Кафедра метрології та безпеки життєдіяльності
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра метрології та безпеки життєдіяльності за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 67
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Аналіз вимог до вимірювального обладнання лабораторії технічного огляду(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Гречкосій, Михайло АнатолійовичУ дипломній роботі проаналізовані законодавчі та інші нормативно-правові акти і нормативні документи, які регламентують вимоги до проведення технічного огляду машин, у тому числі і транспортних засобів, які вводяться в обіг, впроваджуються в експлуатацію та експлуатуються на підприємствах та в організаціях України. В дипломній роботі розроблена процедура поводження з вимірювальним обладнанням для забезпечення необхідної якості та достовірності отриманих результатів випробувань під час проведення технічного огляду. Розглянуті питання з охорони праці у лабораторії технічного огляду.Документ Аналізування вимог до розроблення нестандартних методик калібрування(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Товкун, Сергій ЮрійовичВ дипломній роботі розглянуто загальні вимоги до методик калібрування, з проведенням порівняння між стандартизованою та нестандартизованою методикою калібрування. Визначено перелік нормативних документів, за якими виконують процедуру калібрування. В роботі наведений алгоритм розрахунку оцінки невизначеності з прикладами розроблення рівнянь вимірювань у залежності від категорії ЗВТ. За підсумками представлене розроблення макету нестандартної методики калібрування. Розроблений макет нестандартної методики калібрування може бути використаний як основа для розроблення нестандартної методики калібрування для конкретного ЗВТ та може бути корисним для випробувальних та калібрувальних лабораторій, підприємств, які використовують даний ЗВТ для калібрування.Документ Бортова система контролю з мовним виведенням інформації для автогрейдера ДЗк 251(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Строєв, Євген АндрійовичВ дипломній роботі розроблена бортова система контролю з мовним виведенням інформації. Аналіз проблеми показав, що така система необхідна для забезпечення оперативної діагностики технічного стану автогрейдера, для поліпшення надійності, збільшення терміну експлуатації, покращення ефективності роботи на автогрейдері. В ході розробки було: обрано основні фрази сигналізації, які необхідно видавати оператору у мовній формі; розроблено структурну та функційну схеми; розроблено алгоритм функціонування системи контролю; проведено аналіз та розрахунок похибок реєстрування інформаційних сигналів.Документ Вдосконалення методики вимірювання вологості повітря у кабіні транспортного засобу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Камілов, БілолдінУ дипломної роботі Камілов Білолдіна: “ Вдосконалення методики вимірювання вологості повітря у кабіні транспортного засобу ”, об’єктом дослідження є – повітря кабіни транспортного засобу. Мета роботи - вдосконалення методики вимірювання вологості у повітрі кабіни транспортного засобу. Наукова новизна кваліфікаційної роботи полягає в застосуванні простого та надійного способу вимірювання вологості у кабіні транспортного засобу. Обґрунтовано вдосконалення методики вимірювання вологості у салоні транспортного засобу, що є новим та необхідним для створення безпечних перевозок пасажирів у автомобілях, автобусах та ін. видів транспорту. Надано конструктивну схему, опис роботи та обґрунтовано новизну покажчика індикатора вологості повітря у кабіні транспортного засобу. Приведені приклади розрахунки та графіки вологості повітря у кабіні транспортного засобу. Практична значимость результатів, отриманих в дипломній роботі, полягає в тому, що отримано та підтверджено патентом на корисну модель показчик індикатора вологості повітря, який придатний для використання у кабіні транспортного засобу що дозволить без додаткових розрахунків візуально визначити вологість повітря на якісному рівні, яка забезпечить оцінку санітарно-гігієнічних умов робочої зони кабіни транспортного засобу.Документ Вдосконалення методики вимірювання освітлення при атестації робочих місць(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Репяк, Данило ВікторовичУ дипломній роботі встановлено точність вимірювання освітленості при використанні різних типів люксметрів та різних джерел освітлення. Результати дослідження є підставою для удосконалення методики вимірювання освітленості виробничого середовища при проведенні атестації робочих місць за умовами праці. Наукова новизна полягає у підготовці рекомендації щодо вдосконалення методики вимірювання освітленості при проведенні атестації робочих місць.