Кафедра технології машинобудування та ремонту машин
Постійне посилання на фондhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3851
Переглянути
Перегляд Кафедра технології машинобудування та ремонту машин за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 76
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Автоматизована конструкторсько-технологічна підготовка ремонту ступінчатих валів на спеціалізованій дільниці машинобудівного підприємства(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Журавель, Дмитро ВікторовичВиконаний аналіз систем автоматизованої конструкторсько-технологічної підготовки виробництва. Встановлено, що підвищення ефективності процесів відновлення устаткування в умовах машинобудівного підприємства можливе за рахунок автоматизації проектування технологічних процесів відновлення деталей машинобудівного устаткування з використанням спеціалізованих модулів САПР ТП та за рахунок створення інформаційної автоматизованої системи керування технічним обслуговуванням і ремонтом машинобудівного устаткування, інтегрованої у загальну систему керування підприємством. Розроблений типовий технологічний процес відновлення ступінчастого валу і визначений перелік та кількість технологічного устаткування, потрібного для виконання технологічного процесу. Визначені загальні параметри спеціалізованої ділянки машинобудівного підприємства, на якій виконується ремонт та відновлення типових деталей устаткування.Документ Автоматизована технологічна підготовка ремонту з відновлення запасних деталей для приводів металорізального устаткування(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Кушнір, Петро СергійовичРозглянуті питання функціонування модуля техніко-економічного аналізу технологічних процесів у спеціалізованої САПР ТП. Розглянуті умови роботи керування приводів металорізального устаткування та конструктивно-технологічні особливості, обумовлені її призначенням. Установлені причини виникнення дефектів, виявлені основні дефекти, що регламентують ресурс сектору керування приводів металорізального устаткування. Розроблений удосконалений технологічний процес відновлення сектору керування приводів металорізального устаткування в умовах ремонтного виробництва. Розроблена конструкція пристосування, використовуваного для закріплення кермового сектору при механічній обробці.Документ Вдосконалення захисту лакофарбового покриття легкових автомобілів від впливу зовнішнього середовища технологією Plasti Dip(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021-06) Щербань, Дмитро СергійовичКузов є основним несучим елементом, що сприймає навантаження, яке передається йому від коліс через елементи підвіски. Крім того, на кузов діють сили тяжіння самого автомобіля, водія і пасажирів, а також вітер. Кузов піддається в процесі експлуатації дії атмосферних опадів, а це важливо враховувати при підборі матеріалу для його виготовлення. Поряд з цим форма кузова, його поверхня і забарвлення повинні відповідати сучасним естетичним вимогам. У даній роботі розглянуті види дефектів кузовних елементів легкового автомобіля, що виникають від впливу зовнішнього середовища. Виконано аналіз факторів, що впливають на корозійний знос деталей автомобілів. Способи та засоби захисту від корозії кузова автомобіля. Проведено моніторинг захисту кузовних елементів легкового автомобіля спеціальною рідкою гумою Plasti Dip і технології її нанесення. Запропоновано показники оцінки міцності зчеплення рідкої гуми з кузовом легкового автомобіля.Документ Вдосконалення методів забезпечення технічного рівня автотранспортних засобів при проєктуванні та модернізації(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022-12) Щербань, Дмитро СергійовичУ цій роботі запропоновані вдосконалення методів і засобів оцінки стану та поліпшення показників динамічних властивостей автотранспортних засобів на етапах проектування, постановки на виробництво та тривалої експлуатації, які впливають на напідвищення технічного рівня автотранспортного засобу. Проведено дослідження енергетичних та динамічних показників за допомогою удосконаленого методу визначення аеродинамічного опору автомобіля.Документ Вдосконалення методів оцінки властивостей легкового автомобіля при дорожніх випробуваннях(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-12) Пересічний, ОлегПроведено оцінку експлуатаційних властивостей автомобілів при їх сертифікації. Представлено обладнання та вимірювальні комплекси для проведення дорожніх випробувань. Розглянуто застосування лінійних акселерометрів для оцінки динамічних властивостей при випробуванні автомобілів. Запропоновано методи визначення аеродинамічного опору руху автомобіля. Проведено дорожні випробування автомобіля для оцінки аеродинамічного опоруДокумент Вдосконалення методів ремонту головок циліндрів для підвищення надійності автомобілів та випробування їх роботи(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-12) Коява, ДмитроРозглянуто існуючі способи відновлення головок циліндрів двигуна, матеріали, що застосовуються для їх виготовлення і конструктивно-технологічні особливості, що визначаються їх призначенням. Встановлені причини виникнення дефектів, виявлені основні дефекти, що регламентують ресурс головки циліндра. Виконано розрахунок посадок з натягом для операцій запрессовки направляючої втулки і сідла клапана, визначені квалітети для отвору і валу, знайдено необхідні допуски. Підібрано обладнання для контроля якості відновлення головок циліндрівДокумент Вдосконалення системи управління багатокоординатним пневматичним приводом промислового робота МПУС-10 впровадженням мікроконтролера(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021-06) Дідевич, Дмитро ВіталійовичНа основі виконаного аналізу літературних і виробничих даних визначено рівень досягнутих можливостей промислових роботів. Встановлено, що основним напрямком вдосконалення існуючих систем управління багатокоординатним пневматичним приводом слід вважати впровадженням мікроконтролерів і програмного керування. Виконане системне структурно-функціональне моделювання дозволило виявити напрямок вдосконалення системи управління і визначити характеристики проектної розробки. Розроблена структурна схема управління багатокоординатним пневматичним приводом МПУС-10 з мікроконтролером Arduino Mega 2560, підготовлена комплектація шафи управління.Документ Вдосконалення технології плазмової різки на верстатах з ЧПУ при виготовленні дисків(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024-06) Савченко, ІгорВ роботі визначено переваги плазмового різання листового металу на верстатах з ЧПУ перед класичними технологіями виготовлення деталей, розглянуто процес утворення плазмового струменю, його температурний вплив на листовий метал, причини виникнення дефектів на кромках деталей. Проведено експериментальні дослідження впливу режимів плазмового різання та ступеня зношеності сопел, що формують плазмовий струмінь, на якість деталей, що виготовляються з листового матеріалу, впливу кута нахилу ділянки траєкторії входу плазмового струменю відносно контуру деталі на величину каверни на кромці деталей, що виготовляються з листового матеріалу. Виконано експериментальне дослідження впливу радіусу штучного виступу в точці входу плазмового струменю на величину каверни на кромці деталей, що виготовляються з листового матеріалу та визначено його оптимальний радіус. Проведено комп’ютерне моделювання напружень та деформацій у деталях типу «диск», виготовлених плазмовим різанням з листового металу різної товщини.Документ Вдосконалення технології ремонту кузова легкового автомобіля(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021-06) Єрін, Олег ОлеговичУ даній роботі розглянуті конструктивні особливості кузова легкового автомобіля, визначено класифікацію його конструкцій. Виконано аналіз пошкоджень кузова легкового автомобіля після ДТП, виділені елементи кузова, що підвищують безпеку водія і пасажирів. Визначені методи оцінки загального стану кузова, і контроль його геометричних параметрів. Розглянуто різні технології ремонту кузова легкового автомобіля, і відновлення порушень геометрії кузова. Проаналізувавши методи зварювання листового металу, була визначена оптимальна технологія зварювання для ремонту кузовних елементів автомобіля.Документ Вдосконалення транспортно-складського комплексу підприємства ТОВ «Харківський завод спеціального обладнання»(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021-06) Секеда, Марина СергіївнаУ наш час будь-якому виробництві застосовують транспортно-складські комплекси, з метою вдосконалення виробництва і зменшення витрат на транспортування. Транспортно-складська система виконує важливі функції обслуговування основних і допоміжних процесів на всіх рівнях в сфері виробництва, постачання і збуту. У даній роботі розглянуті організація операцій складування та зберігання матеріально-технічних ресурсів на підприємстві. Проведена Аналіз логістичної діяльності підприємства на прикладі ТОВ «ХЗСО». Запропоноване розрахунок ефективності використання складського приміщення та розроблено методичний підхід для досягнення даних результатів.Документ Визначення аеродинамічних характеристик вантажних боксів для високошвидкісного транспортування методами прикладної механіки(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Чуєв, Олексій ОлексійовичВиконано аналіз існуючих методів визначення аеродинамічних характеристик транспортних засобів. Розглянуто методи прикладної механіки, що використовуються при моделюванні процесу обтікання досліджуваного об’єкта повітряним потоком. Запропоновано шляхи вдосконалення процесу визначення аеродинамічних характеристик транспортних засобів дорожніми методами, а саме використання методу визначення залежності складових опору руху автомобілів від швидкості. Виконано визначення аеродинамічних характеристик вантажних боксів для високошвидкісного транспортування легковими автомобілями комп’ютерним моделюванням з використанням методів прикладної механіки.Документ Вплив жорсткості верстатів і оснастки на якість механічної обробки деталей(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021-06) Щевич, Максим ОлексійовичВстановлено взаємозв'язок режимів різних видів механічної обробки з технологічною надійністю верстата з урахуванням деформацій технологічної системи стосовно до різних груп оброблюваних матеріалів. Досліджено вплив температури нагріву інструменту та деталі на похибки обробки залежно від ступеня зносу інструменту, матеріалу деталі та балансу тепла при різанні. Сформульовано основні положення надійності технологічного процесу механічної обробки деталей, які базуються на структурі і складі технологічного обладнання та розсіюванням значень показника якості виготовлення машини в межах заданого поля допуску.Документ Вплив сезонних умов на процеси зміни експлуатаційної якості автомобілів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Анацький, Микола ОлеговичНайважливіший вид закономірностей – закономірності впливу умов експлуатації на зміну якості автомобілів. В тій чи іншій мірі вони досліджувалися багатьма фахівцями з часу початку виробництва автомобілів. Раніше виконаними дослідженнями встановлено вплив сезонних факторів і сезону експлуатації на деякі показники якості автомобілів. При розгляді зазначених процесів в якості осі координат використовується напрацювання автомобілів. Тобто процес розглядається в розрізах рівних напрацювань групи автомобілів. На практиці ж пробіги окремих автомобілів за один і той же період часу суттєво відрізняються. Умови та інтенсивність експлуатації циклічно (сезонно) змінюються в часі, тому інтенсивність відмов, витрачання ресурсів не постійна і змінюється не лише внаслідок збільшення напрацювання, але і має періодичні коливання, пов'язані із зазначеними причинами.Документ Відновлення зношених поверхонь деталей в умовах малих підприємств(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-12) Шапошнік, ЄвгенОхарактеризовано матеріали та способи одержання заготовок для виготовлення колінчастих валів, умови робити, конструктивні особливості. Наведені основні дефекти, що виникають в процесі експлуатації колінчастих валів. Проаналізовано найбільш поширені методи відновлення – наплавлення, способи напилення, методи електролітичного нанесення покриттів, їх основні переваги та недоліки. Експериментально досліджено використання міднення для відновлення шийок колінчастого валу.Документ Дослідження впливу зусилля закріплення деталі при виготовленні на експлуатаційні властивості матеріалу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024-06) Пелешко, ЄвгенВстановлено взаємозв'язок режимів різних видів механічної обробки з технологічною надійністю верстата з урахуванням деформацій технологічної системи стосовно до різних груп оброблюваних матеріалів. Досліджено вплив температури нагріву інструменту та деталі на похибки обробки залежно від ступеня зносу інструменту, матеріалу деталі та балансу тепла при різанні. Сформульовано основні положення надійності технологічного процесу механічної обробки деталей, які базуються на структурі і складі технологічного обладнання та розсіюванням значень показника якості виготовлення машини в межах заданого поля допуску.Документ Дослідження динаміки ланок робота-маніпулятора з пневматичним приводом(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Смаль, Кирил СергійовичВиконано аналіз процесу роботизації виробництва, його ієрархії, етапів процесу. Встановлено, що процес роботизації виробництва може бути поділений на три етапи, на кожному з яких проводяться відповідні заходи. Проаналізовано структурну схему групового механооброблюючого виробництва та відповідно групову технологію – форму організації виробництва, що характеризується спільним виготовленням груп виробів різної конфігурації на спеціалізованих робочих місцях. Розглянуто організаційну структуру роботизованих комплексів, у тому числі із застосуванням роботівманіпуляторів. Визначено прискорення за вертикальною, горизонтальною поздовжньою та горизонтальною поперечною осями ланок роботаманіпулятора МПУС-10 з пневматичним приводом при відпрацьовуванні команд від циклового програмного пристрою ЕПК-1030. Встановлено максимальні значення зазначених прискорень та їх вплив на деталь, що закріплюється у захваті.Документ Дослідження довговічності відремонтованих двигунів за рахунок вдосконалення технологічних методів ремонту(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Ємельянов, Сергій ОлександровичРобота представляє експериментально-теоретичне узагальнення і рішення важливої задачі – підвищення довговічності ресурсовизначних деталей відремонтованих дизельних автотракторних двигунів мобільної техніки.Документ Дослідження довговічності фрикційних накладок тракторних гальм та розробка методики її прогнозування(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022-12) Ужик, Валерій ВладиславовичМетою дослідження є підвищення безпеки руху тракторів і тракторних самохідних шасі шляхом забезпечення надійності гальмівних систем за рахунок розробки методики прогнозування довговічності фрикційних накладок. Прогнозування довговічності фрикційних накладок на етапі проектування тракторів і самохідних шасі має важливе значення, для забезпечення більшої безпеки при гальмуванні.Документ Дослідження та покращення стабільності гальмівних властивостей легкових автомобілів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-12) Мотузка, ВладиславУ цій роботі показані причини, що ведуть до нерівномірного зносу фрикційних накладок, дискових гальм; теплові процеси протікаючі в гальмівних механізмах; а так само вдосконалення ефективності дискового гальма. Проаналізовано статистичні дані впливу зносних характеристик фрикційних матеріалів на розподіл тиску по поверхні тертя. Так само розглянуто загальний характер впливу нерівномірності зносу накладок на ефективність дискового гальма. Експериментально досліджена і доведена нерівномірність зносу по радіусу і довжині поверхні тертя гальмівної накладкиДокумент Дослідження управління якістю процесів відновлення деталей колісних машин(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022-12) Терентьєва, Влада ОлександрівнаРозроблена і апробована процедура планування у складі методики управління якістю процесів обслуговування споживачів при ремонті виро-би, що дозволяє істотно підвищити конкурентоспроможність підприємства за рахунок урахування умов виробництва і експлуатації виробів, а так са-мо задоволеності споживача. Застосування методики дозволяє підприємству заздалегідь планувати хід процесу обслуговування споживачів, направляти керуючий вплив як на процес обслуговування в цілому, так і окремо на вхідні параметри об'єкта, на систему ремонту, на ресурси, а так само отримувати рівень задоволено-сті споживачів і від якості самого відремонтованого виробу (рівня якості об'єкта) та від якості процесу надання послуги (рівня якості послуги).