2015, № 3 (10), т. 1
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/6372
Переглянути
Перегляд 2015, № 3 (10), т. 1 за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 32
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Tourism policy of Jordan: the aspects of strategic management(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Omoush, Muthana Mohammad; Омоуш, Матана МохаммадThe development of tourism is one of the perspective directions for many countries. For the Jordanian economy with its developed tourist-recreational centers and unique places that combine signs of antiquity and modernity, the importance of tourism is that it is the rapid circulation of capital with relatively low nvestments, it is an efficient means to modernize infrastructure and create new jobs. The development of the national tourism business contributes to the creation of a special small and medium-sized enterprises, as well as activation and stimulation of work of some economic sectors: construction, trade, transport and communication, agriculture. The efficient tourism policy will allow attracting domestic and inbound tourists, and in the future may lead the regional tourist business to the global level of tourist services. The article deals with perspective directions of development of tourism in Jordan. The tourism potential of Jordan as a major factor in the activation of the tourism business is analyzed. Theoretical and methodological bases of formation and implementation of tourism policy of the state are presented. The main elements and direction of the tourism policy are described. The conceptual model of the implementation of the strategic directions of tourism policy in Jordan is formed. The methods of comparative analysis, analysis and synthesis, as well as the method of induction are used in the article. The results of the study can be used by tourism enterprises in Jordan and state authorities for the formation of the tourism program at the level of enterprises, regions or countries.Документ Автомобілебудування як провідна підгалузь машинобудування в Україні(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Шевченко, І. Ю.; Shevchenko, InnaПредметом статті є прикладні аспекти функціонування підприємств вітчизняного автомобілебудування; метою дослідження виявлення основних тенденцій розвитку автомобілебудування як провідної підгалузі машинобудування в Україні. Методологію написання статті склали загальнонаукові та спеціальні методи, а саме: метод аналізу та синтезу, системний підхід і традиційні прийоми економічного аналізу. У ході дослідження було проведено ретроспективний аналіз зміни обсягів виробництва легкових, вантажних автомобілів і автобусів в Україні; виявлено динаміку зміни обсягів експорту та імпорту автомобілів в період 2004-2014 рр. та основні країни-імпортери і країни-експортери автомобілебудівної продукції; ідентифіковано основних вітчизняних автовиробників і охарактеризовано їх асортименту політику; оцінено зміни конкурентних позицій вітчизняних автомобілебудівників на національному ринку продажу автомобілів в останнє п’ятиріччя. Зроблено висновок про необхідність впровадження активних протекційних заходів з боку держави щодо забезпечення стабілізації розвитку підприємств автомобілебудування в Україні та посилення конкурентних позицій вітчизняних автовиробників на національному і міжнародному ринку продажу автомобілів. Результати дослідження мають цінність як зведена статистична інформація для зарубіжних і вітчизняних учених, аналітиків ринку продажу автомобілів, працівників органів державної влади.Документ Актуальные проблемы качества и конкурентоспособности товаров(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Огиенко, С. А.; Колесник, В. Ю.; Ogiienko, Svitlana; Kolisnyk, ViktoriyaВ работе рассмотрены проблемы качества и конкурентоспособности товаров. Представлены признаки качественных показателей конкурентоспособности товаров. Проанализирована ситуация конкурентоспособности на рынке товаров Украины. Учитывая при соединение Украины к зоне свободной торговли с странами Европейского Союза и превращению отечественного рынка сбыта на европейский рынок, все больше актуальности приобретает рассмотрение вопросов касающихся повышению качества и конкурентоспособности товаров отечественных предприятий. Предметом исследования в данной статьи выступает качество и конкурентоспособность товаров отечественных товаров. Цель статьи исследования проблем качества и конкурентоспособности товаров и разработка подходов по их устранения. О низком уровне конкурентоспособности