2019
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3148
Переглянути
Перегляд 2019 за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 41
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Спосiб магнiтно-iмпульсного штампування листових металiв з цилiндричним узгоджувальним пристроєм i бiфiлярним соленоїдом(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Батигiн, Юрiй Вiкторович; Сєрiкова, Iрина Олексiївна; Сєрiков, Георгiй Сергiйович; Шиндерук, Свiтлана ОлександрiвнаСпосіб магнітно-імпульсної обробки металів з циліндричним узгоджувальним пристроєм і інструментом-соленоїдом виробничої операції. Для зниження втрат електромагнітної енергії узгоджувальний пристрій поміщають у внутрішню порожнину коаксіального циліндричного біфілярного соленоїда, електричні відводи якого підключають до вторинної обмотки узгоджувального пристрою.Документ Спосiб оптимiзацiї продуктивностi системи очищення повiтря в салонах електричних (ЕТЗ) та гiбрiдних транспортних засобiв (ГТЗ)(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Бажинов, Олексiй Васильович; Коваль, Олександр Андрiйович; Нiкiтiн, Станiслав Петрович; Кравцов, Михайло Миколайович; Таран, Григорiй Вiталiйович; Коваль, Андрiй Олександрович; Холодов, Антон ПавловичСпосіб оптимізації продуктивності системи очищення повітря в салонах електро (ЕТЗ) та гібридних транспортних засобів (ГТЗ) включає подачу повітря ззовні (зовнішнє повітря), його очищення і подачу у салон транспортного засобу та частковий забір повітря з салону (внутрішнє повітря), його очищення та повернення очищеного внутрішнього повітря у салон. Очищення зовнішнього повітря виконують на пристрої очищення зовнішнього повітря (у тому числі плазмохімічним методом), а внутрішнє повітря з салону очищують на додатковому пристрої очищення внутрішнього повітря (у тому числі плазмохімічним методом). При цьому для оптимізації продуктивності системи очищення повітря визначають, аналізують та враховують концентрацію шкідливих речовин зовнішнього (Сз-і, %) та внутрішнього (Св-і, %) повітря на наявність (і-тих) шкідливих речовин, визначають та враховують кліматичні умови, а саме температуру повітря (Т, °C), його вологість (W, %) та швидкість руху транспортного засобу (V, км/год.), а також питому кількість повітря (g, м3/год.) для однієї особи та кількість осіб (N) у салоні транспортного засобу. Оптимізацію продуктивності системи очищення повітря (Q) виконують за виразом: Q=F·к, де: F=f(Cз-i, Cв-i, T, W, V, g, N), к - коефіцієнт пропорційності. Зазначені чинники виразу визначають відповідними датчиками системи очищення повітря, які функціонально поєднані з виконавчими елементами системи і які виводять систему у оптимальний режим відповідно до даних датчиків, тобто виконавчі елементи системи мають зворотній зв'язок з датчиками і налагоджують систему на оптимальний режим автоматично у масштабі реального часу.Документ Комбiнований шумозахисний бар'єр з iнтегрованими сонячними батареями(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Лежнева, Олена IванiвнаДокумент Пристрiй для вимiрювання тимчасових навантажень вiд рухомого складу мостiв(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Левтеров, Андрiй IвановичПристрій для вимірювання тимчасових навантажень від рухомого складу мостів містить лазер, оптичний коліматор, вузол розгортки лазерного променю та n фотоприймачів, причому всі n фотоприймачів являють собою n послідовно розташованих датчиків динамічного навантаження мостової конструкції, які знаходяться на опорах, розташованих на деякій певній рівній відстані один від одного по горизонталі впродовж конструкції, жорстко закріплених на конструкції, що деформується, вихід кожного n фотоприймача з'єднаний з відповідними n входами блока комутації, причому перший вихід блока комутації з'єднаний з входом перетворювача "час-лінійні переміщення", перший вихід якого з'єднаний з першим входом реєстратора, причому кожний послідовний фотоприймач, що знаходиться на опорі, розташований на деякій певній рівній відстані один від одного по вертикалі, а перший і n-ий фотоприймачі, лазер, оптичний коліматор і вузол розгортки лазерного променю винесені за межі мостової конструкції, що обстежується, крім того додатково введений блок обчислення експлуатаційного навантаження автодорожніх та залізничних мостів, перший вхід якого з'єднаний з другим виходом блока комутації, а його другий вхід з'єднаний з другим виходом перетворювача "час-лінійні переміщення", вихід блока обчислення експлуатаційного навантаження з'єднаний з другим входом реєстратора.