Випуск 92 Том 1 / Выпуск 92 Том 1
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3504
Переглянути
Перегляд Випуск 92 Том 1 / Выпуск 92 Том 1 за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 33
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Modeling a fluid power drive of the excavator equipment(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Yaryzhko, Alexander; Ярижко, Олександр ВолодимировичThe article studies an example of simulation of complex technical systems that combine the dy-namics of the excavator equipment and the fluid power drive mechanical subsystem.Документ Overview of Python libraries for analysis geographical data(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Pronin, Sergey Viktorovich; Пронін, Сергій ВікторовичThe article analyzes the possibility of using specialized libraries of the Python language for processing and analyzing data in geographic information systems. The article analyzes the main directions for the application of the methods of intelligent systems in the processing of geoinfor-mation, and also considers the tools for the analysis.Документ Using dynamic content to increase relevance(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Matsyi, Olha; Маций, Ольга Борисівна; Маций, Ольга БорисовнаThis article explores the process of using dynamic content to increase the relevance and conversion rate of a web resource. The main advantage of this approach is that it does not require the creation of additional pages of the site, increases the relevance of the content and, consequently, the likelihood of obtaining the effect of conversion.Документ Аналіз вимог та розроблення прототипу навчального програмного забезпечення для мобільних платформ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Мнушка, Оксана Василівна; Котенко, Богдан Олександрович; Савченко, Володимир Миколайович; Мнушка, Оксана Васильевна; Котенко, Богдан Александрович; Савченко, Владимир Николаевич; Mnushka, Oksana; Kotenko, Bohdan; Savchenko, VolodymyrПроаналізовані засоби для реалізації навчального додатку для дітей молодшого віку з урахуванням вікових особливостей сприйняття аудіовізуального контенту. Проаналізовано когнітивні можливості дітей різних вікових категорій. На основі аналізу вимог розроблено архітектуру навчального додатку й реалізовано його прототип для роботи на мобільних платформах.Документ Аналіз впливу наробітку рабочої рідини на вихідні параметри гідромотора трансмісії фронтального навантажувача(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Косолапов, Віктор Борисович; Kosolapov, Viktor; Косолапов, Виктор БорисовичЗдійснено експериментальні дослідження впливу наробітку робочої рідини (РР) на швидкість зміни об’ємного коефіцієнта корисної дії (ККД) гідромотора об’ємного гідропривода трансмісії (ОГТ) фронтального навантажувача. Продемонстровано, що збільшення наробітку РР у процесі експлуатації машини визначає за інших рівних умов збільшення швидкості зміни об’ємного ККД гідромотора ОГТ.Документ Аналіз рівня технічного розвитку мобільних підйомників із робочими платформами(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Кириченко, Ігор Георгійович; Рєзніков, Олександр Олександрович; Рукавишніков, Юрій Васильович; Книшенко, Антон Олександрович; Kyrychenko, Igor; Reznikov, Oleksandr; Rukavyshnikov, Yurii; Knyshenko, Anton; Кириченко, Игорь Георгиевич; Резников, Александр Александрович; Рукавишников, Юрий Васильевич; Кнышенко, Антон АлександровичПредставлені результати оцінки впливу класифікаційних ознак та експлуатаційних параметрів мобільних підйомників із робочими платформами на їхній рівень технічного розвитку. На підставі проведеного статистичного аналізу було отримано загальний тренд розвитку мобільних підйомників із робочими платформами залежно від їхніх основних технічних характеристик.Документ Аналіз та кількісна порівняльна оцінка ризиків надзвичайних ситуацій техногенного характеру на території України(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Іванець, Григорій Володимирович; Іванець, Михайло Григорович; Богатов, Олег Ігорович; Наконечний, Олександр Анатолійович; Шарапа, Іван Андрійович; Ivanets, Hryhorii; Ivanets, Mykhailo; Bogatov, Oleg; Nakonechnyi, AlexanderУ статті проаналізовано ризики надзвичайних ситуацій техногенного характеру на території України, розглянуто причини та основні чинники, що впливають на стан техногенної небезпеки в регіонах держави. Здійснено порівняльну оцінку стану загроз території та населення регіонів.