Документ Визначення похибки вимірювання рівня рідини з використанням радіохвильових методів відбиття.(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Костін, Володимир ВолодимировичВ дипломній роботі проаналізовано визначення існуючих методів вимірювання та засобів контролю рівня рідини в ємностях. Доведено, що до основних безконтактних методів відноситься радіохвильовий. Встановлено, що рівнеміри рівня рідини працюють у частотному діапазоні від 5 ГГц до 25 ГГц з широким діапазоном вимірювання (до 50 м) та малою похибкою вимірювання (до ± 0,15%). Показано, що фізичні процеси, які протікають при вимірюванні радарних методом проводять і не проводять рідин, відрізняються один від одного. Це призводить до появи неврахованої раніше похибки вимірювань рівня провідних рідин.Документ Визначення метрологічних вимог до системи вимірювання об’єму палива в баці дорожньої машини(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Перетяченко, Юлія ОлександрівнаВ дипломній роботі визначені метрологічні вимоги до системи вимірювання об’єму палива в баці дорожньої машини. Проведений аналіз існуючих систем, що дозволяють проводити вимірювання кількості палива в баці. Побудована структурна схема системи визначення рівня розходу пального двигуном. Розглянуті характеристики гідрооб’ємних та ультразвукових датчиків виміру розходу пального. Розглянуті методи безпосереднього вимірювання рівня палива в баці. Проаналізовані способи встановлення вимірювальної системи в паливну систему транспортного засобу. Обґрунтована розробка мікроконтролерної системи вимірювання кількості палива в баку з фільтрацією керуючих сигналів. Результати дипломної роботи бакалавра можуть бути використані як у навчальному процесі, так і у виробничій діяльності.Документ Визначення метрологічних характеристик системи вимірювання відстані дорожніх машин(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Надточий, Вікторія ОлександрівнаУ роботі визначені метрологічні характеристики радіохвильового методу сканування електронним променем за рахунок зсуву фаз між активними випромінювачами, що дає можливість досягти заданої точності вимірювання відстані дорожніх машин. Результати дипломної роботи бакалавра можуть бути використані як у навчальному процесі, так і у виробничій діяльності.Документ Дослідження математичної моделі оптичної системи вимірювання стрибків кольоровості зображення на основі декомпозиції динамічних мод(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Помогайбо, Артем АндрійовичУ дипломній роботі створена математична модель оптичної системи вимірювання стрибків кольоровості об’єктів, що дає можливість віднести ці об’єкти до орієнтирів для автономних мобільних роботів. Запропоновано перехід від аналізу зображень у просторі до аналізу в часовій області, що дає нам можливість скористатись добре вивченою марковською теорією лінійної та нелінійної фільтрації для виявлення орієнтирів. Аналіз зображень проводиться на основі матричної теорії з використанням декомпозиції динамічних мод.Документ Дослідження частотних методів в інтелектуальній вимірювальній інформаційній системі дорожньої машини(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Міщенко, Богдан СергійовичУ роботі досліджені акустичні сигнали двигунів дорожніх машин, які працюють на різних видах палива. Проаналізовані основні джерела акустичних сигналів, які виникають під час роботи двигуна дорожньої машини, а також основні акустичні показники роботи двигуна автомобіля. Розроблені пропозиції щодо використання спектрального аналізу для дослідження акустичні сигнали двигунів автомобілі, що працюють на різних видах палива. Побудовані спектри акустичних сигналів двигунів автомобілів під час їх роботи на різних оборотах та різних видах палива. Аналіз форм спектрів дозволив виділити особливості частотних характеристик роботи двигуна на різних видах палива, що у подальшому може бути використано для діагностики несправностей двигунів автомобілів.