2013
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/1353
Переглянути
Перегляд 2013 за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 66
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Спосiб визначення потужностi двигуна автомобiля в експлуатацiї без попереднього проведення його вибiгу(2013) Подригало, Михайло Абович; Клец, Дмитро Михайлович; Абрамов, Дмитрiй Володимирович; Коробко, Андрiй Iванович; Тесля, Володимир ОлеговичСпосіб визначення потужності двигуна автомобіля в експлуатації без попереднього проведення його вибігу, що базується на використанні математичної залежності потужності від параметрів руху автомобіля, який відрізняється тим, що визначення потужності двигуна автомобіля відбувається безпосередньо в умовах експлуатації, з використанням датчиків прискорення, за допомогою одночасного вимірювання усіх видів опору руху автомобіля, тобто моментів опору, що виникають у трансмісії автомобіля, а також сумарного дорожнього та аеродинамічного опорів.Документ Електромагнiтний дозатор газу системи живлення газового двигуна(2013) Абрамчук, Федiр Iванович; Манойло, Володимир Максимович; Дзюбенко, Олександр Андрiйович; Липинський, Михайло СергiйовичЕлектромагнітний дозатор газу (ЕДГ) системи живлення двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ), що містить електромагніт, у якому розташовані циліндричне втяжне осердя (клапан) з гумовим ущільненням, витратний жиклер та запірна пружина, встановлені у корпусі дозатора, а в сідлі дозатора виконано отвір для витікання робочого тіла (РТ), причому під час, коли ЕДГ не працює, отвір закритий торцевою частиною осердя з гумовим ущільненням, притиснутий до отвору запірною пружиною, а в час, коли ЕДГ знаходиться в робочому стані, на клеми обмотки електромагніта подається струм, який обумовлює виникнення магнітно-рушійної сили, що втягує осердя у середину обмотки електромагніта, при цьому додатково стискається запірна пружина, внаслідок чого в процесі руху клапана, між торцевою поверхнею клапана і сідлом корпуса дозатора, утворюється зазор, крізь який РТ потрапляє до витратного жиклера, а далі в циліндри ДВЗ, який відрізняється тим, що корпус дозатора з'єднаний з рампою за допомогою кріпильного гвинта, в рампі розміщено штуцер підводу газу та пробка, у корпусі клапана встановлено гвинт для регулювання висоти підйому осердя, в нижній частині якого розташоване гумове ущільнення, а ущільнення між корпусом клапана та гвинтом забезпечується гумовими кільцями, встановленими між їх боковими поверхнями.Документ Система запобiгання зiткнення автомобiлiв при виконаннi маневру обгону(2013) Подригало, Михайло Абович; Абрамов, Дмитрiй Володимирович; Тесля, Володимир ОлеговичСистема для запобігання зіткнення автомобілів при виконанні обгону, що містить датчик поздовжнього ухилу дороги, обчислювач, що складається із блока визначення швидкості зближення з транспортним засобом (ТЗ), блока контролю відхилення поточного прискорення та швидкості ТЗ від прогнозованих значень, блока логіки, сигналізатори заборони та можливості здійснення обгону, яка відрізняється тим, що визначення швидкості зближення з ТЗ та його геометричних параметрів здійснюється двома радарами; розпізнавання дорожніх знаків, які обмежують швидкість руху на ділянці дороги або забороняють обгін здійснюється за допомогою відповідної відеокамери; визначення швидкості та прискорення здійснюється одночасно двома трикоординатними датчиками прискорення, інформація від яких дозволяє одержувати параметри швидкості ТЗ шляхом математичної обробки; передача, на якій здійснюється обгін визначається за допомогою відповідного датчика передачі, що дає можливість враховувати переключення передач під час обгону; додатково встановлено звукові та світлові сигналізатори необхідності збільшення інтенсивності розгону при обгоні, а також сигналізатори можливості безпечного здійснення маневру перестроювання на свою смугу руху; додатково застосовано блок керування гальмуванням, який виконує функції автоматичного гальмування автомобіля у разі виявлення небезпеки зіткнення; до обчислювача додатково включені блоки розпізнавання дорожніх знаків, визначення геометричних параметрів ТЗ або колони з двох і більше ТЗ, визначення потужності двигуна, визначення завантаження ТЗ, визначення максимальної потужності двигуна при поточному технічному стані та якості палива, визначення можливого прискорення та швидкості з урахуванням перемикання передач; є можливість застосування системи запобігання зіткнення на автомобілі, що рухається назустріч ТЗ, який здійснює обгін, та у разі виявлення небезпеки зіткнення - наявність попереджувальних звукових та світлових сигналів для водія або застосування примусового гальмування.Документ Спосiб протиточно-ступiнчатої адсорбцiйної очистки стiчних вод вiд поверхнево-активних речовин в областi високих концентрацiй(2013) Хоботова, Елiна Борисiвна; Грайворонська, Iнна Валерiєвна; Ларiн, Василь Iванович; Воробйова, Алiна ВалерiївнаСпосіб протиточно-ступінчатої адсорбційної очистки стічних вод від поверхнево-активних речовин, що включає переміщення протиточно стічних вод та адсорбенту - продукту вторинного використання в каскаді адсорберів, який відрізняється тим, що здійснюють очистку стічних вод від ПАР в області високих концентрацій за допомогою шлакового адсорбенту - відходу металургійного виробництва - у каскаді з трьох адсорберів з відстійниками, на виході з яких очищена вода потрапляє у замкнутий технологічний цикл водоспоживання, а відпрацьований адсорбент утилізують у дорожній галузі.Документ Спосiб вимiрювання питомої електропровiдностi листових металiв у спiввiдношеннi мiж напругами магнiтного поля(2013) Батигiн, Юрiй Вiкторович; Гнатов, Андрiй Вiкторович; Чаплигiн, Євген Олександрович; Барабашова, Марина Вiкторiвна; Сабокар, Олег СергiйовичСпосіб вимірювання питомої електропровідності листових металів, що полягає у безконтактному вимірюванні електропровідності з двома листами металу, для одного з яких питома електропровідність і товщина відома, а для іншого відома тільки товщина, що розташовують паралельно один до одного, який відрізняється тим, що із зовнішньої сторони листів металу розміщують датчики поля та циліндричні плоскі індуктори з однаковою індуктивністю та однаково направленими струмами, такими, що у внутрішній порожнині між металевими листами напруга магнітного поля дорівнює нулю, а питома електропровідність досліджуваного зразка обчислюється по формулі: , де H1m, H2m - амплітуди напруги магнітного поля з зовнішньої сторони металевих зразків; γ1, d1 - відомі питома електропровідність і товщина зразка металевого листа; γ2, d2 - невідома питома електропровідність і відома товщина досліджуваного зразка металевого листа.Документ Спосiб одержання паливної сумiшi для енергетичних установок(2013) Туренко, Анатолiй Миколайович; Внукова, Наталiя Володимирiвна; Позднякова, Олена IгорiвнаСпосіб одержання паливної суміші для енергетичних установок шляхом переробки гумововмісних виробів, який включає попереднє відділення металокорду з гумововмісних виробів за допомогою магнітної сепарації, подрібнення відходів та їх спалювання методом піролізу з одержанням піролізного шлаку, який змішують з вугіллям у співвідношенні: від 10 до 50 % шлаку та від 50 до 90 % вугілля.Документ Спосiб визначення транспортних затримок на регульованому перехрестi(2013) Левтеров, Андрiй Iванович; Денисенко, Олег Васильович; Ярута, Антон МиколайовичСпосіб визначення транспортних затримок на регульованому перехресті, заснований на фіксації транспортних засобів, що в'їжджають у контрольовану зону, розташовану перед "Стоп-лінією" регульованого перехрестя, із затримкою, рівною середньому часу проїзду транспортними засобами контрольованої зони, визначенні поточної довжини черги транспортних засобів в контрольованій зоні, визначенні сумарної за період вимірювання транспортної затримки шляхом періодичного з інтервалом часу підсумовування поточної довжини черги транспортних засобів в контрольованій зоні, визначенні в кінці кожного періоду вимірювання середньої транспортної затримки шляхом ділення сумарної транспортної затримки на сумарну кількість транспортних засобів, що виїжджають з контрольованої зони за період вимірювань, який відрізняється тим, що фіксацію транспортних засобів, що в'їжджають у контрольовану зону і виїжджають з неї, здійснюють по задніх бамперах транспортних засобів, реальне число транспортних засобів в контрольованій зоні і сумарну транспортну затримку накопичують з високою частотою на кожному періоді сканування пристроєм, що розгортає лазерний промінь інфрачервоного діапазону, при цьому середню транспортну затримку транспортних засобів по смузі і по перехрестю в цілому визначають по числу транспортних засобів, що виїхали з контрольованої зони, за період вимірювань, а вхідні і вихідні межі контрольованої зони формують шляхом сканування пристроєм, що розгортає лазерний промінь інфрачервоного діапазону одночасно по всіх входах перехрестя, що дає можливість забезпечити визначення середньої затримки транспортних засобів по всіх смугах і на перехресті в цілому за будь-який час вимірювання затримки.Документ Спосiб пiдвищення попернечної стiйкостi колiсних машин з використанням електронних систем(2013) Подригало, Михайло Абович; Полянський, Олександр Сергiйович; Дубiнiн, Євген Олександрович; Клец, Дмитро Михайлович; Задорожня, Вiкторiя ВолодимирiвнаСпосіб підвищення поперечної стійкості колісних машин, що полягає в зменшенні вертикальних прискорень до значення, меншого за критичне, який відрізняється тим, що зменшення вертикальних прискорень здійснюється електронним блоком керування, який знижує подачу палива.Документ Спосiб рекуперацiї енергiї автотранспортного засобу(2013) Бажинов, Олексiй Васильович; Сєрiков, Георгiй Сергiйович; Сєрiкова, Iрина Олексiївна; Панiкарський, Олександр СергiйовичСпосіб рекуперації енергії автомобільного засобу автотранспортного засобу за рахунок перетворення механічної енергії автотранспортного засобу в електричну за допомогою електромагнітного перетворювача, який відрізняється тим, що рекуперації підлягає механічна енергія вертикальних коливань корпусу автотранспортного засобу, а як електромагнітні перетворювачі використовуються демпфери підвіски з електромагнітними зв'язками.Документ Узгоджувальний пристрiй - дискова конструкцiя з масивним розiмкнутим вторинним витком(2013) Батигiн, Юрiй Вiкторович; Гнатов, Андрiй Вiкторович; Чаплигiн, Євген Олександрович; Трунова, Iрина Сергiївна; Аргун, Щасяна Валiковна; Смирнов, Дмитро ОлеговичУзгоджувальний пристрій - дискова конструкція, що складається з первинної багатовиткової та вторинної обмоток, причому первинна обмотка виконана у вигляді плоскої спіралі, поверх якої розташована вторинна обмотка - розімкнений диск, який відрізняється тим, що вторинна обмотка - розімкнений диск виконана з можливістю притискання до первинної обмотки за допомогою діелектричної кришки та має два малоіндуктивні виводи, до яких приєднується індукційна індукторна система.Документ Автоматизована система розподiлу вантажопотоку мiж складами вантажного термiнала в умовах невизначеностi(2013) Шраменко, Наталя ЮрiївнаАвтоматизована система розподілу вантажопотоку між складами вантажного термінала в умовах невизначеності, що містить автоматизовані робочі місця операторів окремих складів, диспетчера логістичного центра термінала, з'єднані між собою, з вантажовласниками та з перевізниками засобами зв'язку, яка відрізняється тим, що містить програмні модулі реалізації сценаріїв вантажопотоків та має блок підтримки рішення, встановлений на кожному автоматизованому робочому місці і виконаний з можливістю визначення раціонального розподілу вантажопотоку між складами вантажного термінала в умовах невизначеності, який враховує обсяг та характеристики вхідного (вихідного) вантажопотоку, виробничі потужності та резерви окремих складів термінала, технічний стан складських механізмів і обладнання та використовує дані, що надходять і заносяться у базу даних блока вхідної інформації автоматизованого робочого місця диспетчера логістичного центра термінала, за допомогою дворівневої моделі, в якій взаємопов'язані оптимізаційні завдання для першого рівня - кожного складу термінала і для другого рівня - диспетчера логістичного центра термінала: - модель першого рівня , при обмеженнях: де - можливий прибуток г-го складу, грн; - ставка плати за вивантаження (навантаження) 1 т вантажу, грн/т; - коефіцієнт, що враховує стан технічного оснащення складів; - кількість вантажу, що планується до вивантаження (навантаження) на і-ому складі за зміну, т ; - вартість простою автомобіля під розвантаженням (навантаженням), грн/год.; - оцінка продуктивності складу його оператором, т/год.; - середня вантажопідйомність автомобіля, т; - коефіцієнт використання вантажопідйомності автомобіля; - вартість 1 години роботи вантажно-розвантажувального механізму (НРМ) j-го типу, грн/год.; - кількість НРМ j-го типу на i-му складі, од.; - тривалість зміни, год.; - вартість 1 години непродуктивного простою НРМ j-го типу, грн/год.; - планований обсяг вхідного (вихідного) вантажопотоку на терміналі, т; - модель другого рівня де - сумарні витрати, пов'язані з простоєм автомобілів під вантажними операціями та з роботою НРМ на складах термінала; при обмеженнях .Документ Млин(2013) Ремарчук, Микола Парфенiйович; Ковальова, Яна Анатолiївна1. Млин, що містить корпус, з зафіксованим нерухомим кільцем, відносно якого розташоване рухоме кільце, зафіксоване на валу електродвигуна, який відрізняється, тим, що кільця встановлено співвісно, причому зовнішня поверхня рухомого кільця виконана у вигляді клиноподібних виступів (з двосторонніми скосами) з заданою кількістю, які утворюють з внутрішньою поверхнею нерухомого кільця конфузорно-дифузорні канали. 2. Млин за п. 1, який відрізняється, тим, що кільця встановлено в ряд по вертикалі.Документ Пристрiй для пiдвищення точностi встановлення датчикiв прискорень на засобах транспорту(2013) Подригало, Михайло Абович; Полянський, Олександр Сергiйович; Байцур, Максим Вячеславович; Клец, Дмитро Михайлович; Артьомов, Микола Прокопович; Дубiнiн, Євген Олександрович; Задорожня, Вiкторiя ВолодимирiвнаПристрій для підвищення точності встановлення датчиків прискорень на засобах транспорту, що містить установочний блок, який відрізняється тим, що оснащується коромислом та рамкою з регулювальними гвинтами, які дають змогу координувати рамку відносно горизонтальної та вертикальної осей координат.Документ Спосiб визначення технологiї роботи автотранспортного пiдприємства при перевезеннi дрiбнопартiонних вантажiв(2013) Шраменко, Наталя ЮрiївнаСпосіб визначення технології роботи автотранспортного підприємства при перевезенні вантажів дрібними партіями з використанням автоматизованого робочого місця (АРМ) оператора логістичного центру, який відрізняється тим, що для визначення технології роботи автотранспортного підприємства на розвізних (збірних) маршрутах з множини альтернатив використовують блоки модуля імітаційного моделювання та модуля прийняття рішення, що враховує критерій, максимальне значення якого характеризує раціональне співвідношення між технологічними та вартісними показниками: , де , - максимальні та мінімальні значення загального пробігу за певний період при роботі автомобілів на розвізних (збірних) маршрутах за технологіями із множини альтернатив ; , - максимальні та мінімальні значення фінансових витрат на експлуатацію та утримання необхідної кількості автомобілів за технологіями із множини альтернатив ; , - загальний пробіг та фінансові витрати при роботі автомобілів на розвізних (збірних) маршрутах за вибраною технологією, при цьому для визначення географічних координат клієнтів використовують пристрій на основі GPS-приймача, а модуль введення інформації забезпечує введення через мережу Інтернет та накопичення замовлень вантажовласників, урахування наявних ресурсів автотранспорту, характеристика рухомого складу на певний період (вантажопідйомність, марка та модель автомобілів, їхня облікова кількість) задається оператором, характеристика та умови обслуговування вантажовласників (матриця відстаней, дислокація клієнтів, їхня кількість, обсяги партій відправки, час подачі транспортного засобу) задаються зовнішньою інформаційною системою, при цьому множина технологій роботи автотранспортного підприємства на розвізних (збірних) маршрутах та рекомендації щодо вибору раціональної технології, що формуються модулем прийняття рішення, відображаються на екрані АРМ оператора.Документ Спосiб вимiрювання питомої електропровiдностi листових металiв за спiввiдношенням мiж напруженостями магнiтного поля(2013) Батигiн, Юрiй Вiкторович; Гнатов, Андрiй Вiкторович; Чаплигiн, Євген Олександрович; Барбашова, Марина Вiкторiвна; Сабокар, Олег СергiйовичСпосіб вимірювання питомої електропровідності листових металів, що полягає у безконтактному вимірюванні електропровідності з двома листами металу, для одного з яких питома електропровідність і товщина відома, а для іншого відома тільки товщина, що розташовують паралельно один до одного, який відрізняється тим, що із зовнішньої сторони листів металу розміщують датчики поля та циліндричні плоскі індуктори з однаковою індуктивністю та однаково направленими струмами, такими, що у внутрішній порожнині між металевими листами напруга магнітного поля дорівнює нулю, а питома електропровідність досліджуваного зразка обчислюється по формулі: , де H1m, H2m - амплітуди напруги магнітного поля з зовнішньої сторони металевих зразків; γ1, d1 - відомі питома електропровідність і товщина зразка металевого листа; γ2, d2 - невідома питома електропровідність і відома товщина досліджуваного зразка металевого листа.Документ Бiмодальний трансформений транспортний засiб(2013) Авiлов, Андрiй Iгоревич; Гладка, Надiя Миколаївна; Нехаєв, Євгенiй Миколайович; Федченко, Владислав Володимирович; Сiренко, Олена Сергiївна; Тернюк, Микола Емануiлович1. Бімодальний трансформерний транспортний засіб, що містить раму або кузов з кабіною, оснащеною системою управління напрямком руху, гальмівну систему з блоком управління, трансмісію з блоком управління коробкою зміни швидкості та напряму обертання коліс, двигун, колісний візок з кінематично поєднаними з трансмісією колесами, колійні залізничні візки і механізми кріплення, який відрізняється тим, що до його складу включено один або кілька силових агрегатів у складі двигуна з двостороннім вихідним валом, поєднаних з обома сторонами вихідного вала двома, укомплектованими блоками управління, коробками зміни швидкості та напряму обертання коліс з трансмісіями з валами, та пустотілі кривошипні поворотні модулі з механізмами самогальмування кривошипів і приводами з блоками управління, при цьому вихідні вали коробок зміни швидкості та напряму обертання коліс виконані перпендикулярними вхідним валам, вали трансмісії розташовані в пустотілих кривошипах, а блоки управління приводами механізмів самогальмування і коробок зміни швидкості та напряму обертання коліс поєднані з системою управління напрямком руху та блоком управління гальмівною системою. 2. Засіб за п. 1, який відрізняється тим, що довжина кривошипу визначається згідно із залежністю: Д=(Ша-Шз)/4, (1) де: Д - довжина кривошипу, м; Ша - ширина автомобільної колії, м; Шз - ширина залізничної колії, м.Документ Спосiб запобiгання зiткнення автомобiлiв при виконаннi маневру обгону(2013) Подригало, Михайло Абович; Абрамов, Дмитрiй Володимирович; Тесля, Володимир ОлеговичСпосіб запобігання зіткнення автомобілів при виконанні маневру обгону, заснований на визначенні відстані до транспортних засобів (ТЗ), що знаходяться на попутній та зустрічній полосах руху, повздовжнього ухилу дороги та прискорення автомобіля, яке може бути досягнуто при даному завантаженні та технічному стані, виходячи з чого визначають можливість безпечного обгону ТЗ, видачі світлової та звукової сигналізації заборони або можливості здійснення обгону, та контролю під час обгону відхилення реальної швидкості та прискорення автомобіля від попередньо прогнозованих значень, який відрізняється тим, що враховується значення швидкості зближення з ТЗ, що рухається в попутному напрямі, та його геометричні параметри; значення поточної та максимально можливої потужності двигуна автомобіля при наявному технічному стані та якості палива; інтенсивність наростання прискорення ТЗ, що здійснює обгін; можливість переключення передачі під час виконання обгону; можливість обгону одразу двох і більше ТЗ; є наявність інформування водія про заборону виконання маневру обгону на ділянках шляху, де обгін заборонений; про можливість безпечного здійснення маневру перестроювання на свою полосу руху наприкінці обгону; є наявність примусового гальмування у разі виникнення безпосередньої небезпеки зіткнення при обгоні; є можливість застосування системи запобігання зіткнення на автомобілі, що рухається назустріч ТЗ, який здійснює обгін, та у разі виявлення небезпеки зіткнення - подача попереджувальних звукових та світлових сигналів для водія або застосування примусового гальмування.Документ Система регулювання температури робочої рiдини гiдроприводу(2013) Пiмонов, Георгiй Георгiйович; Пiмонов, Iгор Георгiйович; Фомiн, Роман Олександрович1. Система регулювання температури робочої рідини зміною її об'єму, що циркулює в гідроприводі, яка містить насос, гідробак з розташованою в ньому рухливою перегородкою, дросель, перепад тиску на якому залежить від температури робочої рідини, кінематичний і гідравлічний зв'язок, що здійснює рух перегородки в залежності від в'язкості (температури) робочої рідини, яка відрізняється тим, що зміна об'єму робочої рідини, що циркулює в гідроприводі, досягається поворотом перегородки, яка разом з внутрішніми поверхнями бака створює потік робочої рідини спочатку невеликого об'єму, а потім, у міру її прогрівання, поступово до цього потоку приєднується весь об'єм робочої рідини в баку. 2. Система за п. 1, яка відрізняється тим, що перегородка виконана із теплоізоляційного матеріалу. 3. Система за п. 1, яка відрізняється тим, що на рухливій перегородці є заслінка з виточками, яка дає змогу додатково впливати на зміну об'єму робочої рідини, що циркулює в гідроприводі.Документ Комбiнована силова установка автотранспортного засобу(2013) Абрамчук, Федiр Iванович; Манойло, Володимир Максимович; Жилiн, Сергiй Сергiйович; Харченко, Анатолiй Iванович; Воронков, Олександр Iванович; Нiкiтченко, Iгор Миколайович; Липинський, Михайло Сергiйович; Разарьонов, Леонiд ВолодимировичКомбінована силова установка транспортного засобу, що містить два двигуни, які використовують різні джерела енергії - двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ) і пневмодвигун, виконаний з можливістю проходження робочого тіла із пневмобалона через теплообмінник, встановлений в приймальній трубі глушника, а обидва двигуни механічно пов'язані з механізмом трансмісії, що з'єднує двигуни з колесами ведучого моста, причому механізм трансмісії виконано у вигляді планетарного механізму, один вал якого пов'язаний з ДВЗ, другий - з пневмодвигуном, а третій - з ведучими колесами автотранспортного засобу (АТЗ) та автономним компресором, яка відрізняється тим, що в рідинний патрубок системи охолодження ДВЗ встановлено додатковий теплообмінник для попереднього нагріву робочого тіла перед його нагрівом у теплообміннику, розташованому в приймальній трубі глушника.Документ Спосiб визначення експлуатацiйних властивостей рiдини з використанням спектрального аналiзу та iмпедансу(2013) Федченко, Владислав Володимирович; Тернюк, Микола Емануiлович; Наглюк, Михайло Iванович; Наглюк, Iван Сергiйович; Дмитрук, Iван Андрiйович1. Спосіб визначення експлуатаційних властивостей рідини, який полягає в тому, що досліджувану рідину розміщують між двома основними електродами, на які подають електричний струм і визначають величину падіння напруги, який відрізняється тим, що подачу електричного струму крізь рідину здійснюють електричними сигналами у вигляді імпульсу, циклу пар різнополярних імпульсів або серії імпульсів, в процесі подачі електричного струму змінюють форму імпульсів, їх амплітудно-частотні та фазові характеристики, а тривалість сигналу у вигляді імпульсу, циклу пар різнополярних імпульсів та серії імпульсів визначають, відповідно, по залежностях: , (1) , (2) , (3) де , і - тривалості імпульсу, циклу пари імпульсів та серії імпульсів відповідно,, , , , , - тривалості часу, в секундах, наростання імпульсу, максимальної амплітуди імпульсу, спаду імпульсу, витримки між імпульсами всередені циклу і витримки між парами циклів імпульсів відповідно, - кількість циклів імпульсів в сигналі, та вимірюють повний комплексний електричний опір, тобто імпеданс, рідини, визначають амплітудні та фазові спектри відгуків на сигнали, по співвідношеннях яких судять про експлуатаційні властивості рідини. 2. Спосіб за пунктом 1, який відрізняється тим, що форма імпульсу в сигналі прямокутна, трапецеїдальна, являє собою нерівносторонню трапецію, трикутна, дзвоноподібна або експоненційна. 3. Спосіб за пунктом 1, який відрізняється тим, що додаткові електроди розміщують між основними електродами, площини додаткових електродів встановлюють перпендикулярно площинам основних електродів, паралельно площинам основних електродів або один із пари основних електродів суміщають з одним із додаткових електродів.