Бакалаврські роботи
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3896
Переглянути
Перегляд Бакалаврські роботи за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 60
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Контроль якості роторів центробіжних компресорів К-250 на різних етапах виробництва(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Воротинцев, Максим АндрійовичОб’єкт досліджування – аналізування методів контролювання деталей ротора центробіжних компресорів К-250 та оптимізування режиму термічного обробляння деталі, виготовленої з конструкційної сталі мартенситного класу марки 34ХН1МА. Мета роботи – розробляння методів контролювання деталей центробіжних компресорів К-250 на різних етапах виробництва та вибирання режиму термічного обробляння ротора, виготовленого з конструкційної сталі мартенситного класу марки 34ХН1МА. Методи досліджування – комплекс механічних досліджувань зразків-свідків конструкційної сталі мартенситного класу марки 34ХН1МА у вихідному стані та після гартування та відпускання. На основі аналізування механічних та структурних досліджувань зроблені висновки відносно якості металопродукції у стані постачання та готової деталі після термічного обробляння. На основі отриманих даних виявлено, що неметалеві вкраплення знахо-дяться в границях, які дозволені ГОСТом; механічні властивості сталі можна значно покращати термічним оброблянням, який проводився за режимом, який пропонується. Результати досліджувань можуть бути використані на виробництві й у науково-дослідних роботах.Документ Підвишення зносостійкости аксіально-плунжерних насосів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Моргунов, Владислав ВіталійовичОб’єкт дослідження - сталь 20Х2Н4А для об`ємних гідроприводів с наступною термообробкою Мета роботи – підвищення зносо- і корозійної стійкості деталей пар тертя об’ємного гідроприводу. Методи дослідження – при проведенні досліджень був проведений хімічний аналіз матеріала, проведені ізносні випробування, визначений коефіцієнт тертя, проведені випробування на корозійну стійкість Аналіз досвіду експлуатації машин різного призначення показав, що основною причиною їх виходу з ладу є знос робочих поверхонь прецизійних вузлів тертя деталей. Вибір матеріалів пар тертя, що забезпечує підвищення їх ресурсу вище досягнутого рівня – важливе завдання. Вирішення його залежить від конструкції та призначення вузла, технології виробництва, умов експлуатації, від вимог до властивостей деталей, терміну їх служби та надійності з урахуванням вартості матеріалів і їх дефіцитності, витрат на виготовлення деталей з вибраного матеріалу та експлуатаційних витрат. В роботі науково обґрунтовано, вибрано та експериментально доведено переваги сталі 20Х2Н4А в якості основного матеріалу і запропоновані оптимальні режими її термічної обробки. Це забезпечує високу зносостійкість та корозійну стійкість, а також значне зниження коефіцієнта тертя порівняно з іншими сталями.Документ Підвищення триботехнічних властивостей матеріалів циліндро-поршневої групи нанесенням вакуумно-плазмових покриттів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Приходько, Микола АнатолійовичОб’єкт досліджування – технологія вакуумної конденсації покриття хрому та нітріду титана на поршневі кільця двигунів внутрішнього згоряння. Мета даної роботи - підвищення працездатності двигунів внутрішнього згоряння шляхом нанесення вакуумніх покриттів на деталі циліндро-поршневої групи за рахунок підвищення їх зносостійкості і зменшення коефіцієнта тертя. В роботі вивчено вплив основних параметрів конденсації на властивості вакуумних покриттів хрому та нітриду титану на поршневих кільцях двигунів внутрішнього згоряння. Встановлено, що досліджені покриття є перспективними в плані підвищення працездатності поршневих кілець, а технологія, що є більш безопасною, може бути рекомендована для заміни значно опаснійшої технології гальванічного хромування поршневих кілець. У процесі роботи проведені вимірювання фізико-механічних характеристик, макроскопічний та мікроскопічний аналіз структури, зроблені рекомендації відносно вибирання оптимального режиму нанесення покриттів. Результати досліджень можуть бути використані на виробництві й у науково-дослідних роботах.Документ Встановлення залежності твердості індентування від навантаження в нано- та мікродіапазонах(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Михайлов, Дмитро ІгоровичПід твердістю металів та сплавів розуміють здатність металів чинити опір втискуванню більш твердого тіла - індентора. Широке застосування випробувань на твердість пояснюється рядом їх переваг перед іншими видами механічних випробувань. Однак до теперішнього часу існує ряд проблем при визначенні твердості металів та сплавів, наприклад, вважається що твердість металів є константою, але на практиці твердість залежить від навантаження. Об’єкт дослідження - процес визначення твердості металів та сплавів індентуванням. Предмет дослідження: залежність твердості індентування від наванта-ження при втискуванні піраміди Берковича в нано- та мікродіапазонах. Мета дослідження: удосконалення метода визначення твердості індентування шляхом використання нового підходу - урахування залежності твердості від навантаження. При виконанні роботи проаналізовані існуючі методи визначення твердості за Брінеллем, Роквеллом, Віккерсом та виявлені їх недоліки. Проведені дослідження твердості індентуванням згідно стандарту ISO 14577 і проаналізовані отримані результати. Встановлена залежність твердості індентування від навантаження при втискуванні піраміди Берковича в сталеві зразки. Обґрунтована доцільність використання нового підходу для удосконалення метода індентування шляхом урахування залежності твердості від навантаження.Документ Дослідження впливу стану поверхні на поведінку виробів при розтяганні(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Мережко, Валентин АнатолійовичОб’єкт дослідження – розтягання зразків, поверхня яких підлягала різним способам обробки. Метою роботи є дослідження впливу різного стану поверхні на деформаційну поведінку і властивості виробів при розтяганні. Завданням даної роботи є вивчення впливу природи та товщини поверхневого шару, що підлягав різним способам обробки різанням, азотуванню та іонному бомбардуванню, на деформацію розривних зразків та їх властивості при випробуваннях на розтягання. Дослідження впливу іонного бомбардування на циклічну довговічність виробів. . Методи дослідження – металографічний та рентгеноструктурний аналіз, електронна мікроскопія, вимірювання твердості, оцінка шорсткості поверхні, випробування на розтягання, визначення механічних властивостей, випробування на циклічну довговічність. Встановлено, що різні види механічної обробки поверхні - шліфування, механічне та електролітичне поліруванням не змінюють характер кривих розтягання і не призводять до окрихчення зразків. Азотування на глибину більше 0,25 мм окрихчує виріб, а при товщині азотованого шару <0,1 мм реєструється зростання міцності без падіння пластичності. В разі іонного бомбардування на глибину до 1 мкм в поверхневих шарах утворюється субмікрокристалічна структура і має місце заліковування поверхневих дефектів і суттєво змінюється поведінка зразків і їх властивості при розтяганні. При співвідношенні площі модифікованої поверхні до площі перерізу зразка більше одиниці має місце значна пластифікація, що можна пояснити зміною механізму деформаціїДокумент Підвищення зносостійкості гідрозамків будівельних машин(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Довбиш, Василь ВасильовичОб’єкт дослідження – сталь 38Х2МЮА для об`ємних гідроприводів з наступною термообробкою. Мета роботи – підвищення зносо- і корозійної стійкості деталей пар тертя об’ємного гідроприводу. Методи дослідження – при проведенні досліджень був проведений хімічний аналіз матеріала, проведені випробування на зношування, визначений коефіцієнт тертя, проведені випробування на корозійну стійкість. Аналіз досвіду експлуатації будівельних та дорожніх машин різного призначення показав, що основною причиною їх виходу з ладу є знос робочих поверхонь прецизійних вузлів тертя деталей. Вибір матеріалів пар тертя, що забезпечує підвищення їх ресурсу вище досягнутого рівня – важливе завдання. Вирішення його залежить від конструкції та призначення вузла, технології виробництва, умов експлуатації, від вимог до властивостей деталей, терміну їх служби та надійності з урахуванням вартості матеріалів і їх дефіцитності, витрат на виготовлення деталей з вибраного матеріалу та експлуатаційних витрат. В роботі науково обґрунтовано, вибрано та експериментально доведено переваги сталі 38Х2МЮА в якості основного матеріалу і запропоновані оптимальні режими її термічної обробки. Це забезпечує високу зносостійкість та корозійну стійкість, а також значне зниження коефіцієнта тертя порівняно з іншими сталями.Документ Дослідження структурних перетворень сталі 14Х17Н2 методом мікротвердості(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Шаповалов, Дмитро ВалерійовичПредставлені результати експериментальних досліджень структури та мікротвердості сталі 14Х17Н2 та математичного моделювання. Об'єктом дослідження є корозійностійка, жароміцна сталь14Х17Н2. Мета роботи – дослідити розподілення мікротвердості фазових складових в сталі14Х17Н2 у початковому стані, загартованому, після випробувань на тертя в атмосфері вуглекислого газу при тиску 0.01Па та порівняти з результатами моделювання розподілення мікротвердості. Методи дослідження – металографія, вимірювання мікротвердості, статистична обробка та математичне моделювання. Встановлено, що випробування на тертя призводять до зміни структури та статистичних характеристик розподілу мікротвердості. Математичне моделювання розподілу мікротвердості підтверджується експериментальними вимірюваннями. Отримані результати можна використовувати для визначення зносостійкості вузлів тертя.Документ Підвищення зносостійкості різального інструменту нанесенням вакуумно-плазмових покриттів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Готраш, Сергій ОлександровичОб’єкт дослідження – технологія іонно-плазмової конденсації покриття нітріду титана на інструментальну швидкорізальну сталь Р18, піддану стандартній термообробці. Мета даної роботи - підвищення твердості ріжучої поверхні різців зі сталі Р18 нанесенням покриття з нітріду титана. Методи дослідження – металографічні, механічні дослідження різців у вихідному стані та після нанесення покриття, оптична та електронна мікроскопія, вимірювання твердості та мікротвердості. В роботі вивчено вплив основних параметрів конденсації на властивості покриття нітриду титану і композиції "покриття-інструментальний матеріал", визначено оптимальні режими конденсаціі покриттів TiN на ріжучий інструмент. Показано, що твердість різців зі сталі Р18 з покриттям нітриду титану істотно підвищується в порівнянні із твердістю таких же різців без покриття. Це дозволяє значно розширити сферу застосування ріжучого інструменту з швидкорізальних сталей і скоротити його витрати. У процесі роботи проведені вимірювання твердості, макроскопічний та мікроскопічний аналіз структури, зроблені рекомендації відносно вибирання оптимального режиму нанесення покриття. Результати досліджень можуть бути використані на виробництві й у науково-дослідних роботах.Документ Встановлення залежності твердості за Мартенсом від навантаження в нано- та мікродіапазонах(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Бєлік, Денис ОлеговичПід твердістю металів та сплавів розуміють здатність металів чинити опір втискуванню більш твердого тіла індентора. Широке застосування випробувань на твердість пояснюється рядом їх переваг перед іншими видами механічних випробувань. Однак до теперішнього часу існує ряд проблем при визначенні твердості металів та сплавів, наприклад, вважається що твердість металів є константою, але на практиці твердість залежить від навантаження. Об’єкт дослідження - процес визначення твердості металів та сплавів за методом Мартенса. Предмет дослідження: залежність твердості за Мартенсом від навантаження при втискуванні піраміди Берковича в нано- та мікродіапазонах. Мета дослідження: удосконалення метода визначення твердості за Мартенсом шляхом використання нового підходу - урахування залежності твердості від навантаження. При виконанні роботи проаналізовані існуючі методи визначення твердості за Брінеллем, Роквеллом, Віккерсом та виявлені їх недоліки. Проведені дослідження твердості за методом Мартенса згідно стандарту ISO 14577 і проаналізовані отримані результати. Встановлена залежність твердості за Мартенсом від навантаження при втискуванні піраміди Берковича в сталеві зразки. Обґрунтована доцільність використання нового підходу для удосконалення метода Мартенса шляхом урахування залежності твердості від навантаження.Документ Підвищення терміну експлуатації паропроводів теплоелектростанцій з хромонікелевих перлітних сталей(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Чорноіван, Артем ІвановичОб’єкт дослідження – зварні з’єднання паропроводів теплоелектростанцій з хромонікелевих перлітних сталей Метою даної роботи є підвищення терміну експлуатації зварних з’єднань паропроводів. Виконані теоретичні та експериментальні дослідження щодо виявлення механізму деградації металу зварних з’єднань паропроводів із теплостійких Сr-Mo-V перлітних сталей, встановлено особливості процесів, які зумовлюють структурні перетворення в металі зварних з’єднань при їх довготривалій експлуатації і встановлено зв'язок між структурою зварних з’єднань і пошкоджуваністю їх металу в умовах довготривалої експлуатації зварних з’єднань. В дослідженні розглядається можливість заміни штатної технології ремонту зварних з’єднань на запропоновану, що надасть можливості підвищення їх ресурсу експлуатації.Документ Покращення оброблюваності високохромистого чавуну(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Омельченко, Василь ВасильовичЗа умов гострого дефіциту і високої вартості легованих сталей і спеціальних сплавів важливу роль в машинобудуванні мають зносостійкі чавуни з високим рівнем експлуатаційних властивостей. Однак широке використання їх стримується, в тому числі, і через низьку оброблюваність різанням. Структурна неоднорідність, наявність великої кількості складних карбідів, що мають високу твердість і абразивну дію на різальний інструмент, роблять механічну обробку виробів з високохромистих чавунів лезовим інструментом практично не можливою. У зв’язку з цим, вирішення проблеми покращення оброблюваності високохромистих чавунів, які мають високу зносостійкість, набуває актуальності. Об'єктом є процес є процес дослідження впливу складу і структури, яку змінювали термічною обробкою, на показники оброблюваності високохромистого чавуну. Мета роботи – дослідження впливу складу і структури високохромистого чавуну на показники оброблюваності та розробка режиму термічної обробки для покращення оброблюваності. Методи дослідження – оптична мікроскопія, вимірювання твердості, мікротвердості, рентгеноспектральний мікроаналіз, методи визначення оброблюваності. Існують такі шляхи покращення оброблюваності – вплив на структуру і властивості чавуну та вплив на процес різання через інструмент, змащувально-охолоджувальну рідину, режими різання та ін. Найбільш раціональним з метою покращення оброблюваності високохромистого чавуну є комплексний підхід, який включає обоє шляхи – вплив на структуру термічною обробкою і на процес різання.Документ Підвищення якості зварювально – паяних з’єднань зі сталі 12Х18Н10 – ВД(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Кірєєв, Микола ОлександровичОб'єкт дослідження: зразки зварних з'єднань з аустенітних сталей сильфонних компенсаторів. Предмет дослідження: матеріалознавче дослідження складу, структури і властивостей матеріалу зварних з'єднань; дефектів, вплив режимів зварювання на якість отриманих сполук. Мета роботи: проведення матеріалознавчого дослідження, визначення і усунення причин утворення дефектів в зварних з'єднаннях аустенітних сталей сильфонних компенсаторів. На підставі матеріалознавчих досліджень розглянуті основні механізми формування з'єднань і утворення дефектів в них при електронно-променевому зварювання. Розглянуто питання формування зварного шва товщиною 1,5 мм паяних тонкостінних зварних сильфонних компенсаторів зі сталі аустенітного класу 12Х18Н10Т–ВД. Показано, що дефекти утворюються при попаданні елементів припою у зварний шов при ЕПЗДокумент Вплив зміцнення струмами високої частоти на робочі характеристики лопаток парових турбін(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Гнатюк, Анастасія АнатоліївнаОб'єкт дослідження – процес зміцнення вхідної кромки лопаток парових турбін зі сталі 15Х11МФ-Ш комбінованим способом: загартуванням СВЧ та ЕІЛ однойменною сталлю 15Х11МФ-Ш. Предмет дослідження – закономірності формування структури і властивостей поверхневих зміцнених шарів лопаток парових турбін. Метою роботи є розробка і впровадження способу зміцнення загартуванням СВЧ та ЕІЛ вхідних кромок лопаток для захисту від ерозійно-корозійного руйнування на основі управління параметрами структури і функціональних властивостей. Виконаний аналіз сучасного стану проблеми руйнування, зносу робочих лопаток парових турбін , що працюють в пароводяному середовищі, та існуючих способів підвищення їх довговічності. Експериментально підтверджена ефективність зміцнення вхідних кромок робочих лопаток парових турбін зі сталі 15Х11МФ-Ш комбінованим методом. Оцінювання властивостей матеріалів виконували з використанням методів механічних досліджень, металографічного, рентгеноструктурного, мікрорентгеноспектрального аналізів, методів електронної мікроскопії. Промислові випробування робочих лопаток зі зміцненими вхідними кромками за запропонованим способом проводилися сумісно з АТ «Турбоатом». Результати дипломної роботи були використані у підготовці рекомендацій до впровадження на АТ «Турбоатом» технологій зміцнення вхідних кромок робочих лопаток парових турбін на лопатках турбін К 220-44-2 АЕС «Пакш» (Республіка Угорщина).Документ Удосконалення технології виробництва виробів з алюмінієвих сплавів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Ковальов, Богдан ВікторовичМета роботи – поліпшення фізико-механічних властивостей деталей зі сплаву АК7ч(АК- алюміній ковочний, цифрою «7» – сплави на основі системи Al-Si-Mg, «ч» – чистий) за рахунок оптимальних параметрів лиття. Об’єкт дослідження – процес отримання деталей зі сплаву АК7ч методом лиття. Предмет дослідження – макроструктура, хімічний склад, шорсткість, мікротвердість, якість лиття деталей зі сплаву АК7ч. Для досягнення мети вирішені наступні завдання: – розроблена технології дослідження якісті виробництва корпусних деталей зі сплаву АК7ч ; – проведено аналіз і класифікація дефектів виливків; – розглянуто методи дослідження при лиття деталей зі сплаву АК7ч; – проведено аналіз устаткування для дослідження. В дипломній роботі розглянуто контроль якості при розливанні в кокіль алюмінієвих деталей, проведений аналіз результатів теоретичного та експериментального дослідження. Застосована математична модель процесів живлення в деталях із алюмінієвих сплавів і вивчені причини дефектів при литті деталей. На цій основі видані рекомендації до поліпшення технологічного процесу лиття в кокіль.Документ Дослідження релаксаційних властивостей м’яких припоїв(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Лючкова, Єлизавета ВладиславівнаОб’єкт досліджування – досліджування структури, механічних властивостей та релаксаційної стійкості зразки припоїв в вигляді фольги ПОС-61, ПОІн-48, МВ. Мета роботи – отримання даних про вплив температури на механічні властивості м’яких припоїв та міді, а також оцінювання релаксаційної стійкості визначених матеріалів в заданому інтервалі температур. Методи досліджування – комплекс механічних досліджувань з метою оцінювання механічних властивостей припоїв, кінетики релаксації напружень в різних температурних інтервалах, а також мікроструктурні досліджування фольг. Визначена методика вивчання механічних властивостей припоїв при короткочасних і більш тривалих випробуваннях. Результати досліджувань можуть бути використані на виробництві й у науково-дослідних роботах.Документ Підвищення зносостійкості деталей із сірого чавуну термічною і хіміко-термічною обробкою(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Галенко, Олексій ІгоровичНасоси відцентрові призначені для перекачування води і рідин, що мають подібні з водою властивості з температурою до 100 ºС. Однією із слабких ланок що знижують гарантійний час роботи насосів є вузол, що включає ущільнення і захисні втулки. Основне призначення втулок в комплекті ротора - захищати вал від корозії, ерозії та зносу. Захисні втулки із сірого чавуну не вдовольняють строку служби у зв’язку з прискореним поверхневим зносом. Об'єктом є процес дослідження впливу термічної обробки, азотування та нітроцементації на зносостійкість поверхневого шару виробів із сірого чавуну. Мета даної роботи - підвищення зносостійкості виробів із сірого чавуну термічною обробкою, азотуванням та нітроцементацією. Методи дослідження - оптична та електронна мікроскопія, вимірювання твердості, мікротвердості та зносостійкості. Для підвищення зносостійкості поверхневого шару тонкостінних втулок із сірого чавуну запропоновано в залежності від наявного обладнання, продуктивності і мети процесу використовувати поверхневе індукційне гартування, азотування або нітроцементацію. Визначена оптимальна температура нагріву під індукційне гартування – 900 С – для отримання максимальної твердості. Поверхневе індукційне гартування з низьким відпуском литого сірого чавуну збільшило його зносостійкість відносно литого чавуну в 2,4 рази. Попередня нормалізація практично не вплинула на зносостійкість чавуну СЧ20. Азотування і нітроцементація підвищують корозійну стійкість, зносостійкість у 37,1 і 71,3 рази відповідно. Нітроце-ментація має меншу тривалість і утворює шар без пористості.Документ Дослідження впливу різних способів зміцнення на корозійну стійкість лопаток парових турбін(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Григорʼєв, Даніїл РомановичОб’єкт дослідження – процес зміцнення вхідної кромки лопаток парових турбін зі сталі 15Х11МФ-Ш комбінованим способом: загартуванням струмами високої частоти та електроіскровим легуванням однойменною сталлю 15Х11МФ-Ш. Предмет дослідження – закономірності формування структури і властивостей поверхневих зміцнених шарів лопаток парових турбін. Мета роботи – розробка і впровадження способу зміцнення вхідних кромок лопаток для захисту від корозійного руйнування на основі управління параметрами структури і функціональних властивостей. Методи дослідження базуються на основних положеннях теорії матеріалознавства про структурний і фазовий склад матеріалів, перетворення при нагріванні та охолодженні, теорії корозії. Оцінювання властивостей матеріалів виконували з використанням методів механічних досліджень, металографічного, рентгеноструктурного, мікрорентгеноспектрального аналізів, методів електронної мікроскопії, визначення корозійної стійкості. Підтверджена ефективність зміцнення поверхні вхідних кромок робочих лопаток парових турбін зі сталі 15Х11МФ-Ш електроіскровим легуванням цією ж сталлю. Промислові випробування робочих лопаток зі зміцненими вхідними кромками за запропонованим способом проводилися сумісно з АТ «Турбоатом». Результати дипломної роботи були використані у підготовці рекомендацій до впровадження на АТ «Турбоатом» технологій зміцнення вхідних кромок робочих лопаток парових турбін на лопатках турбін К 220-44-2 АЕС «Пакш» (Республіка Угорщина).Документ Спосіб зменшення браку листових заготовок зі сталі 08Ю, призначених для холодного штампування(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Подзолков, Валерій СергійовичОб’єкт дослідження – процеси швидкісного рекристалізаційного відпалу та перестарювання холоднокатаної тонколистової сталі 08Ю. Метою роботи є розробка способу підвищення технологічної пластичності при збереженні міцності і запобіганні старіння заготовок із холоднокатаної низьковуглецевої листової сталі 08Ю. Завданням даної роботи є відпрацювання режимів швидкісного рекристалізаційного відпалу та наступного перестарювання стрічкових заготовок із сталі 08Ю для отримання необхідного рівня механічних властивостей, які б покращили їх деформівність та здатність до вельми глибокого витягування при холодному штампуванні з них виробів. . Методи дослідження – металографічний аналіз, електронна мікроскопія, вимірювання твердості, визначення механічних властивостей, випробування на витягування за Ерексеном. Встановлені оптимальні параметри швидкісного режиму рекристалізаційного відпалу холоднокатаної тонколистової сталі 08 Ю, який забезпечує найкращу структуру і властивості для подальшої холодної обробки тиском. Досліджені температурно - часові режими подальшого перестарування і для запобігання процесів її природного старіння при тривалому вилежуванні або транспортуванні. Запропанований спосіб та режими термічної обробки заготовок із готового листа прокату сталі 08Ю для плегшення їх деформівності та покращення штампуєжмості з метою зменшення браку при виготовленні виробів холодним деформуванням з глибоким та складним витягуваннямДокумент Дослідження структури та властивостей зварних з’єднань зі сталі 09Г2С(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Абраамян, Геворг МанвеловичОб'єкт досліджень – сталь марки 09Г2С. Предмет дослідження – зразки таврових зварних з'єднань, виконані феритно-перлітним і аустенітно-мартенситним матеріалами. Мета цієї роботи полягала в тому, щоб встановити вплив ремонтного зварювання на структуру і властивості зварних з'єднань сталі 09Г2С. Показано, що структура та ударна в'язкість первинних і одноразово відремонтованих зварних з'єднань сталі 09Г2С близькі за своїми показниками. ремонтне зварювання з'єднань, що зазнають в процесі експлуатації циклічні й ударні навантаження, слід здійснювати в основному комбінованим матеріалом. Кореневі та заповнюючи шари шва повинні виконувати з використанням матеріалів, які дозволяють забезпечити його високу холодостійкість. Встановлено, що для підвищення циклічної міцності зварних з'єднань на його поверхні повинні формуватися напруження стиснення. Це досягається при наплавленні заверювального шару шва аустенітно-мартенситним матеріалом. Значення холодностійкості таких з'єднань не поступаються аналогічним показникам зварних з'єднань, виконаних матеріалами, які традиційно використовуються для зварювання сталі 09Г2С.Документ Поліпшення експлуатаційних властивостей робочих поверхонь деталей двигунів внутрішнього згоряння(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Брусов, Сергій ОлександровичМета роботи – поліпшити фізико-механічні характеристики та властивості оксидних шарів, а також продуктивність їх синтезу методом мікродугового оксидування (МДО), на алюмінієво-кремнієвих сплавах (силумінах). Об'єкт дослідження – оксидний шар і процес його отримання методом МДО на Al-Si-сплавах, що проводиться в електроліті з добавкою нанодисперсного діоксиду кремнію SiO2. Предмет дослідження – макроструктура, хімічний склад, шорсткість, мікротвердість, зносостійкість оксидних шарів, а також продуктивність їх синтезу на силумінах методом МДО в електролітах з добавкою наночастинок SiO2. В дипломній роботі вирішені наступні завдання: – отримані зразки оксидних шарів на силумінах АК9пч і АК12пч при різних концентраціях добавки наночастинок SiO2 в електроліті; – виявлений вплив добавки наночастинок SiO2 в електроліті на продуктивність процесу синтезу оксидних шарів; – встановлені залежності хімічного складу і структури оксидного шару, морфологія його поверхні від добавки в електроліті наночастинок SiO2; – виявлений вплив добавки наночастинок SiO2 в електроліті намікротвердость і ізносостойкость оксідних шарів, сформованих на Al - Si –сплавах. На основі аналізу та узагальнення результатів сформульовані рекомендації для промислового застосування запропонованого способу МДО, визначені напрямки подальших досліджень в цій області.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »