Випуск 95 / Выпуск 95
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/4843
Переглянути
Перегляд Випуск 95 / Выпуск 95 за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 38
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Loading capacity of ball bending clutch with straight slots(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Malachschenko, V. O.; Orel, O. V.; Fedik, V. V.; Малащенко, В. О.; Орел, О. В.; Федик, В. В.Based on previous research results, a more advanced design of ball coupling of freewheel (BCFH) of axial action for starters of internal combustion engines is developed, force interaction and maximum torque for the case when the grooves of one half-clutch are straight, which simplifies manufacturing technology. Calculation schemes for different positions of the main elements are offered, loading of all working surfaces of the new coupling taking into account friction of balls with lateral surfaces of grooves is established.Документ Аналіз енергетичних втрат в електричній трансмісії з урахуванням ефекту Зоммерфельда–Кононенка(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Подригало, М. А.; Подригало, Н. М.; Сєріков, Г. С.; Сєрікова, І. О.; Podrigalo, Mihael Abovich; Podrigalo, Nadegda Mihaelovna; Serikov, Georgy Sergeevich; Serikova, Irina AlekseevnaРозглядаються особливості застосування розрахункової моделі енергетичних втрат на пересування в умовах виникнення ефекту Зоммерфельда–Кононенка на безпружинних масах коліс із дисбалансом. Уточнено аспекти, пов’язані з резонансними явищами у трансмісії при застосуванні електричного приводу.Документ Аналіз сучасного інструментарію позиціонування робочого органу БДМ на будівництві(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Єфименко, О. В.; Плугіна, Т. В.; Yefymenko, Oleksandr; Pluhina, TetianaУ даній роботі проводиться аналіз інформаційно-програмного інструментарію для вирішення завдань позиціонування робочого органу машини у сучасному дорожньому будівництві. Обґрун-товано елементну базу систем позиціонування та переваги впровадження новітніх технологій інтелектуалізації. Висунуто пропозиції щодо використання програмного забезпечення у систе-мах позиціонування, що забезпечує адаптивну оптимізацію робочих процесів.Документ Аналіз технічного розвитку малогабаритних навантажувачів із бортовою системою повороту(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Разарьонов, Л. В.; Розенфельд, М. В.; Вороновский, Д. В.; Razarenov, L. V.; Rozenfel'd, M. V.; Voronovskyy, D. V.Представлено результати оцінки впливу класифікаційних ознак та експлуатаційних параметрів малогабаритних навантажувачів з бортовою системою повороту на їх рівень технічного розвитку. На підставі проведеного статистичного аналізу було отримано загальну характеристику розвитку малогабаритних навантажувачів у залежності від їх основних технічних характеристик та отримано рівняння регресії.Документ Аналіз характеристик аксіально-поршневих гідромашин для приводів засобів аеродромно-технічного забезпечення(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Аврунін, Г. А.; Шевченко, В. О.; Шевченко, Д. М.; Щербак, О. В.; Пімонов, І. Г; Мороз, І. І.; Avrunin, G.; Shevchenko, D.; Moroz, I.; Pimonov, I. G.; Shevchenko, V. O.; Shcherbak, O. V.Розглянуто конструктивні особливості, технічні характеристики і типорозмірні ряди аксіально-поршневих насосів і гідромоторів виробництва вітчизняного підприємства «Гідросила» для застосування в об’ємних гідроприводах машин для аеродромно-технічного обслуговування. Дано порівняльний аналіз із гідромашинами провідних західних виробників.Документ Багатокритеріальна модель вибору програмного забезпечення для проектування дерев’яних будинків(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Філь, Н. Ю.; Кононихін, О. С.; Fil, Nataliya; Kononykhin, AleksandrВ роботі проведено аналіз проблеми вибору програмного забезпечення для проектування дерев’яних будинків. Сучасна людина прагне жити в екологічній будівлі. А деревина має унікальні властивості, що робить її відмінним вибором для зведення екологічного житла. Для проектування дерев’яних будинків існує багато програмного забезпечення, яке має різні функції та можливості, вартість, а також вимоги до апаратного забезпечення. Вперше розроблено модель вибору програмного забезпечення для проектування дерев’яних будинків, яка, на відміну від існуючих, дозволяє обрати програмне забезпечення за багатьма критеріями та обмеженнями в умовах нечіткої вхідної інформації. Подальші дослідження будуть спрямовані на практичну реалізацію моделі у вигляді програмно-методичного комплексу.Документ Вдосконалення об’ємного гідроприводу будівельно-дорожніх машин використанням подільників потоку(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Пімонов, І. Г.; Pimonov, I. G.З метою забезпечення ефективності роботи гідроприводу будівельної машини шляхом поліпшення якості очистки робочої рідини від забруднень і живлення насоса, у статті розглядається, розробляється і вдосконалюється бортова оливоочищувальна система і ежекторне живлення насоса як єдина система, на основі об’ємного подільника потоку. Найбільш перспективними, за критерієм вартості, для використання в гідроприводі будівельної машини, є подільники потоку на основі лопатевих і роторних гідромоторів.Документ Визначення глибини забивання шпунта з одним ярусом розпірок або анкерів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Кожушко, В. П.; Краснов, С. М.; Kozhushko, V. P.; Krasnov, S. M.Розглянуто спрощений варіант визначення глибини забивання шпунта з одним ярусом розпірок або анкерів. Наведено порівняльні результати визначення глибини забивання, отримані спрощеним способом і способом, який нами застосовується.Документ Визначення кінематичних та геометричних параметрів багатоскребкових ланцюгових траншейних екскаваторів на основі напівблокованого критичноглибинного режиму різання ґрунтів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Кравець, С. В.; Форсюк, С. Л.; Kravets, S. V.; Forsyuk, S. L.Розглянуто методику розрахунку деяких технологічних та геометричних параметрів ланцюгово-скребкового робочого органу траншейного екскаватора, що ґрунтується на критичноглибинному різанні ґрунтів.Документ Визначення максимального тяглового зусилля гвинтового робочого органу при проколі ґрунту(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Супонєв, В. М.; Вівчар, С. М.; Рагулін, В. М.; Орел, О. В.; Олєйнікова, О. М.; Ковалевський, С. Г.; Suponyev, V.; Ragulin, V.; Vivchar, V.; Orel, O.; Olieinikova, O.; Kovalevskyi, S.Розглянуто методику теоретичного визначення максимального тяглового зусилля гвинтового робочого органу при встановлених параметрах лопаті та діаметра свердловини для безтраншейного прокладання підземних комунікацій.Документ Визначення раціонального місця встановлення розвантажувального вузла безківшевого роторного робочого органу траншейного екскаватора(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Мусійко, В. Д.; Коваль, А. Б.; Олєйнікова, О. М.; Musiiko, Volodymyr; Koval, Andrii; Olieinikova, OleksandrаВ роботі обґрунтовано та підтверджено наукову гіпотезу про можливість розвантаження від ґрунту безківшевих роторних робочих органів траншейних екскаваторів використанням сили напору потоку розробленого ґрунту, що транспортується ротором із забою; визначено раціо-нальне місце встановлення розвантажувального вузла робочого органу.Документ Вплив адгезійної добавки iDOP-PH на підвищення зчеплюваності дорожніх в’язких бітумів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Пиріг, Я. І.; Галкін, А. В.; Роман, П. С.; Pyrig, Yan; Galkin, Andrey; Roman, PavloУ статті представлено дані щодо впливу адгезійної добавки iDOP-PH на стандартні та адгезійні властивості нафтового дорожнього в’язкого бітуму. Особливу увагу в роботі приділено встановленню зміни зчеплюваності бітуму після технологічного старіння, яке моделювалось згідно широко розповсюдженого у вітчизняній дорожній практиці методу, представленого в ГОСТ 18180, та методу RTFOT, що використовується в американський та європейський системах оцінки якості бітумів.Документ Встановлення раціональних параметрів температури робочої рідини у гідроприводі екскаватора четвертої розмірної групи за різних умов експлуатації(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Пімонов, І. Г.; Погорілий, І. В.; Федючков, М. В.; Pimonov, I. G.; Pohorilyi, I. V.; Fedyuchkov, M. V.У статті розглянуто гідропривід сучасного екскаватора, на якому встановлено вплив температури робочої рідини на потужність, у залежності від технічного стану гідро елементів. Проведені дослідження показали, що нові насоси й які мають експлуатаційний знос, мають різну раціональну температуру робочої рідини.Документ Дослідження впливу масово-інерційних характеристик додаткової в’язкопружної опори на нестаціонарне деформування прямокутної пластини(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Воропай, О. В.; Єгоров, П. А.; Voropay, Alexey; Yegorov, PavelУточнюється математична модель в’язкопружної опори за рахунок урахування її масово-інерційних характеристик. Досліджується вплив масово-інерційних характеристик на коливальний процес у випадку нестаціонарного деформування механічної системи, що складається із прямокутної пружної ізотропної пластини і додаткової в’язкопружної опори. Показано, що масово-інерційні характеристики додаткової в’язкопружної опори спричиняють помітний вплив на коливальний процес, причому зміни стосуються як амплітуди, так і фазових характе-ристик.Документ Дослідження закономірностей часу простою маршрутних транспортних засобів під час посадки та висадки пасажирів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Свічинська, О. В.; Карпенко, В. О.; Svichynska, Olha; Karpenko, VolodymyrУ статті представлено результати дослідження часу простою маршрутних транспортних засобів на зупинках під час посадки та висадки пасажира. Отримано закономірності розподілу даної величини на реально зібраних даних для автобусів та тролейбусів м. Харків. Перевірено похибку розрахунку пасажиропотоків у випадку врахування часу простою на аналітичній моделі маршрутної мережі.Документ Дослідження коефіцієнта збільшення площі опорної поверхні після розгортання мобільного підйомника(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Кириченко, І. Г.; Рєзніков, О. О.; Рукавишніков, Ю. В.; Книшенко, А. О.; Kyrychenko, I.; Rieznikov, O.; Rukavishnikov, Yu.; Knyshenko, A.Представлено закономірності формування площі опорної поверхні для найбільш поширених опорних пристроїв мобільних підйомників та визначено коефіцієнт збільшення площі опорної поверхні після розгортання опорного пристрою. В результаті отримано залежності коефіцієнта збільшення площі опорної поверхні після розгортання опорного пристрою від довжини виходу опори для різних конструкцій опорних пристроїв, що використовуються в мобільних підйомниках з робочими платформами (МПРП).Документ Дослідження модельних випробувань параметрів пересування козлового крана при дії вітрових навантажень(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Іваненко, О. І.; Рагулін, В. М.; Назарько, О. О.; Ivanenko, Oleh; Ragulin, Vitaliy; Nazarko, OlgaНаведено результати експериментальних досліджень параметрів пересування моделі козлового крана при дії вітрових навантажень. Виконано оцінку точності та достовірності отриманих результатів та намічено подальші напрями досліджень. Прийнята програма випробувань міс-тила визначення критеріїв подібності та масштабу моделі, де як головний параметр було взято швидкість крана при дії на нього вітру. Вплив різних факторів та оцінка впливу їх взає-модії досягались проведенням ПФЕ типу 24Документ Експериментальне визначення критичної глибини блокованого різання ґрунтів різцями та довжини лемеша ланцюгових екскаваторів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Кравець, С. В.; Супонєв, В. М.; Гапонов, О. О.; Рагулін, В. М.; Щукін, О. В.; Дмитренко, О. А.; Kravets, S.; Suponyev, V.; Ragulin, V.; Shchukin, O.; Goponov, A.; Dmytrenko, O.Розглянуто методику експериментальних досліджень та пристрої для реалізації робочих процесів розробки траншеї ланцюгово-скребковими екскаваторами, визначено критичну глибину асиметричного блокованого різання ґрунту різцями і довжину лемеша, проведено порівняння встановлених результатів із теоретичними даними.Документ ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021)Документ Застосування спектрального аналізу моторного мастила для прогнозування залишкового ресурсу двигунів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Федоряченко, С. О.; Зіборов, К. А.; Луценко, І. М.; Перков, Є. С.; Холодов, А. П.; Ужва, Р. М.; Fedoriachenko, Serhii; Ziborov, Kyrylo; Lutsenko, Ivan; Perkov, Yevhen; Uzhva, RomanНадано обґрунтування технології аналізу моторного мастила на предмет визначення продуктів зносу. Визначення мас металів, які потрапляють у мастило внаслідок зносу, дозволяє спрогно-зувати залишковий ресурс двигуна та оцінити як якість самого мастила, так і якість палива.