2022
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/8395
Переглянути
Перегляд 2022 за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 52
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ 3D-принтер для комбінованого друку об'єктів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Дудукалов, Юрій Володимирович; Глушкова, Діана Борисівна; Багров, Валерій Анатолійович; Сорокін, Володимир Федорович; Степанюк, Андрій Іванович; Тернюк, Микола Емануїлович3D-принтер для комбінованого друку об'єктів містить робочий стіл, блок живлення, блок управління, блок відображення інформації і зовнішньої пам'яті, друкарські головки з соплами. Локальні пристрої електромагнітного впливу виконані в одному блоці з друкарською головкою і в процесі пошарового формування здійснюють модифікування розігрітого полімеру імпульсним високочастотним електромагнітним полем, яке локалізується в друкарській головці і в зоні укладки шару. При цьому для забезпечення адгезійної міцності використовується імпульсний високочастотний (400-500 КГц) електромагнітний вплив з амплітудним значенням магнітної індукції до 4,0-4,5 Тл, а когезійна міцність забезпечується використанням імпульсного високочастотного (250-400 КГц) електромагнітного впливу з амплітудним значенням магнітної індукції до 3,0-4,0 Тл. Інтенсивність імпульсного високочастотного електромагнітного поля встановлюється в блоці управління управляючою програмою залежно від геометричних характеристик виробу і фізичних властивостей полімерного матеріалу.Документ Гібридний транспортний засіб з інерційним акумулятором кінетичної енергії(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Смирнов, Олег Петрович; Борисенко, Анна ОлегівнаГібридний транспортний засіб з інерційним акумулятором кінетичної енергії містить тягову електричну машину, яка механічно зв'язана з колесами, перетворювачем напруги, акумуляторною батареєю, ДВЗ та генератором. Додатково встановлений інерційний акумулятор кінетичної енергії, що складається з маховика та оберненої електричної машини, яка через перетворювач напруги електрично зв'язана з акумуляторною батареєю та тяговою електричною машиною.Документ Датчик частоти обертання та положення колінчастого валу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Левтеров, Андрій ІвановичДатчик частоти обертання та положення колінчастого валу (ДПКВ), який складається з двох частин: датчика положення та задаючого диску (диску синхронізації), сигнал якого використовується електронним блоком управління (ЕБУ) для визначення частоти обертання колінвалу і його положення, згідно з корисною моделлю перша частина ДПКВ - задаючий диск розбивається на ряд секцій, в кожній з яких зубці розташовуються за кодом Баркера довжиною п'ять, причому напроти задаючого диску розташовується друга частина ДПКВ у вигляді касети з набором із чотирьох індукційних датчиків, розташованих у пластиковому або алюмінієвому корпусі теж відповідно до коду Баркера довжиною п'ять, а обмотки індукційних датчиків електрично з'єднані між собою і підключені до мікроконтролера, який з'єднаний з електронним блоком управління ЕБУ.Документ Дискове гальмо(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Абрамов, Дмитрій Володимирович; Байцур, Максим Вячеславович; Подригало, Михайло Абович; Холодов, Михайло ПавловичДискове гальмо містить гальмівний диск, скобу зі встановленими на її опорних пальцях гальмівні колодки і робочі гальмівні циліндри. Додатково у скобі концентрично одна відносно іншої встановлено дві пари гальмівних колодок, кожна з яких підтиснута до гальмівного диска окремою групою робочих гальмівних циліндрів.Документ Електромобіль з інерційним акумулятором кінетичної енергії(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Смирнов, Олег Петрович; Борисенко, Анна ОлегівнаЕлектромобіль з інерційним акумулятором кінетичної енергії містить тягову електричну машину, яка механічно зв'язана з колесами, перетворювачем напруги, акумуляторною батареєю. Додатково встановлений інерційний акумулятор кінетичної енергії, що складається з маховика та оберненої електричної машини, яка через перетворювач напруги електрично зв'язана з акумуляторною батареєю та тяговою електричною машиноюДокумент Керований поворотний міст колісного транспортного засобу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Гармаш, Вячеслав Петрович; Кайдалов, Руслан Олегович; Подригало, Михайло Абович; Третьяк, Віктор Михайлович; Нікорчук, Андрій ІвановичКерований поворотний міст колісного транспортного засобу, балка якого має можливість повороту навколо вертикальної осі, центр якої знаходиться посередині між ведучими колесами, причому в балці мосту встановлено два мотори, вали яких перпендикулярні продольній осі колісного транспортного засобу та через кінцеві передачі пов'язані з ведучими колесами, вертикальна вісь жорстко пов'язана в її верхній частині із закріпленою від обертання горизонтальною платформою, поєднаною з підресорною частиною колісного транспортного засобу через паралельно встановлені пружні, демпфіруючи елементи та дві штанги, встановлені на циліндричних шарнірах, осі яких паралельні одна-одній та перпендикулярні радіусу, який поєднує вісь шарніру та вісь повороту балки мосту, при цьому горизонтальна платформа поєднана пружинами з балкою керованого поворотного мосту.