Випуск 30
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/2299
Переглянути
Перегляд Випуск 30 за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 13 з 13
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ УПРАВЛЕНИЕ КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТЬЮ ПРЕДПРИЯТИЯ НА ВЫСШЕМ УРОВНЕ ПОДСИСТЕМЫ УПРАВЛЕНИЯ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Шинкаренко, В. Г.; Попова, Н.В.; Shynkarenko, V.; Popova, N.Несмотря на существенные результаты, полученные ученными, на большое количество публикаций по проблеме управления конкурентоспособностью предприятия, некоторые вопросы не нашли должного решения, требуют дальнейшего совершенствования. К их числу следует отнести необходимость адаптации существующих моделей стратегического управления к организационной структуре управления предприятием. Предполагается распределение функций стратегического управления конкурентоспособ¬ностью пред-приятия по уровням управления: высшему, среднему, первичному. На каждом уровне управления выделяют блоки функций управления: решающий, исполнительный, информационно-контрольный. Разработка функциональных стратегий переносится в исполнительный блок функций управления на высшем и среднем уровнях управления.Документ ПОНЯТИЕ «КАЧЕСТВО ТРАНСПОРТНО-ЛОГИСТИЧЕСКОГО ОБСЛУЖИВАНИЯ ПОТРЕБИТЕЛЕЙ»(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Криворучко, О. Н.; Криворучко, О. М.; Kryvoruchko, O.Уточнено понятие «качество транспортно-логистического обслуживания потребителей» на основе фундаментальных представлений о качестве как совокупности существенных признаков, особенностей и свойств, которые отличают один предмет или явление от других и придают ему определённость, а также применении современного подхода к его пониманию как результата взаимодействия заинтересованных лиц, в ходе которого формируется необходимый набор свойств, способных удовлетворить имеющиеся и возникающие потребности. Качество транспортно-логистического обслуживания (ТЛО) потребителей представляет собой совокупность свойств и характеристик, возникающих в результате взаимодействия потребителя с поставщиками (другими заинтересованными сторонами), АТП (другими транспортно-логистическими фирмами), связанных с перемещением грузов и (или) пассажиров в пространстве и во времени с применением транспортных средств, предоставлением необходимого комплекса услуг, степень (уровень) которых позволяет удовлетворять различные постоянно изменяющиеся социально-экономические потребности. Качество ТЛО является результатом соответствующих процессов логистического обслуживания (предложения, непосредственно ТЛО и его завершения как контроли-рования информационных, материальных, финансовых и других логистических потоков). Совокупность свойств и характеристик ТЛО (время доставки, скорость доставки, рит-мичность обслуживания, сохранность грузов, гибкость маршрутов и т.п.) формируется путем наследования качества ресурсов (материальных, технических средств, информации и т.п.), качества организационно-управленческой системы, качества процессов ТЛО.Документ РОЗВИТОК ТРАНСПОРТНОЇ СИСТЕМИ ХАРКІВСЬКОГО РЕГІОНУ ТА ЇЇ ІНФРАСТРУКТУРИ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Хорошилова, І. О.; Хорошилова, И. А.; Khoroshilova, I.У статті досліджено стан та розвиток транспортної системи Харківського регіону, виведено взаємозв’язок з функціонуванням її інфраструктури та надано оцінку транспортного потенціалу регіону. Як стратегічний аспект визначено формування транспортно-торговельно-логістичного кластера. В результаті аналізу інфраструктурного забезпечення доведено, що стратегічним пріоритетом розвитку транспортної системи Харківського регіону має стати оптимізація використання інфраструктурних і транзитних можливостей для покращення локальної доступності та роботи транспортної системи регіону в цілому.Документ МІСЦЕ І РОЛЬ ТРАНСПОРТНОЇ ЛОГІСТИКИ В ЗАГАЛЬНІЙ ЛОГІСТИЧНІЙ СИСТЕМІ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Ачкасова, Л. М.; Ачкасова, Л. Н.; Аchkasova, L.