Випуск 94 / Выпуск 94
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/4724
Переглянути
Перегляд Випуск 94 / Выпуск 94 за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 39
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Роль студентського самоврядування в середовищі технічного університету(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Созикіна, Г. С.У статті описані форми та засоби організації студентського самоврядування як чинника формування соціальної відповідальності студентів. Визначена роль студентського самоврядування в процесі управління вищим навчальним закладом.Документ Study of the influence of vacuum-arc coating on the wear-resistance of piston rings(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Glushkova, D.; Глушкова, Діана БорисівнаThe effect of a multilayer vacuum-arc nanostructured Ti-Mo-N coating, its application parameters on the wear resistance of piston rings is studied. The effect of the parameters of vacuum-arc deposition on the nanohardness is established.Документ Контролювання структурного стану деталей центробіжних компресорів К-250 на різних етапах виробництва(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Протасенко, Т. О.; Реброва, О. М.; Шевченко, С. М.; Федоренко, Г. А.; Protasenko, T. O.; Rebrova, O. M.; Shevchenko, S. M.; Fedorenko, A. A.Метою роботи було розроблення методики контролювання деталей центробіжних компресорів К-250 на різних етапах виробництва та вибір оптимального режиму термічного оброблення елементів ротора, виготовлених із конструкційної сталі мартенситного класу марки 34ХН1МА.Документ Зменшення браку листових заготовок зі сталі 08Ю, призначених для холодного штампування виробів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Дощечкіна, І. В.; Doschechkina, І.Встановлені оптимальні параметри швидкісного режиму рекристалізаційного відпалу холодно-катаної тонколистової сталі 08Ю, який забезпечує найкращу структуру й властивості для по-дальшої холодної обробки тиском. Досліджені температурно-часові режими подальшого пере-старування і для запобігання процесів її природного старіння під час тривалого вилежування або транспортування. Запропонований спосіб та режими термічної обробки заготовок із го-тового листа прокату сталі 08Ю для полегшення їхньої деформованості та покращення штампованості з метою зменшення браку в процесі виготовлення виробів холодним деформу-ванням із глибоким та складним витягуванням.Документ Удосконалення технологічного процесу підвищення довговічності робочого інструменту гідромолотів детонаційним напиленням(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Глушкова, Д. Б.; Багров, В. А.; Hlushkova, D.; Bagrov, V.Нині для підвищення робочого інструменту актуальним є застосування нових методів поверхневого зміцнення. До таких методів належить детонаційне напилення. Визначено його вплив на зносостійкість і механічні властивості робочого інструменту гідромолота, здійснено аналіз структурних змін у матеріалі. Під час досліджень доведено, що зносостійкість підвищується в 1,8 раза, як порівняти з вихідним варіантом.Документ Особливості пошкоджуваності зварних з’єднань паропроводів зі сталі 12Х1М1Ф і 15Х1МФ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Сиренко, Т. О.; Іванченко, М. Ю.; Syrenko, T.; Ivanchenko, M.Наведені особливості пошкоджуваності зварних з’єднань паропроводів зі сталі 12Х1М1Ф і 15Х1МФ, що є тріщинами холодноламкості, тріщинами провалу тривалої пластичності, тріщинами по знеміцнених ділянках, тріщинами втоми. Вивчення процесу утворення цих тріщин дозволить зменшити інтенсивність їхнього утворення та подовжити термін експлуатації конструкцій.Документ Розмірний ефект у процесі вимірювання твердості за Мартенсом(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Мощенок, В. І.; Костіна, Л. Л.; Плужніков, Д. О.; Moshchenok, Vasyl Ivanovich; Kostina, Lyidmila Leonidovna; Pluzhnikov, Denis AlexandrovichВажливим аспектом під час проведення дослідження твердості з використанням у нано- та мікродіапазонах індентора Берковича є врахування розмірного ефекту. У процесі вимірювання твердості за шкалами Мартенса індентором Берковича прикладене навантаження ділять на площу поверхні втиснутої в матеріал частини наконечника. Значним фактором, що впливає на відповідність результатів вимірювання твердості, є розмірний ефект. Причини його виникнен-ня можуть бути різними, залежно від цього він може бути прямим та зворотним. Розмірний ефект значно впливає на результати вимірювання твердості, змінюючи їхнє значення у 2,5–3 рази.Документ Інформаційна система для проведення профорієнтаційної роботи в школах України(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Симбірський, Г. Д.; Simbirsky, GennadyРозроблено інформаційну систему для створення бази даних навчальних закладів ІІІ рівня акредитації України та автоматичного відправлення електронних листів на адреси із цієї бази. База даних містить необхідні для профорієнтаційної роботи відомості практично про всі навчальні заклади. Наведено алгоритм роботи розробленої інформаційної системи та результати її роботи: створені таблиці з даними про навчальні заклади, розроблені запити та звіти, відправлені на електронні адреси листи.Документ Stage 3A environmental compliance of the 6-cylinder tractor engine(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Kukharonak, H.; Petruchenko, A.; Predko, A.; Telyuk, D.; Кухаренок, Георгій Михайлович; Петрученко, Олександр Миколайович; Предко, Андрій Володимирович; Телюк, Дмитро ОлександровичProblem. The development strategy of the Minsk Motor Plant, implemented within the framework of plant and state scientific and technical programs, is aimed at producing competitive products that meet modern technical requirements of international standards and quality. The mandatory requirement for the successful promotion of diesel engines on the off-road vehicle market is to ensure the required environmental performance, with low fuel consumption and low engine cost. The well-known technical solutions aimed to achieve environmental indicators of the Stage 3A level significantly increase the cost of diesel engines, therefore, the achievement of the required environmental standards without a significant increase in the cost of engines can be considered an urgent task. Purpose. Stage3A Environmental Compliance for 6 Cylinder Tractor Diesel. Methodology. Experimental studies were carried out for diesel engines equipped with: a Common Rail BOSCH accumulator fuel supply system with an injection pressure of 140 MPa, injectors with 7 nozzle holes; a direct-action fuel supply system with a MOTORPAL fuel pump providing a maximum injection pressure of 100 MPa, MOTORPAL injectors and AZPI with five nozzle holes; combustion chambers of two types with bowl diameters of 55 and 67.5 mm; cylinder heads providing swirl ratios 3–4 and 3.5–4.5; high pressure exhaust gas recirculation system. The tests were carried out at characteristic points of the NRSC cycle at three crankshaft speeds: minimum idle speed 800 min-1, maximum torque 1600 min-1, and maximum power 2100 min-1. Results. It turned out that it is possible to achieve Stage3A emissions standards on 116 kW diesel engines using direct fuel equipment and a semi-open combustion chamber, on 156 kW diesel engines using a Low Cost Common Rail fuel supply system and an open combustion chamber. Originality. The results of the combustion chamber shape choice, the parameters of the fuel-injection equipment, the swirl ratio of the inlet channels, valve timings and parameters of the exhaust gas recirculation system made it possible to organize diesel engine workflow of the Stage 3A ecological level. Practical significance. Construction elements of the six-cylinder diesel engines have been developed and introduced at the Minsk Motor Plant.Документ Розроблення технологічного комплексу для термофрикційного зміцнення виробів з круглим перерізом(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Волков, О. О.; Субботіна, В. В.; Федоренко, Г. А.; Volkov, О.; Subbotinа, V.; Fedorenko, A.Ця робота аналізує процес розроблення технологічного комплексу для ефективного термофрикційного зміцнення (ТФЗ) виробів циліндричної форми. Як об’єкт дослідження вибрані зразки у вигляді циліндричного вала, які виготовлені зі сталі 65Г.