Випуск 105
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/21287
Переглянути
Перегляд Випуск 105 за Назва
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Dependence of the properties of the Fe-Cr-Ni alloy on the composition and properties(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Hlushkova, D.; Глушкова, Д. Б.This study employed a multifractal approach to assess the heterogeneous structure of the Fe-Cr-Ni alloy. Goal. The calculation of the spectrum of dimensionalities for microstructural elements (pearlitic matrix, carbides, and graphite) was conducted using the Rényi formula. Methodology. New relationships were established between the structure and properties of the alloy (such as hardness and impact strength), which are described by models allowing prediction of properties from microstructure images. Results. Most of the derived correlations exhibit a linear nature, indicating that not only does the percentage content of a particular structural element influence its properties, but also the shape of the element, as characterized by its fractal dimension, contributes to those properties. Analytical method that can be useful for assessing and improving the characteristics of alloys. Practical value. The essence of the work has a practical value particularly when precise determination of properties is critically important for their application in various fields of science and engineering.Документ Development and properties of new powder materials(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Hlushkova, D.; Глушкова, Д. Б.The study analyzed powder materials to obtain wear-resistant coatings. Field tests for wear resistance were conducted using the method of friction between two surfaces. The tests were carried out on the universal test bench SMC-2 at a rotation speed of 200 rpm. A pressure of 100 kgf was applied to the test sample. Goal. The wear resistance test cycle comprised 200,000 revolutions, with lubrication provided through the drop method. Special powders were used in the experiment, including PG-SR3, PN55T45, and PR-Ni70Cr17S4R4 + 20 % PT-Al5N with a PT-Al5N under layer. Methodology. The selection of wear-resistant coatings was based on the analysis of the following properties: adhesion strength of the coating to the base material, wear resistance of the coatings, hardness, and porosity. Results. Metallographic analysis of the structure of plasma coatings obtained from powders PG-SR3, PN55T45, and PR-Ni70Cr17S4R4 + 20% PT-All5N with three different plasma heater power levels (10 kW, 15 kW, and 20 kW) indicated that the densest and most reliable coating among those studied is the coating made from PR-Ni70Cr17S4R4 + 20 % PT-Al5N powder. Practical value. Therefore, there is no need to increase the heater power beyond 15 kW when spraying this type of powder. The research concluded that when obtaining wear-resistant coatings, the optimal choice is PR-Ni70Cr17S4R4 + 20 % PT-All5N powder with a PT-Al5N under layer.Документ Superposition principle of impact on the working environment of actuating elements for site preparation machines(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Prystailo, M.; Balaka, M.; Mozharivskyi, V.; Drachuk, V.; Honta, I.; Пристайло, Микола Олексійович; Балака, Максим Миколайович; Можарівський, Валентин Петрович; Драчук, Володимир Володимирович; Гонта, Ігор ПетровичThe article proposes the superposition principle of the influence of several factors on the working environment at the same time, such as static and dynamic load, thanks to the accumulation of energy to create a high-speed force pulse on the cutting edge with the aim of pre-forming a com pressed zone in the array, which will reduce the energy intensity of the process.Документ Визначення напруг у небезпечних перерізах лонжеронів рами мініавтотракторних засобів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Манойло, В. М.; Воронков, О. І.; Авраменко, А. М.; Байцур, М. В.; Козлов, Ю. Ю.; Manoiylo, Volodymir; Voronkov, Oleksandr; Avramenko, Andrii; Baitsur, Maksim; Kozlov, YuriyУ роботі наведено розрахунок з визначення напруг у небезпечних перетинах лонжеронів рами автотранспортних засобів для створення нових універсальних малогабаритних транспортних засобів типу УМТЗ-26 «Надія», а також для розроблення мінівантажних автомобілів категорії N1, які можна використовувати в комунальному міському та фермерському господарствах країни. Наведено розрахунково-експериментальне дослідження з визначення напружень у небезпечних перетинах рами АТЗ, для цього використовувався метод початкових параметрів для рамних конструкцій. Здійснено розрахунок сил та максимальних моментів у перетинах лонжеронів рами в процесі встановлення на неї агрегатів, систем та вузлів АТЗ. Визначені зусилля, що діють на АТЗ під час його руху вздовж місцевості. Визначені згинальні моменти в перетинах лонжеронів рами АТЗ співвідносно координатних точок. Для виготовлення лонжеронів рами АТЗ розраховані та вибрані геометричні розміри швелера для виготовлення рами АТЗ. Здійснено спрощене компонування на рамі агрегатів та вузлів двигуна внутрішнього згорання для автотранспортних засобів як для універсального малогабари тного транспортного засобу типу УМТЗ-26 «Надія», так і для мінівантажного автомобіля категорії N1 вантажопідйомністю до 3,2 тони.Документ Вплив тривалості простою транспортних засобів у пересадкових вузлах міського пасажирського транспорту на умови синхронізації пересадки пасажирів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Вдовиченко, В. О.; Підлубний, С. Ю.; Vdovychenko, Volodymyr; Pidlubnyi, SerhiiУ статті розглянуто вплив тривалості простою маршрутних транспортних засобів у транспортно-пересадковому вузлі на параметри синхронізації пересадки пасажирів та конфліктність руху в межах його зупинних пунктів. У процесі аналізу об’єкта дослідження визначено, що можна покращити умови синхронізації пересадки пасажирів за допомогою збільшення тривалості перебування маршрутних транспортних засобів у зупинних пунктах транспортно-пересадкового вузла. Визначено, що ключову роль у синхронізації пересадки пасажирів відіграє час відправлення з початкового зупинного пункту, облік розподілу технічної швид кості, тривалість технологічного простою в проміжних пунктах і тривалість перебування маршрутних транспортних засобів у зупинних пунктах транспортного вузла. За результата ми експериментальних досліджень установлено залежності зміни середнього часу пересадки пасажира та конфліктності руху маршрутних транспортних засобів для транспортно пересадкового вузла «вул. Одеська» (м. Харків).Документ Загальні відомості про журнал(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024)Документ Залежності для визначення коефіцієнтів тепловіддачі та опору повітря для теплообмінників із трубчасто-пластинчастої поверхні теплообміну(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Мошенцев, Ю. Л.; Гогоренко, О. А.; Немченко, А. В.; Moshentsev, Yuryi; Gogorenko, Oleksiy; Nemchenko, AndriiЗапропоновано нові залежності для визначення коефіцієнтів тепловіддачі та кое фіцієнтів опору повітря для трубчасто-пластинчастої поверхні теплообміну. Досліджено їх точність і ефективність у широкому діапазоні режимів. Установлено, що максимальна похибка визначення температури повітря за запропонованою залежністю не перевищує 0,3 oC для всього досліджуваного діапазону, похибка визначення аеродинамічного опору не перевищує 8 %, що свідчить про високу точність моделювання. Така точність гарантує можливість застосу вання запропонованих залежностей для інженерних розрахунків.Документ Матричні методи та викладання основ механіки рідини й газу в закладах вищої освіти(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Біловол, О. В.; Bеlovol, OleksandrВикористання універсальних законів природи як основи та матричного формалізму як методу отримання принципів механіки дозволяє застосувати відмінні від традиційних під ходи до методики викладання основних понять, концепцій і принципів механіки рідини й газу. Запропонований підхід використовує модель суцільного середовища, але враховує його внутрішню динаміку через процедуру згортання багатовимірного фазового простору.Документ Модель вибору мікроконтролера для модуля системи екологічного моніторингу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Філь, Н. Ю.; Коломієць, І. О.; Бардаков, В. Р.; Fil, Nataliia; Kolomiiets, Ivan; Bardakov, ValeriiУ роботі розглянуто основні вимоги системи екологічного моніторингу. Для підвищення ефективності системи екологічного моніторингу необхідно приймати рішення на основі інформації, отриманої у режимі реального часу. Мікроконтролер передає показники в єдину систему, використовуючи технології Wi-Fi і Bluetooth. Розроблено модель вибору мікроконтролера для модуля системи екологічного моніторингу, застосування якої дасть змогу, зважаючи на єдині системні позиції, приймати рішення щодо створення модуля екологічного моніторингу в умовах багатокритеріальності та невизначеності вихідної інформації.Документ Особливості викладання другої/третьої іноземної мови з опорою на англійську(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Шамрай, О. В.; Скрипник, Н. С.; Shamrai, Olena; Skrypnyk, NataliiaРозглянуто основні особливості викладання другої/третьої іноземної мови (німецької та французької з опорою на англійську мову) студентам спеціальності «Прикладна лінгвістика». Наведено короткий перелік подібностей та відмінностей між англійською, німецькою та французькою мовами в контексті їх вивчення. Надано загальний огляд концепції багатомовної освіти та проаналізовано основні методи викладання третьої мови.Документ Порівняльний аналіз методик визначення показників якості асфальтобетонів відповідно до чинних в Україні нормативних документів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Пиріг, Я. І.; Оксак, С. В.; Pyrig, Yan; Oksak, SerhiiУ статті подано результати зіставлення методик визначення стандартних фізико механічних показників якості асфальтобетонів відповідно до чинних в Україні нормативних документів (вітчизняного стандарту ДСТУ Б В.2.7-319 та гармонізованих загальноєвропейських стандартів серії ДСТУ EN 12697). На основі аналізу нормативних джерел встановлено, що низка методик визначення показників якості асфальтобетонів має певні особливості, які познача ються на досягнутих результатах. З огляду на це необхідно з обережністю ставитися до мо жливості взаємозаміни вітчизняних і загальноєвропейських методик визначення показників яко сті асфальтобетонів.Документ Підготовка здобувачів освіти технічного університету до автономного вивчення іноземної мови(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Саєнко, Н. В.; Saienko, NataliiaРозвиток автономії здобувачів освіти у вивченні іноземної мови є важливим аспектом іншомовної підготовки майбутніх інженерів, оскільки для того, щоб бути в курсі останніх досягнень у своїй галузі, налагоджувати контакти з партнерами з інших країн, їм необхідно вдосконалювати знання, набуті в університеті. У статті визначено та обґрунтовано основні педагогічні складники, реалізація яких забезпечує успішне автономне вивчення іноземної мови здобувачами освіти технічного зво, а саме: наявність позитивної мотивації до автономного навчання; функція викладача в розвитку навичок самоосвіти; наявність та доступність ресурсів, що забезпечують можливість автономного навчання; оволодіння стратегіями самостійної роботи; оволодіння сучасними інформаційно-комп'ютерними технологіями; використання підходу «перевернутий клас».Документ Підходи до розрахування впливу водопропускних споруд із металевих гофрованих конструкцій на статичні та динамічні навантаження(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Гаркуша, М. В.; Harkusha, MykolaНа сьогодні підходи до розрахування дорожніх водопропускних споруд з металевих гофрованих конструкцій не уніфіковані, кожна країна-виробник металевих гофрованих конс трукцій має свої індивідуальні. У роботі наведено основні підходи до розрахування водопропускних споруд із металевих гофрованих конструкцій на статичні та динамічні навантаження. Здійснено аналіз теорії прогину, теорії стиснених кілець, теорії вигинання. На основі дослі джень визначена необхідність вдосконалення підходів, що використовуються в Україні. У статті розглянуто найпоширеніші підходи до розрахування дорожніх водопропускних споруд США, Канади та Європи та найбільш поширені методи розрахування дорожніх водопропуск них споруд із металевих гофрованих конструкцій для вирішення завдання щодо визначення їхніх переваг та недоліків, що дає можливість проаналізувати та вибрати найбільш правильне рішення щодо розрахування напружено-деформованого стану.Документ Регенерація відпрацьованих мастильних матеріалів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Барун, М. В.; Коверсун, С. О.; Бессмертна, Д. О.; Barun, Marina; Koversun, Svitlana; Bessmertna, DianaУ роботі розглянуто забруднення навколишнього середовища внаслідок неконтрольованих скидів мастильних матеріалів у природні об’єкти та запропоновано методи зниження забруднення. Стаття має аналітичний характер та базується на оглядовому методі дослідження. Об’єктом вивчення є вплив нафтопродуктів на довкілля та регенерація й перероблення відпрацьованих мастильних речовин фізичними, хімічними та комбінованими методами.Документ Розрахункове призначення відстані між швами розширення цементобетонних покривів доріг(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Толмачов, С. М.; Толмачов, Д. С.; Tolmachov, Sergiy; Tolmachov, DmitroУ статті розглядаються актуальні питання щодо підвищення ефективності та якості будівництва цементобетонних покривів автодоріг. Чинні в Україні нормативи реко мендують скорочені відстані між швами розширення, що призводить до уповільнення темпів будівництва доріг. Розрахунок та практика показали можливість збільшення відстані між швами до 100...300.Документ Система керування електроприводом робота з двигуном постійного струму(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Біньковська, А. Б.; Стипанович, М. О.; Кузьминих, В. В.; Binkovska, Anzhela; Stypanovych, Mykola; Kuzmynykh, VasylУ статті розглянуто системи керування роботами та пристрої керування маніпуляторами роботів. Особливу увагу приділено електричному приводу, для якого засобами програмного пакету Matlab + SIMULINK було виконано синтез регулятора.