2023
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/19722
Переглянути
Перегляд 2023 за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 41
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Буро-ножо-гвинтовий трубозаглиблювач для безтраншейного прокладання лінійно протяжних комунікаційних об'єктів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Супонев, Володимир Миколайович; Рагулін, Віталій Миколайович; Разарьонов, Леонід Володимирович; Кібиш, Сергій Васильович; Кравець, Святослав Володимирович; Нечидюк, Анатолій АнатолійовичБуро-ножо-гвинтовий трубозаглиблювач для безтраншейного прокладання лінійно протяжних комунікаційних об'єктів складається з гвинтового ґрунтопроколюючого робочого органа для безтраншейної прокладки підземних комунікацій у вигляді ножового робочого органа, закріпленого на тракторній підвісці з опорною лижею та додатково оснащеного у нижній частині гвинтовим робочим органом, який своїм корпусом формує свердловину і одночасно з цим протягує трубу або кабель, які кріпляться до захвату, що розміщений з тильної сторони корпусу. Гвинтовий робочий орган додатково забезпечений буровою головкою та кільцеподібною обертовою оболонкою з гвинтовою навивкою та загостреною ріжучою кромкою, яка жорстко пов'язана з буровою головкою та гідромотором, що вбудовані у корпусі гвинтового робочого органа, та приєднується до них за допомогою штанги, куди також вмонтовані патрубки високого тиску подачі бурового розчину та його висмоктування. Зазначені патрубки приєднуються відповідно до грязьового та вакуумного насосів, що встановлені на причіпному бункері з двома камерами для відстоювання та відбору бурового розчину.Документ Гнучкий захисний матеріал від електромагнітного випромінювання салонів транспортних засобів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Кравцов, Михайло Миколайович; Нікітін, Станіслав Петрович; Бажинов, Олексій Васильович; Бажинова, Тетяна ОлексіївнаГнучкий захисний матеріал від електромагнітного випромінювання салонів транспортних засобів являє собою багатошарову тканину (ковдру). Тканина складається з гнучкої основи у вигляді вуглецевмісного поглинаючого матеріалу та принаймні двох шарів по обидва боки основи. Обидва шари виконані у вигляді гнучких металевих сіток, одна з яких виконана з мідних ниток, а друга сітка виконана зі сталевих ниток. Сітки електрично поєднані між собою та металевою частиною салону транспортного засобу, яка має заземлюючу стрічку.Документ Малогабаритний колісний транспортний засіб з переднім поворотним мостом, що підвішений балансирно(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Абрамов, Дмитрій Володимирович; Байцур, Максим Вячеславович; Богомолов, Віктор Олександрович; Дубінін, Євген Олександрович; Кайдалов, Руслан Олегович; Клец, Дмитро Михайлович; Молодан, Андрій Олександрович; Нікорчук, Андрій Іванович; Подригало, Михайло Абович; Полянський, Олександр Сергійович; Черніков, Олександр ВікторовичМалогабаритний колісний транспортний засіб з переднім поворотним мостом, що підвішений балансирно, у якого вертикальна вісь повороту в площині дороги і горизонтальна вісь повороту відносно поздовжньої осі машини проходять через середину балки переднього поворотного мосту, посередині між передніми ведучими колесами, з встановленими на них моторами. На вертикальному валу, пов'язаному з переднім поворотним мостом, встановлено підпружинений важіль. Вісь пружини співпадає з поздовжньою віссю малогабаритного колісного транспортного засобу.Документ Малогабаритний транспортний засіб з крокуючими колесами(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Біша, Владислав Михайлович; Богомолов, Віктор Олександрович; Дубінін, Євген Олександрович; Кайдалов, Руслан Олегович; Нікорчук, Андрій Іванович; Подригало, Михайло Абович; Полянський, Олександр Сергійович; Соколовський, Сергій АнатолійовичМалогабаритний транспортний засіб з крокуючими колесами містить раму, першу і другу пари коліс, поздовжні важелі балансирної підвіски коліс, пов'язані з трубчастими валами, усередині яких проходять вали, пов'язані з двигунами і призначені для приводу руху кожного з коліс у ведучому режимі кочення та в крокуючому режимі. При цьому кожне колесо має окремий привід від свого двигуна і пов'язане з останнім через механізм з гнучкою ланкою та планетарний механізм Джемса, сонячне зубчасте колесо якого постійно пов'язано з двигуном. Водило постійно пов'язано з валом і, через механізм, з гнучкою ланкою, з колесом. При цьому механізм з гнучкою ланкою встановлено усередині поздовжнього важеля; епіциклічне зубчасте колесо планетарного механізму Джемса може бути з'єднано як з нерухомим корпусом, так і з валом приводу колеса за рахунок зубчастої муфти, яка має два положення. При першому положенні епіциклічне зубчасте колесо пов'язане з нерухомим корпусом та трубчастим валом, а при другому положенні епіциклічне зубчасте колесо пов'язане з валом приводу колеса і трубчастим валом.Документ Мобільна машина з інерційним рушієм(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Абрамов, Дмитрій Володимирович; Байцур, Максим В'ячеславович; Клец, Дмитро Михайлович; Побережний, Андрій Анатолійович; Подригало, Михайло Абович; Холодов, Михайло ПавловичМобільна машина з інерційним рушієм містить колісне шасі, на якому встановлений електродвигун, вал якого кінематично пов'язаний з інерційними масами, що обертаються з рівними, але протилежно спрямованими кутовими швидкостями в площині дороги, встановленими на коромислах, що здійснюють коливальний рух в передній горизонтальній півплощині мобільної машини. При цьому коромисла пов'язані з основним двостороннім кулачком, встановленим на валу електродвигуна.Документ Пересувний пристрій для діагностування рульового керування автомобіля(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Дитятьєв, Олександр Васильович; Волков, Володимир ПетровичДаний винахід належить до автомобільного транспорту, а саме до засобів технічного обслуговування і ремонту автомобілів, і може бути використаний при оцінці технічного стану і пошуку (локалізації) несправностей рульового керування автомобіля, переважно оснащеного оборотним рульовим механізмом. Заявлений пересувний пристрій для діагностування рульового керування автомобіля містить два поворотні майданчики для установки керованих коліс, пристрій збудження силової взаємодії в сполученнях рульового керування, вимірник кута повороту керованих коліс, фіксатор рульового колеса та підйомник для вивішування коліс. Два поворотні майданчики виконані рухомо-поворотними з можливістю переміщення в горизонтальній площині і обертання навколо вертикальної осі. Пристрій додатково містить основу, на якій розміщені два рухомо-поворотні майданчики, два майданчики для розміщення на них підйомників (домкратів), а також розташовану між рухомо-поворотними майданчиками опору з підшипником, на якій повертається центральна поворотна плита з пристроєм збудження силової взаємодії і з вимірником кута повороту керованих коліс, що виходять за передній контур автомобіля. Кожен з рухомо-поворотних майданчиків забезпечений розташованим в горизонтальній площині і орієнтованим вздовж поздовжньої осі випробуваного автомобіля важелем, і обидва різноспрямовані важелі через шарніри і тяги з'єднані з шарніром центральної поворотної плити, який орієнтований відносно підшипника також уздовж поздовжньої осі випробуваного автомобіля і з вертикальною віссю повороту центральної плити утворює кривошип. Пристрій збудження силової взаємодії має діючий в горизонтальній площині силовий важіль у вигляді динамометричної рукоятки, закріплений в центральній поворотній плиті, консоль із подвійною шкалою крутного моменту і з міткою-покажчиком на силовому важелі. Вимірник кута повороту керованих коліс містить шкалу кутових одиниць і стрілку-покажчик, закріплену на центральній поворотній плиті в осі її повороту. Винахід полягає у поєднанні портативності й можливості локалізації несправностей по окремих послідовних ланках рульового керування.Документ Поворотний візок багатовісного транспортного засобу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Баулін, Дмитро Станіславович; Богомолов, Віктор Олександрович; Горєлишев, Станіслав Анатолійович; Морозов, Олександр Олександрович; Побережний, Андрій Анатолійович; Подригало, Михайло АбовичПоворотний візок багатовісного транспортного засобу, що містить платформу із установленими на ній двома колісними мостами й має вертикальний циліндричний шарнір, встановлений у центрі поворотного візка, через який проходить вертикальний вал приводу повороту візка в площині дороги, на якому встановлений важіль, пов'язаний з гідроциліндром керування поворотом поворотного візка в площині дороги. Кожне із чотирьох коліс пов'язане із платформою через свій вертикальний циліндричний шарнір, на вертикальному валу якого встановлений важіль, шарнірно зв'язаний зі штоком діагонально встановленого силового гідроциліндра, штокова порожнина якого пов'язана із джерелом тиску рідини, а в безштоковій порожнині встановлена поворотна пружина, причому в мертвій точці механізму повороту колеса тангенс кута α нахилу осі гідроциліндра до поздовжньої осі поворотного візка дорівнює відношенню колії поворотного візка B до її бази L.Документ Пристрій для кріплення інерційної маси на автомобільне колесо(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Дитятьєв, Олександр Васильович; Волков, Володимир ПетровичПристрій для кріплення інерційної маси на автомобільне колесо має силову частину з різьбовими з'єднаннями, що забезпечує силове замикання, утримання пристрою, та має у своєму складі колектори з встановлювальними штифтами-зачепами для закріплення пристрою за краї обода; інерційну масу з можливістю руху вздовж силової частини, оснащену фіксатором. Для силового замикання і утримання пристрій містить шпильку, що монтується в отворі штатного болта кріплення колеса, гайку-талреп, з одного кінця якої нерухома сполучна різьбова частина з вушком закріплюється на шпильці, а з іншого кінця інша нерухома сполучна різьбова частина - колектор з двома зачепами - закріплюється на ободі. Незбалансована маса розміщена на іншій різьбовій частині. Гайка-талреп має фіксатор-контргайку.Документ Пристрій для осадження багатокомпонентних покриттів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Глушкова, Діана Борисівна; Багров, Валерій АнатолійовичПристрій для осадження багатокомпонентних покриттів містить вакуумну камеру, усередині якої розташовані катод, анод і тримач виробу. Катод виконаний складеним з декількох частин - катодів з різних матеріалів, кожний з яких виконаний з матеріалу розпорошуваного компонента; які рівномірно розташовані усередині вакуумної камери на її бічних фланцях та повернені поверхнею випарування до тримачів з виробами. На краю катода є виступ 1,5÷2 мм, який додатково стабілізує катодні плями на робочій поверхні. Пристрій містить чотири катоди для отримання багатокомпонентних покриттів, два з яких містять молібден (Мо), а два інших – хром (Cr).Документ Пристрій імпульсного резонансного посилення активної електричної потужності(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Батигін, Юрій Вікторович; Чаплигін, Євген Олександрович; Шиндерук, Світлана ОлександрівнаПристрій імпульсного резонансного посилення активної електричної потужності, що складається з двох послідовних активно-реактивних контурів. Контури об'єднані загальним ємнісним накопичувачем енергії так, що в першому з них здійснюється резонансний заряд ємнісного накопичувача, а в другому - його розряд на активне навантаження.Документ Самонавчальний 3D-принтер для комбінованого друку об'єктів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Дудукалов, Юрій Володимирович; Глушкова, Діана Борисівна; Сорокін, Володимир Федорович; Демченко, Сергій ВолодимировичСамонавчальний пристрій для комбінованого друку об'єктів містить робочий стіл, на якому розташовується виріб під час друку; локальний пристрій електромагнітного впливу, виконаний в одному блоці з друкарською головкою; імпульсний високочастотний блок живлення; маніпулятор із захоплювачем і магазин додаткових елементів. Пристрій забезпечений системою просторових датчиків вимірювання координат і переміщень поверхонь виробу, спеціальним тепловізором, пристроями локального підігріву або охолодження виробу, а також блоком управління з обчислювачем з вхідним і вихідним блоками та блоком відображення і пам'яті, які з'єднані з виходами системи просторових датчиків вимірювання координат і переміщень поверхонь виробу, а також тепловізора, через блок управління, вхідні та вихідні блоки обчислювача, блок відображення і пам'яті з вхідними блоками регулятора локального пристрою електромагнітного впливу і пристроями локального підігріву або охолодження виробу.Документ Система керування відключенням циліндрів з урахуванням потужності двигуна(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Абрамов, Дмитрій Володимирович; Дубінін, Євген Олександрович; Клец, Дмитро Михайлович; Молодан, Андрій Олександрович; Подригало, Михайло Абович; Полтавський, Микола Володимирович; Полянський, Олександр Сергійович; Пушкаренко, Олег ЮрійовичСистема керування відключенням циліндрів з урахуванням потужності двигуна складається з паливного бака, паливного насоса високого тиску, форсунок впорскування палива у циліндри дизельного двигуна, ліній високого тиску палива, ліній зливання палива, електромагнітних клапанів перепускання палива в лінію зливання, електронного блока керування, датчиків лінійних прискорень і швидкості та контролера потужності двигуна. При цьому застосовано вдосконалений блок керування, пов’язаний з контролером потужності двигуна, причому блок керування виконано з можливістю подання команди електромагнітним клапанам відключити відповідну кількість циліндрів залежно від сигналів датчиків контролера потужності двигуна та швидкості руху колісної машини.Документ Спосіб бездефектного комбінованого друку 3D-об'єктів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Дудукалов, Юрій Володимирович; Глушкова, Діана Борисівна; Сорокін, Володимир Федорович; Демченко, Сергій ВолодимировичСпосіб бездефектного комбінованого друку 3D-об'єктів, в якому для виготовлення чергового шару термопластичний матеріал нагрівають в друкарській головці до напіврідкого стану і видавлюють у вигляді нитки через сопло, починаючи з першого шару на поверхні робочого столу, пошарове формування суміщають з модифікуванням розігрітого полімеру імпульсним високочастотним електромагнітним полем, яке локалізується в друкарській головці і в зоні укладки шару, причому для забезпечення адгезійної і когезійної міцності використовують імпульсний високочастотний електромагнітний вплив, при цьому модифікування імпульсним високочастотним електромагнітним полем виконують в умовах температурної стабілізації процесу 3D-друку, яку забезпечуютьза даними системи контролю температурних полів і теплових деформацій дією локального підігріву або охолодження виробу з відповідним вибором амплітудного значення магнітної індукції в діапазоні (2,0-6,5 Тл) і частоти (100-1000 КГц) залежно від характеристик об'єкта і властивостей полімерного матеріалу.Документ Спосіб виготовлення фотокаталітичного бетону для дорожніх бордюрів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Лежнева, Олена ІванівнаСпосіб виготовлення фотокаталітичного бетону для дорожніх бордюрів з покращеними експлуатаційними властивостями полягає в послідовному змішуванні компонентів, а саме портландцементу, кварцового піску, щебеню та води. До складу бетону перед додаванням води вносять фотокаталітичну добавку діоксиду титану, при наступному співвідношенні компонентів, мас. %: портландцемент М500 - 12,0-20,0; пісок кварцовий - 26,0-32,0; щебінь - 40,0-48,0; фотокаталітична добавка діоксиду титану - 0,15-0,45; вода - решта. Приготовлену суміш укладають у попередньо очищені та змащені форми, заповнюючи останні повністю, далі подають на вібромайданчик і виробляють ущільнення протягом 15-30 с при амплітуді коливань 0,5±0,05 мм (коливання вертикально-спрямовані), частоті коливань 3000 об./хв. Відформовані вироби витримують у приміщенні протягом доби при температурі не нижче 20 °C. Виробляють розпалубку та подальше зберігання протягом 28 діб.Документ Спосіб виготовлення фотокаталітичного бетону для дорожніх бордюрів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Лежнева, Олена ІванівнаСпосіб виготовлення фотокаталітичного бетону для дорожніх бордюрів полягає в послідовному змішуванні компонентів, а саме портландцементу, кварцового піску, щебеню та води. До складу бетону перед додаванням води вносять фотокаталітичну добавку діоксиду титану. Приготовлену суміш укладають у попередньо очищені та змащені форми, заповнюючи останні повністю. Далі подають на вібромайданчик і виробляють ущільнення протягом 15-30 с при амплітуді коливань 0,5±0,05 мм (коливання вертикальноспрямовані), частоті коливань 3000 об./хв. Відформовані вироби витримують у приміщенні протягом доби при температурі не нижче 20 °C, після чого виробляють розпалубку та подальше зберігання протягом 28 діб.Документ Спосіб визначення цінності вимірювальної інформації при розрахунку порогового прогину деформованої поверхні мостових споруд(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Лебединський, Андрій ВолодимировичСпосіб визначення цінності вимірювальної інформації при розрахунку порогового прогину деформованої поверхні мостових споруд полягає в тому, що на нижній поверхні мостової споруди попередньо встановлюють вторинні випромінювачі на однакових відстанях один від одного, які створюють передавальну антенну решітку, опромінюють цю поверхню електромагнітною хвилею. Вимірюють сумарну амплітуду відбитих електромагнітних хвиль у визначених просторових точках на будь-яких відстанях від мостової споруди, що є зручними для оператора. Для вимірювання використовують приймальну лінійну антенну решітку, на виходах кожного з елементів решітки вимірюють сумарну амплітуду напруженості поля хвиль, що випромінюються елементами передавальної антенної решітки. Для визначення прогинів мостової споруди здійснюють глобальну мінімізацію функціоналу, що являє собою модуль різниці залежностей нормованої амплітуди напруженості електричного поля від лінійної координати положення елементів приймальної решітки для навантаженої і ненавантаженої мостової споруди, і після мінімізації функціоналу визначають прогини мостової споруди, що є функціями положення вторинних випромінювачів. Амплітуди сигналів, які описують прогини, з виходів блока мінімізації функціоналу порівнюють між собою в блоці порівняння амплітуд і визначають максимальний сигнал прогину, що надходить на перший та другий вимірювачі щільності ймовірностей прогинів. З виходу першого вимірювача сигнал подають на багатоканальний перший інтегратор, кожний канал якого відрізняється нижньою межею інтегрування, а вихідний сигнал кожного каналу цього інтегратора помножують в багатоканальному першому помножувачі на відносну вагу хибної тривоги та апріорну ймовірність роботи мостової споруди в нормальному режимі і надсилають на перші входи багатоканального першого суматора, на другі входи якого подають сигнали, що надходять з виходу другого вимірювача щільності ймовірностей прогинів через багатоканальний другий інтегратор, кожний канал якого відрізняється верхньою межею інтегрування, через багатоканальний другий помножувач сигналів на відносну вагу пропуску дефекту мостової споруди та багатоканальний третій помножувач на апріорну ймовірність роботи мостової споруди в аномальному режимі, з виходу якого сигнали надходять на відповідні другі входи першого суматора.Документ Спосіб вимірювання параметрів руху автотранспортних засобів на повороті(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Абрамов, Дмитрій Володимирович; Дубінін, Євген Олександрович; Закапко, Олександр Григорович; Клец, Дмитро Михайлович; Подригало, Михайло Абович; Полянський, Олександр Сергійович; Шеїн, Віталій СергійовичСпосіб вимірювання параметрів руху автотранспортних засобів на повороті включає вимірювання лінійних прискорень у поздовжній і поперечній площинах. При цьому за сигналом давача лінійного прискорення у поздовжній площині визначають лінійну швидкість і, одночасно, за лінійною швидкістю автотранспортного засобу і сигналом давача у поперечній площині, вимірюють радіус повороту, кутову швидкість і кутове прискорення у площині дороги.Документ Спосіб дистанційного визначення діелектричної проникності нижньої поверхні залізобетонних мостових споруд(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Лебединський, Андрій Володимирович; Клец, Дмитро Михайлович; Холодов, Михайло Павлович; Щукін, Олександр Вікторович; Полярус, Олександр ВасильовичСпосіб дистанційного визначення діелектричної проникності нижньої поверхні залізобетонних мостових споруд включає опромінення електромагнітною хвилею, а на поверхні попередньо встановлюють вторинні випромінювачі на однакових відстанях один від одного, що створюють передавальну антенну решітку, потім вимірюють сумарну амплітуду відбитих електромагнітних хвиль у визначених просторових точках, які розміщені необов'язково в дальній зоні антенної решітки, та у ближній, а для вимірювання використовують приймальну лінійну антенну решітку, на виходах кожного з елементів решітки вимірюють сумарну амплітуду поля хвиль, що випромінюються елементами передавальної антенної решітки, а для побудови функціоналу використовують модуль різниці залежностей нормованої амплітуди електромагнітного поля від лінійної координати положення елементів приймальної решітки при навантаженій і ненавантаженій мостових спорудах, мінімізують функціонал методами глобального випадкового пошуку і при цьому визначають прогин мостової споруди або іншого великогабаритного об'єкта, які є функціями положення вторинних випромінювачів. Зменшують похибки вимірювання прогину мостової споруди за рахунок врахування інформації про діелектричну проникність нижньої поверхні мостової споруди, при якому використовують тільки один вторинний випромінювач.Документ Спосіб діагностування моторно-трансмісійної установки автомобіля(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Подригало, Михайло Абович; Байцур, Олег МаксимовичСпосіб діагностування моторно-трансмісійної установки автомобіля включає встановлення не загальмованого автомобіля на поворотній у поздовжній вертикальній площині платформі, яку потім починають обертати у поздовжній вертикальній площині до моменту, коли автомобіль починає рухатися з місця; кут платформи п в цьому положенні фіксують і визначають момент опору обертання коліс автомобіля.Документ Спосіб керування поворотом транспортного засобу з шарнірно-зчленованою рамою(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Аносов, Вадим Іванович; Богомолов, Віктор Олександрович; Нікорчук, Андрій Іванович; Пивовар, Віктор Семенович; Подригало, Михайло АбовичСпосіб керування поворотом транспортного засобу з шарнірно-зчленованою рамою включає короткочасне загальмування коліс різних бортів при вході до повороту та виході з повороту. При вході до повороту загальмовують внутрішнє колесо передньої піврами і зовнішнє колесо задньої піврами. При виході з повороту загальмовують зовнішнє колесо передньої піврами і внутрішнє колесо задньої піврами. Одночасно з цим, як при вході до повороту, так і при виході з нього на інших колесах передньої і задньої піврам, створюють тягові зусилля.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »