2023, Випуск 24
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/19263
Переглянути
Перегляд 2023, Випуск 24 за Назва
Зараз показуємо 1 - 9 з 9
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Application of logical methods in expert analysis of automotive engine failures in operation(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Khrulev, A. E.; Saraiev, O. V.; Saraieva, I.; Хрулєв, О. Е.; Сараєв, О. В.; Сараєва, І. Ю.It is known that the causes of failures in automotive engines can be determined based on existing experience in studying various engine malfunctions. However, an analysis of known methods for determining the causes of car engine failures shows that their use in practice, including in diagnosing the technical condition of engines, requires a lot of work and highly qualified personnel that in many cases is practically ineffective. Logical-probabilistic methods are also known, including those based on fault tree analysis. However, it is not possible to use such models and methods in searching for the c auses of engine failure. Goal. The purpose of the study is to create a methodology for determining the causes of faults and failures in engine operation, which can be applied with help of a logical way and applicable not only by the specialists with expert level, but also the wide qualification. Methodology. The solution to this problem was found in several stages. Initially, by structuring the symptoms, a fault tree was constructed that logically describes the cause-and-effect relationships between the failure event and the original damage that caused it. Data from expert studies of engine failures were used to construct the graph. This was done for each of the engine failure types selected for analysis. Next, a modified (inverted) fault tree was developed for a finite number of selected failure types. Results. Obtained logical graphs allow you to perform a simple logical analysis in the opposite direction from the generally accepted one, from the event of a system failure to the basic damage events that cause it. After obtaining logical graphs for each type of failure, a modified engine fault tree can be compiled, common to the considered types of failures. Originality. The proposed method was widely used previously in the study of reliability of various technical systems, however, this method for the first time has been proposed to determine the causes of engine failures. Practical value. As a result of using the proposed methodology in practice, it it became possible to determine the causes of failure in the engine with enough reliability for practice and minimal time expenditure.Документ Аналіз та вплив принципів роботи систем активної безпеки автомобіля на безпеку руху(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Товстокорий, М. Ю.; Гнатов, А. В.; Tovstokoryi, M.; Hnatov, A.Аналіз спрямований на вивчення та оцінку методів і технологій, які здатні підвищити рівень активної безпеки автомобіля. В роботі розглянуті сучасні системи та інновації, такі як антиблокувальна система гальм, система адаптивного круїз-контролю, система контролю тиску в шинах. Ціль дослідження полягає у визначенні ефективності цих систем для підвищення безпеки на дорогах та виявлення потенційних шляхів їх вдосконалення.Документ Аналітичний огляд технологій бездротової зарядки для електромобілів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Буряківський, В. А.; Buriakivskyi, V.Стаття присвячена технологіям бездротової зарядки для електромобілів. Досліджуються сучасні методи, принципи роботи та переваги бездротової зарядки, спрямовані на підзарядку акумуляторів електромобілів. Огляд включає у себе аналіз основних технологій, таких як індуктивна зарядка, магнітно-резонансна зарядка та інші методи, що використовуються в цій галузі. Також розглядаються тенденції розвитку технологій бездротової зарядки, їх недоліки та можливості в майбутньому. Цей аналітичний огляд допоможе розуміти стан та перспективи бездротової зарядки для електромобілів та визначити напрямки подальших досліджень у цій сфері.Документ Дослідження автономної сонячної електростанції для автокемпера(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Сохін, Павло; Sokhin, PavloУ даному дослідженні проведено аналіз можливостей встановлення автономної сонячної електростанції на автокемпері типу Roller Team Sirio 599. Визначено потужність генерації електроенергії та розроблено концепцію автономної сонячної станції для даного автокемпера. В роботі також розглянуто графік генерації електроенергії та вивчено споживання електроенергії пристроями, які використовуються в автокемпері. Результати дослідження можуть бути корисні для розробки ефективних систем живлення в подібних транспортних засобах.Документ Дослідження акумуляторних блоків електромобілів та зарядних станцій на основі активного трифазного випрямляча струму(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Багач, Р. В.; Bahach, R.У статті розглядаються дослідження тягових акумуляторів і систем зарядки електромобілів. Наведено порівняльний аналіз характеристик Li-Ion, Li-Fe-PO4 і Li-Ti акумуляторів. Як перетворювачі для зарядних станцій електромобілів у статті пропонується використовувати активні випрямлячі для джерел напруги та активні випрямлячі для джерел струму. З використанням Matlab/Simulink розроблено модель зарядної станції, що містить активний випрямляч для джерела струму з номінальною потужністю 240 кВт. Ця станція заряджає батарею ємністю 60 кВт/год, що містить накопичену енергію. У статті також окреслено перехідні процеси перетворювача та спектр вищих гармонік вхідного струму.Документ Загальні відомості про журнал(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023)Документ Напрямки розвитку конструкцій маловантажних електромобілів в аспекті ресурсозбереження(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Войтків, С.; Voytkiv, StanislavУ статті проведений аналіз тенденцій розвитку конструкцій та основних технічних параметрів маловантажних електромобілів категорій L та N1, запропонована їх класифікація за ознаками функціонального призначення та вантажопідйомності. Розглянуті перспективні напрямки створення таких максимально-уніфікованих транспортних засобів, зокрема, на основі застосування принципів модульного проектування технічних об’єктів виробництва. Наведені рекомендації з вибору оптимальних величин експлуатаційних параметрів проектованих конкурентоспроможних маловантажних електромобілів у залежності від сфери застосування.Документ Порівняльний аналіз електричних моделей літій-іонних акумуляторних батарей електромобілів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Смирнов, О. П.; Борисенко, А. О.; Smyrnov, O.; Borysenko, A.Стаття присвячена проблемі підвищення екологічності та енергоефективності транспортних засобів за рахунок проведення порівняльного аналізу електричних моделей літій-іонних акумуляторних батарей електромобілів. У дослідженні проведений аналіз відомих електричних моделей літій-іонних акумуляторних батарей: модель Rint, модель RC, модель Thevenin, моделі PNGV. Досліджені моделі деградації акумуляторних батарей за зменшенням ємності та зростанням активного опору. Обґрунтовані напрями удосконалення електричних моделей літій-іонних акумуляторних батарей електромобілів шляхом врахування зміни величин ємності, внутрішнього опору та опору поляризації, календарної та циклічної деградації.Документ Інноваційні підходи до навчання студентів технічних спеціальностей в умовах війни в Україні(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Аргун, Щ. В.; Трунова, І. С.; Гнатов, А. В.; Гнатова, Г. А.; Arhun, Shchasiana; Trunova, Iryna; Hnatov, Andrii; Hnatova, HannaЧерез війну в Україні заклади освіти зазнали руйнувань, відбулось масове переміщення студентів в межах країни та за кордон. Це погіршило якість надання освітніх послуг, особливо для технічних спеціальностей, де неможливе повноцінне навчання без лабораторних та практичних робіт. Метою цієї статті є пошук шляхів вирішення проблеми навчання українських студентів технічних спеціальностей під час війни. В статті розглянуто можливості дистанційного навчання в закордонних університетах без виїзду за кордон, а також використання лабораторії цифрової віддаленої електротехнічної освіти "My digital electrical engineering", розробленої в Ризькому технічному університеті. Результати дослідження можуть бути використані для покращення дистанційного навчання в технічних ВНЗ України, що дозволить студентам продовжувати навчання під час війни, забезпечуючи якість та безпеку освіти.