2014, № 1 (6)
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/6091
Переглянути
Перегляд 2014, № 1 (6) за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 56
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Btl-технологии как эффективное направление рекламы(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Какодей, А. А.; Евтюшина, А. Э.В современных условиях развития экономики наблюдается интенсивный рост необходимости в поиске новых рекламных концепций, особый интерес вызывает появление такого нестандартного и креативного решения данной проблемы как использование BTL-коммуникаций. В данной статье авторы осуществляют концептуализацию и анализ BTL как инновационной рекламной технологии. Статья посвящена определению понятия «BTL-коммуникаций» и области их применения в рекламе. Основное внимание в работе авторы акцентируют на возможность получения новых, креативных и нестандартных идей посредством их использования. Рассмотрены основные подвиды BTL - коммуникаций: наиболее популярные и только набирающие популярность разнообразные технологии. Проанализирована динамика украинского рекламного рынка, в том числе доля сектора BTL рекламы и ее подвидов за последние несколько лет. На основе анализа статистики украинского рекламного рынка исследованы его объем, структура и данные по основным рекламным категориям за 2012-2013 годы. В статье приведены основные преимущества и недостатки BTL-коммуникаций. Авторами отмечается, что главным преимуществом использования BTL - коммуникаций является качественная обратная связь с покупателями и огромная вариация решений для поставленных задач. В статье обосновывается мысль о том, что в настоящее время BTL-коммуникации как современная рекламная технология решения различных задач активно развивается в сфере рекламы и бизнеса. Данная технология позволяет использовать нестандартные рекламные носители для продвижения различного рода товаров и услуг. Рассмотрены области применения данного вида рекламы в практике бизнеса.Документ The competitiveness evaluation of labor potential of the regions of Ukraine(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Bolshenko, SvetlanaЗабезпечення високої конкурентоздатності трудового потенціалу регіонів є однією із головних завдань державної регіональної соціально-економічної політики України, що потребує державного регулювання процесом формування конкурентних переваг на усіх етапах відтворювального циклу трудового потенціалу. Проведення моніторингу рівня конкурентоздатності трудового потенціалу регіонів та аналізу стану його складових є необхідним для того, щоб на державному рівні своєчасно приймати адекватні управлінські рішення щодо поліпшення якості трудового потенціалу та підвищення ефективності його використання в регіонах, де виявлено погіршання цих показників. Метою дослідження є оцінка конкурентних переваг та рівня конкурентоздатності трудового потенціалу регіонів України. Визначення основних стратегічних напрямків підвищення конкурентоздатності трудового потенціалу для Харківської, Донецької та Луганської областей. Предметом дослідження стали методи таксономічного аналізу з метою їх адаптації для оцінки конкурентоздатності трудового потенціалу регіонів. У статті проведене оцінювання конкурентних переваг трудового потенціалу регіонів України за визначеними критеріями з використанням методу таксономічного аналізу, який передбачає розрахунок коефіцієнту таксономії. За результатами аналізу зроблено висновок, що основними стратегічними орієнтирами у формуванні конкурентоздатного трудового потенціалу для Донецької області повинні стати: підвищення ефективності використання фонду робочого часу; створення привабливих умов для працівників наукової сфери; стимулювання суб’єктів господарювання до активізації інноваційної діяльності з метою збільшення обсягу наукових та науково-технічних робіт; проведення здоровоохоронних заходів спрямованих на збільшення середньої очікуваної тривалості життя при народженні. На території Харківської області необхідно перш за все підвищити мобільність працездатного але незайнятого населення шляхом його навчання новим професіям, на які є попит на ринку праці. Заходи щодо підвищення ефективності використання фонду робочого часу та покращення соціального середовища слід передбачити у програмах соціально-економічного розвитку Луганської області.Документ Аналіз розвитку та ефективності застосування в україні системи електронної податкової звітності(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Проскура, К. П.Застосування системи електронного документообігу прискорює трансакції щодо прийняття та обробки податкової звітності податковими органами, позбавляючи необхідності ручного введення даних з декларацій, розширює можливості податкового контролю, робить можливим існування такої форми податкового контролю, як «електронна перевірка», в перспективі буде надавати можливість податковим органам оперативно отримувати за запитом інформацію від платника в електронному вигляді. В даному дослідженні здійснено аналіз стану та умов впровадження в Україні системи електронного документообігу. Досліджено особливості розвитку даної системи в Україні відносно зарубіжного досвіду. Розглянуто існуючі проблеми та ризики, пов’язані з функціонуванням системи електронного документообігу, запропоновано шляхи їх вирішення. Обгрунтовано, що застосування системи електронної податкової звітності пов’язане із низкою ризиків, серед яких виділено наступні: ризик повільного сприйняття інновацій споживачами, ризик низької ефективності електронної системи подання декларацій та ризик некоректності роботи системи електронної звітності. На підставі даних Міндоходів, у досліджені проведено аналіз результатів впровадження електронної форми подачі декларацій з ПДВ. Окремої уваги заслуговують критерії оцінки ефективності електронної системи адміністрування податків. З метою ефективного впровадження системи електронного документообігу нами виділено ряд кількісних і якісних критеріїв, зокрема: до кількісних критеріїв можна віднести зміни у обсягах і податкових надходжень, частки витрат на адміністрування податків до обсягу податкових надходжень, кількості скарг щодо діяльності податкових органів. Вважаємо, що система електронного документообігу здатна в перспективі значно підвищити якість та ефективність контрольно-перевірочної роботи податкових органів і зробити більш прозорими її результати.Документ Аналіз системи фінансування державних суб'єктів господарювання дорожньої галузі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Безуглий, А. О.Предметом дослідження є аналіз сучасної системи фінансування потреб дорожнього господарства України з метою її оптимізації. Адже недостатнє фінансування дорожньої галузі України, а також підвищення рівня автомобілізації призвело до істотного погіршення технічного стану автомобільних доріг та рівня безпеки дорожнього руху, відсутності цілого ряду можливостей: розвитку існуючої мережі автомобільних доріг відповідно до темпів зростання національної економіки та інтенсивності руху пасажирських та вантажних перевезень, повного використання транзитного потенціалу країни, здійснення технічного переоснащення дорожньої галузі, впровадження інформаційно-аналітичних систем управління транспортними потоками та дорожнім господарством. Мета статті - детальний аналіз доходів і видатків дорожнього фонду України, виявлення проблем та пошук шляхів їх вирішення. Об’єкт дослідження – система фінансування дорожнього господарства України. Метод дослідження статистичний аналіз системи фінансування України та моделювання оптимальної системи фінансування дорожнього господарства. Необхідною умовою розвитку дорожньої інфраструктури є формування механізму забезпечення ефективності розподілу фінансових ресурсів на потреби дорожнього господарства шляхом застосування системного підходу, який повинен базуватися на оптимальному співвідношенні певних категорій (мета, задачі, засоби, результат). Мета – формування стабільної системи фінансування дорожнього господарства. Задачі – збалансований розподіл фінансових ресурсів на розвиток та утримання доріг між різними суб’єктами; залучення користувачів до формування і використання фінансових ресурсів. Засоби - принципи, методи, положення, методики, правила, способи, важелі, нормативи. Результат – поліпшення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг і підвищення їх конкурентоспроможності.Документ Антикризове управління трудовими ресурсами(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Бабкін, Д. О.; Нікітіна, О. А.У статті досліджено теоретичні аспекти антикризового управління трудовими ресурсами в підприємствах, для яких ключовим і одночасно найбільш витратним активом бізнесу є персонал. На жаль, криза змушує керівників скорочувати витрати на трудові ресурси. І дуже важливо зробити це правильно і без великих втрат. Метою статті є дослідження процесу антикризового управління трудовими ресурсами на підприємстві. Головними завданнями дослідження є: вивчення і систематизація теоретичних питань, задля удосконалення системи управління в організації; розробка пропозицій щодо вдосконалення системи управління, а також оцінка ефективності зроблених пропозицій. Особливо складним завданням процес антикризового управління трудовими ресурсами є для великих підприємств і компаній з територіально розподіленою структурою, де дуже важко об'єктивно оцінити роль кожного співробітника у розвитку бізнесу підприємства. Проте, управління трудовими ресурсами є одним з найважливіших функцій в стратегії підприємства, оскільки в умовах сучасного виробництва роль людини зростає, і до його здібностям, рівню знань і кваліфікації пред'являються все більш високі вимоги. У статті доведено, що антикризове управління персоналом передбачає не тільки формальну організацію роботи з персоналом, але і сукупність факторів соціально-психологічного, морального характерудемократичний стиль управління, турботливе ставлення до потреб людини, врахування його індивідуальних особливостей і пр. Зусилля подальших досліджень мають бути направлені на розробку алгоритму дії функціювання кадрової політики в умовах кризи та виявлення потенційних загроз ефективній діяльності вітчизняних підприємств на зовнішніх ринках.