Документ Спосiб визначення фазових коефiцiєнтiв(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Денисенко, Олег ВасильовичСпосіб визначення фазових коефіцієнтів належить до систем регулювання дорожнього руху (ДР) і може бути використаний при розробці агрегатної системи засобів керування ДР, при розробці АСУ-ДР, в системах інформаційного забезпечення завантаження перехресть ВДМ, а також для підвищення ефективності керування рухом транспорту на регульованих перехрестях. Спосіб визначення фазових коефіцієнтів, заснований на скануванні трьома гостроспрямованими лазерними променями зони перехрестя з точки над його геометричним центром конусним видом розгортки, причому проміні формуються зі зміщенням на третину періоду по колу розгортки, а кути нахилу оптичних осей кожного променя змінюють по черзі у реперній точці через кожен період сканування так, щоб радіус другого концентричного кола для кожного променя зменшувався на певну задану величину, що дозволяє чітко визначити момент в'їзду, швидкість, уповільнення (прискорення) довжину, тип, кількість і послідовність транспортних засобів, що реально в'їхали в першу і другу контрольовані зони по кожній смузі руху за період вимірювань, при цьому відстань між вхідною і вихідною межами першої контрольованої зони відповідає максимальному з можливих зупиночному шляху різного типу ТЗ, а межі другої контрольованої зони вибирають за такої умови, щоб вона перевищувала найбільш можливу чергу ТЗ, яка може збиратися по одній із смуг руху на сигнал світлофору, що забороняє дорожній рух. Оптичні сигнали, відбиті від транспортних засобів на підходах та виходах перехрестя, приймаються відповідними фотоприймачами і перетворюються в імпульсно-числовий код, за яким обчислюються швидкість, уповільнення, тип ТЗ, інтенсивність і інтервали між ТЗ, що дозволяє послідовно визначити реальні значення коефіцієнтів приведення до легкового автомобіля, кількість ТЗ у черзі у приведених одиницях, час пересування черги, значення потоків насичення та фазових коефіцієнтів по всіх смугах рухуДокумент Спосiб координованого управлiння свiтлофорними об'єктами(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Денисенко, Олег ВасильовичСпосіб координованого управління світлофорними об'єктами оснований на скануванні одночасно трьома гостроспрямованими лазерними променями зони кожного перехрестя з точки над його геометричним центром конусним видом розгортки. У результаті сканування усіх перехресть магістралі протягом кожного циклу визначають ключове перехрестя і одночасно за результатами сканування перерізів у середині кожного перегону середню швидкість руху груп транспортних засобів, їх кількість у групі, інтервали руху та смуги часу груп, за якими розраховується графік координації по усій магістралі. При цьому за результатами сканування перехресть визначають кількість та тип транспортних засобів у черзі, що збирається у стоп-ліній по кожній смузі руху кожного перехрестя на червоний сигнал світлофора. Потім за значеннями коефіцієнтів приведення до легкового автомобіля, типом і кількісно транспортних засобів на кожному циклі на момент появи першого транспортного засобу з групи у перерізі сканування перегону, що передує кожному перехресно, визначають необхідний час роз'їзду реальних черг по кожній смузі перегону і по максимально можливому часу роз'їзду по смугах двох підходів визначають час зміщення початку наступної фази для звільнення смуг на момент підходу груп до перехрестя. Час дії основних тактів для другорядних підходів до перехресть визначаються на моменти їх початку за максимально можливою чергою серед смуг відповідних підходів, при цьому за різницею звісного значення циклу та часу дії основного такту для другорядних підходів визначають резерв часу для лівоповоротних потоків з магістралі для кожного перехрестя та можливість максимального зміщення між собою смуг часу груп для зустрічних потоків по магістралі. Ефективність координованого управління визначається за коефіцієнтом беззупинного проїзду по мережі перехресть, який визначається за значеннями загальних інтенсивностей руху та загальній кількості транспортних засобів, що зупинились на перехресті протягом визначеного часу виміру по усіх смугах магістралі, і одночасно корегується значення швидкості руху транспортних засобів по магістралі у другій половині кожного перегону за допомогою електронних покажчиків для забезпечення підходу груп транспортних засобів до перехрестя на момент звільнення смуг від попередніх черг.