Документ Increasing the corrosion resistance of turbine(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Hlushkova, D. B.; Bahrov, V. A.; Hrinchenko, O. D.; Stepanyuk, A. I.; Hnatiuk, A. A.; Kalinina, N. E.; Глушкова, Д. Б.; Багров, В. А.; Степанюк, А. І.; Гнатюк, А. А.; Гринченко, О. Д.; Калініна, Н. Є.The reliability of the vane apparatus of steam turbines largely determines the operation of the turbine as a whole. The results of scientific research indicate that the surface operation of the blades in the wet - steam flow is caused by a combination of corrosion and drip erosion. The presence of chemical elements and compounds in the working fluid intensifies the process of blade wear. The pH value of the working environment, which can fluctuate significantly during operation, has a significant effect on the wear characteristics. The influence of methods of strengthening the leading edges of steam turbine blades made of steel is analyzed 15Х11МФ on corrosion resistance. Corrosion tests of blade samples were carried out, the inlet edges of which were strengthened in three ways: high current amplification, electrospark alloying with T15K6 alloy, electrospark alloying with steel 15Х11МФ According to the results of the tests, the layer strengthened by hardening by high-frequency currents has the lowest corrosion rate, the layer strengthened by electrospark alloying with T15K6 hard alloy has the highest. The corrosion rate of the layer reinforced by electrospark alloying of steel 15H11MF is 2.1 less than that of the layer reinforced with T15K6 alloy.Документ Дослідження фазоутворення сплаву 12Х18Н10Т та міді після зварювання тертям(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Санін, А. Ф.; Мамчур, І. О.; Мамчур, С. І.; Носова, Т. В.; Sanin, Anatoly; Mamchur, Igor; Mamchur, Stella; Nosova, TetyanaВивчено технологію з’єднання сплаву 12Х18Н10Т та міді. Запропоновано використання зварювання тертям. Розглянуто параметри технологічного процесу зварювання тертям. Проводились дослідження зразків зварних з’єднань 12Х18Н10Т + М1. Наведена мікроструктура дефор-мованих зон зварного з’єднання 12Х18Н10Т, отриманого за оптимальними параметрами. Установлена причина зниження механічних властивостей з’єднання 12Х18Н10Т – М1.Документ Вплив термооброблення на втомну міцність вузлів зварних станин зі збірних базових деталей(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Васильченко, Я. В.; Малигін, М. О.; Бережна, О. В.; Приходько, О. В.; Vasilchenko, Ya.; Maluhin, M.; Berezshna, O.; Prihodko, O.У роботі досліджено проблему втомної міцності зварно-литих з’єднань під час роботи корпусних деталей машин. Розглянуто вплив технології оброблення на тип формування структури зварно-литих з’єднань та термооброблення на значення твердості зварного шва та навколошовної зони. Дослідження опору втомі зварно-литих зразків здійснено щодо умов роботи з’єднань, які зазнають за нормальних температур вібраційних навантажень, що можна класифікувати як втомні з симетричним циклом навантаження. Від-повідно до результатів досліджень механічних характеристик обґрунтовано вибір технології виробництва зварно-литих з’єднань.Документ Дослідження властивостей поверхневих шарів поршневих кілець після газотермічного напилення(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Глушкова, Д. Б.; Багров, В. А.; Hlushkova, D.; Bagrov, V.Наведено результати дослідження структури та типу зміни твердості поверхні поршневих кілець після газотермічного напилення, в процесі шліфування, обкату й пробігу дизелів. Визначено, що формування газотермічного покриття під час одночасного напилення молібдену і сталі 11Х18М на поршневі кільця з чавуну формується шарувата структура, яка складається переважно з часток сталі та молібдену. Доведено, що експлуатаційні властивості сталь-молібденового покриття підвищуються в 3–4 рази, як порівняти з традиційними методами.Документ Вивчення впливу режимів термічної обробки на корозійну стійкість зварних з’єднань(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Калініна, Н. Є.; Калінін, В. Т.; Серженко, І. ОДля виготовлення деталей і вузлів турбонасосного агрегату (ТНА) і рідинного ракетного двигуна застосовуються зварні з’єднання з корозійностійкими сталями і жароміцними сплавами, які вимагають різних режимів термічної обробки для досягнення рівня механічних властивостей, зазначених у конструкторській документації. З огляду на те, що пошук замін відразу декільком матеріалам, їхнє відпрацювання у ви-робництві й дослідження взаємної сполучуваності за умови температурно-силових впливів у виробі може зайняти значний час і кошти, найкращою була б заміна на один сплав, а уніфікація застосовуваного матеріалу дозволила б конструкції працювати як єдине ціле, що підвищило б технологічність виробів. Після вивчення різних варіантів заміни для дослідження було обрано inconel 718.Документ Підвищення зносостійкості вузлів об’ємного гідропривода(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Глушкова, Д. Б.; Аврунін, Г. А.; Рижков, Ю. В.; Воронков, О. І.; Степанюк, А. І.; Гнатюк, А. А.; Hlushkova, D. B.; Avrunin, G. A.; Ryzhkov, Y. V.; Voronkov, O. I.; Stepanuk, A. I.; Hnatiyk, A.У роботі досліджено підвищення зносостійкості вузлів радіально-поршневих об’ємних гідромашин з кульковими поршнями. Ці машини мають підвищений рівень зношення, на поверхні кульок виникають тріщини. Запропоновано виготовлення кульок з керамічних матеріалів з нанесенням на них іонно-плазмового покриття. Вибір режимів нанесення покриттів здійснювався з використанням методики математичного планування експериме-нту через аналіз мікротвердості формованих покриттів і коефіцієнта використання матеріалу. Нанесення іонно-плазмового покриття TiCrN на поверхню кульки-поршня є ефективним методом підвищення його зносостійкості, що збільшує експлуатаційну стій-кість деталей об’ємного гідропривода.Документ Підвищення зносостійкості захисної втулки відцентрового насоса із сірого чавуну поверхневим гартуванням(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Лалазарова, Н. О.; Афанасьєва, О. В.; Попова, О. Г.; Дмитренко, О. А.; Lalazarova, N.; Afanasieva, О.; Popova, O.; Dmytrenko, O.Однією Зі слабких ланок, що знижують гарантійний час роботи відцентрових насосів, є вузол, що містить ущільнення та захисні втулки. Для підвищення зносостійкості поверхневого шару тонкостінних втулок із сірого чавуну запропоновано використовувати поверхневе гартування з індукційним нагріванням і низький відпуск. Визначена оптимальна температура нагрівання під індукційне гартування для отримання максимальної твердості. Поверхневе гартування з низьким відпуском збільшило зносостійкість, як порівняти з литим чавуном, у 2,4 раза.Документ Можливості всебічного розвитку студентів на заняттях з іноземної мови(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Понікаровська, С. В.; Новікова, Є. Б.; Ponikarovska, Svitlana; Novikova, YevgeniyaУ статті розглядається можливість підготовки студента як особи, що володіє хорошими професійними та людськими якостями, має освіту в різних сферах життя та культури та має численні інтереси та якості, необхідні для людини з вищою освітою. У статті запропоновано методи досягнення зазначеної мети під час занять з іноземної мови. Наголошується, що особи-стість викладача відіграє важливу роль у цьому процесі, а саме її здатність розвивати та ро-зширювати знання й обізнаність щодо нових методів і технологій.Документ ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021)Документ Дослідження процесу модифікування ливарних алюмінієвих сплавів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Калініна, Н. Є.; Носова, Т. В.; Мамчур, С. І.; Цокур, Н. І.; Комаров, М. О.; Kalinina, Natalia Evgrafivna; Nosova, Tetyana Valeriivna; Mamchur, Stella Ihorivna; Tsokur, Natalia Ivanivna; Komarov, Nikita AlexandrovichВивчено вплив модифікування дисперсними композиціями на зеренну структуру та механічні властивості промислових алюмінієвих сплавів. Алюмінієві сплави систем Al-Si, Al-Mg-Sc, Al-Cu-Mn модифікували дисперсним порошком Mg2Si з розміром часток до 200 нм. Розрахована кількість модифікатора для введення у розплав. Вивчено фізико-хімічні властиво-сті дисперсного Mg2Si. Здійснено плавлення сплавів АЛ4С, 1570, 2219, АК9ч у вихідному стані та з оброблянням розплавів Mg2Si. Визначено залежності розміру частинок та кількості мо-дифікатора на механічні властивості сплавів та механізм взаємодії модифікатора з алюмініє-вим розплавом під час кристалізації. Під час промислових експериментів визначено найбільш ефективний розмір часток Mg2Si для підвищення σт сплаву АК9ч зі 115 до 260 МПа у литому стані. Визначено оптимальний вміст Mg2Si (0,10 %) для підвищення σт алюмінієвих сплавів.