Документ Дослідження впливу надлишкових вимірювань на точність визначення динамічних характеристик датчиків тиску(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Овсієнко, Ганна РоманівнаОб’єкт роботи – багатоканальна вимірювальна інформаційна система. Мета роботи – оцінка впливу надлишковості вимірювань на точність визначення динамічних характеристик датчиків тиску та запропонування сучасного та перспективного методу для вирішення поставленої задачі. Практичні задачі, що реалізовані у роботі: - аналіз сучасного стану проблеми; - аналіз наявних методів визначення динамічних характеристик датчика тиску; - обґрунтування переваг запропонованого методу; - проведення математичного моделювання у середовищі MATLAB. У роботі доказано, що використання наявних методів не є раціональним. Запропонований метод є бездемонтажний і може функціонувати паралельно з реальною багатоканальною системою, що задовольняє вимогам небезпечних технічно складних об’єктів, наприклад, атомних електростанцій.Документ Дослідження впливу ризиків вимірювальної лабораторії підприємства на якість технологічних вимірювань(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Блізно, Олександр ЄвгенійовичВ дипломній роботі проведено аналіз ризиків процесу калібрування засобів вимірювань геометричних величин методом «краватка- метелик». Складено реєстр цих ризиків. Проведено їх експертне оцінювання, на основі якого побудовано теплову карту ризиків та відповідний план реагування на них. Розроблено програму дій щодо створення системи управління ризиками у метрологічній лабораторії. На підставі аналізу наявних нормативних документів щодо менеджменту ризику та проведених досліджень, складено інструкцію щодо створення реєстру ризиків у метрологічній лабораторії на процес калібрування засобів вимірювань. Дипломна робота містить обґрунтування доцільності запровадження елементів системи менеджменту ризику з метою підвищення якості вимірювань.Документ Дослідження динамічних характеристик датчиків високого тиску(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Овсієнко, Ганна РоманівнаУ дипломній роботі проведені дослідження методів визначення динамічних характеристик вимірювальних ліній та датчиків високого тиску. Плинні динамічні характеристики датчика тиску визначаються з врахуванням його терміну експлуатації.Документ Дослідження достовірності вимірювань швидкозмінного тиску датчиком САФІР 2171(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Кінаш, Ілля ОлеговичОб’єкт дослідження – датчик тиску. Предмет дослідження – динамічні похибки датчика тиску. Мета роботи – розробити методику оцінки динамічних похибок датчика тиску. Метод дослідження – аналітичні методи, методи математичного моделювання, методи експериментальних досліджень. В магістерській роботі розглянуто походження та види динамічних похибок вимірювань датчика тиску, розроблено методику оцінки динамічних похибок вимірювань. Проаналізовано результати оцінок динамічних похибок та їх вплив на достовірність вимірювання датчика тиску САФІР 2171.Документ Дослідження достовірності методів розпізнавання показань декадних лічильників газу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Плечова, Євгенія ОлександрівнаУ дипломній роботі проведені дослідження достовірності розпізнавань показань декадних лічильників газу з впровадженням нейромережевих методів, розроблена методика та алгоритм розпізнавання показань лічильників газу за даними фотофіксації з використанням Python та хмарного сервісу Colab.Документ Дослідження методу виявлення стрибків параметрів багатовимірних випадкових процесів в інтелектуальній інформаційно-вимірювальній системі(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023) Павленко, Олександра КостянтинівнаУ дипломній роботі було проведено дослідження методу виявлення стрибків параметрів багатовимірних випадкових процесів в сучасних інтелектуальних інформаційно-вимірювальних системах, яке є важливим питанням в контексті подальшого швидкого розвитку новітніх комп’ютерних технологій та постійних змін, що безперервно відбуваються в інформаційному середовищі.Документ Дослідження методів зменшення невизначеності вимірювань в комп’ютеризованих вимірювальних інформаційних системах тиску(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Плечова, Євгенія ОлександрівнаОб’єкт дослідження – процес вимірювання в багатопараметричних вимірювальних інформаційних системах. Мета роботи – дослідження методів зменшення динамічних похибок вимірювань в багатопараметричних вимірювальних інформаційних системах. Методи дослідження – системного аналізу, математичного моделювання та експериментальних досліджень, теорії ймовірності і випадкових процесів, математичної статистики і теорії похибок вимірювань. Наукова новизна роботи полягає в удосконаленні методу визначення динамічних характеристик вимірювальних ліній та датчиків тиску з використанням методу порівняння опорної експериментальної і теоретичної моделей датчика. Плинні динамічні характеристики датчика тиску визначаються з врахуванням його терміну експлуатації. Практична значимість результатів, отриманих в роботі, полягає в тому, що експериментально визначені динамічні характеристики вимірювальної лінії та датчика тиску можуть бути використані при обґрунтуванні напрямків удосконалення метрологічного забезпечення виробництва, при розробці технічної документації на засоби вимірювальної техніки, створенні нормативно-технічних документів з питань проведення повірки та калібрування вимірювальних систем на підприємствах.