Документ Спосiб генерування високих амплiтуд змiнної синусоїдальної напруги в резонансному режимi(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Батигiн, Юрiй Вiкторович; Сабокар, Олег Сергiйович; Сєрiков, Георгiй Сергiйович; Шиндерук, Свiтлана ОлександрiвнаСпосіб резонансного посилення напруги полягає в генеруванні високих амплітуд змінної синусоїдальної напруги за допомогою резонансного трансформатора Тесла. Його розімкнуту вторинну обмотку навантажують зосередженою ємністю так, що їх з'єднання утворює послідовний резонансний контур, у реактивних елементах якого збуджується посилена синусоїдальна напруга.Документ Система регулювання подачi додаткового повiтря в дизель(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Борисенко, Анатолiй Миколайович; Борисенко, Євген Анатолiйович; Богаєвський, Олександр БорисовичСистема регулювання подачі додаткового повітря в дизель містить блок управління, фотоелектричний димомір і датчик частоти обертання підключені до входів блока управління, джерело стиснутого повітря зі встановленим в ньому датчиком тиску, електропневмоклапан з електродинамічним приводом, встановлений в магістралі подачі повітря від джерела до впускного трубопроводу дизеля, неінвертуючий та інвертуючий підсилювачі, реле з нормально розімкнутим контактом. Вихід датчика тиску через інвертуючий підсилювач з'єднано з шиною живлення неінвертуючого підсилювача, другий неінвертуючий підсилювач і елемент пам'яті. Вихід другого неінвертуючого підсилювача через контакт реле з'єднано зі входом елемента пам'яті, вихід якого через другий неінвертуючий підсилювач підключено до обмотки електропневмоклапана з електродинамічним приводом. Вихід фотоелектричного димоміра з'єднано зі входом першого неінвертуючого підсилювача. Для підвищення екологічних показників дизеля введено додатковий неінвертуючий підсилювач з коефіцієнтом підсилення, більшим за одиницю і резистор. Вхід підсилювача підключено до виходу блока управління, а вихід - через резистор з'єднано з обмоткою реле.Документ Спосiб дистанцiйного визначення коефiцiєнта динамiчностi i форми деформованої поверхнi мостових споруд або iнших великогабаритних об'єктiв(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Полярус, Олександр Васильович; Поляков, Євген Олександрович; Лебединський, Андрiй Володимирович; Кириченко, Iрина ВолодимирiвнаЗаявлений винахід належить до дистанційних способів визначення коефіцієнта динамічності і форми деформованої поверхні великогабаритних об'єктів, наприклад мостових споруд, будівель, об'єктів машинобудування тощо. Запропонований спосіб передбачає встановлення на великогабаритному об'єкті лінійки вторинних випромінювачів, які під впливом додаткової електромагнітної хвилі перетворюються в лінійну передавальну антенну решітку, вимірювання амплітуди електромагнітного поля на виході кожного елемента лінійної приймальної антенної решітки, яка встановлюється на довільній зручній для вимірювання відстані від передавальної решітки, а її амплітуда поля в розкриві є функцією від прогинів поверхні великогабаритного об'єкта, де встановлені випромінювачі, і ці прогини визначаються завдяки розв'язанню задачі мінімізації функціоналу, що обґрунтований авторами.Документ Iнтелектуальна бортова iнформацiйна системи безпiлотного транспортного засобу на основi нейромережевої архiтектури з лiдаром(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Нiконов, Олег Якович; Полосухiна, Тамара ОлегiвнаІнтелектуальна бортова інформаційна система безпілотного транспортного засобу містить датчики, відеокамери, блок розпізнавання знаків, радар, супутниковий навігатор, автономну навігаційну систему, блок обробки сигналів, блок зберігання цифрової інформації, блок пам'яті про стан руху транспортного засобу, приймально-передавальний пристрій, пристрій керування швидкістю та напрямком руху, гальмівну систему. Містить керуючий блок на основі нейромережевої архітектури, що складається з блоків на основі багатошарової штучної нейронної мережі, кожен з яких містить вхідний шар, прихований шар, вихідний шар та додатково встановлений лідар.Документ Проколююча головка для установки з можливiстю корекцiї траєкторiї її в грунтi(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Сiдак, Володимир Степанович; Супонєв, Володимир Миколайович; Балесний, Сергiй Петрович; Васильєв, Сергiй Андрiйович; Крисанов, Дмитро Валерiйович; Чепусенко, Євгенiй ОлександровичПроколююча головка для установки з можливістю корекції траєкторії її в ґрунті складається з корпусу та наконечника зі скошеною поверхнею. У корпус пілотної ґрунтопроколюючої головки встановлено напрямний конусний стрижень, що забезпечує курсову стійкість траєкторії проколу і можливість виконання робіт з прокладання підземних комунікацій у зимовий період часу.