Випуск 90 / Выпуск 90
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3052
Переглянути
Перегляд Випуск 90 / Выпуск 90 за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 25
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Iєрархiчно керована динамiчна система забезпечення екологiчної безпеки дорожньої галузi України(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Желновач, Г. М.; Желновач, А. Н.; Zhelnovach, G.Проаналізовано шляхи розробки концепції ієрархічно керованої динамічної системи. Проведено дослідження структури управління природно-господарськими системами як запоруки забезпечення екологічної безпеки дорожньої галузі. Розроблено принципи ієрархічного керування екологічними системами, що знаходяться в зоні впливу складових дорожньої галузі України.Документ Автоматизацiя визначення напруження розтягування у промiжному монолiтному шарi дорожнього одягу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Мусієнко, І. В.; Musiienko, I.; Мусиенко, И. В.Були проаналізовані сучасні системи автоматизованого розрахунку нежорстких дорожніх одягів для України; розглянута методика для визначення напруження розтягування в проміжному монолітному шарі дорожнього одягу за ГБН В.2.3-37641918-559; розроблені алгоритми та програмний код визначення напруження розтягування в проміжному монолітному шарі; було створено стенд перевірки номограми для визначення напруження розтягування в проміжному монолітному шарі, на якому були апробовані результати роботи.Документ Аналiз розвитку вiдкритого програмного забезпечення ГIС та системи QGIS(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Ковальова, О. М.; Ковалева, О. Н.; Kovalova, O.Подано визначення терміна «відкрите програмне забезпечення» та роз’яснені основні особливості відкритого ПЗ. Розглянуто історію, переваги та недоліки відкритого ПЗ ГІС, хронологію створення відкритих інструментів ГІС і ключових організацій для відкритих ГІС. Наведено структуру QGIS та проаналізовано її основні функціональні можливості.Документ Анализ работы уголковой подпорной стенки при взаимодействии ее с грунтом(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Кожушко, В. П.; Краснов, С. Н.; Кожушко, В. П.; Краснов, С. М.; Kozhushko, V. P.; Krasnov, S. M.Рассмотрен вопрос об изменении бокового и реактивного давления грунта по подошве фундамента при наличии временной нагрузки на поверхности засыпки. При расчете подпорной стенки с учетом взаимодействия ее с грунтом и использовании какой-либо модели грунта в верхней части вертикальной стенки происходит отлипание ее от грунта засыпки, в связи с чем увеличивается боковое давление внизу стенки. Анализ результатов расчета показал, что при учете совместной работы стенки и грунта необходимо осторожно и обосновано подходить к назначению модели грунта.Документ Визначення граничного рiвня завантаження другорядних пiдходiв до мiської магiстралi з координованим керуванням(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Горбачов, П. Ф.; Свічинський, С. В.; Шевченко, В. В.; Горбачёв, П. Ф.; Свичинский, С. В.; Шевченко, В. В.; Horbachov, P.; Svichynskyi, S.; Shevchenko, V.За допомогою інструмента імітаційного моделювання дорожньо-транспортних ситуацій Vissim проведена експериментальна оцінка впливу рівня завантаження другорядного підходу до міської магістралі з координованим керуванням на час очікування транспортними засобами можливості проїзду перехрестя та визначено критичний рівень завантаження, перевищення якого призводить до різкого збільшення цього часу. Отримана оцінка необхідна для реалізації нового методу побудови координованого керування на міській магістралі.Документ Визначення рацiонального циклу та способу органiзацiї робочого процесу двигуна за навантажувальною характеристикою(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Корогодський, В. А.; Корогодский, В. А.; Korohodskyi, V.Здійснено аналіз ефективності двотактних та чотиритактних ДВЗ за навантажувальними характеристиками. Визначено, що раціонально використовувати на навантаженнях до ре = 0,4 МПа ДВЗ, які працюють за двотактним циклом, Отто з розшаруванням паливоповітряного заряду; якщо ре = 0,4-0,6 МПа, раціонально використовуватиДВЗ, які працюють за чотиритактним циклом з робочим процесом RCCI; якщо ре = 0,6 МПа, доцільним є використання ДВЗ, які працюють за чотиритактним циклом зі змішаним підведенням теплоти і продовженим розширенням.Документ Вплив структури i фазового складу на зносостiйкiсть економнолегованих метастабiльних i вториннотвердiючих сталей системи Cr-Mn-Ti(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Ніконов, О. Я.; Багров, В. А.; Донченко, Д. О.; Никонов, О. Я.; Багров, В. А.; Донченко, Д. А.; Nikonov, O.; Bagrov, V.; Donchenko, D.Розглянуті питання впливу зношування на утворення «білої смуги» в метастабільних аустенітних, мартенситно-аустенітних та вторинно твердіючих сталях системи Cr-Mn-Ti, які додатково леговані Mo, B, V. Проведені дослідження підтверджують можливість утворення «білої смуги» як у сплавах, що мають високу концентрацію елементів – аустенізаторів, так і в процесі легування карбідоутворювальними елементами (V, Мo).Документ Дiалогiчна компетентнiсть як професiйний iнструмент випускника технiчного закладу вищої освiти України(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Демкова, Т. М.; Демкова, Т. Н.; Demkova, Т.Однією з визначальних особливостей сучасного розвитку технічної освіти в Україні є те, що нині відбувається унікальний процес поєднання технічної і гуманітарної складових, без чого важко собі уявити сучасного керівника виробництва, конструктора чи рядового інженера. У своїй науковій розвідці автор розглядає таку важливу складову професійної компетентності випускника технічного ЗВО України, як «діалогічна компетентність». Під діалогічною компетентністю автор розуміє знання, уміння й досвід дій у режимі діа-логу й виокремлює мовленнєві жанри, якими повинен володіти фахівець з вищою техніч-ною освітою. Випускник технічного закладу вищої освіти повинен уміти не тільки розрізняти перелічені жанри професійного діалогу, які, на думку автора, є такими, що користуються найбільшим попитом в системі професійних відносин, а й застосовувати їх у реальних виробничих ситуаціях, тобто враховувати мету, зміст, композицію, спосіб мовленнєвого оформлення й висловлювання.Документ Динамiка автомобiля з автоматичною безступiнчастою коробкою передач(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Подригало, М. А.; Коряк, О. О.; Podrigalo, M.; Koriak, A.; Подригало, М. А.; Коряк, А. А.У роботі досліджується динаміка розганяння автомобіля, обладнаного безступінчастою автоматичною коробкою передач і двигуном внутрішнього згоряння, що працює на постійному швидкісному режимі. Отримано розрахункові залежності, які дозволяють кількісно оцінити вплив параметрів автомобіля на динаміку його розганяння. Сформульовано рекомендації щодо поліпшення енергетичної економічності й динамічних властивосте автомобілів.Документ Динамика объемного гидропривода впускного клапана пневмомотора(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Лурье, З. Я.; Аврунин, Г. А.; Воронков, А. И.; Никитченко, И. Н.; Тесленко, Э. В.; Соловьев, В. М.; Цента, Е. Н.; Мороз, И. И.; Лур’є, З. Я.; Аврунін, Г. А.; Воронков, О. І.; Нікітченко, І. М.; Соловйов, В. М.; Цента, Є. М.; Мороз, І. І.; Avrunin, G.; Nikitchenko, І.; Teslenko, E.; Soloviov, V.; Tsenta, Ye.; Moroz, I.Разработана математическая модель объемного гидропривода толкателя впускного клапана пневмомотора гибридного двигателя автомобиля. В качестве привода толкателя использован гидрораспределитель с пропорциональным электромагнитным управлением. С помощью пакета прикладных программ VisSim решены численным методом дифференциальные уравнения динамики гидропривода и определены значения давления, развиваемого насосом, скорости и перемещения толкателя при его разгоне. Полученные максимальные значения давления позволяют оценить адекватность выбора параметров насосной установки гидропривода.Документ Дослiдження швидкостей руху автомобiлiв, що потрапили в ДТП(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Рябушенко, О. В.; Рябушенко, А. В.; Ryabushenko, A.Наведені результати статистичного оброблення даних про швидкості руху автомобілів, що потрапили в ДТП з потерпілими в місті Харкові. Відповідні дані були отримані з результатів автотехнічної експертизи окремих ДТП під час проведення кримінального провадження. Побудовані гістограми розподілу швидкостей руху автомобілів та отримані відповідні статистичні дані для двох варіантів походження значень швидкості та двох видів ДТП.Документ ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020)Документ Задача моделювання системи виготовлення багатокомпонентної сумiшi(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Плугіна, Т. В.; Єфименко, О. В.; Руденко, Н. В.; Pluhina, T.; Yefymenko, O.; Rudenko, N.; Плугина, Т. В.; Ефименко, А. В.; Руденко, Н. В.Розглянуто завдання підвищення ефективності функціонування системи виготовлення ба-гатокомпонентної суміші за рахунок моделювання системи управління. Проаналізовано структурні схеми автономного управління багатокомпонентним дозуванням. Обґрунтовано середовище моделювання. Запропоновано алгоритм формування сигналів управління дозаторами, розроблено програму в середовищі Arduino та схема моделювання у Proteus.Документ Застосування датчика Доплера в якостi вимiрника швидкостi трактора(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Сєріков, Г. С.; Сєрікова, І. О.; Serikov, G. S.; Serikova, I. A.; Сериков, Г. С.; Серикова, И. А.Розглянутий принцип виміру швидкості на основі низькочастотного биття. Проведений аналіз можливостей виміру швидкості транспортного засобу за допомогою радара на ефекті Доплера. Показана можливість отримання значення швидкості за допомогою математичної обробки сигналу без залучення гармонійного аналізу. Проаналізовані можливі обмеження діапазону вимірюваних швидкостей, пов’язані з різними чинниками.Документ Литi асфальтобетони на високов'язких спецiальних та компаундованих нафтових бiтумах(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Оксак, С. В.; Ільїн, Я. В.; Ваіл, М. Ш.; Оксак, С. В.; Ильин, Я. В.; Ваил, М. Ш.; Oksak, S.; Iliyn, Ya.; Vail, M.Наведені результати досліджень властивостей литих асфальтобетонів на основі високов’язких дорожніх бітумів 20/30, 35/50 та спеціального бітуму UNIBIT 35/50-57/69 єв-ропейського виробництва, а також бітуму, отриманого шляхом компаундування традиційного нафтового дорожнього бітуму БНД 60/90 та нафтового будівельного бітуму БНБ 90/10.Документ Можливостi використання мобiльних додаткiв для розвитку iншомовної мовленнєвої компетенцiї студентiв(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Гріччіна, А. В.; Гриччина, А. В.; Hrichchina, A.У статті розглянуто особливості мобільного навчання на сучасному етапі його розвитку, окреслено специфіку й можливості окремих мобільних додатків для вивчення іноземних мов, визначена їхня функція у навчальному процесі, обґрунтована ефективність їх використання для розвитку іншомовної мовленнєвої компетенції студентів.Документ Порiвняння зносостiйкостi та нанотвердостi сталей, поверхня яких змiцнена рiзними способам(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Глушкова, Д. Б.; Степанюк, А. І.; Донченко, Д. О.; Hlushkova, D.; Stepaniuk, A.; Donchenko, D.; Глушкова, Д. Б.; Степанюк, А. И.; Донченко, Д. А.Приведено порівняння зносостійкості сталей 45 і 38Х2МЮА без покриття і з різними способами зміцнення поверхневого шару. За допомогою нанотвердості отримана інформація про закономірність розподілу твердості в приповерхневому шарі.Документ Постановка задачи оценки состояния нежесткой дорожной одежды(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Батракова, А. Г.; Урдзик, С. Н.; Батракова, А. Г.; Урдзік, С. М.; Batrakova, A. G.; Urdzik, S. N.Разработана модель оценки состояния дорожной одежды, опирающаяся на положения теории надежности конструкций дорожных одежд и теории риска. Изложенный подход позволяет установить связь между индексом технического состояния конструкции и надежностью дорожной одежды, исследовать закономерности изменения надежности конструкции дорожной одежды в зависимости от коэффициентов вариации показателей ее состояния, оценить надежность дорожной одежды по результатам диагностики.Документ Проблема забруднення атмосферного повiтря автомобiльним транспортом в м. Харкiв(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Холодова, О. О.; Семченко, Н. О.; Левченко, О. С.; Холодова, О. А.; Семченко, Н. А.; Левченко, Е. С.; Kholodova, O.; Semchenko, N.; Levchenko, O.Розглядаються математичні моделі прогнозування зміни рівня забруднення атмосферного повітря пересувними транспортними засобами залежно від рівня автомобілізації в місті Харків. Наведено практичні рекомендації з поліпшення екологічного навантаження на окремих ділянках вулиць міста шляхом використання найбільш раціональних сполучень заходів організації дорожнього руху.Документ Проблеми системи управлiння мостовими спорудами(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Більченко, А. В.; Кіслов, О. Г.; Бильченко, А. В.; Кислов, А. Г.; Bilchenko, A.; Kislov, A.Проведено стислий аналіз наявних систем управління мостовими спорудами. Показано, що система управління та експлуатації мостових споруд, що впроваджена в Україні, має недоліки, одним із яких є недоопрацьоване питання організації процесу управління із пріо-ритетом поточного ремонту, який дозволяє вчасно фіксувати небезпечний розвиток пошкоджень і не допустити подальшого погіршення експлуатаційного стану. Пропонуєть-ся вдосконалення системи управління мостовими спорудами на основі подовження бездефектної експлуатації та збереження конструктивних рішень споруди. У процесі ремонту мостових споруд передбачається технічний або науковий супровід для забезпечення якості робіт.