Документ Дослідження методів оцінки стаціонарності вихідних сигналів вимірювального каналу мостових споруд(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Удовіченко, Валерій ЮрійовичОб’єктом роботи є вихідні сигнали вимірювального каналу мостових споруд. Мета роботи – дослідити методи оцінки стаціонарності вихідних сигналів вимірювального каналу мостових споруд і створити алгоритм оцінки стаціонарності процесу. На сьогоднішній день обробка і аналіз інформації, отриманої з різних лінійних і нелінійних систем, є одним з найважливіших аспектів вивчення поведінки систем при різних умовах, а також прогнозування її поведінки в майбутньому. Використання традиційних методів, може бути застосовано, як правило, для лінійних і стаціонарних сигналів і систем. Методи аналізу нелінійних, але стаціонарних і детермінованих систем, і лінійних, але нестаціонарних даних почали активно розвиватися тільки в останні десятиліття. Більшість природних процесів, реальних фізичних систем, як правило є нелінійними і нестаціонарними, тому для аналізу даних використовуються певні спрощення. Тому для правильного аналізу даних нам потрібно знати із стовідсотковою впевненістю чи є процес стаціонарним чи ні і застосовувати відповідні методи аналізу. Створення алгоритму оцінки стаціонарності та його використання буде корисним у будь якій сфері науки чи техніки для визначення стаціонарності чи нестаціонарності процесу.Документ Дослідження методів та способів зарядки електричних транспортних засобів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Горбунов, Владислав ДмитровичПроведено аналіз існуючих систем, що знижують реактивну потужність в системах заряджання тягових акумуляторів електротранспорту. Обґрунтовано розробку мікроконтролерної системи керування зарядкою тягових акумуляторів електротранспорту зі стабілізацією зарядного струму. Розроблено мікроконтролерну систему, що складається з блоку генерації, потужних драйверів, датчику струму, робота якого заснована на ефекті Холлу та гальванічного розв’язання інформаційної шини.Документ Дослідження невизначеності вимірювань абразивності неоднорідної маси для оцінки зносу скребкових конвеєрів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Яровий, Євгеній ВікторовичДана робота присвячена питанню вивчення мікропроцесів взаємодії окремих абразивних часток з елементами скребкового конвейера під дією випадкового навантаження гірничої маси. Метою роботи є визначення ступеню абразивного зношення поверхні скребкового конвеєра (СК) при експлуатації в шахтних умовах. Об'єкт дослідження – процес вимірювання абразивності неоднорідної маси для оцінки зносу скребкових конвеєрів. Завдання роботи – створення моделей зносу або окремих елементів скребкового конвеєра, або в цілому всього конвеєра. На основі моделей зносу формулюються прогнозні моделі зносу конвеєра і оцінюються імовірнісні показники визначення його ресурсу в залежності від умов роботи в шахтах. Основним видом зносу риштака є абразивний знос. Фізичною основою абразивного зносу є тертя, коли тверді частки гірничої маси ковзають по поверхні СК, матеріал якої має меншу твердість, дряпають її і виносять мікрочастки стружки матеріалу поверхні конвеєру, тобто зношуючи його. Різновидом абразивного зносу є гідро- та газоабразивне зношування СК, яке виникає під дією твердих часток породи, які знаходяться в рідині (газі). Модель випадкового поля тиску та абразивності гірничої маси на поверхні СК може бути представлена як марковська. Визначення параметрів випадкового поля або функціоналу від цих параметрів може здійснюватись методами оптимальної нелінійної фільтрації. Отримання статистичних характеристик питомого тиску на конвеєр та абразивності неможливо без прив’язки зазначених моделей до результатів експериментальних досліджень, тобто після специфічних операцій калібрування моделей.