Документ Засiб автоматизованого керування вiдвалом малогабаритного колiсного бульдозера(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Єфименко, Олександр Володимирович; Плугiна, Тетяна ВiкторiвнаЗасіб автоматизованого керування відвалом малогабаритного колісного бульдозера містить панель керування, зовнішній перемикач, лазерний датчик, штангу, блок комутації, батарею, систему керування гідравлічними клапанами, датчик нахилу, ультразвуковий датчик, дисплей датчика нахилу. Для стабілізації траєкторії руху бульдозерного відвалу встановлено додатковий комутаційний блок, який з'єднується з дисплеями датчика нахилу, що використовуються для контролю положення ріжучої кромки відвалу за рахунок подачі сигналу через електромеханічний перетворювач до гідророзподільників керування робочим органом, формування сигналів корекції для приведення відвалу до проектної оцінки. Засіб має GPSантену, що використовується для приймання супутникових сигналів системи GPS і передачі цієї інформації для обробки в GPS-приймач, вбудований у блок керування.Документ Пристрiй для вимiрювання деформацiй елементiв конструкцiй мостiв(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Левтеров, Андрiй IвановичПристрій для вимірювання деформацій елементів конструкцій великих розмірів, зокрема мостів, містить послідовно зв'язані перший лазер, перший оптичний коліматор, перший вузол розгортки лазерного променя, блок комутації, блок обробки і реєстрації та n фотоприймачів, які являють собою n послідовно розташованих датчиків деформації, що знаходяться на опорах, жорстко закріплених на конструкції, що деформується. Перший і n-ий фотоприймачі, лазер, з'єднаний через оптичний коліматор з вузлом розгортки лазерного променя, винесені за межі конструкції, що деформується. Всі n фотоприймачів знаходяться на одній висоті над поверхнею конструкції, що деформується, а лазер, коліматор і вузол розгортки знаходяться на протилежному боці конструкції на тій же висоті напроти фотоприймачів. Блок комутації з'єднаний з блоком обробки і реєстрації. Додатково пристрій оснащений другим лазером, другим оптичним коліматором та другим вузлом розгортки лазерного променя, розташованими на опорі, що винесена за межі конструкції на протилежному кінці елемента конструкції. причому чутливі поверхні 1, 2,…, i-1 фотоприймачів повернуті у напрямку лазерного променя, що розгортається першим вузлом розгортки, а i+1, і+2,…, n фотоприймачі повернуті у напрямку лазерного променя, що розгортається другим вузлом розгортки.Документ Спосiб визначення затримок транспортних засобiв на нерегульованому перехрестi(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Денисенко, Олег ВасильовичСпосіб визначення затримок на нерегульованому перехресті належить до систем регулювання дорожнього руху (ДР) та систем інформаційного забезпечення завантаження перехресть ВДМ. Спосіб оснований на скануванні двома гостроспрямованими лазерними променями зони перехрестя з точки над його геометричним центром конусним видом розгортки, причому другий промінь формується в одній площині з першим, але зі зміщенням на півперіоду по колу розгортки, а оптичну вісь першого променя, що формує вихідну межу контрольованої зони в області стоп-ліній, змінюють по черзі через кожен період сканування так, щоб радіус другого концентричного кола на поверхні проїзної частини зменшувався на певну задану величину, що дозволяє визначити тип і напрямки руху транспортних засобів по кожній смузі руху. Сканування зони перехрестя другим лазерним променем здійснюють, починаючи з внутрішнього кола з заданим радіусом, і поступово покроково розширяють коло сканування з заданою величиною кроку зміною положень кутів розгортки в реперній точці на кожному періоді до моменту, коли визначають зони початку уповільнення будь-яким ТЗ по смугах руху на підходах до перехрестя або зони кінця прискорення на виходах з перехрестя і потім повертають цей промінь з послідовним зменшенням радіусів сканування в зворотному напрямку на кожному періоді до внутрішнього початкового кола сканування та багаторазово повторюють цей процес. За допомогою запропонованого способу визначають реальні параметри руху окремих видів ТЗ, довжини черги, реальних значень моментів зміни режимів руху по усіх смугах на підходах, виходах та в зоні перехрестя та отримують в реальному масштабі часу більш точні значення затримок ТЗ для різноманітних умов руху.