Документ Комбінована силова установка автотранспортного засобу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Воронков, Олександр Іванович; Нікітченко, Ігор Миколайович; Глушкова, Діана Борисівна; Карпенко, Володимир Олександрович; Варавіна, Олена Павлівна; Назаров, Артем Олександрович; Тесленко, Едуард Вікторович; Колеснікова, Тетяна МиколаївнаВинахід належить до транспортного машинобудування, а саме до конструкцій силових установок для автотранспортних засобів (АТЗ). В останній час двигуни внутрішнього згоряння (ДВЗ), які працюють на вуглеводних паливах, у сукупності з промисловими підприємствами є основними джерелами забруднення атмосфери токсичними викидами, що містяться у відпрацьованих газах. Окрім 5 того, в умовах зростаючого дефіциту вуглеводних палив й збільшення їх вартості гостро постає питання зменшення витрати цього виду палива. У зв'язку із цим, створення більш екологічно чистих й економічних силових установок для АТЗ є актуальною проблемою.Документ Ножовогвинтовий трубозаглиблювач для безтраншейного прокладання лінійно-протяжних комунікаційних об'єктів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Кравець, Святослав Володимирович; Супонев, Володимир Миколайович; Рагулін, Віталій Миколайович; Разарьонов, Леонід Володимирович; Рєзніков, Олександр Олександрович; Лук'янчук, Олександр Петрович; Нечидюк, Анатолій АнатолійовичГвинтовий трубозаглиблювач для безтраншейного прокладання лінійно-протяжних комунікаційних об'єктів складається з гвинтового ґрунтопроколюючого робочого органа для безтраншейної прокладки підземних комунікацій. Гвинтовий робочий орган з корпусом жорстко приєднані до нижньої частини ножового робочого органа, закріпленого на підвісці з опорною лижею, з можливістю забезпечення обертового руху від мобільної базової машини через трансмісію. Гвинтовий робочий орган з корпусом шляхом загвинчування формує свердловину з одночасним затягуванням у підземний горизонт лінійно-протяжного об’єкта, який кріпиться до захвату, що міститься з тильної сторони корпусу. Корисна модель належить до будівництва, зокрема до трубозаглиблювачів, і може бути використана для безтраншейного прокладання лінійно протяжних об'єктів.Документ Поршневий тепловий двигун з індукційним підігрівом повітря вхідного каналу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Гнатов, Андрій Вікторович; Аргун, Щасяна Валіковна; Воронков, Олександр Іванович; Гнатова, Ганна Андріївна; Нікітченко, Ігор МиколайовичЗаявлений поршневий тепловий двигун з індукційним підігрівом повітря вхідного каналу, в одному із циліндрів якого здійснюють впуск повітря з навколишнього середовища, його стиск і подачу стиснутого повітря через впускний клапан та з'єднуючий канал до зовнішньої камери, в яку подають через форсунки паливо, наприклад етиловий спирт, і здійснюють процес згоряння палива для підігріву стиснутого повітря. Процеси розширення продуктів згоряння і подальшого їх видалення із робочих циліндрів в навколишнє середовище здійснено відповідно до порядку їх роботи, що з'єднана каналами та впускними клапанами з робочими циліндрами. Максимальний тиск продуктів згоряння палива в зовнішній камері підтримують на рівні 3-5 МПа, а максимальну температуру стиснутого повітря - не більше 1500 K, за рахунок кількості палива, що впорскується в зовнішню камеру, та тривалості відкриття впускних клапанів робочих циліндрів, наприклад клапанів з електромагнітним приводом, які відкривають за 5-10 градусів оберту колінчатого вала до верхньої мертвої точки поршнів робочих циліндрів, а закривають залежно від режиму роботи двигуна за 5-40 градусів оберту колінчатого вала за верхньою мертвою точкою поршнів робочих циліндрів. Для підігріву стиснутого повітря застосовують індуктивну котушку, яка встановлена з боку вхідного каналу робочих циліндрів.