У статті розглянуто підходи до визначення поняття «логістична система». Аналіз існуючих підходів дозволяє зробити висновок, що всі автори сходяться в тому, що логістична система складається з окремих взаємопов’язаних елементів, які мають функціональні зв’язки для оптимізації управління матеріальним потоком. Визначено основні положення, які обумовили виділення транспортної логістики в окрему самостійну сферу. Були окреслені елементи транспортної логістики, які визначають склад задач, що вона вирішує. Розгляд основних логістичних процесів підприємства – постачання, виробництво та збут – показав, що кожний з цих процесів містить процес транспортування, і дозволив зробити висновок про невід’ємність цього процесу в більшості логістичних операцій. Аналіз задач, які вирішуються транспортною логістикою, дозволив дійти висновку про її роль в узгодженості дій та інтересів безпосередніх учасників логістичних процесів. Ця узгодженість стосується технічних, технологічних і економічних питань. Таким чином, транспортна логістика забезпечує узгодженість транспортно-логістичної підсистеми з іншими підсистемами логістичної системи. Функціональний підхід до логістичної системи дозволяє визначити основні функціональні сфери, які втрачають свій ізольований характер при здійсненні логістичних операцій. Серед всіх функціональних областей лише транспортна логістика є обов’язковою складовою на будь-якому рівні управління матеріальними потоками і в будь-якому логістичному процесі. Основний висновок роботи полягає в тому, що транспортна логістика є невід’ємною частиною логістичної системи, яка забезпечує технічну, технологічну та економічну узгодженість всіх її підсистем і відіграє вирішальну роль в оптимізації управління матеріальними потоками.Документ ЕКОНОМІЧНА СУТНІСТЬ ФІНАНСОВОЇ СТІЙКОСТІ ПІДПРИЄМСТВА(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Голеско, І. О.; Голеско, И. О.; Golesko, I.Неоднозначність термінологічного тлумачення впливає на ефективність та результативність застосування такого важливого показника фінансового стану підприємства як фінансова стійкість. Вказано, що стан понятійного забезпечення економічної сутності фінансової стійкості підприємства є підґрунтям для належного врахування впливу внутрішніх та зовнішніх факторів на фінансову стійкість та оптимізації методик її оцінки та напрямів забезпечення, а також для досягнення об’єктивного вибору аналітичних засобів оцінки та забезпечення сталого контролю фінансової стійкості підприємства. У статті розглядаються сутність поняття «фінансова стійкість» та її аналітична складова, термінологічні підходи різних авторів до визначення повноти поняття. Показано необхідність врахування комплексності та багатофакторності поняття фінансової стійкості, непри-пустимість обмеження його аналітичної сутності звуженням спектру сфер діяльності підприємства, запропоновано необхідність врахування галузевої прив’язки методик оцінки показників стану фінансової стійкості підприємства з найбільш широким використанням її аналітичної складової в умовах коливань та комплексної дії зовнішніх та внутрішніх факторів.Документ ОПРЕДЕЛЕНИЕ ПОНЯТИЯ «ХОЗЯЙСТВЕННЫЙ ПОРТФЕЛЬ» В СТРАТЕГИЧЕСКОМ МЕНЕДЖМЕНТЕ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Шинкаренко, В. Г.; Брусенцова, М. В.; Shynkarenko, V.; Brusentsova, M.Возникновение задачи определения понятия «хозяйственный портфель» связано с необходимостью разработки общей стратегии развития диверсифицированного предприятия. Последняя, в соответствии с результатом И. Ансоффа, представляет собой совокупность стратегий подразделений предприятий. В настоящее время нет обобщенного понятия, характеризующего эту совокупность и имеющего неоднозначную трактовку, – «портфель», «бизнес-портфель», «хозяйственный портфель» и т.п. В статье обосновано понятие «хозяйственный портфель», его состав и назначение. Под хозяйственным портфелем АТП предлагается понимать совокупность стратегических единиц бизнеса, принадлежащих одной организации, которые ориентируются на обслуживание одной или нескольких стратегических зон хозяйствования с целью удовлетворения потребностей потребителей и получения прибыли.Документ ПОКАЗНИКИ РІВНЯ РОЗВИТКУ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ НА АВТОТРАНСПОРТНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Бочарова, Н. А.; Щепиліна, А. К.; Бочарова, Н. А.; Щепилина, А. К.; Bocharova, N.; Shchepilina, A.