2022, Випуск 22
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/7387
Переглянути
Перегляд 2022, Випуск 22 за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 12 з 12
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Aналіз технічної досконалості міських тролейбусів з автономним рухом(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Войтків, Станіслав Володимирович; Voytkiv, StaniskavТролейбусний транспорт, як один з видів екологічно чистого транспорту, застосовується для перевезень пасажирів у понад 280 містах багатьох країн світу. У 20-у столітті, поряд з традиційними тролейбусами, все ширшого застосування набувають тролейбуси з автономним рухом. Проте, в нашій державі тролейбуси з АХ, виготовлені українськими підприємствами, лише у чотирьох екземплярах проходять експлуатаційні випробування. Метою роботи являється оцінка технічної досконалості міських тролейбусів різних типів та вибір оптимального типу тролейбуса з АХ для проектування та організації дрібносерійного виробництва на підприємствах України та подальшої їх експлуатації на міських та приміських маршрутах. Розроблено п’ять варіантів ескізних проектів міських тролейбусів різних типів, запропонована методика та проведено аналіз їх конструктивних і експлуатаційних параметрів, на основі якого обґрунтований вибір типу міського тролейбуса з АХ для проектування перспективних конкурентоспроможних моделей або модифікацій, які найбільш придатні для застосування у системах міських та приміських перевезень пасажирів на даному етапі економічного розвитку України.Документ ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022)Документ Розробка математичних критеріїв оцінки якості діагностування циліндро-поршневої групи двигуна автомобіля(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Сараєва, Ірина Юріївна; Хрулєв, Олександр Едуардович; Воробйов, Олександр Миколайович; Saraieva, Irina; Khrulev, Alexander; Vorobiov, OleksandrУ роботі аналізуються можливість застосування різних математичних моделей та крітерієв оцінювання якості відповідно до проблем сучасної діагностики автомобіля. Розглядається найбільш складний об’єкт діагностики автомобіля – двигун внутрішнього згоряння та особливо навантажені його елементи, які входять до циліндро-поршневої групи. Запропоновані критерії оцінки якості діагностування циліндро-поршневої групи. Показана можливість представлення показників якості в багатомірному просторі, в якому кожна мірність відповідає певній групі властивостей. Для надання комплексної оцінки описаний ряд показників властивостей якості, що мають певну формалізовану інтерпретацію і дозволяють більш об’єктивно, інформативно та однозначно отримати діагностичне заключення щодо функціювання складних технічних об’єктів.Документ Методика оцінки часу, необхідного для забезпечення рівномірного руху пачки автомобілів на координованій ділянці міської магістралі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Горбачов, Петро Федорович; Любий, Євген Володимирович; Horbachov, Peter; Liubyi, YevhenВ роботі проаналізовано основні методи формування планів координації на ділянках міської вулично-дорожньої мережі. Характерною особливістю проаналізованих методів формування планів координації є відсутність уваги їх розробників до питання та проблематики рівномірності руху пачки зеленої хвилі по координованим фрагментам міської вулично-дорожньої мережі. Проведено формалізацію процесу взаємодії пачки зеленої хвилі та додаткових автомобілів, які з’являються з другорядних напрямків і накопичуються перед стоп-лінією чергового перехрестя координованої ділянки міської вулично-дорожньої мережі. З використанням загальновідомих формул кінематики прямолінійного рівноприскореного руху точки розроблені аналітичні моделі, які надають можливість оцінювати мінімальний час випередження початку дозвільного сигналу світлофору через розрахункову швидкість руху та середнє прискорення одного додаткового автомобіля при старті від стоп-лінії перехрестя з урахуванням його динамічного габариту.Документ Інтелектуальне діагностування транспортних засобів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Мигаль Василь Дмитрович; Аргун Щасяна Валіковна; Гнатов Андрій Вікторович; Гнатова Ганна Андріївна; Сохін Павло Андрійович; Migal Vasiliy; Arhun Shchasiana; Hnatov Andrii; Hnatova Hanna; Sokhin PavloПроведено дослідження методів діагностування транспортних засобів (ТЗ) оператором-діагностом для швидкого і ефективного виявлення несправностей з мінімальним використанням технічних засобів для зниження трудомісткості і підвищення ефективності діагностування. Результати роботи можуть бути використані як на станціях технічного обслуговування, так і водіями, розробникам експлуатаційно-технічної документації, розробниками, що займаються удосконалення технічних засобів діагностики, машинного навчання тощо.Документ Використання енергії амортизаційної системи в організації руху електромобіля(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Пономарьов, Олександр Миколайович; Марченко, Олег Леонідович; Бабайцев, Віталій Андрійович; Ponomarov, Oleksandr; Marchenko, Oleh; Babaitsev, VitaliiМетою роботи є розкриття основних переваг та принципу роботи пневматичної амортизаційної системи для рекуперації та генерації енергії. При русі автомобіля в результаті деформації пружин підвіски виникають коливання рами або кузова, котрі гасяться амортизаторами. В рамках заходів енергозбереження пропонується акумулювати енергію коливальних рухів у вигляді пневматичної енергії стисненого повітря з можливістю подальшого використання в різноманітних системах автотранспорту. Показана ефективність та доцільність запровадження подібних заходів, особливо в гібридних схемах автомобілів в яких одночасно відбувається перетворення теплової та електричної енергії. Результати дослідження вказують на перспективність та доцільність впровадження нових схем в напрямку підвищення ефективності знов створюваних систем рекуперації в підвісках автомобілів.Документ Вимірювальний їздовий цикл WLTC (процедура вимірювання запасу ходу для гібридів та електромобілів)(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Гордієнко, Микола Максимович; Пархоменко, Олександр Олександрович; Подпіснов, Владислав Сергійович; Hordiienko, Mykola; Parkhomenko, Oleksandr; Podpisnov, VladyslavМетою роботи було об'єднати узгоджений у всьому світі цикл випробувань малотоннажних транспортних засобів (WLTC) з короткими поїздками на малих ділянках з реальними рівнями трафіку для прогнозування витрати енергії і палива гібридними транспортними засобами та електромобілями, чого можливо досягти реалізацією нової стратегії оптимізації енергоспоживання гібридних електромобілів (HEV) з урахуванням рівнів трафіку WLTC і Google Maps. Для кожного маршруту, визначеного за допомогою карт Google, витрати енергії і палива гібридними транспортними засобами та електромобілями оцінюються з використанням коротких поїздок WLTC, скоригованих з урахуванням відстаней і рівнів трафіку. Була реалізована чисельна модель транспортного засобу, яка використовувалася для перевірки точності прогнозування витрати палива та енергії відповідно до запропонованої методології. Результати є перспективними, оскільки середнє абсолютне значення відсоткових похибок між експериментальними циклами водіння і прогнозованими становить 3,89 % для витрати палива, збільшуючись до 6,80 % для витрат енергії.Документ Методика оцінки споживання енергії електробусом та параметрів тягової акумуляторної батареї в умовах експлуатації(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Андрусенко, Сергій Іванович; Будниченко, Валерій Борисович; Подпіснов, Владислав Сергійович; Andrusenko, Serhii; Budnychenko, Valerii; Podpisnov, VladyslavЗапропонована методика визначення реальної питомої витрати електроенергії при експлуатації електробуса та обґрунтування ємності тягової акумуляторної батареї (ТАБ) для забезпечення терміну її використання з заданою ймовірністю для роботи на маршруті відомої довжини. Показано, що ємність ТАБ має бути достатньою для компенсації витрат енергії на рух, сталих витрат електроенергії на живлення допоміжних кіл (системи опалення, кондиціювання тощо) та враховувати з ймовірністю 0,95 або 0,99 потрібну додаткову ємність, яка забезпечить не перевищення гранично допустимого розряду ТАБ, встановленого її виробником. Методика може бути використана для визначення реальних значень питомих витрат електроенергії та ємності ТАБ для довільних моделей електробусів.Документ Особливості запуску дизельних двигунів автотранспортних засобів із застосуванням молекулярних накопичувачів енергії(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Лагутін, Геннадій Іванович; Панченко, Анатолій Миколайович; Уваров, Володимир Миколайович; Сальник, Олег Вікторович; Lahutin, Hennadiy; Panchenko, Anatoliy; Uvarov, Volodymyr; Sal’nyk, OlehВ статті проведений аналіз особливостей запуску дизельних двигунів автотранспортних засобів в польових умовах, пов’язаних з станом акумуляторів, проаналізовані схемні рішення існуючих способів пуску таких двигунів. На підставі проведеного аналізу розроблені пропозиції щодо застосування молекулярних накопичувачів енергії для їх сумісного використання з стартерними акумуляторними батареями в системах електростартерного запуску дизельних двигунів автотранспортних засобів спеціального призначення в польових умовах.Документ Методика оцінки експлуатаційної економічності транспортних дизель-генераторів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Богаєвський, Олександр Борисович; Аргун, Аргун Щасяна Валіковна; Bogajevskiy, Aleksandr; Arhun, ShchasianaРозроблено методику оцінки впливу технічних засобів управління на підвищення експлуатаційної економічності тепловозних дизель-генераторів, які дозволяють ще на стадії впровадження енергозберігаючих заходів визначити ефективність дизель-генераторів в сталих режимах, перехідних режимах і в режимах холостого ходу, очікуваних в процесі експлуатації транспортного засобу. Запропонована методика може бути використана в якості дієвого теоретичного інструменту, а отримані результати можуть бути використані при обґрунтуванні застосування різних технічних систем контролю і управління.Документ Розробка асинхронного електроприводу м’якого гібридного автомобіля(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Двадненко, Володимир Яковлевич; Дзюбенко, Олександр Андрійович; Пушкар, Олег Борисович; Dvadnenko, Volodymir; Dziubenko, Oleksandr; Pushkar, OlegДля покращення економічних та екологічних параметрів м'якого гібридного автомобіля запропоновано новий алгоритм роботи тягового асинхронного електродвигуна, що знижує вартість та робить ефективнішим рекуперативне гальмування м'якого гібридного автомобіля. Запропоновано та обґрунтовано нову методику оптимізації управління тяговим асинхронним двигуном. Показано доцільність та ефективність запропонованого алгоритму.Документ Дослідження навантаження робочого обладнання ножового трубозаглиблювача для безтраншейного прокладання інженерних комунікацій методом протягування(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Супонєв, Володимир Миколайович; Рагулін, Віталій Миколайович; Ковалевський, Сергій Германович; Suponyev, Vladimir; Ragulin, Vitaliy; Kovalevskyi, SerhiiНаведена стаття присвячена дослідженню навантаження робочого обладнання ножового трубозаглиблювача для безтраншейного прокладання лінійно-протяжних підземних інженерних комунікацій шляхом їх протягування в ґрунті. Реалізація цього методу вимагає значних тяглових зусиль, що викликає значні напруження в його робочому обладнанні. Виконані дослідження показали, що зміна швидкості руху з 1,5 до 0,5м/с дозволяє зменшити зусилля, що виникають, з 330 кН до 190 кН, або на 43%. Вперше отримано розрахункові моделі для визначення динамічного навантаження робочого обладнання ножових трубозаглиблювачів під час його зіткнення з перешкодами. Результати дослідження можуть бути рекомендовані для практичного провадження при проектуванні ножових трубозаглиблювачів, які призначені для безтраншейного прокладання підземних комунікацій.