Випуск 86 Том 1 / Выпуск 86 Том 1
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/2759
Переглянути
Перегляд Випуск 86 Том 1 / Выпуск 86 Том 1 за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 28
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Експериментальнi дослiдження показникiв дизельного двигуна за умови його роботи на бiометанолi(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Крижанівський, Є. І.; Криштопа, С. І.; Криштопа, Л. І.; Гнип, М. М.; Микитій, І. М.; Крижановский, Е. И.; Криштопа, С. И.; Криштопа, Л. И.; Гнип, М. М.; Микитий, И. М.; Kryzhanivskyi, Ye. I.; Kryshtopa, S. I.; Kryshtopa, L. I.; Hnyp, M. M.; Mykytii, I. M.Виконані дослідження доцільності використання біометанолу як палива порівняно з використанням дизельного палива нафтового походження в дизельних двигунах, переобладнаних на роботу на спиртах. Досліджено експериментальні залежності ефективної потужності та питомої витрати палива від частоти обертання колінчастого вала для базового дизельного й конвертованого на метанол двигуна. Установлено, що в разі переведення дизельного двигуна на роботу на метанолі не відбувається зниження потужнісних показників двигуна. Аналіз відпрацьованих газів у випадку переведення дизельного двигуна на роботу на метанолі показує, що на всіх режимах роботи двигуна відбувається зниження викидів оксидів азоту та оксиду вуглецю.Документ Методика вимiрювання впливу електромагнiтних випромiнювань автотранспортних засобiв на людину та навколишнє середовище(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Бажинов, О. В.; Кравцов, М. М.; Ілічук, О. В.; Бажинов, А. В.; Кравцов, М. Н.; Иличук, А. В.; Bazhinov, A.; Kravtsov, M.; Ilychuk, A.Розглянуто вплив сучасних автомобілів і автомобільних потоків на навколишнє середовище та здоров’я людини. Внесено пропозиції щодо розроблення методики вимірювань електромагнітних випромінювань автомобілів на етапі їх експлуатації та ремонту.Документ ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019)Документ До питання органiзацiї наукових дослiджень студентiв у закладах вищої освiти(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Лежнева, О. І.; Вакуленко, К. Є.; Лежнева, Е. И.; Вакуленко, Е. Е.; Lezhneva, E.; Vakulenko, K.Стаття присвячена одній з принципових проблем – визначенню предметного поля в процесі підготовки магістерської кваліфікаційної роботи. Звертається увага на те, що випускна кваліфікаційна робота магістра є самостійним дослідженням, яке пов’язане з практичним вирішенням науково-виробничих завдань, тому першим етапом для визначення тематики наукової роботи є участь у науково-дослідній роботі.Документ Распределение усилий в нагруженной сосредоточенной силой полосе на упругом основании при использовании разных моделей грунта(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Кожушко, В. П.; Лысяков, И. Н.; Кожушко, В. П.; Лисяков, І. М.; Kozhushko, V. P.; Lysiakov, I. N.Исследован вопрос о характере распределения реактивных давлений от приложенной по середине полосы сосредоточенной силы в зависимости от гибкости системы «полоса-грунт» и модели грунтового основания. Показано, что характер распределения реактивных давлений резко меняется для систем с разными показателями гибкости и при применении разных моделей грунта. Рассмотрено три модели грунтового основания (линейно-деформируемая полуплоскость, линейно-деформируемый слой конечной толщины и модель Винклера). Изменение характера эпюры реактивных давлений приводит к значительным изменениям внутренних усилий (изгибающих моментов и поперечных сил).Документ Сравнительная оценка адгезии битумных вяжущих, определенной по методам, нормируемым национальными стандартами Украины(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Пыриг, Я. И.; Галкин, А. В.; Пиріг, Я. І.; Галкін, А. В.; Pyrig, Y.; Galkin, A.В статье рассмотрены действующие в Украине национальные стандарты на определение адгезии битумов. По методикам этих стандартов выполнена оценка адгезии битумов без добавок и модифицированных различными добавками (полимерами, энергосберегающими добавками и поверхностно-активными веществами). Приведены достоинства и недостатки принятых в работе методов.