Документ Поршневий тепловий двигун з індукційним підігрівом повітря у циліндрах(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Гнатов, Андрій Вікторович; Аргун, Щасяна Валіковна; Воронков, Олександр Іванович; Гнатова, Ганна Андріївна; Нікітченко, Ігор МиколайовичПоршневий тепловий двигун з індукційним підігрівом повітря у циліндрах, в одному із циліндрів якого здійснюють впуск повітря з навколишнього середовища, його стиск і подачу стиснутого повітря через впускний клапан та з'єднуючий канал до зовнішньої камери, що з'єднана каналами та впускними клапанами з робочими циліндрами. Максимальний тиск продуктів згоряння палива в зовнішній камері підтримують на рівні 3-5 МПа, а максимальну температуру стиснутого повітря не більше 1500 К, за рахунок кількості палива, що впорскується в зовнішню камеру, та тривалості відкриття впускних клапанів робочих циліндрів, наприклад клапанів з електромагнітним приводом, які відкривають за 5-10 градусів оберту колінчатого вала до верхньої мертвої точки поршнів робочих циліндрів, а закривають залежно від режиму роботи двигуна за 5-40 градусів оберту колінчатого вала за верхньою мертвою точкою поршнів робочих циліндрів. Для підігріву стиснутого повітря застосовують індуктивні котушки, які встановлено з зовнішнього боку компресорного і робочих циліндрів.Документ Пристрій для подачі палива в камеру згоряння теплового двигуна(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Внукова, Наталія Володимирівна; Зіпунніков, Микола Миколайович; Козловський, Олександр Володимирович; Ханейчук, Катерина МиколаївнаПристрій для подачі палива в камеру згоряння теплового двигуна містить корпус з кільцевим каналом підведення вуглеводневого палива і порожниною, заповненою інертним носієм, пов'язаною з каналом, і встановлений в корпусі патрон гідриду інтерметалевого з'єднання, підключений до джерела водню. З метою підвищення ефективності спалювання палива, патрон розташований щодо стінки каналу з утворенням кільцевої порожнини, сполученої з вихлопом двигуна та атмосферою.Документ Пристрій прогнозування остаточного ресурсу колекторних двигунів на транспорті(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Бажинов, Олексій Васильович; Подригало, Михайло Абович; Сєріков, Георгій Сергійович; Сєрікова, Ірина Олексіївна; Двадненко, Володимир ЯковичПристрій прогнозування остаточного ресурсу колекторних двигунів на транспорті містить блок вимірювальних приладів з поясом Роговського, зв'язаний за допомогою інформаційної шини з модулем аналізу та системою індикації. З метою визначення відношення щільності імпульсів струму живлення електродвигуна відносно різних режимів його роботи блок вимірювальних приладів додатково оснащений безконтактним датчиком постійного струму. Корисна модель належить до випробувальної техніки, зокрема стосується пристроїв для перевірки технічного стану електродвигунів в складі електроприводу, і може знайти застосування в автомобільній та авіаційній галузях промисловості для діагностування електричних агрегатів без їхнього розбирання.Документ Самохідне шасі з переднім поворотним мостом(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Байцур, Максим Вячеславович; Кириченко, Ігор Георгійович; Бобошко, Олександр Андрійович; Єгоров, Павло Анатолійович; Закапко, Олександр Григорович; Подригало, Михайло Абович; Разарьонов, Леонід Володимирович; Холодов, Михайло Павлович; Біша, Владислав МихайловичСамохідне шасі складається з силового блока з ведучими колесами і рами, до переднього бруса якої через вертикальний вал і горизонтальний циліндричний шарнір приєднано поворотний міст, що має свободу кругового переміщення на 180° і привід через двоплечий поворотний важіль і вертикальний вал від силових гідроциліндрів. В кінематичному ланцюзі між двоплечим поворотним важелем і вертикальним валом встановлена зубчаста пара; причому шестірня встановлена на вертикальному валу, а колесо - на валу двоплечего важеля. При цьому на вертикальному валу встановлено важіль, з'єднаний шарнірно з додатковим силовим гідроциліндром. Пропонована корисна модель належить до сільськогосподарських тракторів і може бути використана в самохідних шасі для управління поворотом під час руху, забезпечення повороту на місці навколо одного із задніх коліс і повороту на 180° переднього направляючого моста при механізованому навішуванні сільгоспмашин і знарядь в міжосьовий простір.Документ Система автоматичного нахилу коліс автогрейдера(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Шевченко, Валерій Олександрович; Олєйнікова, Олександра Михайлівна; Аврунін, Григорій Аврамович; Пімонов Ігор Георгійович, Ігор Георгійович; Мороз, Ірина Іванівна; Кириченко, Ігор Георгійович; Щербак, Олег ВіталійовичСистема автоматичного нахилу коліс автогрейдера містить гідравлічну систему управління ходовим обладнанням, що складається з гідроциліндра нахилу ведучих коліс, насоса з запобіжним клапаном, гідробака, гідророзподільника. На вихідні вали обертання ведучих коліс встановлено перетворювачі частоти обертання, а також введено електронний блок управління, за допомогою якого подається сигнал на стандартний гідророзподільник з пропорційним електромагнітним керуванням, та забезпечено контроль роботи системи за допомогою зворотного зв'язку у вигляді перетворювача переміщення штока гідроциліндра.Корисна модель належить до машинобудування, зокрема стосується гідравлічної системи автогрейдера і може бути використана для стабілізації траєкторії руху землерийно-транспортних машин (ЗТМ).Документ Система допомоги водієві(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Гурко, Олександр Геннадійович; Юкленчук, Роман ОлексійовичСистема допомоги водієві, що складається з розташованих на борту автомобіля блока датчиків для визначення параметрів руху автомобіля та його координат, блока датчиків для виявлення об'єктів попереду автомобіля та їх швидкості, блока датчиків для визначення поздовжнього профілю дороги попереду автомобіля, блока уникнення зіткнення, блока сповіщення водія та блока керування. Додатково систему оснащено блоком обчислення раціональної швидкості руху автомобіля та блоком прийому інформації про час горіння сигналу світлофора, що сполучений за допомогою бездротової лінії зв'язку з зовнішнім обладнанням регульованого перехрестя, яке містить у своєму складі світлофори, блок керування світлофорами та блок передачі інформації про час горіння відповідного сигналу світлофора, причому бортовий блок обчислення швидкості періодично перераховує раціональну швидкість руху автомобіля з урахуванням актуальної інформації про наявність та швидкість перешкод попереду автомобіля та інформації про час горіння відповідного сигналу найближчого у напрямку руху світлофора, яка періодично передається по бездротовій лінії зв'язку від блока передачі даних регульованого перехрестя до бортового блока прийому сигналу.Документ Спосіб виготовлення комбінованого шумозахисного бар'єра з інтегрованими сонячними батареями(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Лежнева, Олена ІванівнаСпосіб виготовлення шумозахисного екрана, згідно з яким на фундаменті встановлюють опорні стійки у вигляді двотавра, закріплюють на них П-подібні профілі, з'єднані між собою з утворенням секцій. При цьому використовують стрічковий фундамент на буронабивних палях, який виготовляють з використанням бетону з додаванням діоксиду титану, на фундаменті встановлюють двотаврові стійки з козирком і стовпи для вуличних ліхтарів, в пазах двотаврових стійок до опорної основи почергово закріплюють П-подібні касети, куди закладають звукозахисний матеріал, що має адсорбційні якості, і світлопрозору одношарову акустичну панель, а у верхній частині опорної стійки на козирку закріплюють елементи сонячних батарей, які підключають до централізованої мережі електропередач та ліхтарів вуличного освітлення.Документ Спосіб визначення порогового прогину деформованої поверхні мостових споруд(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Полярус, Олександр Васильович; Поляков, Євген Олександрович; Лебединський, Андрій Володимирович; Богатов, Олег Ігоревич; Коваль, Андрій Олександрович; Янушкевич, Сергій ДмитровичОб'єкт винаходу: спосіб визначення порогового прогину деформованої поверхні мостових споруд. Область застосування: вимірювальні інформаційні технології для діагностики мостових споруд шляхом вимірювання прогинів їх нижньої поверхні. Суть винаходу: встановлення на мостовій споруді лінійки вторинних випромінювачів, які під впливом додаткової електромагнітної хвилі перетворюються в лінійну передавальну антенну решітку, вимірювання амплітуди електричного поля на виході кожного елемента лінійної приймальної антенної решітки, яка встановлюється на довільній зручній для вимірювання відстані від передавальної решітки, а її амплітуда поля в розкриві є функцією від прогинів поверхні великогабаритного об'єкта, де встановлені випромінювачі, і ці прогини визначаються завдяки вирішенню задачі мінімізації функціоналу, що обґрунтований авторами, а потім визначення щільності ймовірностей випадкових прогинів для нормального та аномального стану мостової споруди, середнього ризику та відносної цінності вимірювальної інформації про прогини і з їх врахуванням визначення порогового прогину деформованої поверхні мостової споруди. Технічний результат: запропонований спосіб дає можливість визначити порогове значення прогину мостової споруди для прийняття рішення про безпечну експлуатацію мостової споруди з урахуванням цінності інформації.