Документ Взаимосвязь экономических тенденций развития автотранспорта с мотивационным фоном сотрудников АТП(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Базецкая, А. И.Предметом исследования является взаимосвязь экономического развития автотранспорта с мотивационным фоном работников автотранспортных предприятий (АТП). Целью данной работы является выявление взаимосвязи между изменениями в экономической эффективности функционирования автотранспорта Украины и мотивационным фоном сотрудников АТП для обоснования принятия управленческих решений в сфере мотивирования сотрудников к труду. В настоящее время в сфере управления персоналом доминируют исследования, направленные на изучение мотивации работников и разработку системы их стимулирования без привязки к влиянию внешней среды. Однако, на наш взгляд, факторы внешней среды оказывают значительное влияние на формирование мотивационного фона сотрудников. И персонал автотранспортных предприятий, в данном случае, не является исключением, так как политическая и экономическая обстановка в стране изменяет степень экономической эффективности функционирования данных предприятий. В работе использовались общие методологические подходы, используемые для анализа, такие как системный, процессный и поведенческий. Кроме того, был использован метод эмпирических исследований. В работе были рассмотрены тенденции развития как транспорта Украины в целом, так и отдельно автотранспортных предприятий. Приведены статистические данные об объемах грузоперевозок автотранспортом, а также объемы перевозок пассажиров автобусами и автотранспортом в межгородском и городском сообщении. Выявлены основные тенденции развития АТП. Проанализирован уровень зарплат на транспорте в сравнении с другими отраслями экономики, а также в региональном разрезе. Были сделаны выводы о том, что существующие тенденции развития автотранспорта Украины не способствуют созданию положительного мотивационного фона сотрудников АТП. Полученные результаты могут быть использованы при планировании мероприятий по улучшению материальной заинтересованности сотрудников АТП за счет собственных резервов предприятия в целях улучшения их мотивационного фона и, как следствие, повышения производительности их труда.Документ Визначення вартості людського капіталу, інформаційних ресурсів та бренду промислових підприємств України(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Горовий, Д. А.В роботі проведено порівняльний аналіз вартості бренду на основі сукупного балу рейтингу бренду, що пропонувався у даній роботі, та вартості бренду, що визначається сучасною фінансовою звітністю. На основі цього визначено вартість одного балу у цінах 2012 року (для зменшення впливу інфляції за ці роки) та справедливу вартість бренду підприємства і обсяг його недооцінки або переоцінки підприємством. Також визначено вартість інформації, розраховану за модифікованою формулою Шеннона. Оскільки ентропія, що в ній використовується, є фізичною величиною, то вважається, що на підприємствах, залежно від стану певності чи непевності можливий позитивний (прибуток) або негативний (збиток) фінансовий результат. Також розраховано необхідний обсяг інформації у вартісному вигляді (вартість інформації) залежно від стану певності чи непевності інформаційного забезпечення діяльності підприємства. Оцінку вартості людського капіталу в роботі проведено за допомогою методики розрахунків вартості кадрового потенціалу комерційного підприємства В. Аллавердяна. Проте слід визнати, що при спробі використання цієї методики на сучасних підприємствах України гудвіл кадрового потенціалу всіх працівників підприємства створює не позитивний, а від’ємний ефект, та зменшує вартість людського, а відповідно, і віртуального капіталу підприємства.Документ Визначення основних загроз економічній безпеці автотранспортних підприємств(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Пушкар, Т. А.; Козін, О. Є.У статі розглянуто найбільш поширені науково-методичні підходи до визначення економічної безпеки підприємства. Окреслено основні тенденції розвитку транспортного комплексу, місце і значення автомобільного транспорту у ньому. Визначено необхідність розробки новітніх підходів до забезпечення й оцінки належного рівня економічної безпеки автотранспортного підприємства як умови стабільного функціонування і можливостей подальшого зростання. Розглянуті теоретико-методичні підходи до визначення економічної безпеки. Для оцінки рівня економічної безпеки автотранспортного підприємства запропоновано її визначення не як стану, а як ступеню реалізації його економічних інтересів. Окреслено основні загрози економічній безпеці автотранспортних підприємств, які поділено на зовнішні і внутрішні. До основних зовнішніх загроз віднесено необґрунтовані зміни у законодавстві, ліцензуванні