Документ Обвалення розширеного збiрно-монолiтною накладною плитою прольоту моста пiсля 30 рокiв експлуатацiї(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Кваша, В. Г.; Салійчук, Л. В.; Стечишин, С. М.; Кваша, В. Г.; Салийчук, Л. В.; Стечишин, С. М.; Kvasha, V.; Saliychuk, L.; Stechyshyn, S.Описане конструктивне рішення реконструкції залізобетонного балкового моста, побудованого в 60-х роках минулого сторліття за схемою 3×22,2 м, з розширенням прольотної будови з габариту Г-7+2×0,75 м до габариту Г-10+2×1,5 м збірно-монолітною ребристою накладною плитою з консольними звисами, що виступають. Сформульовані причини аварії моста як результат збігу несприятливих факторів: неліквідовані дефекти накладної плити і мостового полотна, помилка проектантів, порушення правил експлуатації моста.Документ Функціональні тернарні сплави кобальту(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Ненастіна, Т. О.; Ведь, М. В.; Сахненко, М. Д.; Проскуріна, В. О.; Ненастина, Т. А.; Ведь, М. В.; Сахненко, Н. Д.; Проскурина, В. О.; Nenastina, T.; Ved’, M.; Sakhnenko, N.; Proskurina, V.Обговорюються функціональні властивості тернарних сплавів Co-Mo-W і Co-Mo-Zr, осаджених у гальваностатичному й імпульсному режимах з пірофосфатно-цитратних електролітів. Електролітичні покриття відрізняються рівномірно розвиненою поверхнею та високим опором корозії. Установлено фізико-механічні властивості покриттів Co-Mo-W.Документ Синтез елементної бази системи функціонально-планувального керування технологічним процесом(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Плугіна, Т. В.; Кудирко, О. М.; Pluhina, T.; Kudyrko, O.; Плугина, Т. В.; Кудырко, О. Н.Розглянуто завдання підвищення ефективності системи функціонально-планувального керування (СФПУ) технологічним процесом. Запропоновано структурну модель інформаційної технології синтезу та моделі параметричного синтезу елементної бази системи функціонально-планувального керування.Документ Несуча здатнiсть залiзобетонних балок складеного перерiзу прольотних будов мостiв, розширених накладною плитою(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Стечишин, С. М.; Кваша, В. Г.; Стечишин, С. М.; Кваша, В. Г.; Stechyshyn, S.; Kvasha, V.У статті подані методика та результати експериментального визначення несучої здатності нормальних і похилих поперечних перерізів окремих натурних мостових балок за ТП вип. 56, об’єднаних для спільної роботи з накладною плитою двох типів: збірно-монолітною і збірною. Встановлено, що після включення в спільну роботу з наявною балкою залізобетонної ребристої накладної плити несуча здатність нормальних і похилих поперечних перерізів збільшується в 1,55–1,65 раза, що є достатнім для забезпечення вантажопідйомності розширених накладною плитою прольотних будов мостів.Документ Internet of things system for monitoring patient’s state(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Gurko, A. G.; Al-Dara, Ye. N.; Гурко, О. Г.; Аль-Дара, Є. Н.; Гурко, А. Г.; Аль-Дара, Е. Н.Problem. IoT is a technology that is becoming a part of different branches of our life, including healthcare. Currently, some hospitals and other health care facilities in developed countries al-ready use IoT systems for remote monitoring of patients' health. However, most of these systems are expensive, rather complex and are intended for use exclusively by medical staff. All this causes the fact that the mentioned systems remain inaccessible for mass application, and con-stant control over patients is still carried out by the direct presence of doctors, nurses, etc. At the same time, such continuous observation of the patient also requires quite high financial costs and time. Moreover, some people, e.g. elderly people or people with chronic diseases do not have an opportunity to be constantly under medical care. The purpose of this work is improving the speed and quality of a patient’s medical care by monitoring their condition periodically and by rapid remote informing other people about the health state. Method. The IoT-based system to monitor the parameters of a patient’s health periodically and send the information to the medi-cal staff or patient’s relatives online is offered. The requirements for the system are defined and its architecture is proposed. It consists of an Arduino board, the set of sensors, Internet and GSM modules and the IoT analytics platform. The main health state parameters to be monitored and the corresponding hardware for monitoring the parameters of the patient's state are deter-mined. Results. The prototype of the IoT-based system to monitor a patient’s heart rate and send the information through a Cloud IoT platform to the medical staff or the patient’s relatives is developed. The results of the experiment on measuring the pulse of 12 people and sending the data to the Cloud showed the efficiency of the system. Conclusions. The developed system can be used either in hospitals or at home. The main advantages of the system are low price, usability, compactness and flexibility in measuring a patient’s state parameters. The prospects for further research are connected with equipping the system with a GSM module to send the SMS when any of the parameters have abnormal values and to respond the users’ requests about the pa-tient state.Документ Проблеми водовiдведення пiд час експлуатацiї та ремонту мостових споруд(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Більченко, А. В.; Кіслов, О. Г.; Бильченко, А. В.; Кислов, А. Г.; Bilchenko, A.; Kislov, A.Надійна експлуатація всієї мостової споруди можлива тільки за умов спільної роботи дорожнього одягу і несучих конструкцій, у цьому випадку максимальний вплив на роботу дорожнього одягу має гідроізоляція та водовідведення з неї. За конструктивним рішенням в дорожньому одязі гідроізоляція тільки відгороджує воду від залізобетонних конструкцій, але її необхідно видалити. Для цього застосовують дренажну систему, тому пошуки технічних рішень і технології введення дренажної системи в умовах заморо-жування та відтаювання вимагають подальшого їх відпрацювання.Документ Дистанцiйне навчання як важливий складник пiдвищення якостi знань з хiмiї в технiчному ЗВО(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Єгорова, Л. М.; Егорова, Л. М.; Egorova, L.Розглянуто теоретичні основи створення та впровадження дистанційного курсу для підвищення ефективності навчання з дисципліни «Хімія». Приведено зміст та методичне забезпечення розробленого курсу «Загальна хімія». Доведено ефективність застосування дистанційного курсу та його вплив на підвищення рівня хімічних знань студентів.Документ Розвиток моделей управління будівництвом за допомогою інформаційних технологій(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Менейлюк, О. І.; Нікіфоров, О. Л.; Макаров, С. О.; Менейлюк, А. И.; Никифоров, А. Л.; Макаров, С. А.; Menejlujk, O.; Nikiforov, O.; Makarov, S.Розроблено концепцію використання інформаційних технологій у будівництві й відповідні моделі: принципова модель, яка показує процеси управління інвестиційно-будівельним проектом і основні компоненти інформаційної системи; функціональна модель, яка показує основні шляхи передачі інформації під час управління в будівництві та документи, що фіксують інформацію.Документ Вплив стабiлiзуючих домiшок на деформацiйнi показники щебенево-мастикового асфальтобетону(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Псюрник, В. О.; Маляр, В. В.; Псюрник, В. А.; Маляр, В. В.; Psiurnyk, V. O.; Maliar, V. V.Проведені дослідження впливу стабілізуючих домішок на значення модулів пружності за умови різних температур, швидкостей деформування та зсувостійкості щебенево-мастикових асфальтобетонів. Отримані результати порівняні з асфальтобетонами на звичайних та бітумополімерних в’яжучих. Вивчено вплив різновиду стабілізуючих домішок на зміну показника міцності на згин від температури випробування.Документ Моделювання впливу технологiчних нерiвностей мостового полотна на умови руху автомобiля(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Смолянюк, Р. В.; Смолянюк, Н. В.; Старцев, В. А.; Захарченко, М. Р.; Smolyanyuk, R.; Smolyanyuk, N.; Startsev, V.; Zakharchenko, M.Технологічні нерівності мостового полотна в місцях сполучення мосту з насипом та в районі деформаційних швів, а також дефекти, що виникають на штучних спорудах автомобільних доріг, можуть істотно впливати на комфортність та безпеку руху. У статті подані та проаналізовані результати проведеного моделювання впливу таких нерівностей на умови руху автомобіля за допомогою програмного комплексу ProVAL.Документ Дослiдження властивостей вiдвальних доменних шлакiв як сировини для виробництва в'яжучих речовин(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Хоботова, Е. Б.; Ігнатенко, М. І.; Калюжна, Ю. С.; Ларін, В. І.; Хоботова, Э. Б; Игнатенко, М. И.; Калюжная, Ю. С.; Ларин, В. И.; Khobotova, E.; Ihnatenko, M.; Kaliuzhna, I.; Larin, V.Обґрунтовано ресурсну цінність відвального доменного шлаку «Запоріжсталь». Рентге-нофазовий аналіз виявив такі мінерали: ранкініт, кварц, ґеленіт, бредигіт, окерманіт, псевдоволастоніт. Розрахований 50-ти % масовий вклад склоподібного компонента. Ви-значено III клас небезпеки шлаку. Гамма-спектрометричним методом визначено перший клас радіаційної небезпеки. Відвальний доменний шлак «Запоріжсталь» можна рекомендувати для виробництва портландцементу і шлакопортландцементу.Документ Робота сталефiбробетонних лоткiв для притрасового водовiдведення на автомобiльних дорогах пiд час дiї короткочасних повторних навантажень з рiзними рiвнями завантаження(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Андрiйчук, О. В.; Ясюк, I. М.; Андрейчук, А. В.; Ясюк, И. Н.; Andriichuk, O.; Yasiuk, I.Наведені результати експериментальних досліджень деформативності перерізу сталефібробетонних лотків притрасового водовідведення за умови короткочасних повторних навантажень з різними рівнями прикладання зусиль ηcyc = 0,3; 0,5; 0,7. Представлено методику проведення експериментальних досліджень.Документ Контроль якостi характеристик моторних палив з метою забезпечення вiдповiдностi вимогам безпеки(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Крайнюк, О. В.; Буц, Ю. В.; Барбашин, В. В.; Крайнюк, Е. В.; Буц, Ю. В.; Барбашин, В. В.; Krainiuk, O.; Buts, Y.; Barbachin, V.Вивчено якісні характеристики різних видів бензинів і дизельного палива; проведено порівняння якості вітчизняних моторних палив і міжнародних норм; зроблено вибір методів визначення показників якості моторного палива; проведення випробування якості моторних палив різних зразків і аналіз отриманих результатів.Документ Дослiдження монолiтних перехресно-ребристих залiзобетонних конструкцiй перекриття будiвлi офiсно-торгово-розважального комплексу у м. Київ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2019) Іваник, І. Г.; Віхоть, С. І.; Вибранець, Ю. Ю.; Іваник, Ю. Ю.; Иванык, И. Г.; Вихоть, С. И.; Выбранець, Ю. Ю.; Иванык, Ю. И.; Ivanyk, I.; Vikhot, S.; Vybranets, Yu.; Ivanyk, Yu.У статті проведено дослідження монолітних перехресно-ребристих залізобетонних кон-струкцій перекриття будівлі незавершеного будівництва. За час будівництва у зв’язку зі зміною форм власності виникла необхідність перепрофілювання будівлі під офісно-торгово-розважальний комплекс. Під час проектування реконструкції будівлі згідно з завданням змінено кількість поверхів, а також міжповерхове навантаження. Під час розрахувань плити перекриття континуальну плитно-балочну систему замінено дискретною фізичною моделлю у вигляді перехресної стрижневої статично невизначеної системи, по-здовжні і поперечні елементи якої є геометричними осями перехресних балок. Такий розрахунок базується на використанні різних методів будівельної механіки. За результатами теоретичних досліджень прийнято рішення підсилити конструктивні елементи перекриття композитними вуглецевими матеріалами.