украинской продукции на европейском рынке свидетельствуют: низкая эффективность отрасли торговки по сравнению с другими странами; несоответствие структуры украинского экспорта с стран Европейского Союза, а рынок товаров Украины становиться более масштабным по отношению Европейским рынком. Раскрыты теоретические и методологические подходы к оценке конкурентоспособности продукции на внутреннем и внешнем рынках. Проанализирована суть понятия конкурентоспособности товаров. Осуществлен анализ современного состояния данного рынка и выявлены основные его тенденции развития. Определены предпосылки формирования потенциала управленческой структуры рынка. Выделена роль государства в оптимизации деятельности торговых предприятий региона на основе повышения конкурентоспособности их товаров. В значительной степени препятствуют укреплению конкурентоспособности товаров такие факторы, как: низкий уровень развития отечественной финансово-кредитной системы; неразвитость инфраструктуры актуальных проблем конкурентоспособности; недостаточная гармонизация украинских стандартов качества с международными; недостаточность государственного селевого финансирования научно-прикладных разработок. По результатам исследований определены основные стратегические направления дальнейшего развития подходов по повышению качества и конкурентоспособности товаров отечественных предприятий, среди которых: формирование и эффективное использование ресурсного потенциала отечественных предприятий; развитие предпринимательства, интеграции и кооперации; формирование и эффективное развитие продовольственного рынка. С учетом существующих проблем представляется целесообразным осуществление реализации мероприятий по следующим основным направлениям, гармонизация отечественных стандартов на продукцию в соответствии со стандартами Европейского Союза; налаживание современной инфраструктуры рынка; усиление кооперации хозяйств населения производителей продукции.Документ Актуальність застосування електромобілів в Україні(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Горова, К. О.; Шевердіна, А. В.; Gorova, Kseniia; Sheverdina, AllaСучасні тенденції автомобілебудування в світі спрямовані на забезпечення екологічності, економічності та зручності використання автомобільного транспорту. Тому на сьогодні широкого розповсюдження в Європейському Союзі набули електромобілі. Цей вид транспорту з’явився порівняно недавно, проте вже встиг добре зарекомендувати себе. Він дозволяє власникам автомобілів заощаджувати на пальному, а державі - на відшкодуванні наслідків забруднення навколишнього середовища. В Україні електромобілі ще тільки починають завойовувати популярність. Водіїв звісно приваблюють менші витрати на експлуатацію автомобілів. Проте, основні проблеми, що перешкоджають розповсюдженню електромобілів залишаються. Серед них вартість придбання електромобіля, відсутність мережі станцій підзарядки та достатньої кількості фахівців з їх обслуговування. Тому метою даного дослідження є визначення основних переваг та недоліків електромобілів, а також думки автовласників та науковців щодо широкого впровадження електромобілів в Україні. Для цього авторами було здійснено опитування, що дозволило виявити потенційний попит на електромобілі в Україні, а також основні причини, завдяки яким автовласники не поспішають купувати електромобілі або переобладнувати свої транспортні засоби.Документ Аналіз моделей прогнозування ймовірності банкрутства(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Мирошниченко, Ю. В.; Солярик, І. В.; Miroshnichenko, Yuriy; Solyarik, IrinaВ умовах швидкоплинних змін зовнішнього середовища зростає загроза виникнення кризового стану на підприємстві. Виходячи з цього, все більшої актуальності набуває проблема своєчасної діагностики кризового стану підприємства. Предметом дослідження є теоретико-методичні засади діагностики банкрутства підприємства. Метою дослідження є здійснення аналізу моделей прогнозування банкрутства, а також з’ясування доцільності їх використовування для вітчизняних підприємств. Методологічною основою дослідження є законодавчі та нормативні акти України з питань банкрутства підприємств, теоретичні та науково-практичні дослідження вітчизняних і зарубіжних науковців із проблем теорії та практики антикризового управління. У процесі дослідження використано монографічний, абстрактно-логічний підхід до вивчення теоретичних і практичних проблем діагностика кризового стану підприємства. Представлено основне призначення діагностики кризового стану як початкового етапу антикризового управління, а також схема діагностики кризового стану підприємства. У статті розглянуто алгоритм використання методичного забезпечення при діагностиці кризового стану підприємства та загрози банкрутства. Розглянуто такі методичні підходи до проведення діагностики: методика проведення поглибленого аналізу фінансово-господарського стану неплатоспроможних підприємств та організацій та методичні рекомендації щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства. Проведено аналіз недоліків та переваг моделей визначення ймовірності настання банкрутства, зокрема П’ятифакторної моделі Альтмана, моделі Ліса, Чессера, показника платоспроможності Конана і Гольдера та універсальної дискримінантної моделі. Практична значущість роботи полягає в обґрунтуванні методичних підходів до аналізу моделей визначення ймовірності настання банкрутства підприємств, що є основою для проведення подальших досліджень проблем антикризового управління на реальному суб’єкті господарювання.Документ Аналіз особливостей залучення іноземних інвестицій в національну економіку України(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Бабич, В. Д.; Babych, VolodymyrПосилення міжнародних інтеграційних процесів, зростання конкурентної боротьби обумовлюють формування нового підходу щодо розвитку економічного середовища, де провідну роль грає інноваційний розвиток на основі залучення інвестицій в національну економіку. Зміни в підходах формування господарського механізму України зумовлені необхідністю переходу до інноваційної економіки, яка потребує підвищення уваги до вирішення питань державного регулювання інвестиційної активності. Особливу роль в підвищенні інвестиційної активності в економічній системі України має відігравати створення умов для взаємовигідного залучення інвестицій з закордону, з метою модернізації економіки, впровадження новітніх технологій до виробництва та виходу українських товаровиробників на якісно новий рівень конкурентоспроможності. Тому дослідження особливостей залучення іноземних інвестицій в економіку України та удосконалення напрямів формування інвестиційної політики є актуальним завданням. Предметом виконуваного дослідження є процес залучення іноземних інвестицій та його особливості. З метою аналізу сучасного стану та особливостей залучення іноземних інвестицій в національну економіку було використано наступні методи наукового дослідження: синтезу, наукової абстракції, системного аналізу, індукції, дедукції, розрахунково-аналітичний. В роботі було обґрунтовано та систематизовано основні проблеми формування ефективної інвестиційної політики спрямованої на інноваційний розвиток; виявлено та простежено тенденції зміни інвестиційної активності в Україні.Документ Аналіз показників діяльності автомобілебудівних підприємств щодо вартісної оцінки бренда підприємства(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Приходько, Д. О.; Prykhodko, DariaПредметом статті є показники діяльності автомобілебудівних підприємств. Метою статті є визначення грошового показника, який доцільно використовувати для вартісної оцінки бренда автомобілебудівного підприємства в експертно-бальних методах. З метою одержання обґрунтованих висновків у процесі роботи були використані метод аналізу та синтезу, метод наукової абстракції, системний аналіз, метод комбінаційного групування − для визначення загальних, фінансових, економічних показників, що характеризують діяльність підприємства; метод порівнянь – для виявлення грошового показника, що доцільно залучити до розрахунку вартості бренда. Для виявлення грошового показника, який доцільно використовувати щодо вартісної оцінки бренда в експертно-бальних методах запропоновано показники діяльності підприємства розділити на дві групи: загальні показники, що характеризують діяльність підприємства; фінансово-економічні показники. До загальних показників, що характеризують діяльність підприємства віднесено обсяг виробництва та середню ціну за групами товарів. До фінансово-економічних показників віднесено дохід, балансову вартість підприємства, додану вартість, що сформована за рахунок матеріальних і нематеріальних активів підприємства, а також показники прибутковості, рентабельності, ліквідності, платоспроможності. За проведеними розрахунками було визначено, що для грошового виразу вартості бренда доцільно застосовувати показник валової доданої вартості, що сформований за рахунок нематеріальних активів підприємства. При певному поєднанні бальної оцінки та цього грошового показника, можна визначити надбання підприємства за рахунок прихильності покупців до бренда.Документ Вдосконалення організації фінансового планування на підприємстві за рахунок впровадження контролінгу грошових потоків(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Буднік, М. М.; Аскеров, Т. Т.; Budnik, Maryna; Askerov, TimurСтаття присвячена проблемі вдосконалення організації фінансового планування на підприємстві за рахунок впровадження контролінгу грошових потоків. Предметом дослідження є процес фінансового планування на підприємстві. Метою статті є аналіз існуючих проблем щодо удосконалення організації фінансового планування на підприємстві за рахунок впровадження контролінгу грошових потоків. У статті розглянуті сучасні наукові підходи та методи щодо удосконалення організації фінансового планування на підприємстві за рахунок впровадження контролінгу грошових потоків. В ході дослідження було розглянуто теоретичні підходи до створення концепції контролінгу на підприємстві. Для вдосконалення системи управління грошовими потоками: відокремлено напрями контрольних заходів на підприємстві, розроблено послідовність побудови системи контролінгу грошових потоків на підприємстві, наведені етапи системи моніторингу показників стану грошових потоків, що контролюється. Для ідентифікації відхилень, виявлених на рівні стратегічного та тактичного контролю на підприємстві, розроблені матриці ідентифікації масштабів відхилень та адекватних заходів стабілізації ситуації підприємства. Надана графічна інтерпретація відхилень грошових потоків підприємства, що виявляється в процесі стратегічного та тактичного контролю. Використання побудованної та впровадженної в практику діяльності підприємства ефективної системи контролінгу грошових потоків дозволить координувати взаємозв’язки між формуванням інформаційної бази управління грошовими потоками на підприємстві, їх аналізом, оптимізацією та плануванням, що дозволить значно підвищити ефективність управління ними.Документ Визначення змісту поняття «стратегія фінансового зростання підприємства»(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Буднік, М. М.; Сорочан, Р. С.; Budnik, Maryna; Sorochan, RobertРозвиток ринкових відносин в Україні на даний час досягнув тієї межі, коли конкуренція стала насправді жорстким стимулом для розвитку та розширення підприємств і ставить перед підприємством більш високі вимоги щодо формування стратегії фінансового зростання підприємства. Розробка стратегії фінансового зростання підприємства є складним і різноманітним процесом, що заслуговує ретельного вивчення. Стаття присвячена узагальненню змісту поняття «стратегія фінансового зростання підприємства». Предметом дослідження є визначення поняття «стратегія фінансового зростання підприємства». Метою статті є аналіз наукової літератури з метою дослідження сутності понять складових стратегії фінансового зростання підприємства. У статті проведено ретельний аналіз понять «стратегія», «фінансова стратегія» та «розвиток», що дозволило надати авторське визначення цих понять. На основі них було узагальнено зміст поняття «стратегія фінансового зростання підприємства» та надано його визначення, що дозволило окреслити коло предметної області для подальших досліджень. Також були наведені етапи розробки та реалізації стратегії фінансового зростання підприємства та надані рекомендації до її формування. Успіх фінансової стратегії підприємства ґрунтується на відповідності теоретичних та практичних підходів до її розробки.Документ Джерела та напрями фінансового забезпечення водогосподарського комплексу України(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Левковська, Л. В.; Мандзик, В.М.; Чередніченко, Ю. Г.; Levkovs’ka, Ludmyla; Mandzyk, Valeriy; Cherednichenko, YuliaВ результаті дослідження проаналізовано економічний механізм та визначено джерела фінансового забезпечення водогосподарської діяльності. Встановлено, що сучасний механізм фінансово-економічного забезпечення водогосподарської діяльності є недостатньо ефективним, адже водне господарство тривалий час перебуває у стані постійної нестачі коштів, а велика кількість сучасних ринкових інструментів за допомогою яких у країнах з розвиненою ринковою економікою залучається фінансовий капітал у водогосподарський комплекс фактично не використовується. Крім того, однією з головних вимог ефективного функціонування водогосподарського комплексу є достатнє фінансове забезпечення процесу оновлення основних його фондів, що включає в тому числі пошук та створення джерел фінансово-економічного забезпечення модернізації водного господарства. Відповідно до розробленої класифікації встановлено, що пріоритетними у використанні є комплексні джерела фінансового забезпечення водогосподарської діяльності. Запропоновано напрями інвестиційного забезпечення водогосподарського комплексу України, які передбачають: заходи щодо активізації інвестиційної діяльності, стимулювання всіх учасників процесу водозабезпечення до ефективного водокористування, зміну схеми ціноутворення, зниження виробничих та трансакційних витрат тощо. Перспективним напрямом покращення фінансового забезпечення водогосподарського комплексу є застосування механізмів державноприватного партнерства. Основними перевагами державно-приватного партнерства для держави є: скорочення витрат на надання послуг; активізація інвестиційної діяльності; ефективне управління майном; економія фінансових ресурсів держави; використання досвіду приватних компаній; оптимізація розподілу ризиків; підвищення ефективності інфраструктури; стимулювання підприємницького мислення; рівний діалог між владою та бізнесом; збереження та створення робочих місць. Для приватного бізнесу: залучення бюджетних коштів до проекту; доступ до раніше закритих сфер житловокомунального господарства; розширення можливостей отримання пільгових кредитів під державні гарантії від міжнародних та вітчизняних фінансових установ на довгий термін; оптимізація розподілів ризиків проекту.Документ Дослідження конкурентного становища на вітчизняному ринку вендорів аутсорсингу логістичних послуг, пов’язаних з документообігом(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Альошкіна, Л. П.; Новак, І. М.; Пітель, Н. Я.; Aleshkina, Lyudmyla; Novak, Inna; Pitel, NinaАутсорсинг логістичних послуг пов’язаних з документообігом знаходиться на стадії зародження і основними вендорами на ньому є світові лідери. Метою статті є дослідження взаємовідносин вендорів на українському ринку аутсорсингових послуг пов’язаних з документооборотом, а також виявлення проблем та перспектив їх діяльності. Аналіз вітчизняного сегменту аутсорсингу послуг пов’язаних з документообігом вказав на відсутність жорсткої конкуренції, адже ринок знаходиться ще на стадії формування, як і сам попит. Однак основними аутсорсерами, що намагаються розвивати даний напрямок бізнесу є Коніка Мінорута (Konica Minolta Holdings, Inc.), Кенон (Canon Inc.), Ксерокс (Xerox Corporation). Окремою групою конкурентів, було визначено – компанії БМС та Инком. Їх діяльність на ринку пов’язана з тим, що вони не пропонують класичний аутсорсинг, а намагаються переконати споживачів до спрощеної системи взаємовідносин. Результати проведеного дослідження вказали, що корпорація Ксерокс займає лідируючі позиції на ринку аутсорсингових послуг у світі та в Україні. З метою визначення найсильнішого та найслабшого конкурента на вітчизняному ринку аутсорсингових послуг з документообігу нами побудована матриця конкурентного профілю. Визначено, що основними конкурентами ТОВ «Ксерокс (Україна) ЛТД» на вітчизняному ринку є компанії Коніка Мінолта та Інком, найслабшим – БМС-консалтинг. Адже вітчизняні вендори не мають достатніх технічних характеристик та фінансових можливостей для утримання та розширення сегменту даного ринку. Визначено, що основними конкурентними перевагами ТОВ «Ксерокс (Україна) ЛТД» з аутсорсингу на українському ринку є різноманітність напрямів діяльності та довіра до торгової марки.Документ Дослідження ринку споживчого попиту на прикладі готельних послуг(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Рябєв, А. А.; Ryabev, AntonРозглядаються проблеми формування споживчих ринків України, забезпечення населення доброякісними споживчими товарами та послугами, поліпшення структури і динаміки споживання на прикладі готельного господарства. Мета роботи – розробка рекомендації щодо формування національної моделі культури споживання та формування на її основі споживчого попиту на готельні послуги. Досліджено поведінку споживчого ринку, який визначається наявністю обмеженості матеріальних ресурсів у більшості населення, що призводить до зменшення витрати на послуги культури, відпочинку та ін. Подібні витрати становлять мінімальний рівень у загальному обсязі споживчих витрат. Дана проблема відбивається і в сфері споживання готельних послуг, де готельні послуги запитані обмеженим числом споживачів, що пов’язано з відсутністю пропозиції диференційованих послуг за ціною, кількістю, якістю. Необхідно формувати новий ринок споживчого попиту на готельні послуги. Модель культури споживання повинна бути побудована не за аналогією західної моделі «суспільства споживачів», а бути орієнтована на її розвиток з урахуванням національних особливостей, на примиренні матеріального з духовним і природним у людському побуті. Доцільне урахувати досвід формування ринку споживчого попиту традиційними японськими готелями – рьокан. В Україні аналогом рьокан могли би виступити хостели, що здатні забезпечити різноманітні комфортні умови. та створити відповідну нову модель культури споживання. Подібні інновації утворять нові робочі місця; підсилять конкуренцію; повернутися до традиційної культури України, впровадити її в готельне господарство та сформувати нову модель культури споживання готельних послуг; створити умови розміщення в готельних підприємствах з урахуванням споживчого попиту на різноманітні послуги за якістю, кількістю і ціною.Документ Ефективність виробництва олійних культур і дослідження його тенденцій в ПСП “Синюха” Новоархангельського району Кіровоградської області(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Пархоменко, Л. А.; Parkhomenko, LydmilaВ статті досліджено показники динаміки урожайності, посівних площ та валових зборів за досліджуваний період, також проведений їх аналіз у ПСП «Синюха» Новоархангельського району Кіровоградської області. Досліджено, що посівна площа олійних культур з 2011 р. по 2013 р. збільшилась на 8,8% і становить 570 га. Урожайність олійних культур в господарстві низька, але має тенденцію до збільшення. Урожайність соняшнику в 2013 р. порівняно з 2011р. збільшилась на 51,5%. А урожайність сої, навпаки, зменшилась за три роки на 1,8%. Валовий збір соняшнику та ріпаку у 2013р. порівняно з 2012р. збільшився на 31% та 430% відповідно. Валовий збір сої, навпаки, зменшився на 46,3%. Розглянуто вплив факторів на зміну валового збору та економічну ефективність виробництва олійних культур у досліджуваному господарстві. Виробництво олійних культур в господарстві за досліджуваний період є рентабельним і прибутковим. Найвищим рівень рентабельності соняшнику був у 2012 році – 54,7%, сої – у 2011р.-51,4%. Це пояснюється тим, що на ринку склалася досить висока ціна реалізації. Доведено, що ПСП «Синюха» пристосоване до господарювання в ринкових умовах. Виробництво олійних культур в даному господарстві приносить значні прибутки. Також в статті визначено перспективні напрями стратегії розвитку ринку олійних культур, а саме: формування оптових ринків олійних культур, розвиток інфраструктури в сільській місцевості, створення розвиненої системи кооперативів, асоціацій самими виробниками олійних культур для спільного зберігання і реалізації насіння олійних культур великими партіями, основна увага розвитку біржової торгівлі насінням олійних культур.Документ ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015)Документ Застосування іноземного досвіду у вдосконаленні інвестиційного законодавства України(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Павленко, І. І.; Удовиця, К. О.; Pavlenko, Irina; Udovytsia, KseniiaУкраїна вже багато років знаходиться у кінці рейтингів інвестиційно привабливих країн. У статті надається спроба дослідити і узагальнити стан інвестиційного законодавства України, визначити основні його проблеми. Предметом дослідження є кодифікація інвестиційного законодавства України та перспективи впровадження в Україні. Об’єктом дослідження виступає сучасний стан законодавства України у сфері інвестиційної діяльності. Мета дослідження полягає у аналізі інвестиційного законодавства України та шляхи його систематизації, використовуючи міжнародний досвід для підвищення інвестиційного клімату України та повернення довіри вітчизняних та іноземних інвесторів. З метою одержання висновків у процесі роботи були використані відповідні методи дослідження: табличний і графічний метод відображення інформації при аналізі інвестиційного стану України, порівняння при аналізі економічного стану України та Марокко, систематизація та узагальнення – для розробки висновків дослідження. Розглянуто наукові праці зарубіжних і вітчизняних вчених, які зробили значний внесок у теоретичний аспект дослідження поняття кодифікації законодавства. Інформаційною базою послугувала офіційна статистика та дані звітів іноземних агентств, які здійснюють аналіз різноманітних показників у сфері інвестицій. В результаті роботи виявлені основні проблеми з якими стикаються інвестори в Україні, розглянуто індекс інвестиційної привабливості України, визначено концептуальну та технічну складність кодифікації інвестиційного законодавства. Крім того, у статті визначено основні переваги, які отримають вітчизняні та іноземні інвестори від впровадження інвестиційного кодексу.Документ Коефіцієнтний підхід щодо оцінки ефективності використання оборотних коштів українських агрохолдингів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Іскра, В. B.; Iskra, VitaliyСтаття присвячена оцінці ефективності використання оборотних коштів провідними українськими агрохолдингами протягом 2011-2014 р.р. Основною метою є виокремлення комплексної системи показників оцінки ефективності використання оборотних коштів та розробка авторської схеми управління ефективністю використання оборотних коштів в рамках коефіцієнтного підходу. етодологічною основою дослідження є фундаментальні основи теорії підприємництва, фінансова звітність українських агрохолдингів, теоретичні та науково-практичні дослідження вітчизняних й зарубіжних науковців із проблем теорії та практики управління оборотними коштами. У статті узагальнено існуючі думки науковців щодо значущості певних показників під час управління оборотними коштами та розкрито зміст коефіцієнтного підходу до оцінки ефективності використання оборотних коштів. Розроблено комплексну систему показників оцінки ефективності використання оборотних коштів та на її основі проаналізовано використання оборотних коштів такими провідними українськими агрохолдингами, як ПАТ «Кернел», ПАТ «Миронівський хлібопродукт» (МХП), ПАТ «Астарта-Київ», ПАТ «Авангард», ПАТ «Овостар» та ПАТ «Індустріальна молочна компанія» (ІМС). Запропоновано авторський підхід до визначення оптимальних значень показників оцінки оборотних коштів. Сформульовано авторську схему управління ефективністю використання оборотних коштів в рамках коефіцієнтного підходу. Практична значущість статті полягає у розробці комплексного підходу оцінки ефективності використання оборотних коштів, який допоможе менеджменту виокремлювати «слабкі місця» в управлінні оборотними коштами та розробляти управлінські рішення для покращення ситуації.Документ Конкурентні стратегії торговельного підприємства(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Круглов, В. В.; Коваленко, O. C.; Kruglov, Vitaliy; Kovalenko, OlenaСуб'єкти господарської діяльності знаходяться під впливом значних змін, створених дією ринкових сил. Споживачі все більш вимогливіше ставляться до продукції, що реалізується, конкуренція у відповідних товарних категоріях зростає, боротьба підприємств за споживача продукує нові підходи та інструменти. Особливо гостро конкуренція виявляє себе серед підприємств сфери торгівлі, де сконцентрована велика кількість одноманітних пропозицій продукції, а споживач знаходиться в ситуації вибору між практично рівнозначними рішеннями у придбанні необхідних речей. Метою даної статті є: аналіз основних конкурентних стратегій торговельного підприємства. Підвищення конкурентоспроможності торговельних підприємств досягається за рахунок відповідних правил, дій, заходів, прийомів, що використовують в стратегічному управлінні суб'єкта господарської діяльності. В процесі вироблення певних управлінських дій, підприємство вирішує питання, які направлені на досягнення конкурентних переваг та зміцнення свого положення у відповідній ринковій ніші. Така проблематика вимагає побудови правильної, дієвої стратегії. З аналізу понять "конкуренція", "стратегія" можна зробити висновок, що конкурентна стратегія є способами дій, які визначаються в довгостроковому плануванні шляхом позиціонуванні на ринку, змінами під впливом дій зовнішнього середовища, застосуванні методів і видів конкуренції та управління зазначеними діями підприємства, що дає можливість досягти поставлених цілей. В процесі застосування різних конкурентних стратегій торговельне підприємство в залежності від ринкової ситуації має можливості звужувати чи розширювати частку ринку; вирішувати питання сегментування ринку; знижувати витрати; динамічно реагувати на ринкові зміни; фокусування на вузькому сегменті; впровадження новацій та ін.Документ Контролювання реалізації управлінських рішень на торговельному підприємстві(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Огієнко, С. О.; Лучкін, К. В.; Ogіienko, Svitlana; Luchkin, KirillСтаття присвячена огляду основних принципів прийняття управлінських рішень на сучасних підприємствах. Проаналізовано підходи вчених, які займались вивченням даної проблеми, та подано деякі поради щодо прийняття рішення керівником підприємства. В статті розглядаються основні підходи щодо формування процесу підготовки до прийняття та контролювання управлінських рішень на торговельних підприємствах, проаналізовано фактори впливу на процес прийняття управлінських рішень та запропоновано алгоритм, який покликаний сприяти ефективній організації та реалізації процесу прийняття управлінського рішення. Предметом дослідження в даній статті виступає процес підготовки до прийняття та контролювання управлінських рішень на торговельних підприємствах. Основною метою даної статті є огляд підходів щодо розробки управлінських рішень керівниками торговельних підприємств та формування ряду заходів щодо реалізації дій для контролювання процесу ствердження розроблених рішень. В статті розкрито суть поняття «управлінське рішення», запропоновано ряд підходів щодо розробки процесу прийняття управлінських рішень і організації контролю за ним, який представлено у вигляді алгоритму дій, які необхідно пройти для досягнення поставленої мети. Стаття включає деякі поради та вимоги стосовно якостей менеджера, який є не просто штатним робітником. До їх складу віднесено певні здібності та професіональні якості, які необхідні менеджеру для проведення якісного контролю, відстеження правильності дій на усіх ланках алгоритму прийняття управлінського рішення. У статті також розкрито основні напрямки, які необхідні для здійснення якісного контролю за прийняттям управлінських рішень. Розкрито сутність впливу деяких факторів зовнішнього та внутрішнього середовища, які впливають на прийняття та контроль управлінських рішень. Стан підприємства залежить від великої кількості факторів, деякі з них ми не в силах контролювати. Але деяк фактори мікросередовища підприємства, треба дуже ретельно відстежувати, аналізувати, прогнозувати їх стан та поведінку. Тому у статті так багато присвячується ролі менеджера в процесі контролю за прийняттям управлінських рішень.Документ Концептуальні основи формування та використання інвестиційного портфелю підприємства(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Саталкіна, Л. О.; Satalkina, LiliyaПредставлене дослідження присвячене концептуальним основам формування та використання інвестиційних портфелів підприємств. Основним предметом дослідження є інвестиційні портфелі підприємств, а зокрема проблеми пов’язані із забезпеченням їх формуванням та використанням. Метою роботи є розроблення концептуальних основ формування та використання інвестиційних портфелів з метою оптимізування цих процесів в межах діяльності підприємства. За допомогою методів систематизації, теоретичного узагальнення, системного аналізу, структурно-логічного та графічного запропоновано теоретичне підґрунтя для розуміння сутності визначених процесів, розвинуто типологію факторів, які впливають на зазначені процеси, представлено загальну концептуальну модель. Представлене трактування поняття інвестиційного портфелю підприємства характеризується виокремленням двох складових: портфелю проектів і портфелю ресурсів, що, в свою чергу, визначає розроблену класифікацію інвестиційних портфелів підприємства. В результаті дослідження визначено, що процеси формування та використання інвестиційного портфелю відбувають послідовно і взаємопов’язано, із врахуванням певних етапів кожного з процесів та під впливом визначених факторів і принципів. В статті визначені основні елементи концептуальної моделі формування та використання інвестиційного портфелю, серед яких основна увага сконцентрована на комплексних цілях, факторах та суб’єктах. Розроблено класифікацію основних факторів впливу окремо на процес формування (із виокремленням груп факторів макросередовища та мікросередовища), а також на процес використання (із виокремленням факторів, які характеризують забезпечення і факторів, які характеризують проект). Результати дослідження можуть бути використані в межах діяльності підприємства з метою оптимізування його інвестиційної діяльності.Документ Переваги та недоліки впровадження аутсорсингу в діяльність підприємств(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Носик, Л. В.; Nosyk, LiliiaВ статті проаналізовано світовий досвід використання аутсорсингу як цінного інструменту підвищення конкурентоспроможності підприємств. У роботі розкрито винятковість запровадження аутсорсингу у різних країнах світу та в Україні, виділено ряд спеціальних характеристик, переваги та недоліки використання аутсорсингу ґрунтуючись на можливості зменшити обома сторонами витрати на виробництво та покращення якості роботи підприємств, а також ґрунтуючись на можливих проблемах, ризиках та причин його використання. Визначено основні чинники, що спричиняють необхідність прийняття рішення про аутсорсинг. Наведено класифікації його видів за економічним значенням і за засобами організації взаємодії між підприємствами. Результати оцінки виявили необхідність в використанні стратегії аутсорсингу на підприємствах, а також необхідність в поліпшені українського законодавства в цій області.