синтезований лінійно-квадратичний регулятор, що є оптимальним для заданої квадратичної цільової функції, яка враховує як вимоги до якості перехідних процесів, так і енергетичні витрати на реалізацію керування. Проаналізовано вплив значень вагових коефіцієнтів в цільовій функції на якість перехідних процесів у системі керування. Комп’ютерне моделювання продемонструвало, що запропонований регулятор забезпечує задану швидкодію за значно меншого (більше ніж 50 %) перерегулювання, як порівняти з системою з ПІД-регулятором.Документ Вплив станції технічного обслуговування на стан атмосфери(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Середенко, Вікторія Валентинівна; Seredenko, Victoria; Середенко, Виктория ВалентиновнаПроаналізовано вплив на атмосферу роботи однієї із станцій технічного обслуговування автотранспорту. Розраховано кількості викидів основних забруднювачів, які утворю-ються під час роботи двигунів внутрішнього згоряння та під час роботи основних блоків станції, визначили кількість забруднення від децентралізованого опалення приміщень. Запропоновано рекомендації щодо зменшення кількості забруднювальних речовин та негативного впливу станцій на навколишнє середовище в місті.Документ Імовірність виникнення неповної пачки автомобілів під час координованому керуванні на міській магістралі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Горбачов, Петро Федорович; Макарічев, Олександр Вікторович; Шевченко, Володимир Вадимович; Horbachov, Peter; Makarichev, Alexander; Shevchenko, Volodymyr; Горбачёв, Пётр Фёдорович; Макаричев, Александр Владимирович; Шевченко, Владимир ВадимовичНа стандартних для дорожніх світлофорів з постійним циклом регулювання припущеннях побудована залежність імовірності нульової черги наприкінці дозвільного сигналу, яка є стаціонарною оцінкою імовірності виникнення неповної пачки автомобілів залежно від рівня завантаження напрямку руху. Вона збігається з аналогічною оцінкою для однолінійної системи масового обслуговування з необмеженою чергою, отриманою за допомогою марківської моделі. Лінійний тип отриманої моделі та уповільнене зростання навантаження в процесі збільшення пачки автомобілів у зеленій хвилі дозволяє вільно вибирати її розмір під час складання планів магістральної координації у містах з огляду на мінімізацію часу затримок учасників руху під час подолання координованої ділянки міської магістралі.Документ Задача позиціонування робочого органу БДМ із GPS-інтенсифікатором(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Єфименко, Олександр Володимирович; Плугіна, Тетяна ВікторівнаПроведено дослідження задачі використання систем GPS для підвищення ефективності виконання землерийних робіт. Проведено аналіз точності позиціонування робочих органів будівельно-дорожніх машин. Визначено основні параметри машини та робочого органу під час руху в просторі. Запропоновано модель безперервного контролю машини, що базується на застосуванні Kalman та Wiener-фільтрів, які придатні безупинно прогнозувати положення робочих органів БДМ у режимі реального часу.