діяльності на транспорті; нестабільність політичної і соціальної ситуації у країні та її регіонах; зміни у зовнішньоекономічній політиці держави; загострення політичних і економічних конфліктів; зміни у митному законодавстві й ускладнення митних процедур; зростання цін на світовому ринку паливно-мастильних матеріалів, зростання залежності від їх експорту; погіршення інвестиційного клімату та інші. До основних внутрішніх загроз віднесено зниження безпеки здійснення перевезень у зв’язку з погіршення стану транспортної інфраструктури; значний фізичний і моральний знос рухомого складу; зниження ефективності мотивації праці на автотранспорт; зниження відповідальності і компетентності водіїв автотранспортних засобів та інші. Найбільш перспективним методом оцінки рівня економічної безпеки автотранспортних підприємств визначено метод нечіткої логіки, який надає можливість поєднати якісну і кількісну оцінку.Документ Визначення стадії життєвого циклу бренду підприємства на базі кореляційно-регресійного аналізу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Приходько, Д. О.Загальні економічні цикли формують такі умови, які впливають на життєві цикли підприємств, товарів та брендів. Тому в межах розробки нового методу оцінки вартості брендів промислових (автомобілебудівних) підприємств доцільним є врахування життєвого циклу брендів в оцінці їх вартості. Метою роботи є визначення стадії життєвого циклу брендів автомобілебудівних підприємств на базі кореляційно-регресійного аналізу. 256 У статті було визначено стадії життєвого циклу брендів автомобілебудівних підприємств через побудову лінійного рівняння регресії та визначення кореляційної залежності двох економічних змінних, а саме, частки ринку та чистого доходу (виручки) віл реалізації продукції (товарів, робіт, послуг). Для оцінки якості (точності) рівняння регресії використовувався коефіцієнт кореляції, для оцінки статистичної значущості рівняння регресії використовувався розрахунковий та табличний F-критерій Фішера. Відповідно, дослідивши лінію тренду та лінію зміни залежності показників за роками можна визначити стадію життєвого циклу бренду та присвоїти їй відповідний бал, тобто в роботі було розроблено бальну оцінку життєвого циклу бренду. На базі визначення стадії життєвого циклу бренду, за класифікаційною ознакою «вплив часу на бренд» запропонована бальна оцінка бренду, що дозволяє оцінити перспективи бренду. Було надано обґрунтування бальних оцінок. Застосування зазначеного методу визначення стадії життєвого циклу бренду та впливу часу на бренд надає можливість враховувати зазначені чинники в оцінці вартості бренду підприємства, вони є важливими складовими, які дозволяють прогнозувати вартість бренду в майбутньому.Документ Впровадження ефективних технологій виробництва, зберігання, транспортування і просування молочної продукції на ринок та формування джерел їх фінансування(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Кузьмін, Є. С.Предметом дослідження є сукупність теоретичних, методичних і практичних аспектів впровадження ефективних технологій виробництва, зберігання, транспортування і просування молочної продукції на ринок та формування джерел їх фінансування. Дослідження здійснене на основі діалектичного методу пізнання та системного підходу, що дало змогу комплексно вивчити теоретичні й методичні засади та практичні аспекти. При узагальненні використано прийоми абстрактно-логічного методу, аналіз і синтез, індукція і дедукція, аналогія і порівняння. Результатом дослідження є систематизація факторів впливу на впровадження ефективних технологій за ланцюгом виробництва і просування молочної продукції до кінцевого споживача по групах технологічних, організаційно-економічних, соціальних факторів та формування джерел їх фінансування, а також методичних підходів до вибору варіантів на основі дотримання еколого безпечних принципів їх реалізації, максимізації кумулятивного ефекту в усіх зазначених ланках, оптимізації співвідношення “ціна–якість” і внутрішніх та зовнішніх джерел фінансування. Висновки. Запровадження ефективних інноваційних технологій виробництва, зберігання, транспортування та просування молока і молочної продукції на ринок необхідно здійснювати на принципах запобігання шкідливому впливу на організм людини, урахування кумулятивного ефекту допоміжних речовин, здійснення інвестицій з урахуванням оптимально співвідношення «ціна-якість», запровадження нових технологій з метою здешевлення товарів без зниження їх якості, застосування лише безпечних технологій. Для фінансування слід залучати як власні джерела товаровиробників, у тому числі шляхом внутрішнього перерозподілу резервів, так і кошти зовнішніх стратегічних інвесторів, кредити банків та фінансову допомогу держави.Документ Державне стимулювання рівня цін на послуги метрополітену(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Приймук, О. Р.Політика ціноутворення є частиною економічної політики держави і в ринкових умовах має особливе значення. Вплив держави на процеси ціноутворення є одним з важливих і систематично застосовуваних методів економічної політики розвинених країн. Одною із найважливіших напрямків ціноутворення на міському пасажирському транспорті є забезпечення соціальних гарантій для малозабезпечних громодян, включаючи систему компенсаційних виплат. На сучасному етапі метрополітен зіштовхнувся з проблемами не доотримання дотацій з перевезення пасажирів. В статті автор узагальнює роль держави у формуванні тарифів на послуги метрополітену щодо забезпечення доступності транспортних послуг та створення умов для здійснення сталих і безпечних пасажироперевезень. Розглядається динаміка зміни тарифу на перевезення одного пасажира у крупних метрополітенах світу в порівнянні з вітчизняними. Стрімке зростання тарифів на послуги метрополітенів країн СНД відбувається у зв’язку зниження покупної спроможності національної валюти за даний період часу. Пасажирські перевезення в місті збиткові, тому держава або місцеві влади дотують ці перевезення. В Україні існує висока бюджетна залежність метрополітена, а також відсутність повної компенсації витрат за послуги. Це пояснюється тим, що формування витратної частини міського бюджету здійснюється в умовах обмеженості фінансових можливостей його доходної частини, а також необхідність дотримання вимог щодо забезпечення в повному обсязі засобами захищених статей видатків, пов’язаних з виплатою заробітної плати та забезпеченням життєдіяльності бюджетних установ. Не доотримання бюджетних коштів щодо компенсації збитків від перевезення пасажирів примушує керівництво метрополітену переглянути розмір тарифу, щоб підвищити безпеку перевезення пасажирів, продовжувати будівництво нових станцій та ліній, поновлювати рухомий склад, впрова- 118 джувати новітні інформаційні та автоматизовані технології, що у комплексі забезпечить підвищення стану та ефективності функціонування метрополітену.Документ Економіко-математичне моделювання розподілу витрат підприємства на постійну та змінну складові на прикладі підприємства легкої промисловості(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Бєляєва, Н. С.В статті проаналізовано необхідність та проблематику розподілу витрат на постійну та змінну складові. Складність розробки методу точного розподілу витрат полягає в тому, що витрати, які є змінними в одному випадку, в іншому можуть бути постійними. Одна і та ж стаття витрат при різних умовах поводиться по-різному – може бути залежною або незалежною від зміни обсягу виробництва (реалізації). При цьому важливими факторами є тривалість досліджуваного періоду, подільність виробни- 33 чих факторів, мета управління. За допомого елементів економіко-математичного моделювання в дослідженні проведено аналіз та виведені рівняння розподілу витрат підприємства підгалузі легкої промисловості з виробництва шкіри, виробів зі шкіри та інших матеріалів – ПАТ «Чинбар» – за чотири роки поспіль, що дає можливість проаналізувати тенденцію розподілу витрат підприємства. На основі виведених рівнянь можливо проаналізувати стан стратегічного управління витратами на підприємстві та розробити метод оптимізації витрат на загальному ланцюжку цінностей. В ході аналізу було визначено, що у структурі витрат підгалузі легкої промисловості з виробництва шкіри, виробів зі шкіри та інших матеріалів змінні витрати переважають у структурі витрат на збут та у структурі інших витрат операційної діяльності; у структурі загальновиробничих та адміністративних витрат спостерігається неоднозначна динаміка: якщо питома вага змінних загальновиробничих витрат щорічно збільшується, то питома вага змінних адміністративних витрат спочатку збільшується, а потім знову зменшується – але в цілому спостерігається її зменшення. В цілому, розподілити витрати на постійні та змінні, а також прогнозувати їх можна тільки з певним ступенем вірогідності, яка за правильного вибору виду обсягу діяльності (при випуску кількох видів продукції) може давати непогані результати.Документ Економічні аспекти громадянського суспільства: вітчизняні та зарубіжні підходи(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Попова, Т. В.Об’єктом дослідження є процес формування та розвитку громадянського суспільства. Предметом дослідження є теоретичні засади становлення громадянського суспільства в умовах змін у соціально-економічній системі. Метою публікації є обґрунтування економічного аспекту концепції громадянського суспільства в умовах трансформації соціально-економічних відносин. Задачами дослідження є проведення огляду теоретичних підходів до визначення громадянського суспільства;виявлення спільних та відмінних рис у трактуваннях вітчизняних та зарубіжних вчених щодо даного питання; розвиток сутності концепції громадянського суспільства в економічному аспекті. Методика дослідження ґрунтується на теоретичних положеннях економічних та соціальних наук, наукових працях провідних вітчизняних і зарубіжних авторів із питань осмислення концепцій громадянського суспільства протягом змін в соціально-економічній системі. У роботі використано системний, історикоекономічний та логічний підходи, метод аналізу та діалектичний метод пізнання явищ і процесів. Результати роботи. Виявлено, що концепції і підходи зарубіжних вчених є більш деталізованими та підкреслюють певні аспекти або елементи громадянського суспільства: цінності та норми, інтелектуальний рівень громадян, зв'язки між людьми і рівень довіри тощо. Спільними ознаками у трактуванні концепції громадянського суспільства як зарубіжними, так і вітчизняними аналітиками є використання абстрактного уявлення щодо громадянського суспільства як макро-соціологічного атрибута суспільства; інституційного підходу до вивчення громадянського суспільства; економічного і соціального підходів із акцентуванням уваги на індивідуальній участі громадян у вирішенні проблем. Визначено, що характеристиками, які підкреслюють економічний аспект громадянського суспільства є самоуправління та самоорганізація, демократизація процесу прийняття рішень, чітке усвідомлення власних потреб, забезпечення суспільства необхідними благами. Сфера застосування результатів. Виявлені економічні особливості громадянського суспільства сприяють покращенню розуміння економічних явищ і процесів та формулюванню категорійного апарату економічної політики у відповідності із змінами у соціально-економічній системі суспільства.Документ Загальна характеристика механізму ідентифікації факторів розвитку підприємств дорожнього господарства(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Деділова, Т. В.Стаття присвячена теоретичним питанням розвитку підприємств дорожнього господарства України. Використання методу теоретичного узагальнення та структурно-логічного підходу дозволили виділити мікро-, мезо-, та макрорівні розвитку дорожньо-транспортного комплексу України, кожен з яких має відповідні елементи, пов'язані з конкурентним потенціалом у складі єдиної цілісної системи управління конкурентоспроможністю за аналогічною структурою. На основі систематизації факторів розвитку підприємств дорожнього господарства за екстенсивною та інтенсивною спрямованістю встановлено економічну, організаційну, соціальну та техніко-технологічну групу факторів. В роботі відмічено зміст факторів екстенсивного розвитку як таких, що приводять до збільшення виробництва будівельномонтажних робіт за рахунок простого кількісного розширення самих факторів виробництва. Встановлено вплив групи інтенсивних факторів на розвиток дорожнього виробництва як результату впровадження нових прогресивних технологій дорожнього будівництва та зниження матеріалоємності й трудомісткості будівельно-монтажних робіт. Наведено перелік галузевих особливостей, що впливають на ієрархічну структуру розвитку дорожніх підприємств. Процедуру ідентифікації факторів розвитку підприємств дорожнього господарства представлено у вигляді певного механізму, побудова якого відбувалася на основі визначення структурних блоків та відповідних до них ідентифікаторів. До показників екстенсивного та інтенсивного розвитку було віднесено кількісні та якісні показники використання ресурсів відповідно. Співвідношення екстенсивності й інтенсивності розвитку підприємства дорожнього господарства виражається в показниках використання його виробничих і фінансових ресурсів. Результати дослідження можуть бути використані підприємствами дорожнього господарства при розробці альтернатив стратегічних управлінських рішень, спрямованих на досягнення стійкого розвитку в сучасних умовах функціонування дорожньо-транспортного комплексу.Документ ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014)Документ Захисне інвестування як засіб збереження квазіренти при впровадженні ноу-хау(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Доценко, А. В.; Доценко, Г. В.Предмет статті вважається розробка засобів, які сприяють пролонгації життєвого циклу втілюваного винаходу, що є гарантією отримання надприбутків володарю новітньої технології. Мета статті полягає у виявленні внутрішніх та зовнішніх факторів, які впливають на падіння актуальності ноу-хау у часі. Розробити засоби, які сприяють пролонгації життєвого циклу втілюваного винаходу, що є гарантією отримання надприбутків володарю новітньої технології. Для проведення всебічного наукового дослідження були застосовані емпіричні та теоретичні методи. Серед теоретичних методів наукового дослідження активно використовувались такі методи як: аналіз систем знань, синтез, порівняння, конкретизація, постановка проблем, формування гіпотез, узагальнення, моделювання, індукція та дедукція. Під результатами роботи визначається умови, за яких досягається максимальна можлива пролонгація періоду конкурентоспроможності та прибутковості бізнес-ідей, визначені засоби, які гарантують збереження умов отримання квазіренти від втілення винаходу. Сферами застосування результатів дослідження вважається «Міжнародне управління інвестиційною діяльністю», «Міжнародна інтелектуальна власність», «Міжнародне управління бізнес проектами». Умови для виключно власного збагачення володаря ноу-хау можуть бути забезпечені тільки в рамках власного виробництва, яке має лінійно-функціональну структуру з дочірніх підприємств. Забезпечення таких умов вимагає використання «захисного інвестування» для створення власного виробництва та регульованого ринку потрібної сировини. Регулювання ринку передбачає витрати на наступні засоби: придбання у власність стратегічних родовищ сировини, інтервенцію сировини на світовий ринок по демпінговим цінам для їх стабілізації, оформлення ф’ючерсних контрактів на закупівлю сировини, кооперацію та партнерство за умов субконтрактації з власниками родовищ та виробниками сировини, побудову механізму державно-приватного партнерства для гарантованого сировинного забезпечення національного стратегічного виробника новітньої продукції, яка виробляється на основі використання ноу-хау згідно отриманого вітчизняного патенту.Документ Значимість фондового ринку для сучасної економіки України(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Котькалова-Литвин, І. В.В статті проведено дослідження актуальності фондового ринку для розвитку вітчизняного підприємництва. Виявлено, що в умовах сучасного дисбалансу економіки України, вітчизняним підпри- 74 ємствам практично неможливо залучити позикові кошти на міжнародних торговельних майданчиках. Комерційні банки посилили вимоги до кредитоспроможності позичальників-юридичних осів та значно підвисили відсотки за надання кредитних коштів, що унеможливлює отримання банківських кредитів. За таких умов залучення коштів на українському фондовому ринку дозволило би суб’єктам господарювання підтримувати фінансування операційної та інвестиційної діяльності на нормальному рівні. Предметом статті є виявлення проблем та перспектив розвитку фондового ринку України. Дослідження ставило за мету аналіз тенденції розвитку фондового ринку, визначення нагальні проблеми, їх вплив на розвиток ринку капіталу та обґрунтування напрямів активізації розвитку фондового ринку України. Теоретико методологичною основою дослідження є законодавчі та методичні принципи організації роботи вітчизняного ринку цінних паперів. Розглянуті стан, особливості та сучасні тенденції функціонування українського біржового ринку, визначено основні проблеми та фактори уповільнення його роботи. Виявлено, що фондовий ринок України характеризується низькою капіталізацією та ліквідністю, недостатнім захистом прав інвесторів, відсутністю прозорості, високою волатильністю в порівнянні з розвинутими фондовими ринками. Обґрунтовано необхідність потужного розвитку фондового ринку для забезпечення потреб українських підприємств у доступних та відносно недорогих залучених коштах. Результати дослідження можуть бути використані для розробки законодавчих та нормативних документів щодо регулювання ринку цінних паперів.Документ Конкурентоспроможність автотранспортних підприємств як економічна категорія(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Козіна, К. Г.Транспортний комплекс є важливою складовою у структурі економіки України. Ефективне функціонування державної транспортної системи та включення її в світову транспортну мережу відіграє визначальну роль в економічному розвитку країни, формуючи внутрішній ринок, посилюючи транскордонні зв’язки України з зовнішнім світом. Метою статті є дослідження конкурентоспроможності автотранспортного підприємства як економічної категорії. Підвищення жорсткості методів та форм прояву конкуренції, прискорення темпів змін параметрів ринку викликали об’єктивну необхідність удосконалення на українських автотранспортних підприємствах підходів до управління їх конкурентоспроможністю. Предметом дослідження є конкурентоспроможність автотранспортного підприємства. Основними методами дослідження є метод аналізу, синтезу, порівняння, метод систематизації. Метод аналізу та порівняння використовуються при розгляді понять міжнародна конкурентоспроможність автотранспортного підприємства (АТП) та конкурентоспроможність АТП на ринку міжнародних перевезень, метод синтезу – при визначені особливостей управління конкурентоспроможністю підприємства, метод систематизації – для виявлення цілей та принципів управління конкурентоспроможністю АТП на міжнародному ринку. В процесі написання роботи отримані наукові й практичні результати: уточнена сутність та характерні ознаки поняття конкурентоспроможності автотранспортного підприємства; визначена та обґрунтована співставність понять міжнародна конкурентоспроможність АТП і конкурентоспроможність АТП на ринку міжнародних перевезень, цілей їх управління. Конкурентоспроможність АТП – це системна здатність АТП доцільно використовувати свої конкурентні переваги на конкретному ринку, що забезпечує задоволення платоспроможного попиту споживачів з максимально корисним ефектом, продуктивне функціонування підприємства порівняно з конкурентами та його усталений розвиток. Конкурентоспроможності АТП характеризується подвійністю: з одного боку відображає продуктивність та ефективність економічного суб’єкта відносно конкурентів, з іншого – і продуктивність і ефективність АТП залежать від характеру і сили його конкурентної позиції та здатності реалізовувати свої конкурентні переваги. Поняття міжнародної конкурентоспроможності АТП можна характеризувати як узагальнююче, а конкурентоспроможність АТП на ринку міжнародних перевезень – як конкретизуюче. Міжнародна конкурентоспроможності АТП порівняно з конкурентоспроможністю АТП на ринку міжнародних перевезень має більш широкі масштаби та цілі управління.Документ Маніпулювання фінансовими результатами: передумови, ознаки та способи виявлення(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Проскуріна, Н. М.Світова фінансова криза загострила увагу суспільства до питання достовірності фінансової звітності. Погіршення показників фінансової звітності внаслідок кризи спонукають підприємства на навмисне викривлення даних звітності. Причин викривлення фінансової звітності багато – від рівня кваліфікації бухгалтерів до відвертої фальсифікації показників з ініціативи управлінського персоналу підприємства. Маніпуляція зі звітними даними – є найпоширенішою підставою підготовки недостовірної фінансової звітності. Маніпулювання фінансовою звітністю – це навмисне викривлення або приховання інформації про фінансовий стан підприємства з метою здійснення впливу на рішення користувачів цієї звітності. Мета маніпуляцій зі звітністю – задоволення очікувань окремих її користувачів, яким фінансова звітність буде представлена. Як показує практика, застосування положень (стандартів) бухгалтерського обліку надає широкий простір для махінацій. Потенційно можливе викривлення майже будь-якого показника фінансової звітності (виручки від реалізації товарів (робіт, послуг), сукупного доходу, чистого фінансового результату і т.ін.). Об'єктами маніпулювання на рівні фінансової звітності також можуть бути: система формування та обробки облікової інформації; недосконалість бізнес-процесів і система внутрішнього контролю підприємства. Які б не були мотиви, фактором реального втілення в життя шахрайських дій є можливість здійснити ту або іншу дію через відсутність контролю або перешкод. Саме тому, в останні роки і фінансове співтовариство і менеджмент підприємств більш серйозно стали ставитися до питань зниження ризиків шахрайства, класифікації шахрайських дій, системам моніторингу і тестування бізнес-середовища підприємства, системам забезпечення інформаційної безпеки. Проблема викривлення фінансової звітності вимагає комплексного підходу. Розуміння мотивів, і скорочення «потенційних можливостей для махінацій» або вразливих місць у системі операційного і організаційного функціонування підприємства; проведення зовнішнього аудиту; налагодження системи внутрішнього контролю; інформування про випадки шахрайства – це кращі способи зниження ризиків шахрайства і викривлення фінансових показників.Документ Маркетинг як ключова функція управління якістю на підприємствах залізничного транспорту(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2014) Іванілов, О. С.; Гришко, О. А.В статті на основі проведеного дослідження обґрунтовано теоретичні положення щодо необхідності покращення процесу управління загальною якістю на залізничних підприємствах шляхом використання маркетингового менеджменту. У ході дослідження використані такі загальнонаукові методи, як структурно-логічний та системний аналіз, дедукція та індукція, синтез. Доведено, що практичну реалізацію маркетингового управління на залізничних підприємствах можна умовно розділити на три рівні. На першому рівні - на рівні Державної адміністрації залізничного транспорту («Укрзалізниці») - формуються місія і загальні цілі організації управління якістю продукції зокрема, здійснюється маркетинговий аудит і аналіз, стратегічне планування господарської діяльності залізничних підприємств. На другому рівні різнопрофільних підприємств здійснюється стратегічне планування управління якістю, розробляються маркетингові стратегія і тактика, організовується управління маркетингом в рамках системи менеджменту організації. Третій рівень на рівні структурних підрозділів маркетингу відповідає управлінню маркетингом в класичному розумінні і включає традиційні етапи: аналіз ринкових можливостей, відбір цільових ринків, розробка комплексу маркетингу і реалізація маркетингових заходів. Зроблено висновки, що маркетингове управління грає ключову роль в процесі управління якістю продукції і господарською діяльністю залізничних підприємств. По-перше, маркетингове управління забезпечує керівні методологічні принципи - маркетингову концепцію, яка передбачає орієнтацію стратегії залізничного підприємства на потреби споживачів. По-друге, маркетинг надає початкові дані для розробки стратегічного плану залізничного підприємства в цілому, допомагаючи виявити привабливі можливості ринку і дозволяючи оцінити потенціал організації. По-третє, в рамках кожного окремого підрозділу залізничного підприємства маркетинг допомагає розробляти стратегію виконання завдань.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »