Випуск 99
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/7852
Переглянути
Перегляд Випуск 99 за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 26
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Аналіз впливу зміни геометричних параметрів мікронерівностей рухомих сполучених поверхонь з адсорбційним шаром пар на їх зближення(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Косолапов, Віктор Борисович; Kosolapov, ViktorЗдійснено аналіз формування локального напруженого стану в основі мікронерівностей під час взаємодії в рухомому трибо сполученні з огляду на товщину адсорбційного шару поверхнево-активних речовин на їхніх поверхнях та величини зовнішнього навантаження. Розроблено методику визначення впливу геометричних параметрів мікронерівностей рухомих сполучених поверхонь та товщини адсорбованого шару поверхнево-активних речовин на їх зближення на основі моделі взаємодії окремих ікронерівностей, яка дозволяє проаналізувати вплив у детермінованих умовах з використанням параметрів у числовій формі. Розв'язання задачі здійснено в додатку Mathcad. Отримано графіки залежності зміни зближення мікронерівностей поверхонь, що сполучаються, від їхніх геометричних параметрів і товщини адсорбованого шару поверхнево-активних речовин. Використання методу дозволяє відображати результати як у кількісній, так і в якісній формах. Метод дає можливість визначити межі впливу адсорбованого шару поверхнево-активних речовин на процес створення умов розвитку процесу зношення поверхонь тертя через втому матеріалу, створювати гнучкіші моделі його аналізу та прогнозування як на основі статистичних даних, так і на оцінках поточних значень факторів зовнішнього впливу на трибосистему.Документ Аналіз способів енергозбереження для засобів обслуговування аеродромів і літаків(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Аврунін, Григорій Аврамович; Пімонов, Ігор Георгійович; Щербак, Олег Віталійович; Мороз, Ірина Іванівна; Олєйнікова, Олександра Михайлівна; Avrunin, Grigory; Pimonov, Igor; Shcherbak, Oleh; Moroz, Irene; Olieinikova, OleksandrаРозглянуто засоби енергозбереження в об’ємних гідроприводах машин для аеродромно-технічного обслуговування, які реалізуються в сучасних гідроприводах із дросельним і машинним регулюванням швидкості гідроциліндрів і гідромоторів. Визначено особливості гідропристроїв, зокрема насосів, гідромоторів і гідроапаратів, оснащених засобами енергозбереження, та відповідних схемних рішень.Документ Аналіз сучасних технічних засобів для обслуговування аеродромів і літаків(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Аврунін, Григорій Аврамович; Пімонов, Ігор Георгійович; Щербак, Олег Віталійович; Ярижко, Олександр Володимирович; Мороз, Ірина Іванівна; Avrunin, Grigory Avramovich; Pimonov, Igor Georgiyovich; Shcherbak, Oleg Vitalevich; Yaryzhko, Aleksandr; Moroz, IreneРозглянуто номенклатуру та технічні характеристики мобільних машин, що використовуються для обслуговування аеродромів та літаків. Зокрема описано аеродромні пожежні машини, самохідні та причіпні пасажирські трапи, кейтерингові підйомники, машини для прибирання сміття та льоду з літної смуги, та підмітально-прибиральні машин прилеглих площ, пов’язаних з обслуговуванням пасажирів. Зосереджено увагу на типах застосованих пристроях пересування та технологічного обладнання, зокрема гідроприводів. На конкретному прикладі прибиральної машини розглянуто схемні рішення та особливості гідропристроїв, зокрема насосів, гідромоторів і гідроапаратів, оснащених засобами автоматизації, енергозбереження та контролю параметрів.Документ Використання платформи Orange для аналізу даних(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Пронін, Сергій Вікторович; Сотников, Андрій Дмитрович; Pronin, Sergey Viktorovich; Sotnikov, Andrey DmitrovichУ статті розглядаються способи створення систем машинного навчання та аналізу даних. Отримані результати демонструють можливість використання бібліотеки інтелектуального аналізу даних Orange для створення їхніх систем. За допомогою бібліотеки можна працювати з великими масивами даних, що е однією з основних характеристик для цих систем. Використовуючи систему, можна працювати з різноманітними форматами даних, загружати набори даних з мережі, використовувати оригінальні скрипти.Документ Вплив електричного й теплового струмів на поведінку водню в парах тертя(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Вольченко, Дмитро Олександрович; Журавльов, Дмитро Юрійович; Бурава, Олександр Степанович; Снурніков, Володимир Ігорович; Разарьонов, Леонід Володимирович; Volchenko, Dmytro; Zhuravlev, Dmytro; Burava, Oleksandr; Snurnikov, Volodymyr; Razarenov, LeonidДослідження показали, що суттєвий вплив у парах тертя гальм на поведінку водню чинять імпульсні питомі навантаження, електричні та теплові струми, а також їхні градієнти. Із зростанням імпульсних питомих навантажень електропровідність контакту збільшується порівняно швидко, що посилює термоефект, але за умови плавного скидання навантаження вона зменшується значно повільніше й не збігається з початковими значеннями. Величина та напрямок інтегральної е.р.с. залежить від фізико-механічних властивостей металів фрикційної пари, від швидкісних і навантажувальних режимів тертя, від багатьох інших факторів, що викликають значне коливання й навіть інверсію цього параметра. Дія термоструму на зносостійкість деталей пар тертя пов’язане з особливостями перебігу релаксаційних, окисних, дифузійних та інших процесів, що впливають один на одний. Окисні плівки на поверхні контактуючих металів мають напівпровідникові властивості та великий питомий опір, а також здатні відігравати роль підсилювачів термоелектричних ефектів, які можуть викликати появу досить значних вихрових струмів у місцях найбільшого зближення точок контакту і, внаслідок низької теплопровідності оксидів, сприяти локалізації. Імпульсні високочастотні механічні коливання в зоні тертя невіддільні від термоелектричних релаксаційних процесів, і ці фактори завжди спільно впливають на розкид експериментальних значень зносостійкості деталей.Документ Вплив кінематики робочого обладнання землерийних машин на процес глибокого вібраційного різання зв’язаних ґрунтів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Супонєв, Володимир Миколайович; Рагулін, Віталій Миколайович; Ковалевський, Сергій Германович; Орел, Олександр Володимирович; Кравець, Святослав Володимирович; Нечидюк, Анатолій Анатолійович; Suponev, Vladimir; Ragulin, Vitaliy; Kovalevskyi, Serhii; Orel, Oleksandr; Kravets, Svyatoslav; Nechydiuk, AnatoliiУ статті наведені результати досліджень впливу кінематики обладнанням землерийних машин на процес вібраційного різання ґрунтів під час безтраншейного прокладання лінійно-протяжних підземних комунікацій та дренажних систем. Установлено значення шляху та швидкості переміщення ножового робочого органа в будь-який момент часу від частоти його коливання, амплітуди за умови фіксованих значень швидкості руху та визначено напрямок коливань залежно від співвідношення поступальної та вібраційної швидкостей. Аналіз впливу кінематики робочого обладнання на процеси глибокого різання ґрунтів дав змогу отримати умови ефективного використання вібраційного приводу, що спрямовано на зниження тяглового зусилля та зменшення енерговитрат на процес.Документ Вплив тертя на силову взаємодію кулькових обгінних муфт(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Малащенко, Володимир Олександрович; Кириченко, Ігор Георгійович; Лисяк, Богдан Ярославович; Malashchenko, Volodymyr; Kyrychenko, Igor; Lysiak, BohdanУ статті запропоновано основні результати досліджень впливу проковзування кульок нових обгінних муфт на початку та в кінці їхнього контактування з робочими поверхнями пазів півмуфт. Необхідно наголосити, що на сьогодні в стартерах автомобілів та інших автомобільно-дорожніх технічних засобах застосовуються роликові муфти вільного ходу, що передають потужність за рахунок сил тертя, які виникають між заклиненими роликами й робочими поверхнями півмуфт. Однак вони схильні до проковзування, особливо взимку, коли часто має місце її буксування. Для покращення процесу запуску двигунів внутрішнього згорання автомобільно-дорожніх технічних засобів розроблено та запатентовано декілька кулькових обгінних муфт, які передають обертальний момент за принципом зачеплення кульок, що розташовані в пазах ведучої та веденої півмуфт. Проведені дослідження підтвердили те, що розроблені кулькові запобіжні муфти можна також застосовувати як пристрої для обмежування величини обертального моменту в гайковертах та стартерах різноманітних транспортних засобів замість традиційних роликових обгінних муфт. Таке різноманіття можливостей застосування цих пристроїв ставить нові завдання щодо більш ґрунтовного дослідження процесів з’єднання та роз’єднання силових кінематичних ланцюгів транспортних засобів.Документ До розроблення діагностичних засобів для об’ємних гідроприводів будівельних і дорожніх машин(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Пімонов, Ігор Георгійович; Єфименко, Андрій Олександрович; Жук, Денис Ігорович; Приходько, Володимир Сергійович; Pimonov, Ihor; Yefimenkо, Andriy; Zhuk, Denis; Prykhodko, VolodymyrРозглянуті питання, пов’язані з розробленням діагностичних засобів для об’ємних гідроприводів будівельних і дорожніх машин з метою підвищення ефективності їхньої експлуатації. Крім того, проведений аналіз передумов технічного діагностування гідропристроїв та їхнього виробничого циклу та запропонована методика розрахунку економічного ефекту від застосування конкретних засобів діагностики. Такий алгоритм дає зменшення загальних витрат, а саме: вартість розроблення та виготовлення діагностичного устаткування, його експлуатацію, а також вартість підготовки конкретних гідропристроїв до діагностування.Документ Дослідження аеродинаміки спорткара з використанням методу комп’ютерного моделювання(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Назарько, Ольга Олександрівна; Рагулін, Віталій Миколайович; Ярижко, Олександр Володимирович; Зайцев, Іван Сергійович; Nazarko, Olga; Ragulin, Vitaliy; Yaryzhko, Aleksandr; Zaitsev, IvanЗа допомогою програмних продуктів Autodesk було здійснено комп’ютерне дослідження обтічності форми автомобіля спортивної модифікації, точність якого оцінювалась порівнянням значень отриманих коефіцієнтів аеродинамічного опору Сх для його базової моделі та з використанням додаткових аеродинамічних деталей. Тривимірні моделі прототипів було відтворено з максимальним наближенням до оригіналів за розмірами, що зазначені в їхніх технічних характеристиках.Документ Дослідження коливальних процесів робочої платформи мобільного підйомника(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Кириченко, Ігор Георгійович; Рєзніков, Олександр Олександрович; Черніков, Олександр Вікторович; Книшенко, Антон Олексадрович; Kyrychenko, Igor; Reznikov, Olexsandr; Chernikov, Olexsandr; Knishenko, AntonРобота є продовженням досліджень у царині вивчення закономірностей функціонування мобільних підйомників із робочими платформами (МПРП), визначення кінематичних характеристик обладнання під час виконання тих чи інших технологічних операцій та їхнього впливу на коливальні процеси. Основною метою статті є зіставлення результатів досліджень, що виконані на комп’ютерних моделях і на натурному зразку машини. Одним із розв’язаних завдань є розроблення комп’ютерної моделі МПРП, що дає змогу адекватно моделювати режими навантаження машини та досліджувати вплив режимів роботи на коливальні явища, які спостерігаються під час виконання технологічних процесів.Документ ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022)Документ Критерії та модель вибору відеокамери(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Петренко, Юрій Антонович; Корольков, Ігор Віталійович; Petrenko, Yuri; Korolkov, IhorУ роботі здійснено аналіз стану систем відеоспостереження в Україні. На підставі аналізу та наявних публікацій визначена мета роботи: розроблення компʼютерної технології систем відеоспостереження, що дозволить знизити вартість та час, необхідний на вибір відеокамери, завдяки розробленню математичних моделей.Документ Метод, модель та інформаційна технологія визначення цінності вимірювальної інформації для безпеки технічних обʼєктів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Полярус, Олександр Васильович; Лебединський, Андрій Володимирович; Чепусенко, Євген Олександрович; Poliarus, Oleksandr; Lebedynskyi, Andrii; Chepusenko, YevheniyЗбільшення термінів експлуатації технічних залежить від безпеки їхньої роботи та впливу на навколишнє середовище. Рішення має прийматись на основі аналізу інформації, що отримують з багатьох датчиків різного типу. У статті подано метод визначення цінності вимірювальної інформації для безпеки мостових споруд, який ґрунтується на теорії статистичних рішень. Доведено, що під час розроблення інформаційних технологій на великих мостах та інших подібних технічних об‘єктах потрібно, з одного боку, для дотримання умов безпеки мінімізувати середній ризик, а з іншого боку, вибрати інформацію, цінність якої перевищує деякий допустиму норму, що є різною для мостових споруд і залежить від оснащеності її датчиками, інформаційних технологій, що будуть використовуватись, і ще від багатьох факторів, які властиві мосту та умовам його експлуатації. Метод, модель та інформаційна технологія, які розроблені для мостової споруди, можна застосовувати також для інших технічних об‘єктів.Документ Навички як кінцева мета процесу навчання перекладання(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Понікаровська, Світлана Володимирівна; Ponikarovska, SvitlanaУ статті розглядається можливість підготовки студента до перекладання різноманітних типів текстів, а також усного та реферативного виду цього процесу. Аналізуються механізми перекладання та доцільність їх використання у різноманітних ситуаціях, типи помилок у процесі перекладання змісту оригінального тексту та можливості запобігання їм. Запропоновано способи пошуку оптимальних рішень перекладів, аналіз різних варіантів, зокрема перефразування, описовий переклад, калькування. Зазначено щодо необхідності розвитку особистості студентів, оскільки перекладацька компетенція складається з лінгвістичних знань, загальної культурної ерудиції та певних психологічних здібностей.Документ Особливості випробувань системи управління бульдозером із GPS-інтенсифікатором(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Єфименко, Олександр Володимирович; Плугіна, Тетяна Вікторівна; Єфименко, Павло Олександрович; Yefymenko, Oleksandr; Pluhina, Tetiana; Yefymenko, PavloРозглянуто задачу позиціонування робочого органу бульдозера в режимі реального часу. Розроблено методику проведення польових випробувань традиційного бульдозера та бульдозера з інтенсифікатором GPS. Проведено випробування системи управління бульдозером із GPS-інтенсифікатором. Проведено порівняльний аналіз та техніко-економічне обґрунтування результатів дослідження. Доведено, що інтелектуальні компоненти систем оброблення інформації дозволяють підвищити продуктивність машини.Документ Потенціал білінгвізму в навчанні іноземних мов у ЗВО(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Саєнко, Наталія Віталіївна; Созикіна, Ганна Сергіївна; Коваленко, Аліна Володимирівна; Saienko, Nataliia; Sozykina, Ganna; Kovalenko, AlinaУ статті визначено потенціал білінгвізму як функціонування двох мовних та культурних кодів у свідомості індивіда, зазначено на необхідності переосмислення його значення в навчанні іноземних мов. Викладачі іноземних мов повинні мати у своєму розпорядженні перевірені методи раціонального використання білінгвізму та можливість вибирати, які з них сприятимуть досягненню освітньої мети в конкретній аудиторії та її культурному контексті. Вирішальне значення в процесі розуміння іншої мови має переклад. Прикладом використання перекладу рідною мовою є паралельний текст як текст однією мовою та його переклад іншою. Наведено приклад використання паралельного перекладання в дистанційному навчанні іноземної мови в ЗВО.Документ Підвищення зносостійкості трибосполучень іонно-плазмовим покриттям(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Щукін, Олександр Вікторович; Мусаєв, Заур Разилович; Shchukin, Oleksandr; Musaiev, ZaurВстановлено режим та параметри нанесення іонно-плазмового покриття на поверхню трибосполучень будівельних і дорожніх машин. Встановлено, що іонно-плазмове покриття TiN-Cr2N забезпечує найбільшу зносостійкість зразків, на поверхню яких були нанесені різні види покриттів. Отримано, що для підвищення зносостійкості зразків, виготовлених із загартованої СВЧ сталі 65Г, необхідно використовувати іонно-плазмове покриття ТіN-Cr2N.Документ Розрахування ефективності системи охолодження валів верхньої підтримки із застосуванням методу скінчених елементів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Федоряченко, Сергій Олександрович; Зіборов, Кирило Альбертович; Джур, Роман Вікторович; Холодов, Антон Павлович; Fedoriachenko, Serhii; Ziborov, Kyrylo; Dzhur, Roman; Kholodov, AntonУ статті запропоновано методику розв’язання задачі із знаходження температурного режиму роботи валів верхньої підтримки піч-решітки за допомогою методу скінчених елементів. Так, використовуючи експериментально отримані значення витрати охолоджувального повітря в системі охолодження валів, розглянуто можливість використання модуля State Thermal ПЗ Ansys для багатоітераційного дослідження розподілу температури та визначення діапазонів теплового розширення. Запропонований метод дозволяє визначити ефективність роботи системи охолодження в широкому діапазоні змін параметрів витрати повітря та відповідність встановлених теплових зазорів підшипникових вузлів технічно необхідним.Документ Розробка рекомендацій щодо оптимізації геометрії баштових кранів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Іванов, Євген Мартинович; Іваненко, Олег Іванович; Щербак, Олег Віталійович; Любимов, Юрій Юрійович; Ivanov, Yevhen; Ivanenko, Oleh; Shcherbak, Oleh; Liubymov, YuriiУ статі запропонована методика визначення стійкості моделі баштового крана в процесі виконання робіт за допомогою моніторингу опорних реакцій у режимі реального часу. Розроблена комп’ютерна модель баштового крана, за допомогою якої було проведено моделювання щодо визначення опорних реакцій. Проведені дослідження довели ефективність методу інтерактивного графічного моделювання тривимірних моделей металевих конструкцій із застосуванням примусової варіації їхніх габаритів у середовищі автоматизованого проєктування – пакеті Autodesk Inventor.Документ Розроблення прототипу мобільного навчального застосунку(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022) Котенко, Богдан Олександрович; Шапошнікова, Олена Павлівна; Мнушка, Оксана Василівна; Kotenko, Bohdan; Shaposhnikova, Olena; Mnushka, OksanaПроаналізовані вимоги до навчального застосунку для дітей молодшого віку, були визначені функціональні вимоги та здійснено їх трасування, складено структуру керування застосунком і статичну структуру програми. Вибрано та визначено засоби для реалізації програми, а також досліджено реалізацію програми.