Документ Спосiб координованого управлiння руху транспортних засобiв по магiстралi(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Денисенко, Олег Васильович; Шевченко, Володимир ВадимовичСпосіб координованого управління руху транспортних засобів по магістралі, заснований на скануванні одночасно трьома гостроспрямованими лазерними променями зони кожного перехрестя з точки над його геометричним центром конусним видом розгортки. У результаті сканування одночасно трьома гостроспрямованими лазерними променями зони кожного перехрестя, які примикають до перехресть магістралі по другорядним дорогам та сканування цих примикаючих доріг по середині перегонів, попередньо визначають кількість та тип ТЗ по кожній смузі руху, що у даній фазі перетнули лінії сканування на виході відповідних примикаючих перехресть на моменти часу підходу груп ТЗ до ліній сканування перегону магістралі відповідного перехрестя. А значення часу роз'їзду черг по кожній смузі остаточно визначають за кількістю і типом ТЗ, які повністю перетнули лінії сканування у середині цих примикаючий перегонів в напрямку до магістралі на момент підходу групи ТЗ по магістралі до самого перехрестя, при цьому тривалість часу основного такту для примикаючих доріг визначають за максимальною чергою серед смуг відповідних підходів.Документ Пристрiй для вимiрювання просторової деформацiї елементiв конструкцiй мостiв(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Левтеров, Андрiй Iванович; Скрипiна, Iрина ВалентинiвнаПристрій для вимірювання просторової деформації елементів конструкцій мостів містить лазер, оптичний коліматор, вузол розгортки, блок комутації, блок обробки і реєстрації, з'єднані між собою, та n фотоприймачів, які представляють собою n послідовно розташованих датчиків деформації, що знаходяться на опорах, розташованих на деякій певній рівній відстані один від одного по горизонталі впродовж конструкції, жорстко закріплених на конструкції, що деформується, причому перший і n-ий фотоприймачі, лазер, з'єднаний через оптичний коліматор з вузлом розгортки лазерного променя винесені за межі конструкції, що деформується, всі n фотоприймачі знаходяться на одній висоті над поверхнею конструкції, що деформується, а лазер, коліматор і вузол розгортки знаходяться на протилежному боці конструкції на тій же висоті від горизонтальної поверхні конструкції напроти фотоприймачів, чутлива поверхня яких повернута в напрямку вузла розгортки, причому вузол розгортки здійснює розгортку лазерного променя у горизонтальній площині по поверхні датчиків деформації. До складу пристрою додатково введені другий лазер, другий коліматор та дзеркало, що знаходиться під кутом 45° до лазерного променя, або призма встановлені на додатковій опорі напроти i-тої опори, що знаходиться на протилежному боці конструкції на тій же висоті від горизонтальної поверхні конструкції, причому додаткова та і-а опори, пов'язані між собою дротом, всередині якого встановлений ультразвуковий датчик для виміру деформації всередині (у поперечному розрізі) мостової конструкції, а на поверхні ультразвукового датчика закріплюється додатковий фотоприймач для контролю прогину дроту, чутлива поверхня якого повернута у напрямку дзеркала або призми, встановленої на додатковій опорі.Документ Пристрiй для дiагностування рульового керування автомобiля(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Дитятьєв, Олександр Васильович; Волков, Володимир Петрович; Мармут, Iгор Арнольдович; Бєлов, Валентин IвановичПристрій для діагностування рульового керування автомобіля включає два метамайданчики, що переміщуються в напрямку, перпендикулярному поздовжній осі автомобіля, підйомник для вивішування коліс, схему управління, що забезпечує переміщення метамайданчиків. Пристрій додатково містить два поворотні майданчики для установки керованих коліс, змонтовані зверху на метаплощадках, фіксатор рульового колеса, фіксатор кузова, а схема управління і вимірювання включає контролер руху метамайданчиків, підсилювачі-перетворювачі, датчики руху і кута повороту поворотних майданчиків, вимірювачі люфту, індикатори люфту. Причому виходи датчиків руху і кута повороту поворотних майданчиків з'єднані з першими входами вимірників люфту, другі входи вимірників люфту з'єднані з виходами контролера, перші виходи вимірників люфту з'єднані з входами контролера, а другі виходи вимірників люфту з'єднані з входом індикаторів люфту.Документ Спосiб оптимiзацiї багатофазного циклу регулювання свiтлофорного об'єкта(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Денисенко, Олег ВасильовичСпосіб оптимізації багатофазного циклу регулювання світлофорного об'єкта належить до систем регулювання дорожнього руху (ДР) і може бути використаний при розробці агрегатної системи засобів керування ДР, при розробці АСУ-ДР, в системах інформаційного забезпечення завантаження перехресть ВДМ, а також для підвищення ефективності керування рухом транспорту на регульованих перехрестях. Спосіб базується на конусному покроковому скануванні одночасно трьома вузькоспрямованими лазерними променями інфрачервоного діапазону тимчасово всіх підходів і виходів перехрестя, що дає можливість сформувати вхідні і вихідні межі двох КЗ та забезпечити визначення комплексу вищевказаних параметрів ТП по кожній смузі руху, основні та проміжні такти і цикл СР в залежності від результатів сканування оптимізувати втрачений час у циклі регулювання. За допомогою запропонованого способу можливе одночасне визначення основних параметрів транспортних потоків (ТП): моменту проїзду транспортним засобом (ТЗ) контрольованої зони (КЗ) та перехрестя в цілому, швидкості, прискорення, типу і напрямку руху ТЗ, їх інтенсивності руху по кожній смузі за будьякий проміжок часу, інтервалів рухів між ТЗ, а також тривалості проміжних та основних тактів в кожній фазі і циклу світлофорного регулювання (СР), що досягається за допомогою одного загального пристрою, розташованого в зоні перехрестя.Документ Дисковий гальмiвний механiзм пiдвищеної стабiльностi й довговiчностi(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Клец, Дмитро Михайлович; Назаров, Олександр Iванович; Назаров, Iван Олександрович; Шпiнда, Євген Михайлович; Холодов, Антон Павлович; Чаплигiна, Олександра Михайлiвна; Рєзнiков, Олександр ОлександровичДисковий гальмівний механізм підвищеної стабільності й довговічності містить один гальмівний диск і дві колодки з фрикційними накладками, які утворюють фрикційний контакт. Спряжені деталі "диск-колодка", які утворюють спільну поверхню тертя, мають конструктивні елементи, що утворюють спеціальний макропрофіль, який має вигляд криволінійної, клиновидної або торовидної форми, що збільшує площу фрикційного контакту спряження без зміни їх габаритних розмірів.Документ Спосiб пiдвищення надiйностi результатiв оцiнки товщини шарiв дорожнього одягу за допомогою георадара(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Батраков, Дмитро Олегович; Батракова, Анжелiка Геннадiївна; Бiлошенко, Костянтин СергiйовичГалузь застосування: неруйнівний контроль при будівництві та експлуатації автомобільних доріг з асфальтобетонним покриттям. Спосіб підвищення надійності результатів оцінки товщини шарів дорожнього одягу за допомогою георадара, який полягає в тому, що генератор, фідери та приймач розміщують в одному блоці, поруч розташовують передавальну і приймальну антени для запобігання можливим змінам в прийнятих сигналах під час радіолокаційного зондування та реєстрації сигналів. У напрямках, де непотрібно випромінювання, розміщують поглинаючий екран, що унеможливлює реєстрацію паразитних сигналів від сторонніх джерел та забезпечує припустимий рівень відбитих цим екраном сигналів. Потім проводять вимірювання сигналу прямого проходження шляхом реєстрації сигналів при розташуванні блока георадара таким чином, щоб за період розгортки до приймальної антени не надходили сигнали від найближчих неоднорідностей, зберігають дані у цифровому вигляді в пам'яті комп'ютера, після чого георадар розміщують над поверхнею дорожнього покриття, на яку укладено металевий лист, та проводять реєстрацію та збереження у пам'яті комп'ютера відбитого сигналу, потім металевий лист видаляють з поверхні покриття та виконують радіолокаційне зондування, рухаючись по дорозі, з одночасною реєстрацію та збереженням у цифровому вигляді сигналів, що відбиті конструкцією дорожнього одягу. Сигнали, що отримані в процесі радіолокаційного зондування, обробляють шляхом вирахування сигналу прямого проходження з сигналів, що відбиті від металевого листа та конструкції дорожнього одягу, зберігають у пам'яті комп'ютера, а далі проводять обробку цих сигналів згідно з відомим алгоритмом. Технічний результат: підвищення надійності оцінки товщини шарів дорожнього одягу за рахунок запобігання спотворенням прийнятих сигналів та суттєвого зменшення потужності паразитних сигналів.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »