Кафедра автомобільної електроніки
Постійне посилання на фондhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3848
Переглянути
Перегляд Кафедра автомобільної електроніки за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 181
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Increasing the stability of the power supply system under conditions of unstable load when powering the charging infrastructure of electric vehicles(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Гнатова, Ганна АндріївнаObject: to engineer robust mechanisms that bolster the electricity network amid escalating demand, particularly from substantial and relatively unpredictable consumers such as electric vehicle (EV) charging stations, given the prevalent trend of at-home EV charging, which introduces considerable variability and control challenges into the system. Object: the process of load control in response to heightened electricity demands, particularly in scenarios where demand outstrips supply. Subject: the methodological approach to managing load demands when they exceed supply capabilities. In the course of the thesis, the theoretical aspects of urban electricity consumption were considered. An analysis of existing load-shedding techniques was carried out. The methodology of optimizing load shed as a protective measure for electricity networks is presented. The methodology can be utilized in the electricity networks for the improvement of their stability. The issue of labor protection and safety in emergency situationswas considered.Документ Smart City: Система інтелектуального освітлення вулиць(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Неділько, Ярослав ОлександровичМета роботи – підвищення рівня безпеки та комфорту громадян в умовах воєнного стану і забезпечення енергозбереження та оптимізації витрат на освітлення вулиць за рахунок розробки системи інтелектуального освітлення вулиць в Україні. Об'єкт роботи – підвищення ефективності та економічності вуличного освітлення та освітлення доріг, перехресть, пішохідних переходів. Предмет роботи – система інтелектуального освітлення вулиць. Робота присвячена питанням підвищення комфорту, підвищення безпеки руху, підвищення ефективності та економічності сучасної системи освітлення вулиць. Освітлення вулиць міст України здебільшого реалізовано на застарілих енергетично неефективних системах з централізованим ручним керуванням, що суттєво впливає на витрату електроенергії та гнучкість керування освітленням залежно від умов. Війна в Україні призвела до енергетичної нестабільності, через яку деякі міста більше року залишались без освітлення, що в свою чергу призводило до частих випадків аварійних ситуацій на дорогах. Частково цього можна було б уникнути якби міста України використовували інтелектуальне освітлення за концепцією Smart City. В роботі проаналізовано сучасний стан розвитку інтелектуального освітлення вулиць в Україні та світі. Розглянуто види, характеристик та вимог до вуличного освітлення. Проведено теоретичне дослідження стану інфраструктури освітлення вулиць в Україні і перспективи від провадження інтелектуальної системи освітлення. Запропонована концепція розбудови системи інтелектуального освітлення, що складається з чотирьох підсистем зв’язаних в єдину мережу смарт міста.Документ Аналіз концептуальних рішень для розробки електричних автомобілів на фотоелектричних модулях(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Фарахе, АбдельвахедОб’єкт роботи – процеси накопичення світлової енергії в вдосконалених батареях для електричного транспорту. Предмет – це електромобіль, що працює від фотоелектричних силових модулів. Мета роботи – підвищити ефективність використання фотоелектричних акумуляторних батарей (сонячних батарей) в електричному транспорті. В останні роки спостерігається значний інтерес до відновлюваних джерел енергії та, зокрема, до фотоелектричної енергії. Консолідація останнього з автомобільним сектором створить великий розвиток у транспортному секторі. Цей проект передбачає реалізацію сонячного автомобіля, що дистанційно управляється Bluetooth, з глобальним аналізом принципу роботи фотоелектричних панелей та детальним дизайном виготовленого прототипу.Документ Вдосконалення системи допомоги водія за рахунок часткової автоматизації керування(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Молєв, Олександр ВіталійовичОб'єкт дослідження – процес дослідження, моделювання та вдосконалення системи допомоги водія. Мета дослідження – підвищення безпеки, комфорту та зручності транспортних засобів за рахунок вдосконалення системи допомоги водія. Метод дослідження – модель адаптивного круїз-контроля, модель системи допомоги при зміні смуги руху, дискретна гібридна стохастична модель (Discrete Hybrid Stochastic Model (DHSA)), контролер пропорційної похідної (PD Controller), модель прогнозованого керування (Model Predictive Control (MPC)). Предмет дослідження – системи допомоги водія. Дипломна робота магістра присвячена актуальній тематиці, що дозволяє підвищити безпеку, комфорт та зручність транспортних засобів за рахунок вдосконалення системи допомоги водія ADAS. Проведено дослідження та моделювання систем допомоги при зміні смуги руху та адаптивного круїз-контроля на основі дискретної гібридної стохастичної моделі прогнозного керування та за допомогою пі-контролер пропорційної похідної. Для підвищення безпеки та ефективності проведена розробка вдосконаленої системи допомоги водієві за рахунок часткової автоматизації керування. Запропонована система базується на передових методах сприйняття, автоматизації транспортних засобів та зв’язку між транспортними засобами (Vehicle to Vehicle (V2V)) та з інфраструктурою (Vehicle to Infrastructure (V2I)). Розглянути питання охорони праці та визначена оцінка економічної ефективності. За результатами дослідження сформульовані висновки.Документ Вибір конструкції електричної силової установки автомобіля підвищеної прохідності спеціального призначення(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Беспалов, Кирил РомановичМета роботи – підвищення ефективності використання автомобілів підвищеної прохідності спеціального призначення класу баггі за рахунок переведення їх силової установки на електричну. Об'єкт роботи – визначення конструкції електричної силової установки автомобіля підвищеної прохідності спеціального призначення класу баггі. Предмет роботи – тяговий електропривод силової установки автомобілів. Робота присвячена питанням конвертації транспортних засобів на електричний привід. Електропривід транспортних засобів дозволяє не лише підвищити їх економічність і екологічність, а і суттєво знизити шум, що виробляє двигун внутрішнього згорання і що є особливо важливим для військово-розвідувального використання транспорту. Розглянуто основи переобладнання базової конструкції транспортного засобу підвищеної прохідності класу баггі в електробаггі з метою зниження рівня шуму від двигуна силової установки. Розглянуто аспекти розробки та практичної реалізації елементів системи тягового електроприводу. Розроблена функціональна і принципова електрична схема системи тягового електроприводу, описані призначення і принципи роботи її елементів. Розроблена компоновка та дизайн конверсійного електробаггі. Розроблена схема розміщення елементів тягового електроприводу. Результати дипломної роботи можуть бути використані на підприємствах, що займаються розробкою та виготовленням військової техніки.Документ Визначення електромеханічних характеристик тягового електроприводу електромобіля(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Щербак, Михайло ПавловичМета роботи: дослідження асинхронного електроприводу та способу аналізу його електромеханічних процесів і характеристик. Об’єкт роботи: процес визначення електромеханічних характеристик. Предмет роботи: тяговий електропривод електромобіля В роботі представлений аналіз переваг і недоліків тягових електродвигунів. Складено класифікаційну структуру cхем принципу роботи автомобілів з різними типами силових установок і видами палива. Надано характеристику принципів роботи пристроїв, які застосовуються в автомобілях. На підставі технічних даних електродвигуна, були проведені розрахунки механічних характеристик двигуна.Документ Визначення технічних рішень щодо переобладнання і використання електротрактора для сільськогосподарського виробництва(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Оберемок, Данило СергійовичМета роботи – підвищення ефективності сільськогосподарського виробництва за рахунок переведення тракторів сільськогосподарського призначення, на електричний привод. Об’єкт роботи – процеси енергообміну в тяговому обладнанні електротрактора в залежності від характеру сільськогосподарських робіт, і підвищення часу ефективної роботи на електричній тязі. Предмет роботи – технічні пристрої і системи для підвищення ефективності роботи електротрактора в реальному сільськогосподарському виробництві. У дипломній роботі проаналізовані технічні проблеми переобладнання серійного трактора на електричну тягу. Сформульовано критерії вибору електричного обладнання. Рекомендовано використовувати переобладнаний трактор лише з додатковими пересувними агрегатами, що здатні збільшити час роботи тягових батарей в реальних умовах експлуатації. Запропоновано методику і рекомендації по дообладнанню електротрактора технічними засобами з можливим використанням стандартних пристроїв і автономного додаткового обладнання для робіт в безпосередньо польових умовах.Документ Використання технології чип-тюнінгу для поліпшення характеристик автомобільного ДВЗ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Щука, Максим ЛеонідовичМета роботи – підвищення ефективності навчального процесу під час проведення практичних занять з дисципліни «Діагностика мехатронних систем автомобіля» за темою «Репрограмінг ЕБК» в умовах дистанційного навчання. Об’єкт дослідження – оптимізація робочих процесів ДВЗ. Предмет дослідження – програмно-апаратна структура ЕБК. Метод дослідження – репрограмінг постійної пам’яті мікропроцесорного пристрою. Досліджено структуру електронного блоку керування автомобільним ДВЗ, його складові та процеси. Проаналізовано наукові джерела та зібрано інформацію про технологію чип-тюнінгу, її основні принципи, вплив на характеристики ДВЗ та способи проведення. Розглянуто методику зчитування-запису прошивки ЕБК за допомогою мультимарочного програматора та способи коректування характеристичних карт за допомогою програми-редактора калібрувань. Складено методичні вказівки до виконання практичних завдань по програмуванню ЕБК двигуном автомобіля та коректуванню характеристичних карт у прошивках ЕБК.Документ Гібридний автомобіль із асинхронним тяговим електродвигуном(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Попов, Вадим ДмитровичМета роботи – підвищення енергоефективності та економічності м'якого гібридного автомобілю. Об'єкт дослідження – м'який гібридний автомобіль з асинхронним тяговим електродвигун відносно невеликої потужності. Предмет дослідження – функціональна структура системи керування електродвигуном у середині м'якого гібридного автомобіля. Проаналізовано інформацію щодо існуючих компоновок м'яких гібридних автомобілів. Розглянуто компоненти, електросхему та функціонування системи сучасних м'яких гібридів. Визначено основні недоліки м'яких гібридних автомобілів. Розглянуто можливість застосування асинхронного електродвигуна для підвищення ефективності використання кінетичної та потенційної енергії автомобіля не лише шляхом рекуперації, але й за допомогою зручного та безпечного режиму розгін-накат. Запропоновано алгоритм керування тяговим асинхронним двигуном, що дозволяє підвищити енергоефективність. Розроблено структурну схему, функціональні зв’язки та алгоритм роботи такої системи. Зроблено висновки та наведено ілюстративний матеріал у якості додатка. Результати роботи передбачають подальші дослідження і можуть бути використані при розробці нових конструкцій м'яких гібридних автомобілів.Документ Дослідження акумуляторних батарей електромобілів та систем їх заряду(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Казак, Дмитро АнтоновичМета роботи: підвищення екологічності та економічності транспортних засобів за рахунок застосування літій-іонних акумуляторних батарей та моделювання заряду та розряду акумуляторної батареї. Об’єкт роботи: процес дослідження літій-іонних акумуляторних батарей електромобілів та систем їх заряду, процес моделювання заряду та розряду акумуляторної батареї. Предмет дослідження: літій-іонні акумуляторні батареї для електромобілів та системи їх заряду. В результаті проведеного дослідження виконані наступні завдання: - обґрунтований об’єкт дослідження; - визначений принцип роботи та параметри літій-іоних акумуляторів; - проведено моделювання заряду та розряду акумуляторної батареї електромобіля: електричний процес, теплодинамічний процес, деградація акумуляторної батареї, дорожні випробування Nissan LEAF; - досліджені системи живлення та систем заряду електромобілів Nissan LEAF та BMW i3; - досліджені стандарти та системи заряду акумуляторів електромобілів в США та Європі; - розглянути питання охорони праці; - визначені висновки по роботі. Результати дослідження будуть корисними для студентів, аспірантів, інженерне-технічних робітників, що розробляють та обслуговують літій-іонні акмуляторні батареї для електричних транспортних засобів.Документ Дослідження вбудованої системи регульованого керування швидкістю двигуна електромобіля для покращення контролю крутного моменту(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Драчук, Ростислав АнатолійовичМета роботи: дослідження можливості вдосконалення системи керування двигуна постійного струму зі збудженням від постійних магнітів. Об’єкт роботи: процеси перетворення електричної енергії на механічну. Предмет роботи: система керування електричного двигуна постійного струму. Проведено дослідження можливостей та шляхів вдосконалення системи керування електричного двигуна постійного струму зі збудженням від постійних магнітів, запропоновано вдосконалення системи керування такого двигуна за рахунок зміни схеми перемикання силових вентилів.Документ Дослідження вдосконалених систем допомоги водію ADAS(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Смирнов, Арсеній АрсенійовичМета роботи: підвищення безпеки руху транспортних засобів за рахунок дослідження сучасних систем допомоги водія, моделювання системи допомоги при утриманні смуги руху LKAS та розробки системи рульового управління та швидкості. Об’єкт роботи: процес дослідження, моделювання та розробки удосконалених систем допомоги водію ADAS. Предмет дослідження: системи удосконалених систем допомоги водію ADAS. В результаті виконання дипломної роботи бакалавра проведені наступні дослідження та розробки: - дослідження удосконалених систем допомоги водію ADAS, визначені види, призначення, функціональні можливості, переваги та перспективи розвитку ADAS; - дослідження системи допомоги при утриманні смуги руху LKAS та приклади її виконання; - моделювання системи допомоги при утриманні смуги руху LKAS; - розробка систем рульового управління та швидкості для автономного транспортного засобу, а саме визначена стратегія відстеження траєкторії руху, побудована динамічна модель автомобіля (bicycle model), проведена розробка алгоритму відстеження траєкторії, проаналізовані експериментальні дослідження; - досліджені питання охорони праці; - визначені висновки по роботі. Результати дослідження будуть корисними для студентів, аспірантів, інженерне-технічних робітників, що розробляють та обслуговують електронні та електромеханічні системи та комплекси транспортних засобів.Документ Дослідження використання електричних транспортних засобів для живлення зовнішніх споживачів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Чернишенко, Іван ДмитровичОб'єкт дослідження – процес розробки системи використання електричних транспортних засобів для живлення зовнішніх споживачів Мета дослідження – розширення функціональних можливостей електричних транспортних засобів за рахунок розробки системи живлення зовнішніх споживачів. Метод дослідження – методи моделювання та проектування систем живлення електричних транспортних засобів. Предмет дослідження – елементи системи живлення зовнішніх споживачів для електричних транспортних засобів. Дипломна робота присвячена актуальній тематиці, що дозволяє провести розширення функціональних можливостей та використання електричних транспортних засобів для живлення зовнішніх споживачів. Така система живлення дозволяє підключати до електричної мережі гібридної силової установки зовнішні споживачі електричної енергії. Проведено дослідження розробки системи живлення зовнішніх споживачів для електричних транспортних засобів багатофункціонального призначення. Розглянути питання охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях, розрахована конкурентоспроможність та проведена оцінка економічної ефективності.Документ Дослідження впливу зарядних станцій електромобілів на якість електричної енергії мережі живлення(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Петрачков, Владислав ОлеговичМета роботи: проведення аналізу існуючих систем заряду електромобілів, визначення їх впливу на якість електричної енергії зовнішньої електричної мережі, розробка пропозицій щодо зменшення негативного впливу зарядних станцій електромобілів на якість електричної енергії зовнішньої електричної мережі. Об’єкт роботи: процес заряду електромобіля. Предмет роботи: пристрої заряду електромобілів. Проведено аналіз топології сучасних бортових та зовнішніх пристроїв для заряду електромобілів, визначено їх вплив на якість електричної енергії зовнішньої мережі живлення.Документ Дослідження впливу інтелектуалізації транспортних засобів на безпеку дорожнього руху(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Церковний, Дмитро ОлександровичОб'єкт дослідження – процес аналізу впливу інтелектуалізації транспортних засобів на безпеку дорожнього руху Мета дослідження – підвищення ефективності використання інтелектуалізації транспортних засобів для збільшення безпеки дорожнього руху Метод дослідження – діагностування факторів, які впливають на розвиток інтелектуалізації транспортних засобів Предмет дослідження – інтелектуальні транспортні засоби та фактори які впливають на безпеку дорожнього руху. Дипломна робота присвячена актуальній тематиці, що дозволяє підвищити ефективність використання інтелектуальних транспортних засобів для підвищення безпеки дорожнього руху. Проведений аналіз, безпеки дорожнього руху в сучасних умовах експлуатації транспортних засобів, проаналізовано методи отримання інформації про дорожній рух та вирішення транспортних проблем для безпеки руху, а також досліджено вплив інтелектуалізації транспортних засобів на безпеку дорожнього руху, розглянуті питання охорони праці та безпека в надзвичайних ситуаціях, конкурентоспроможність та оцінка економічної ефективно. За результатами дослідження сформульовані висновки.Документ Дослідження вібраційних методів діагностики редуктора мотор-колеса великовантажного автомобіля(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Скляренко, Віталій ЮрійовичМета роботи: Розробка методу діагностування технічного стану редуктора мотор-колеса великовантажного автомобіля, що дозволяє підвищити ефективність його використання. Об’єкт роботи: вібраційні процеси, що протікають в редукторі мотор-колеса великовантажного автомобіля. Предмет роботи: вібраційні процеси в редукторі мотор-колеса великовантажного автомобіля. В роботі проведено аналіз конструкції, несправностей та відмов, методів діагностування; визначено вібраційні діагностичні параметри; розроблено норми вихідних і граничних значень вібраційних діагностичних параметрів редуктора мотор-колеса; визначено засоби вібраційного діагностування редуктора. Результати роботи призначені для використання на станціях технічного обслуговування при діагностиці редукторів великовантажних автомобілів.Документ Дослідження гібридних силових установок транспортних засобів та розробка альтернативної системи(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Савостян, Олег ПавловичМета дослідження – підвищення економічності, екологічності та терміну служби акумуляторних батарей за рахунок вибору та обґрунтування структурної схеми альтернативної гібридної силової установки електричного транспортного засобу. Об'єкт дослідження – процес розробки альтернативної гібридної силової установки електричного транспортного засобу. Метод дослідження – схемотехнічне та імітаційне моделювання електричних систем і комплексів гібридних електричних транспортних засобів. Предмет дослідження – гібридна силова установка електричного транспортного засобу. Дипломна робота присвячена дослідженню існуючих гібридних транспортних засобів та схем побудови гібридних силових установок, вибору та обґрунтуванню структурної схеми альтернативної гібридної силової установки електричного транспортного засобу. Розглянута проблема підвищення економічності, екологічності та терміну служби акумуляторних батарей електричних транспортних засобів. Проведений всебічний і актуальний огляд концепцій та схемних рішень побудови гібридних силових установок та розроблені імітаційні моделі процесу заряд/розряд акумуляторних батарей та суперконденсатора, моделі оцінки паливної економічності двигуна внутрішнього згоряння та потужності генераторної установки ДВЗ. Розглянути питання охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях. Проведений розрахунок конкурентоспроможності та оцінка економічної ефективності виконаних рішень. За результатами дослідження сформульовані висновки.Документ Дослідження доцільності повторного використання акумуляторів електромобілів у житловому секторі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Оберемок, Данило СергійовичОб'єкт дослідження – процес повторного використання акумуляторів електромобілів. Мета дослідження – визначення доцільності повторного використання акумуляторів електромобілів у житловому секторі. Метод дослідження – аналітично дослідницький метод повторного використання акумуляторів електромобілів. Предмет дослідження – основні параметри тягової акумуляторної батареї для повторного використання в житловому секторі. Дипломна робота присвячена дослідженню можливості повторного використання акумуляторів електромобілів у житловому секторі. В роботі проведено детальне дослідження деградації та впливів на тягову акумуляторну батарею які використовуються в сучасних електромобіля. Розглянуті питання утилізації акумуляторної батареї електромобілів в Україні та світі та досліджено діючу системи повторного використання акумуляторів. Сформовано алгоритм повторного використання акумуляторів електромобілів у житловому секторі та досліджено використання акумуляторів електромобілів у житловому секторі з використанням фотоелементів. Розглянути питання охорони праці та безпеки в надзвичайних ситуаціях, розрахована конкурентоспроможність та проведена оцінка економічної ефективності, сформульовані висновки.Документ Дослідження економічності гібридних транспортних засобів та електромобілів в експлуатаційних умовах(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Кулізін, Ярослав ОлександровичОб'єкт дослідження – процес визначення економічності гібридних транспортних засобів та електромобілів в залежності від умов експлуатації. Мета дослідження – підвищення ефективності використання гібридних транспортних засобів та електромобілів за рахунок визначення їх економічності в різних експлуатаційних умовах Предмет дослідження - метод визначення впливу різних умов експлуатації на економічність гібридних транспортних засобів та електромобілів. Дипломна робота присвячена актуальній тематиці, що дозволяє підвищити ефективність використання гібридних транспортних засобів та електромобілів за рахунок визначення їх економічності в залежності від експлуатаційних умов. Виконано аналіз розвитку екологічно чистих транспортних засобів в Україні та світі, проведено схем побудови гібридних транспортних засобів та електромобілів, виконано дослідження джерел живлення гібридних транспортних засобів та електромобілів, проведено визначення режимів руху та експлуатаційних умов для гібридних транспортних засобів та електромобілів, зроблено розрахунок економічності гібридних транспортних засобів та електромобілів в експлуатаційних умовах, розглянути питання охорони праці; сформульовані висновки.Документ Дослідження електроквадроциклу на базі моделі Polaris RZR XP1000(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Попов, Ілля АндрійовичМета роботи: дослідження можливості переобладнання бензинового квадрациклу Polaris RZR XP1000 в електромобіль. Об’єкт роботи: процеси переобладнання бензинового квадрациклу в електромобіль. Предмет роботи: електричний автомобільний транспорт. В ході виконання дипломної роботи було проведено дослідження щодо переобладнання автомобіля з ДВЗ в електромобіль. Розглянуто основні елементи переобладнання та типи акумуляторів, що використовуються як блок накопичення енергії – тягові акумуляторні батареї. Розглянуто тягові електродвигуни та система керування ними. Проведено дослідження щодо основних особливостей обладнання для перебудованого автомобіля. Наведено опис основних елементів перебудованого електромобіля та приведено його блок-схему. Виконано розрахунок економічних показників переобладнання автомобіля на базі квадроциклу Polaris.