Досліджено існуючі підходи до визначення рівня розвитку корпоративної соціальної відпо-відальності конкретних бізнес-компаній. Із урахуванням встановлених переваг та недоліків розроблено пропозиції щодо вдосконалення методик кількісних та якісних показників оцінки КСВ. Запропоновано згрупувати показники за такими складовими КСВ: економічною, соціальною, екологічною, філантропічною, етичною й технологічною. Для кожної складо-вої КСВ встановлено відповідні аспекти. За аспектами наведено кількісні й якісні показ-ники. Для кількісних показників наведено розрахункові формули. Для оцінки якісного розвитку КСВ відібрано основні групи стейкхолдерів: споживачі, засновники, працівники, пос-тачальники, громадськість, державні та місцеві органи влади. Стосовно кожної групи визначено оцінні якісні показники як універсального характеру, так і з урахуванням особливостей роботи кожного підприємства, тобто його розміру, галузевої приналежності, сфери діяльності, особливостей господарської діяльності. Для визначення рівня розвитку КСВ на підприємстві запропоновано застосовувати п’ятирівневу шкалу. Для оцінки кількісних показників розраховані відповідні конкретні діапазони для бальної оцінки. Якісна оцінка стейкхолдерів виконується за запропонованими критеріями, що встановлені для відповідної бальної оцінки від «0» до «5» балів. За розробленою шкалою запропоновано оцінити рівень розвитку КСВ підприємства і встановити взаємозв’язок стадій життєвого циклу організації з рівнями розвитку корпоративної соціальної відповідальності.Документ КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ ІНТЕГРОВАНОЇ ЛОГІСТИКИ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Федотова, І. В.; Федотова, И. В.; Fedotova, I.У статті розглядаються основні концепції чи парадигми інтегрованої логістики. Основною метою дослідження є розробка концептуальних основ інтегрованої логістики. Удосконалено концептуальні положення інтегрованої логістики, що базуються на використанні інтегрального та системного підходів до формування логістичних систем. Концепція інтегрованої логістики у сфері автотранспортних перевезень дозволяє об’єднати зу-силля керуючого персоналу підприємства, його структурних підрозділів і логістичних партнерів для наскрізного управління основними потоками ресурсів. На цій основі підприємс-тво може формувати в подальшому власну інтегровану логістичну систему. Базуючись на основних принципах логістики, інтеграції процесів менеджменту та інтегрованої логістики, були запропоновані основні принципи інтегрованої логістики. На основі структурно-рівневого та метасистемного підходів визначено основні рівні та структуру інтегрованої логістики. Для формування рівнів інтегрованої логістики запропоновано використовувати критерій диференціації рівнів, який дозволяє відповідно до метасистемного підходу виділити п’ять рівнів інтегрованої логістичної системи – елементний, компонентний, субсистемний, системний та метасистемний. Концепція інтегрованої логістики вимагає об’єднання різних функціональних галузей та їх учасників на всіх рівнях у рамках єдиної логістичної системи з метою її оптимізації та може застосовуватися для будь-яких підприємств і організацій. Запропоновані концептуальні основи дозволяють узгоджувати такі об’єкти управління в інтегрованій логістичній системі, як взаємодія учасників ланцюга, логістичні функції, бізнес-процеси та створювати їх певну структуру, визначати рівні інтеграції.Документ УТОЧНЕННЯ СУТНОСТІ ЕЛЕКТРОННИХ ГРОШЕЙ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Ковальова, Т. В.; Ковалева, Т. В.; Kovalyova, T.Предметом дослідження у статті є комплекс теоретичних і практичних питань, пов’язаних з електронними грошима як одним із сучасних і прогресивних інструментів розрахунків. Значна кількість точок зору науковців щодо сутності електронних грошей говорить про відсутність одностайної думки з цього приводу, що негативно впливає на використання цієї форми грошей. Тому метою дослідження було обрано уточнення сутності електронних грошей. На основі аналізу, узагальнення та системати-зації наукових та нормативних джерел було запропоновано уточнене визначення електронних грошей, вказано на відмінність його від інших визначень. У дослідженні приділено велику увагу ряду специфічних особливостей, зумовлених технологією проведення розрахунків у мережі Інтернет.Документ ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017)Документ ОБҐРУНТУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ БАЗИ ОЦІНКИ ІННОВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Вербицька, В. І.; Вербицкая, В. И.; Verbytska, V.У статті проаналізовано комплекс чинників, що є оцінкою інноваційного потенціалу підп-риємства, і, зокрема, зазначено, що головним з них виступає забезпеченість підприємства фінансово-економічними ресурсами, основним джерелом аналізу якої є бухгалтерська звітність. Інформація, що міститься у бухгалтерській звітності, складеній відповідно до вимог чинного законодавства, не в повній мірі відповідає цілям аналізу інноваційного потенціалу. Зазначено, що при проведенні аналізу інноваційного потенціалу підприємства необхідно враховувати відповідність інформаційного наповнення звітності його цілям. Зокрема це стосується оцінки вартості капіталу для аналізу платоспроможності та оцінки ризику залежності підприємства від залучених джерел фінансування. Стаття містить ряд рекомендацій, що дозволяють скорегувати та розширити інформаційну місткість бухгалтерської звітності для оцінки інноваційного потенціалу підприємства.Документ ОЦІНКА ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВ ДОРОЖНЬОГО ГОСПОДАРСТВА(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Догадайло, Я. В.; Dogadaylo, Ya.У статті в результаті аналізу існуючих підходів удосконалено методичний підхід щодо оцінки потенціалу підприємства шляхом забезпечення кількісної оцінки складових потенціалу підприємств дорожнього господарства з урахуванням їх вагомості, впливу на потенціал чинників зовнішнього середовища та специфічних умов функціонування підприємств дорожньої галузі. Під потенціалом підприємства розуміється узагальнююча динамічна хара-ктеристика внутрішніх ресурсів підприємства, що формують його можливості та забезпечують розвиток у цільовому напрямку з урахуванням чинників зовнішнього середовища. Об’єктивність оцінки досягається на підставі застосування методу секторів, що дозволяє під час згортання системи показників аналізу потенціалу підприємства урахувати характер стратегії розвитку підприємства. Для практичної реалізації запропонованого методичного підходу було обґрунтовано систему показників аналізу потенціалу підприємств дорожнього господарства, обрано метод щодо визначення вагомості кожної складової потенціалу підприємства, розроблено матрицю перспективної оцінки потенціалу, що ураховує вплив на нього чинників зовнішнього середовища, та визначено послідовність дій щодо оцінки потенціалу підприємств дорожнього господарства. Для отримання описаних результатів було використано такі методи дослідження, як логіко-теоретичне узагаль-нення, абстрагування, порівняння, моделювання, формалізація, аналіз, синтез, дедукція, ін-дукція, системний підхід, метод експертних оцінок, метод попарного порівняння та метод секторів. Запропоновані результати досліджень можуть бути використані працівниками організацій дорожнього господарства, зацікавленими у сталому розвитку організацій як у короткостроковій, так і в довгостроковій перспективах.Документ ОЦІНКА РІВНЯ ГАРМОНІЗАЦІЇ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Криворучко, О. М.; Шерстюк, А. А.; Криворучко, О. Н.; Шерстюк, А. А.; Kryvoruchko, О.; Sherstiuk, A.Запропоновано методичний підхід до оцінки рівня гармонізації системи управління на основі якості. Розглядаються елементи системи управління бізнес-процесами підприємства (управління перевезеннями вантажів (пасажирів), технічне обслуговування і ремонт рухомого складу, управління персоналом, маркетингом, фінансовими ресурсами, управління закупками і постачанням ресурсів, матеріально-технічними ресурсами, інформаційними ресурсами, охороною праці й технікою безпеки) та системи управління якістю (управління взаємовідносинами зі споживачами, управління якістю процесів обслуговування споживачів, управління якістю допоміжних процесів, управління якістю процесів, що обслуговують виробництво, процеси загального менеджменту якості). Обґрунтовано, що для оцінки рів-ня гармонізації доцільно використовувати матричний метод; критерії, що застосовують при реінжинірингу бізнес-процесів (цілі, критичні фактори успіху, перспективи, бізнес-процеси). Коефіцієнти гармонізації визначаються за кожним критерієм, узагальнення яких дає підстави дійти висновку відносно одержаного рівня гармонізації.