Документ Вибір методу керування верстатом з ЧПУ в умовах невизначеності(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Петренко, Юрій Антонович; Леміш, Владислав Михайлович; Petrenko, Yuri; Lemish, Vladislav; Петренко, Юрий Антонович; Лемиш, Владислав МихайловичЗдійснено дослідження характеристик верстатів з ЧПУ та методів їхнього керування. Під час аналізу характеристик різноманітних верстатів з ЧПУ різних цінових категорій та методів керування верстатами з ЧПУ визначено мету: розроблення комп’ютерної технології вибору методу керування верстатом з ЧПУ в умовах невизначеності з огляду на такі фактори, як швидкість обертів шпинделя, діаметр свердління та точність верстата.Документ Визначення критичноглибинних сил різання ґрунтів та енергоємності ланцюгово-скребкових траншейних екскаваторів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Кравець, Святослав Володимирович; Супонєв, Володимир Миколайович; Гапонов, Олексій Олександрович; Kravets, Svyatoslav; Suponyev, Vladimir; Goponov, Aleksej; Кравец, Святослав Владимирович; Супонев, Владимир Николаевич; Гапонов, Алексей АлександровичОтримані залежності для визначення силових та енергетичних параметрів ланцюгово-скребкових траншейних екскаваторів, у яких різці працюють у режимі критичної глибини різання ґрунтів. За результатами проведених досліджень розроблено методику ком-плексного розрахунку екскаваторів безперервної дії ланцюгового типу, які широко використовуються в процесі траншейного прокладання лінійно-протяжних ділянок інженерних комунікацій.Документ Використання WEB-технологій для вдосконалення перевізних процесів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Алексієв, Олег Павлович; Алексієв, Володимир Олегович; Маций, Михайло; Aleksiyev, Oleg; Aleksiev, Volodymyr; Matsiy, Michael; Алексеев, Олег Павлович; Алексеев, Владимир Олегович; Маций, МихаилПроблема створення єдиного інформаційного простору транспортних систем пов’язана із узагальненням, аналізом та синтезом різнорідних гетерогенних складових частин, підсистем, ланок, об’єктів, що є керованими або керуючими та використовують відповідні комп’ютерні ресурси. Застосування WEB-технологій є логічним продовженням розвитку сучасних інформаційних систем та обчислювальних мереж.Документ Вплив станції технічного обслуговування на стан атмосфери(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Середенко, Вікторія Валентинівна; Seredenko, Victoria; Середенко, Виктория ВалентиновнаПроаналізовано вплив на атмосферу роботи однієї із станцій технічного обслуговування автотранспорту. Розраховано кількості викидів основних забруднювачів, які утворю-ються під час роботи двигунів внутрішнього згоряння та під час роботи основних блоків станції, визначили кількість забруднення від децентралізованого опалення приміщень. Запропоновано рекомендації щодо зменшення кількості забруднювальних речовин та негативного впливу станцій на навколишнє середовище в місті.Документ Динаміка об’ємного гідропривода обертання шлангового бетононасоса(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Аврунін, Григорій Аврамович; Кириченко, Ігор Георгійович; Шатохін, Володимир Михайлович; Шевченко, Дмитро Миколайович; Мороз, Ірина Іванівна; Avrunin, Grygoriy; Kyrychenko, Igor; Shatokhin, Vladimir; Shevchenko, Dmitriy; Moroz, Irene; Аврунин, Григорий Аврамович; Кириченко, Игорь Георгиевич; Шатохин, Владимир Михайлович; Шевченко, Дмитрий Николаевич; Мороз, Ирина ИвановнаПродемонстровано, що в об’ємному гідроприводі шлангового бетононасоса з обертанням ротора від героторного гідромотора наявні істотні коливання тиску й частоти обертання, зумовлені кінематикою насоса, тимчасовими чинниками наростання моменту опору та подачі робочої рідини до гідромотора в процесі дросельного способу її регулювання. Отримано співвідношення максимального й встановленого, значень тиску в 1,9 раза для різних за робочим об’ємом гідромоторів. Запропоновані рекомендації зниження динамічного навантаження гідроприводу за допомогою вдосконалення його гідравлічної принципової схеми й алгоритму керування.Документ Динамічні навантаження, які виникають у головній балці мостового крана(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Фідровська, Наталія Миколаївна; Чернишенко, Олександр Вячеславович; Перевозник, Ігор Анатолійович; Нестеренко, Вікторія Володимирівна; Fidrovska, Nataliia Mykolaivna; Chernyshenko, Oleksandr Viacheslavovych; Perevoznyk, Ihor Anatoliiovych; Nesterenko, Viktoriia; Фидровская, Наталья Николаевна; Чернышенко, Александр Вячеславович; Превозник, Игорь Анатолиевич; Нестеренко, Виктория ВладимировнаДосліджено коливальні процеси, які виникають в головній балці мостового крана під час пересування вздовж мосту вантажного візка. Були здійснені розрахунки, враховуючи жорсткість перерізу та інтенсивність розподілення маси головної балки.Документ Дослідження методу комплексування для зменшення похибок вимірювань лінійного переміщення елементів конструкції дорожньої машини(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Коваль, Олександр Андрійович; Коваль, Андрій Олександрович; Koval, Oleksandr; Koval, Andrii; Коваль, Александр Андреевич; Коваль, Андрей АлександровичОбґрунтовано комплексне використання ультразвукового та оптичного методів для дистанційного вимірювання лінійних переміщень елементів конструкції дорожньої машини. Показано, що для зменшення похибок вимірювань необхідно комплексувати ультразвуковий та оптичний метод вимірювання лінійного переміщення. У роботі обґрунтована методика оцінки похибок вимірювань лінійного переміщення елементів конструкції дорожньої машини в процесі комплексування оптичного та ультразвукового методів, наведено обмеження застосування кожного із досліджених методів. Розглянуті результати експериментальних досліджень похибок вимірювань лінійного переміщення елементів конструкції дорожньої машини в процесі комплексування оптичного SHARP-GP2Y0A710K0F та ультразвукового HC-SR04 датчиківДокумент ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021)Документ Задача позиціонування робочого органу БДМ із GPS-інтенсифікатором(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Єфименко, Олександр Володимирович; Плугіна, Тетяна ВікторівнаПроведено дослідження задачі використання систем GPS для підвищення ефективності виконання землерийних робіт. Проведено аналіз точності позиціонування робочих органів будівельно-дорожніх машин. Визначено основні параметри машини та робочого органу під час руху в просторі. Запропоновано модель безперервного контролю машини, що базується на застосуванні Kalman та Wiener-фільтрів, які придатні безупинно прогнозувати положення робочих органів БДМ у режимі реального часу.Документ Картини течії неньютонівської рідини у вихорокамерних насосах(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Роговий, Андрій Сергійович; Нескорожений, Артем Олегович; Rogovyi, Andrii; Neskorozhenyi, Artem; Роговой, Андрей Сергеевич; Нескороженый, Артем ОлеговичПроведено дослідження картин течії неньютонівської (бінгамівської) рідини у ви-хорокамерному насосі на основі математичного моделювання. Модель складена на основі осереднених рівнянь Рейнольдса та SST (Shear Stress Transport) моделі турбулентності. Визначено вплив реологічних параметрів рідини, що перекачується, на кінематичні характеристики течії в насосі. Збільшення в’язкості рідини знижує показники ефективності насоса.Документ Критерії та модель вибору промислового робота(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Петренко, Юрій Антонович; Посукан, Руслан ВадимовичУ роботі здійснено аналіз стану роботизації в Україні. Відповідно до аналізу та наявних публікацій визначена мета роботи: обґрунтування критеріїв та розроблення математичної моделі вибору промислового робота.Документ Математичне моделювання самохідного скрепера на початку набору ґрунту(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Ковалевський, Сергій Германович; Kovalevskyi, S. G.; Ковалевский, Сергей ГермановичНа основі розробленої математичної моделі самохідного скрепера з передніми при-відними колесами під час занурення ножа в ґрунт досліджено динаміку зміни горизо-нтальної та вертикальної сили, що діють в шарнірах тягової рами. Отримані результати силового навантаження в подальшому дозволяють дослідити напружено-деформований стан тягової рами.Документ Модель вибору мініекскаватора для дорожньо-будівельних робіт за багатьма критеріями(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Філь, Наталія Юріївна; Ільге, Ігор Генріхович; Fil, Nataliya; Ilge, Igor; Филь, Наталья Юрьевна; Ильге, Игорь ГенриховичУ роботі проведено аналіз проблеми вибору мініекскаваторів. Характерною особливістю мініекскаватора є невеликі розміри. У сучасних умовах постає проблема доцільного вибору мініекскаватора, виходячи з критеріїв необхідної функціональності й економічної ефективності. Уперше розроблено модель вибору мініекскаватора, яка, на відміну від наявних, дозволяє обрати будівельну машину за багатьма критеріями та обмеженнями. Подальші дослідження будуть спрямовані на практичну реалізацію моделі у вигляді програмно-методичного комплексу.