2023, Випуск 23
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/14747
Переглянути
Перегляд 2023, Випуск 23 за Назва
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Аналітичний огляд електронних та електромеханічних систем електромобілів Tesla(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Смирнов, Олег Петрович; Борисенко, Анна Олегівна; Smyrnov, Oleh; Borysenko, AnnaСтаття присвячена проблемі створення екологічно чистих транспортних засобів та їх електронних і електромеханічних компонентів. У дослідженні проведений аналітичний огляд передових електромеханічних технологій, що застосовуються при створенні електромобілів Tesla. Проведено аналітичне дослідження системи електронного контролю стійкості, активної пневматичної підвіски та електропідсилювача керма. Перспективність розробки електромобілів полягає у тому, що тільки вони задовольняють усім економічним вимогам сучасності та відповідають парадигмі “Zero Emission”. Отримані результати дозволяють створювати рекомендації щодо розробки електронних та електромеханічних систем електромобілів та можуть бути рекомендовані науково-технічним працівникам, які займаються розробкою екологічно чистих транспортних засобів.Документ Експериментальна оцінка гальмівної ефективності транспортного засобу з урахуванням впливу застосованих колісних шин(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Сараєв, Олексій Вікторович; Сараєва, Ірина Юріївна; Данець, Сергій Віталійович; Козлов, Олександр Володимирович; Saraіev, Oleksii; Saraіevа, Iryna; Danets, Serhii; Kozlov, OleksandrНа підставі впливу багатьох факторів коефіцієнт зчеплення колеса з поверхнею дороги постійно змінюється для різних конструкцій шин у певних межах. Проблема полягає у тому, як оцінити такий вплив при визначенні ефективності гальмування автомобіля. Метою роботи є експериментальне визначення впливу властивості шини на ефективність гальмування транспортного засобу. Застосовано методику проведення гальмівних випробувань у дорожніх умовах з використанням необхідного обладнання за вимог відповідного державного та міжнародного стандарту. За результатами експерименту встановлено, що якість гуми колеса автомобіля впливає на його гальмівну ефективність в достатньо широких межах, і усталене сповільнення автомобіля категорії М1 в залежності від марки гуми коліс може перевищувати на 29-67% мінімальні вимоги до гальмівної ефективності, які визначені вітчизняним та міжнародним стандартом. Ці дані мають практичне значення для оцінки ефективності гальмування автомобіля під час проведення експертних досліджень дорожньо транспортних пригод.Документ ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023)Документ Метод визначення місць ушкодження силового кабелю(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Панченко, Анатолій Миколайович; Мусаїрова, Юлія Дмитрівна; Зарічняк, Євгенія Михайлівна; Євченко, Володимир Володимирович; Клименко, Микола Сергійович; Panchenko, Anatoliy; Musairova, Yuliia; Zarichniak, Yevheniia; Yevchenko, Volodymyr; Klymenko, MykolaВ статті пропонується спосіб знаходження місця ушкодження кабелю з використанням індикаторів короткого замикання (КЗ), з їх допомогою встановлюється який тип КЗ і на якій (яких) ділянці (ділянках) мав місце. Після цього на ушкоджену жилу кабелю встановлюється прилад UNI-TUT255A (типу струмових кліщів), повторно вмикається кабель на номінальну напругу та отримаємо значення ударного струму. Використовуючи в MATLAB модель КЗ кабелю з розподіленими параметрами, вносимо в неї погонні параметри кабелю та його довжину, варіюючи місцем ушкодження по довжині кабелю до місця де значення ударного струму моделі співпаде з значенням зафіксованим приладом. Ця точка й буде відповідати місцю КЗ. Для безпосереднього визначення місця ушкодження кабелю застосовується розподільний оптоволоконний датчик, що працює на ефекті розсіювання Рамана.Документ Оцінка доцільності проектування, виробництва та експлуатації інноваційних міських електробусів середнього класу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Войтків, Станіслав Володимирович; Voytkiv, StanislavУ статті проведений аналіз основних технічних параметрів міських електробусів середнього класу, створених на основі застосування інноваційної компонувальної схеми, яка передбачає несиметричне розміщення незалежних підвісок лівого і правого коліс керованого моста та розміщення двох подвійних пасажирських дверей у середній частині їх кузовів у межах колісної бази. Розроблено три варіанти ескізних проектів перспективних міських електробусів типу ONC з довжиною кузовів 8,0 м, 9,0 м та 10,0 м і дана оцінка доцільності їх проектування, освоєння дрібносерійного виробництва та подальшої експлуатації на міських маршрутах. Наведені рекомендації з вибору оптимальних типорозмірів міських електробусів середнього класу для застосування у системах міських перевезень пасажирів у залежності від інтенсивності пасажиропотоків.Документ Оцінка якості тракторів за вібраційними характеристиками(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Мигаль, Василь Дмитрович; Аргун, Щасяна Валіковна; Гнатов, Андрій Вікторович; Ульянець, Ольга Анатоліївна; Migal, Vasiliy; Arhun, Shchasiana; Hnatov, Andrii; Ulianets, OlhaПроведено оцінку якості проектування та виготовлення тракторів за вібраційними характеристиками, які дозволяють виявити конструктивні та технологічні дефекти, що знижують їх надійність та ресурси. Результати вимірювання вібрації показали, що трактори класу вібрації E до серійного виробництва не рекомендуються. Їх ресурс становить 6-8 тис. мотогодин, а витрати на технічне обслуговування великі порівняно з витратами на технічне обслуговування тракторів класу вібрації D. Трактори з рівнями вібрації класу Е не рекомендуються до серійного виробництва через високу вібронавантаженість деталей. Трактори сімейства Т-150К вимагають суттєвого доопрацювання конструкції, технології виготовлення деталей та складання підшипникових вузлів.Документ Підвищення якості тягових електродвигунів для електротранспорту(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Мигаль, Василь Дмитрович; Аргун, Щасяна Валіковна; Гнатов, Андрій Вікторович; Гнатова, Ганна Андріївна; Сохін, Павло Андрійович; Migal, Vasiliy; Arhun, Shchasiana; Hnatov, Andrii; Hnatova, Hanna; Sokhin, PavloПроведено розробку способів підвищення надійності і ресурсу тягових асинхронних електродвигунів (ЕД) з використанням експериментальних методів. Основним критерієм оцінки якості ЕД обрані рівні вібрації, за якими визначається їх технічний рівень. Запропоновано конструкцію асинхронних електродвигунів і технологію їх виготовлення, що дозволяє підвищити точність виготовлення і збірки ЕД, знизити трудомісткість складання і зменшити кількість деталей які перебираються при ревізії та заміні підшипників при ремонті. Досягнуте зниження рівнів вібрації дозволяє прогнозувати підвищення ресурсу, розробленого ЕД в 2-3 рази в залежності від умов експлуатації.