Випуск 94 / Выпуск 94
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/4724
Переглянути
Перегляд Випуск 94 / Выпуск 94 за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 39
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ A frequency determination method for automotive nanosensors(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Gurko, A. G.; Sergiyenko, O. Yu.; Гурко, Олександр Геннадійович; Сергієнко, Олег ЮрійовичThe growing popularity of nanosensors in various automotive applications requires new methods for counting the frequency of electrical signals, into which the measured non-electrical parameters are converted. This need is because automobile nanosensors are to register very small changes in the measured parameters that, besides, can change very fast. The paper proposes for use in automotive nanosensors a frequency calculation method based on the principle of rational approximation, which meets the above requirements.Документ Cучаcні інтерактивні методи навчання в галузі алгоритмізації та тестування програмного забезпечення як концепція підвищення ефективності навчального процесу(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Скорін, Ю. І.; Щербаков, О. В.; Skorin, Yuri; Shcherbakov, AlexanderВизначено, що впровадження концепції сучасної вищої школи вимагає глибокого аналізу підго-товки кадрів усіх сфер вищої освіти, що сприяє створенню нових підходів в організації навчаль-ного процесу в закладах вищої освіти з використанням сучасних методів навчання, зокрема активних й інтерактивних методів, які нині набувають провідного значення. На основі здійс-неного аналізу спеціальної літератури та узагальнення практичного досвіду підготовки фахівців у ЗВО були розглянуті декілька активних методів навчання, орієнтованих на активну участь саме студента в саморозвитку з огляду на його особистості. Зазначено, що організація інтера-ктивного навчання передбачає вирішення творчих завдань і проблем, моделювання життєвих ситуацій тощо. Під час аналізу доведено, що використання активних та інтерактивних мето-дів навчання в процесі підготовки майбутніх фахівців сприяє як активізації пізнавальної діяль-ності студентів, так і якісному засвоєнню навчального матеріалу та навичок командної робо-ти, досягненню рівня високої професійної компетентності.Документ Increasing the corrosion resistance of turbine(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Hlushkova, D. B.; Bahrov, V. A.; Hrinchenko, O. D.; Stepanyuk, A. I.; Hnatiuk, A. A.; Kalinina, N. E.; Глушкова, Д. Б.; Багров, В. А.; Степанюк, А. І.; Гнатюк, А. А.; Гринченко, О. Д.; Калініна, Н. Є.The reliability of the vane apparatus of steam turbines largely determines the operation of the turbine as a whole. The results of scientific research indicate that the surface operation of the blades in the wet - steam flow is caused by a combination of corrosion and drip erosion. The presence of chemical elements and compounds in the working fluid intensifies the process of blade wear. The pH value of the working environment, which can fluctuate significantly during operation, has a significant effect on the wear characteristics. The influence of methods of strengthening the leading edges of steam turbine blades made of steel is analyzed 15Х11МФ on corrosion resistance. Corrosion tests of blade samples were carried out, the inlet edges of which were strengthened in three ways: high current amplification, electrospark alloying with T15K6 alloy, electrospark alloying with steel 15Х11МФ According to the results of the tests, the layer strengthened by hardening by high-frequency currents has the lowest corrosion rate, the layer strengthened by electrospark alloying with T15K6 hard alloy has the highest. The corrosion rate of the layer reinforced by electrospark alloying of steel 15H11MF is 2.1 less than that of the layer reinforced with T15K6 alloy.Документ Stage 3A environmental compliance of the 6-cylinder tractor engine(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Kukharonak, H.; Petruchenko, A.; Predko, A.; Telyuk, D.; Кухаренок, Георгій Михайлович; Петрученко, Олександр Миколайович; Предко, Андрій Володимирович; Телюк, Дмитро ОлександровичProblem. The development strategy of the Minsk Motor Plant, implemented within the framework of plant and state scientific and technical programs, is aimed at producing competitive products that meet modern technical requirements of international standards and quality. The mandatory requirement for the successful promotion of diesel engines on the off-road vehicle market is to ensure the required environmental performance, with low fuel consumption and low engine cost. The well-known technical solutions aimed to achieve environmental indicators of the Stage 3A level significantly increase the cost of diesel engines, therefore, the achievement of the required environmental standards without a significant increase in the cost of engines can be considered an urgent task. Purpose. Stage3A Environmental Compliance for 6 Cylinder Tractor Diesel. Methodology. Experimental studies were carried out for diesel engines equipped with: a Common Rail BOSCH accumulator fuel supply system with an injection pressure of 140 MPa, injectors with 7 nozzle holes; a direct-action fuel supply system with a MOTORPAL fuel pump providing a maximum injection pressure of 100 MPa, MOTORPAL injectors and AZPI with five nozzle holes; combustion chambers of two types with bowl diameters of 55 and 67.5 mm; cylinder heads providing swirl ratios 3–4 and 3.5–4.5; high pressure exhaust gas recirculation system. The tests were carried out at characteristic points of the NRSC cycle at three crankshaft speeds: minimum idle speed 800 min-1, maximum torque 1600 min-1, and maximum power 2100 min-1. Results. It turned out that it is possible to achieve Stage3A emissions standards on 116 kW diesel engines using direct fuel equipment and a semi-open combustion chamber, on 156 kW diesel engines using a Low Cost Common Rail fuel supply system and an open combustion chamber. Originality. The results of the combustion chamber shape choice, the parameters of the fuel-injection equipment, the swirl ratio of the inlet channels, valve timings and parameters of the exhaust gas recirculation system made it possible to organize diesel engine workflow of the Stage 3A ecological level. Practical significance. Construction elements of the six-cylinder diesel engines have been developed and introduced at the Minsk Motor Plant.Документ Study of the influence of vacuum-arc coating on the wear-resistance of piston rings(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Glushkova, D.; Глушкова, Діана БорисівнаThe effect of a multilayer vacuum-arc nanostructured Ti-Mo-N coating, its application parameters on the wear resistance of piston rings is studied. The effect of the parameters of vacuum-arc deposition on the nanohardness is established.Документ Аналіз систем термостабілізації літій-іонних тягових батарей електромобілів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Сєріков, Г. С.; Сєрікова, І. О.; Serikov, Georgy Sergeevich; Serikova, Irina AlekseevnaРозглянуто можливі реалізації систем термостабілізації тягових батарей електромобілів. Здійснено аналіз можливостей підвищення ефективності використання літій-іонних акумуляторних батарей завдяки їхньої температурної стабілізації. Доведено вплив температурного фактора на корисну ємність тягових акумуляторних батарей. Запропоновано мікроконтролерну систему температурної стабілізації подвійної дії з функцією таймера, що дозволяє передча-сно визначати режим як охолодження, так і нагрівання акумуляторних батарей.Документ Вивчення впливу режимів термічної обробки на корозійну стійкість зварних з’єднань(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Калініна, Н. Є.; Калінін, В. Т.; Серженко, І. ОДля виготовлення деталей і вузлів турбонасосного агрегату (ТНА) і рідинного ракетного двигуна застосовуються зварні з’єднання з корозійностійкими сталями і жароміцними сплавами, які вимагають різних режимів термічної обробки для досягнення рівня механічних властивостей, зазначених у конструкторській документації. З огляду на те, що пошук замін відразу декільком матеріалам, їхнє відпрацювання у ви-робництві й дослідження взаємної сполучуваності за умови температурно-силових впливів у виробі може зайняти значний час і кошти, найкращою була б заміна на один сплав, а уніфікація застосовуваного матеріалу дозволила б конструкції працювати як єдине ціле, що підвищило б технологічність виробів. Після вивчення різних варіантів заміни для дослідження було обрано inconel 718.Документ Використання підходу «перевернутий клас» у навчанні іноземних мов у техніч-ному ЗВО(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Саєнко, Н. В.; Saienko, N.У статті визначено потенціал підходу «перевернутій клас» у навчанні іноземних мов у технічному ЗВО, розкрито сутність підходу, виявлено його переваги й недоліки в іншомовній підготовці, описано досвід роботи із застосуванням цього підходу і його результати.Документ Використання інтерактивних методів навчання на заняттях з іноземної мови(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Чевичелова, О. О.; Chevychelova, OlenaУ статті визначено основні принципи використання інтерактивних методів навчання в ЗВО, конкретизовано особливості їх ефективного застосування на заняттях з іно-земної мови, проаналізовано умови, за яких процес формування іншомовної комунікативної ком-петенції студентів через застосування інтерактивних методів буде більш ефективним.Документ Вплив наномодифікування на структуроутворювання та властивості конструкційних сталей(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Большаков, В. І.; Калінін, О. В.; Bolshakov, V. I.; Kalinin, A. V.Вивчено стан проблеми подрібнення зерен структури й підвищення механічних властивостей низьколегованих конструкційних сталей. Отримано нанодисперсний порошок карбонітриду титану Ti (CN) фракцією 50...100 нм способом плазмохімічного синтезу, розроблена технологія процесу. Проведена інтенсивна пластична деформація виливків сталей 09Г2 і 09Г2С. Вивчено структуру й властивості сталей до і після обробок. Унаслідок поєднання способів зміцнення досягнуто подрібнення зерна сталей утричі й підвищення межі плинності з 3000 до 4000 МПа.Документ Вплив режиму термічного оброблення прокатних валків з високохромистого чавуну на перерозподіл хрому в полі напружень(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Попова, О. Г.; Лалазарова, Н. О.; Афанасьєва, О. В.; Popova, Olena; Lalazarova, Nataliia; Afanasieva, ОlgaЗдійснено аналіз термічних напружень, що виникають під час нагрівання та охолодження в процесі термічного оброблення, які разом з досить високими залишковими напруженнями піс-ля лиття створюють небезпеку виникнення тріщин. Проаналізовано перерозподіл хрому за пе-ретином робочого шару валка в полі напружень.Документ Вплив структури та фазового складу на зносостійкість економнолегованих мета-стабільних і вториннотвердних сталей системи Cr-Mn-Ti(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Багров, В. А.; Bagrov, Valery AnatolevichРозглянуті питання впливу зношення на утворення «білої смуги» в метастабільних аустенітних, мартенситно-аустенітних та вториннотвердних сталях системи Cr-Mn-Ti, які додатково леговані Mo, B, V. Проведені дослідження підтверджують можливість утворення «білої смуги» як в сплавах, що мають високу концентрацію елементів – аустенізаторів, так і в процесі легу-вання карбідоутворювальними елементами (V, Мo).Документ Вплив термооброблення на втомну міцність вузлів зварних станин зі збірних базових деталей(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Васильченко, Я. В.; Малигін, М. О.; Бережна, О. В.; Приходько, О. В.; Vasilchenko, Ya.; Maluhin, M.; Berezshna, O.; Prihodko, O.У роботі досліджено проблему втомної міцності зварно-литих з’єднань під час роботи корпусних деталей машин. Розглянуто вплив технології оброблення на тип формування структури зварно-литих з’єднань та термооброблення на значення твердості зварного шва та навколошовної зони. Дослідження опору втомі зварно-литих зразків здійснено щодо умов роботи з’єднань, які зазнають за нормальних температур вібраційних навантажень, що можна класифікувати як втомні з симетричним циклом навантаження. Від-повідно до результатів досліджень механічних характеристик обґрунтовано вибір технології виробництва зварно-литих з’єднань.Документ Дослідження властивостей поверхневих шарів поршневих кілець після газотермічного напилення(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Глушкова, Д. Б.; Багров, В. А.; Hlushkova, D.; Bagrov, V.Наведено результати дослідження структури та типу зміни твердості поверхні поршневих кілець після газотермічного напилення, в процесі шліфування, обкату й пробігу дизелів. Визначено, що формування газотермічного покриття під час одночасного напилення молібдену і сталі 11Х18М на поршневі кільця з чавуну формується шарувата структура, яка складається переважно з часток сталі та молібдену. Доведено, що експлуатаційні властивості сталь-молібденового покриття підвищуються в 3–4 рази, як порівняти з традиційними методами.Документ Дослідження процесу модифікування ливарних алюмінієвих сплавів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Калініна, Н. Є.; Носова, Т. В.; Мамчур, С. І.; Цокур, Н. І.; Комаров, М. О.; Kalinina, Natalia Evgrafivna; Nosova, Tetyana Valeriivna; Mamchur, Stella Ihorivna; Tsokur, Natalia Ivanivna; Komarov, Nikita AlexandrovichВивчено вплив модифікування дисперсними композиціями на зеренну структуру та механічні властивості промислових алюмінієвих сплавів. Алюмінієві сплави систем Al-Si, Al-Mg-Sc, Al-Cu-Mn модифікували дисперсним порошком Mg2Si з розміром часток до 200 нм. Розрахована кількість модифікатора для введення у розплав. Вивчено фізико-хімічні властиво-сті дисперсного Mg2Si. Здійснено плавлення сплавів АЛ4С, 1570, 2219, АК9ч у вихідному стані та з оброблянням розплавів Mg2Si. Визначено залежності розміру частинок та кількості мо-дифікатора на механічні властивості сплавів та механізм взаємодії модифікатора з алюмініє-вим розплавом під час кристалізації. Під час промислових експериментів визначено найбільш ефективний розмір часток Mg2Si для підвищення σт сплаву АК9ч зі 115 до 260 МПа у литому стані. Визначено оптимальний вміст Mg2Si (0,10 %) для підвищення σт алюмінієвих сплавів.Документ Дослідження фазоутворення сплаву 12Х18Н10Т та міді після зварювання тертям(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Санін, А. Ф.; Мамчур, І. О.; Мамчур, С. І.; Носова, Т. В.; Sanin, Anatoly; Mamchur, Igor; Mamchur, Stella; Nosova, TetyanaВивчено технологію з’єднання сплаву 12Х18Н10Т та міді. Запропоновано використання зварювання тертям. Розглянуто параметри технологічного процесу зварювання тертям. Проводились дослідження зразків зварних з’єднань 12Х18Н10Т + М1. Наведена мікроструктура дефор-мованих зон зварного з’єднання 12Х18Н10Т, отриманого за оптимальними параметрами. Установлена причина зниження механічних властивостей з’єднання 12Х18Н10Т – М1.Документ ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021)Документ Зменшення браку листових заготовок зі сталі 08Ю, призначених для холодного штампування виробів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Дощечкіна, І. В.; Doschechkina, І.Встановлені оптимальні параметри швидкісного режиму рекристалізаційного відпалу холодно-катаної тонколистової сталі 08Ю, який забезпечує найкращу структуру й властивості для по-дальшої холодної обробки тиском. Досліджені температурно-часові режими подальшого пере-старування і для запобігання процесів її природного старіння під час тривалого вилежування або транспортування. Запропонований спосіб та режими термічної обробки заготовок із го-тового листа прокату сталі 08Ю для полегшення їхньої деформованості та покращення штампованості з метою зменшення браку в процесі виготовлення виробів холодним деформу-ванням із глибоким та складним витягуванням.Документ Контролювання структурного стану деталей центробіжних компресорів К-250 на різних етапах виробництва(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Протасенко, Т. О.; Реброва, О. М.; Шевченко, С. М.; Федоренко, Г. А.; Protasenko, T. O.; Rebrova, O. M.; Shevchenko, S. M.; Fedorenko, A. A.Метою роботи було розроблення методики контролювання деталей центробіжних компресорів К-250 на різних етапах виробництва та вибір оптимального режиму термічного оброблення елементів ротора, виготовлених із конструкційної сталі мартенситного класу марки 34ХН1МА.Документ Можливості всебічного розвитку студентів на заняттях з іноземної мови(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Понікаровська, С. В.; Новікова, Є. Б.; Ponikarovska, Svitlana; Novikova, YevgeniyaУ статті розглядається можливість підготовки студента як особи, що володіє хорошими професійними та людськими якостями, має освіту в різних сферах життя та культури та має численні інтереси та якості, необхідні для людини з вищою освітою. У статті запропоновано методи досягнення зазначеної мети під час занять з іноземної мови. Наголошується, що особи-стість викладача відіграє важливу роль у цьому процесі, а саме її здатність розвивати та ро-зширювати знання й обізнаність щодо нових методів і технологій.