Документ Спосіб визначення характеру вимушених коливань системи транспортного засобу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Забродська, Яна Ігоревна; Кравцов, Михайло Миколайович; Нікітін, Станіслав ПетровичСпосіб визначення характеру вимушених коливань системи транспортного засобу включає визначення вібраційних характеристик системи транспортного засобу за допомогою вібрографа, а саме амплітудно-частотної характеристики вимушених та власних коливань та фазово-частотної характеристики системи транспортного засобу. За фазово-частотною характеристикою визначають зсув фаз вимушених та власних коливань за допомогою обчислювального приладу, і за значеннями зсуву фазово-частотної характеристики визначають характер вимушених коливань системи транспортного засобу. При зсуві фаз у межах 0°÷(90°-w°), де w° - допустиме відхилення фазово-частотної характеристики, характер вимушених коливань оцінюють як дорезонансний характер, при значенні зсуву фаз у межах (90°-w°)÷(90°+w°) - як резонансний характер, при значенні зсуву фаз більше за (90°+w°), який сягає 180°, - як зарезонансний характер вимушених коливань системи транспортного засобу.Документ Спосіб визначення імпульсної характеристики вимірювального каналу тиску(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Полярус, Олександр Васильович; Поляков, Євген Олександрович; Чепусенко, Євгеній Олександрович; Ібрагімов, Шах ГусаєвичСпосіб визначення імпульсної характеристики вимірювального каналу тиску, що складається з вимірювальної лінії та датчика тиску, який полягає в тому, що за допомогою датчика тиску вимірюють реалізацію випадкового сигналу, з якої віднімають постійну складову, що формують шляхом пропускання сигналу через фільтр нижніх частот, а шумові флуктуації, що залишилися, підсилюють у підсилювачі і такі операції виконують протягом тривалого часу для багатьох реалізацій випадкового сигналу, шуми накопичують і після цього спектроаналізатором визначають спектральну щільність потужності накопичених реалізацій, ділять в подільнику сигнал з виходу датчика тиску на корінь з спектральної щільності і визначають імпульсну характеристику вимірювального каналу тиску, згідно з корисною моделлю при визначенні імпульсної характеристики вимірювального каналу тиску в умовах нелінійного спотворення його функції перетворення порівнюють в компараторі виміряний сигнал з виходу датчика тиску з теоретичним сигналом, який формують послідовно з'єднаними віртуальним лінійним інерційним та віртуальним нелінійним неінерційним блоками і при цьому вихідний сигнал лінійного інерційного блока представляють у вигляді суми добутків невідомих коефіцієнтів ряду на відомі ортогональні сигнали, що формують за допомогою генераторів ортогональних сигналів і далі піддають цей сигнал нелінійному перетворенню у підсилювачі з регульованою нелінійною функцією перетворення у вигляді поліноміальної залежності з наперед невідомими коефіцієнтами поліному, знаходять в квадраторі квадрат різниці між виміряним і теоретичним сигналами, інтегрують його в інтеграторі і цим визначають відстань між цими сигналами у функціональному просторі з квадратичною метрикою, яку мінімізують алгоритмом глобального випадкового пошуку шляхом змінювання коефіцієнтів ряду та коефіцієнтів поліному і визначені при цьому коефіцієнти ряду використовують для оцінювання вихідного сигналу лінійного інерційного блока, який ділять в подільнику на корінь з спектральної щільності потужності шуму і отримують імпульсну характеристику вимірювального каналу тиску.Документ Спосіб визначення імпульсної характеристики вимірювального каналу тиску(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Хоботова, Еліна Борисівна; Даценко, Віта Василівна; Ларін, Василь ІвановичСпосіб синтезу мультиметалевого фериту з сорбційними властивостями, що включає змішування відпрацьованих сульфатних мідно-цинкових розчинів при перемішуванні і нагріванні з лугом і сіллю заліза, згідно з корисною моделлю, як первісні компоненти використовують відпрацьовані технологічні розчини на основі сульфатів міді і цинку, як солі заліза використовують реагент Fe2(SO4)3, який вводять у співвідношенні (Cu2++Zn2+):Fe3+=1:1, значення рН підтримують в інтервалі 10-10,5, ступінь феритизації підвищують за рахунок реагування гідроксидів і утворення -Fе2О3 при нагнітанні кисню і введенні реагенту Nа2SО3 у співвідношенні Fe3+:Na2SO3=1:0,5, в результаті чого отримують мультиметалевий ферит, який відокремлюють від рідкої фази за допомогою постійного магніту в поліетиленовій упаковці, відмивають ферит від водорозчинних солей малим об'ємом води, проводять контрольний аналіз мінерального, оксидного складу, намагніченості та сорбційних властивостей фериту, а лужний фільтрат, що відділяють від осаду солей, повертають до технологічного циклу.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »