Кафедра автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3829
Переглянути
Перегляд Кафедра автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 166
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ 15-тиканальний модуль дистанційного управління(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Забелін, Богдан СергійовичВ проекті було запропоновано конструкцію модуля пристрою, проаналізована схема електрична принципова. Також виконані розрахунки розмірів плати, ширини друкованих провідників, розрахунок надійності. Розроблено технологічний процес складання та виготовлення модулю.Документ SCADA/HMI-технолгія керування теплообмінником(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024-06-21) Шуєв, Віталій ІгоровичМета роботи: підвищити ефективність керування температури в теплообмінниках за рахунок розробки програмного додатку з використанням SCADA/HMI-технології Об'єкт розробки – процес розробки програмного додатку з використанням SCADA/HMI-технології регулювання рівня температури, що забезпечуе автоматизацiю процесу керування. Задачі роботи: провести аналіз принципів побудови, призначення та класифікації теплообмінників; провести аналіз закону розподілу середовищ усередині теплообмінників; визначити схему системи керування рівнем температури теплообмінників; розробити схема системи керування рівнем температури; розробити програмний додатку з використанням SCADA/HMI-технології. Засоби дослiдження - системний аналіз проблемної області, технологія створення програмних продуктів. У результаті роботи розроблено програмного додатку з використанням SCADA/HMI-технології. Основні функції системи: наявність регулятора, що відповідає за рівень температури в теплообміннику; наявність регулятора, який відповідає за рівень витрати гарячої води.Документ Автоматизація планування робіт на моторній дільниці СТО(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Руденко, Денис ВадимовичМета роботи – підвищення ефективності роботи СТО за рахунок автоматизації планування робіт. Об’єктом дослідження є процес розробки системи автоматизованого планування робіт на СТО. Предметом дослідження є створення системи автоматизованого планування технічного обслуговування автотранспортних засобів. В роботі вирішені наступні задачі: - виконано аналіз організації та видів технічного обслуговування і ремонту, а також методів оцінки змін технічного стану; - визначено завдання планування технічного обслуговування на станції технічного обслуговування (СТО); - розроблено комп’ютерну технологію для автоматизації планування технічного обслуговування на СТО. Таким чином досягнута мета роботи - розробка та впровадження системи автоматизації планування робіт на моторній дільниці станції технічного обслуговування, що дозволить оптимізувати процеси ремонту та технічного обслуговування, підвищити ефективність використання ресурсів та зменшити час простою транспортних засобів.Документ Автоматизація проектування управляючої програми до станку з ЧПУ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Гречуха, Максим ІгоровичВ ході дипломного проектування було отримано програмний модуль, що відповідає всім заявленим вимогам. Цей модуль може проводити складні математичні розрахунки неявним образом, відображати в графічному поданні уведені вхідні дані. У результаті використання модуля можна одержати готову керуючу програму для системи ЧПК.Документ Автоматизація робочого місця оператора автотранспортного підприємства(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Соколов, Василь ДмитровичДля реалізації поставленої мети був проведений аналіз функціональних обов'язків оператора автотранспортного підприємства. У роботі показано що на оператора автотранспортного підприємства покладені обов'язки ведення великої кількості паперової документації, частина якої складається з документів з тією, що повторюється або змістовною частиною, що не сильно змінюється. В ході роботи була запропонована структура автоматизованого робочого місця і складений алгоритм роботи АРМ.Документ Автоматизація технологічного процесу виробництва карбамідоформальдегідної смоли(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024-06-21) Осінній, Руслан МихайловичМетою роботи є підвищення ефективності виробництва КФМ за рахунок розробка системи автоматизації з використанням SCADA-системи iFIX. Об’єктам дослідження є процес автоматизації виробництва карбамідоформальдегідної смоли (КФМ) з використанням SCADA-системи iFIX. Методом розробки вибрано SCADA-систему iFIX з вбудованою версією об’єктно-орієнтованого програмного забезпечення VBA та пакету програмування виробничих контролерів ISaGRAF. У результаті роботи здійснена програмна реалізація системи автоматизації технологічного процесу виробництва КФМ.Документ Автоматизована система управління інтелектуальним інтерфейсом будівлі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Лобачков, Олег РуслановичУ дипломному проекті розроблено центральний пульт керування, проаналізована схема електрична принципова, побудована структурна та функціональна схеми пристрою, розроблені алгоритми запиту датчиків, роботи з меню, розроблений протокол обміну даними між ЦПК та пристроями, що підключаються. Також, виконаний розрахунок розмірів плати, ширини друкованих провідників, розрахунок надійності.Документ Автоматизована інформаційна система СТО(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Сердюк, Аліна ОлегівнаВ роботі було розроблено автоматизовану інформаційну систему для станції технічного обслуговування. Розроблено проект інформаційної системи з врахуванням всіх стадій проектування: інфологічного та даталогічного проектування, нормалізації даних та фізичного проектування. Розроблено інтерфейс додатка, описані деякі основні запити і головні форми – "Робота з клієнтами", "Оформлення замовлення", "Послуги"Документ Автоматизовані системи керування агрегатом живлення на асфальтобетонному заводі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Функендорф, Владислав ВалерійовичОб'єкт дослідження – процес керування агрегатом живлення на асфальтобетонному заводі. Метою є підвищення ефективності керування агрегатом живлення на асфальтобетонному завод, за рахунок розробки комп’ютерної системи диспетчерського управління на платформі SCADA системи. В роботі проведено аналіз існуючих технологічних процесів переміщення і дозування сипучих речовин, надано класифікацію видів регулювання сипучих речовин, розглянуті системи автоматичного керування транспортерами. На підставі проведеного аналізу запропоновано автоматизовані системи керування агрегатом живлення на асфальтобетонному заводі. Це все дозволило реалізувати комп’ютерну системи диспетчерського управління агрегатом живлення АБЗ в інтегрованому середовищі розробки на платформі в SCADA-системи.Документ Багатокритеріальна модель вибору комутатору в умовах нечіткої інформації.(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021-06) Яковлєва, Христина ДенисівнаВ роботі проведено аналіз проблеми вибору комутатору PoE для системи цифрового відеоспостереження. Розроблена модель вибору комутатору PoE для системи цифрового відеоспостереження в умовах нечіткої інформації. Для розрахунків використано Microsoft Excel.Документ Багатокритеріальна модель вибору програмного забезпечення для проектування дерев'яних будинків.(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021-06) Пантус, Євген ВіталійовичВ роботі проведено аналіз проблеми вибору програмного забезпечення для проектування дерев'яних будинків. Розроблена модель вибору програмного забезпечення для проектування дерев'яних будинків в умовах нечіткої вхідної інформації. Для розрахунків використано Microsoft Excel.Документ Вибір запасних частин вантажівок для дорожнього будівництва в умовах невизначеності(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Курашов, КостянтинОб'єкт дослідження - процес підтримки в робочому стані вантажної техніки для дорожнього будівництва. Предмет дослідження - процес вибору запасних частин для вантажівок, які використовуються в дорожньому будівництві. Метою роботи є розробка моделі вибору запасних частин для вантажних автомобілів в умовах невизначеності. Для досягнення мети: проведений аналіз предметної області; виявлені критерії вибору; обраний відповідний метод; сформована ієрархічна модель для задачі вибору запасних частин; реалізована модель, та отримано рішення - альтернатива з максимальним узагальненим коефіцієнтом. Проведено аналіз предметної області, визначено мету, об’єкт та предмет дослідження, описані основні типи вантажівок в дорожньому будівництві, виявлені критерії вибору запчастин. На основі аналізу методів прийняття рішень розглянута класифікація наявних підходів до вирішення задачі та був обраний метод аналізу ієрархій. В якості мови програмування обрано мову Python з відповідними бібліотеками. Сформована ієрархічна модель для задачі вибору запасних частин вантажних автомобілів. В обраному програмному середовищі модель реалізована через обчислення вагових коефіцієнтів та індексів узгодженості для всіх рівнів ієрархії з подальшим синтезом узагальнених коефіцієнтів для кожної альтернативи. В якості рішення обрана альтернатива з максимальним узагальненим коефіцієнтом.Документ Вибір контролеру для системиуправління транспортерами конвеєру(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Клименко, Дмитро ВікторовичРозглядається проектування сучасної адаптивної системи управління на базі конвеєрних ліній. Такі системи управління дозволяють вирішити задачі підключення множини технічних засобів контролю параметрів технологічних процесів, обміну та оптимізації інформації керування, завдяки шляхом нарощування числа робототехнічних модулів і об'єднання їх за допомогою загальної шини. Метою роботи є підвищення ефективності управління транспортерами конвеєрну за рахунок раціонального вибору елементів адаптивної системи управління. Об’єкт дослідження - елементна база системи управління транспортерами конвеєру. Предмет дослідження - вибір контролеру для системи управління транспортерами конвеєру. Методи дослідження базуються на аналітичному аналізі, синтезі систем управління технологічними процесами, методах прийняття рішення у багатокритеріальній ситуації, методах моделювання роботи систем управління. Виявлено основні вимоги щодо елементної бази системи управління конвеєром. Розроблено математичні моделі вибору елементної бази та обрано комплект засобів управління транспортерами конвеєрну. Проведено техніко-економічне обґрунтування задач дослідження. Промодельовано роботу технологічного процесу у Proteus.Документ Вибір інформаційного інструментарію системи ідентифікації вантажу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021-06) Принь, Анастасія ЕдуардівнаСучасний ринок вимагає жорстких умов стосовно точності, швидкості, контролю руху вантажу, що є вкрай важливим для функціонування логістичних процесів. Ефективність роботи складу в першу чергу залежить від організації операцій по прийманню, розміщенню, інвентаризації й відвантаженню товарів. Від обраної системи ідентифікації вантажу та інформаційного інструментарію (ІІ) залежить якість проведення складськихробіт. Об'єктом дослідження є система ідентифікації вантажу на складі. Предметом дослідження є вибір інформаційного інструментарію системи ідентифікації вантажу на складі. Метою роботи є підвищення ефективності і швидкості проведення робочих операцій з вантажем на складі за рахунок раціонального вибору програмного забезпечення. Задача вирішується методами системного підходу, статистичного аналізу, оцінки та оптимізації даного типу об’єктів, методами формалізації та моделювання. За допомогою пакету програмування MicrosoftExсel наводиться приклад вибору елементів системи ідентифікації вантажу. Проводиться оцінка результатів та їх техніко-економічне обґрунтування.Документ Використання метаевристичних алгоритмів при керуванні будівельно-дорожніми машинами. Частина 1. Планування руху будівельної машини.(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Зеленько, АлінаОб’єкт роботи – процес визначення оптимального шляху БДМ. Предмет роботи – модель підсистеми керування БДМ, що визначає її оптимальний шлях. Мета роботи – підвищення ефективності виконання БДМ робочих процесів шляхом планування оптимальних траєкторії її руху. Виконано аналіз БДМ як об’єктів автоматизації, розглянуто їх класифікацію. Показана схожість завдань планування оптимального руху БДМ будівельним майданчиком з аналогічним завданням автономних мобільних роботів. Обґрунтовано доцільність використання мурашиного алгоритму для визначення оптимального шляху БДМ будівельним майданчиком. Розроблено структурну схему системи планування руху БДМ. Створено макет роботизованої БДМ та побудовані для нього рівняння кінематики та динаміки. У пакеті MATLAB розроблено програмне забезпечення, що моделює процес планування оптимального шляху БДМ.Документ Використання метаевристичних алгоритмів при керуванні будівельно-дорожніми машинами. Частина 2. Керування робочим обладнанням екскаватора.(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Барсуков, ДмитроОб’єкт роботи – процес керування робочим обладнанням екскаватора. Предмет роботи – система автоматичного керування робочим обладнанням екскаватора. Мета роботи – підвищення ефективності та безпеки робочого процесу екскаватора шляхом автоматизації робочого обладнання. В роботі проведено аналіз екскаватора як об’єкта автоматизації та сучасних систем автоматизації робочого обладнання; побудовано кінематичну модель робочого обладнання екскаватора та лінеаризовану модель динаміки гідроприводу робочого обладнання екскаватора; у пакеті Simulink побудовано імітаційну модель робочого обладнання екскаватора; за допомогою методу рою часток отримані оптимальні значення параметрів ПІД-регулятора для керування робочим обладнанням екскаватора. Результати моделювання показали високу якість перехідного процесу.Документ Впровадження інтелектуальних сенсорів в систему управління транспортерами конвеєру(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Власюк, Дмитро ОлеговичДля підвищення якісних характеристик і функціональних можливостей конвеєрних ліній необхідно розширювати асортимент елементної бази системи управління, а також удосконалювати їх цифрові компоненти. Розподілені конвеєрні лінії вимагають вирішити задачі підключення множини цифрових засобів контролю транспортерів. Метою роботи є підвищення ефективності управління транспортерами конвеєрних ліній за рахунок раціонального вибору та впровадження інтелектуальних сенсорів в систему управління. Методи дослідження базуються на аналітичному аналізі, синтезі систем управління технологічними процесами, методах прийняття рішення у багатокритеріальній ситуації, методах моделювання та оптимізації. Виявлено основні вимоги до елементної бази системи управління. Розроблено математичні моделі вибору елементної бази та обрано комплект засобів адаптивного управління транспортерами конвеєрної лінії. Проведено техніко-економічне обґрунтування задач дослідження. Промодельовано роботу логістичного процесу на новій елементній базі.Документ Впровадження інтелектуальної системи у роботизований екскаватор(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023-06) Сердюк, Оксана ВолодимирівнаРозглядається задача проектування інтелектуальної системи управління для роботизованого екскаватору. Задача сучасного машинобудування − адаптивне керування, підвищення інтенсивної експлуатації, моніторинг та прогнозування робочої ситуації. Це завдання може бути вирішено інтелектуальною системою управління. Метою роботи є підвищення ефективності управління роботизованим екскаватором за рахунок раціонального вибору елементів інтелектуальної системи управління. Методи дослідження базуються на аналітичному аналізі, синтезі систем управління складними об’єктами, на методах прийняття рішення у багатокритеріальній ситуації, методах моделювання роботи систем управління. Виявлено основні вимоги щодо елементної бази інтелектуальної системи управління роботизованим екскаватором. Розроблено математичні моделі вибору елементної бази та обрано комплект засобів управління для контролю та моніторингу робочих операцій. Проведено моделювання у MATLAB Robotics Toolbox. Проведено техніко-економічне обґрунтування задач дослідження.Документ Гідравлічний підсилювач рульового управління(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Єрмошенко, Кирил СергійовичВ роботі було промодельовано гідравлічний підсилювач рульового привода автомобіля, приведена його лінеаризована математична модель, представлена структурна схема гідропідсилювача і одержані перехідні процеси при різних навантаженнях. Моделювання проводилось за допомогою системи MATLAB+Simulink.Документ Дослідження засобів ідентифікації технологічного об’єкту в пакеті MATLAB+SIMULINK(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Александровська, ЮліяУ виконаній роботі були розглянуті методи, які використовуються для ідентифікації складних об'єктів. Порівняльний аналіз показав, що найбільш прийнятним методом є метод найменших квадратів, завдяки нескладним математичним обчисленням в порівнянні з рештою методів. Для ілюстрації застосування цього методу було вирішено дві задачі: - ідентифікація моделі електричного двигуна; - ідентифікація моделі системи аварійної сигналізації. Проведені дослідження показали, що ідентифікація моделей може бути виконана за допомогою засобів пакету MATLAB+Simulink. Результати дослідження, одержані на моделі, відрізняються від експериментальних даних не більш ніж на 4 %, що відповідає вимогам завдання.