2017, № 1 (16)
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/6683
Переглянути
Перегляд 2017, № 1 (16) за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 29
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Assessment the requirement of supply logistics processes improvement(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Yangyozov, Petko; Dimitrova, Adile; Dimitrov, Ivan; Янгезов, Петко; Димитрова, Аділь; Димитров, ІванIn the present paper a method has been presented, through which it can be determining the requirement of improvement of supply logistics’ processes in the organization. The need for developing and implementation of this method is revealed. Also the essence of functioning of the method is represented. It can be described as a process which passes through three main stages. Each stage is built of several steps. At first stage explanation how the comparison between the set forth goal of improvement and the actual state of the current logistics processes is made. The formulas through which it can be calculated coefficients of „efficiency of maximized measures” and coefficients of “efficiency of minimized measures” are described. Methodology of calculating the coefficient of overall efficiency of the supply logistics, coefficient of single-dimension efficiency of the supply logistics and coefficient of multi-dimension efficiency of the supply logistics which are necessary for determining the general requirement of improvement are reviewed. Next stage is based on assessment the efficiency of sub-processes which build up supply logistics’ processes. Second stage starts only after the need of optimization on first stage is established. The explanation, how the comparison between targets subrocesses and their corresponding real subprocesses are performed. Coefficients and methodology of calculation of the “absolute goal” for improvement are discussed, through which the requirement of supply logistics subrocesses improvement is ascertained. In the third stage a few steps are presented, through which it can determine the priority of improvement of each supply logistics sub-process in the organization. The explanation, how the comparison between targets sub-processes and their corresponding real sub-processes are performed. Coefficients and methodology of calculation of the “absolute goal” for sub-process improvement in single and in all measurements are introduced.Документ Аналіз сучасного стану ринку кейтерингових послуг в Україні(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Кирніс, Н. І.; Kyrnis, NataliaПитання дослідження та аналізу різних ринків завжди знаходяться у центрі уваги науковців. Одним із необхідних досліджень сьогодення є аналіз ринку кейтерингових послуг. Кейтерингові послуги задовольняють перш за все потребу у харчуванні, та по друге – потребу у дозвіллі поза межами приміщення ресторану. Метою статті є аналіз сучасного стану ринку кейтерингових послуг в Україні. При дослідженні використані методи аналізу, синтезу, теоретичного узагальнення. Предметом дослідження є ринок кейтерингових послуг України. Аналіз ринку кейтерингових послуг здійснений у розрізі чотирьох груп міст, які відрізняються за чисельністю населення. В процесі дослідження установлено, що найбільшу частку ринку займають кейтерингові компанії, які розташовані у містах з чисельністю населення понад мільйон осіб. Найбільша кількість кейтерингових компаній зосереджена в місті Києві. Тобто, місто Київ можна вважати основних осередком розвитку кейтерингових послуг. В таких містах, як: Харків, Одеса, Дніпро, Львів, Кривий Ріг, Запоріжжя кейтерингових компаній налічується до 10. На ринку ресторанних послуг цих міст, кейтерингові послуги займають невелику частку. В містах з населенням від 100 до 500 тисяч осіб ринок кейтерингових послуг дуже слабо розвинений. Встановлено, що ринок кейтерингу ділиться на два основні сегменти: кейтеринг для подій та корпоративний кейтеринг. Отже, ринок кейтерингових послуг набуває поступового розвитку в містах з населенням більше одного мільйону осіб. Отримані результати дослідження можуть бути використані кейтеринговими компаніями та іншими підприємствами ресторанного господарства для оцінки конкурентоспроможності підприємства.Документ До питання про рекламу підприємницької діяльності кінця ХІХ – початку ХХ ст.(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Лантух, І. В.; Lantukh, IhorУ статті розглядається реальна діяльність вітчизняних банкірських приватних контор у кінця ХІХ – початку ХХ ст. та їх взаємовідносини із своїми клієнтами через такий механізм як реклама. Адресність реклами, її ефективність у роботі з певним контингентом у підприємницьких реаліях кінця ХІХ - початку ХХ ст., зокрема фінансових, становить предмет дослідження. Методологією проведення дослідження були принцип об’єктивності, історизму та опори на історичні джерела; методом - ретроспективний та історико-генетичний. Роботі банкірським приватним конторам у значній мірі сприяла реклама, яка, як соціальний феномен, виконувала цілий ряд функцій. Проте реальна діяльність банкірських контор була все ж таки девіантною. Вони майже повністю віддавалися біржовій грі, спекуляції і, за допомогою усіляких хитрощів, втягувала у цю гру своїх клієнтів За таких обставин, вільні кошти йшли на не виправдане «підвищення» або «пониження» цін спекулятивних паперів, що тягнуло за собою збагачення одних і повне розорення інших. Отже, банкірські контори оманним шляхом викачували гроші із маси трудового люду, влаштовуючи собі комфортне життя. Реклама цьому усіляко сприяла, а тому на неї не жаліли кошти. Сферою застосування матеріалів дослідження може бути рекламна діяльність, яка в умовах сучасного ринку повинна використовувати історичний досвід і працювати на благо споживачеві.Документ Дослідження структури економіки україни та формалізація взаємозв’язку між виробництвом, капіталом та інвестиціями за видами економічної діяльності(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Карінцева, О. І.; Karintseva, OleksandraРозглядається необхідність ефективної реструктуризації економіки України на основі комплексного показника характеристики видів економічної діяльності, значення питомої ваги кожного виду економічної діяльності. В статті розглянуто особливості побудови науково-методичного підходу до причинного моделювання взаємозв’язків виробництва, капіталу та інвестицій в розрізі кожного виду економічної діяльності. Розроблені системи одночасних структурних парних та множинних лінійних регресійних рівнянь, параметри яких характеризують вплив, який ВВП, власний капітал та капітальні інвестицій здійснюють за кожним видом економічної діяльності один на другий та рівень розвитку виробництва, нагромадження капіталу та інвестиційну привабливість. Оцінена економічна (тріада «виробництво, капітал та інвестиції») стійкість кожного виду економічної діяльності за допомогою побудови матриці рефлектора. Проведений практичний розрахунок реальної структури економіки як в статиці, так і в динаміці. Це дозволило, отримати об’єктивну структуру економіки України зважаючи на різні вектори розвитку кожного виду економічної діяльності. В структурі розглянутих 19-ти видів економічної діяльності найбільша питома вага припадає на переробну промисловість, для якої відносний показник структури складає 24,97%. Приблизна однакова питома вага (від 6 до 7%) припадає на два види економічної діяльності: сільське господарство, лісове господарство та рибне господарство; добувна промисловість і розроблення кар'єрів. В той же час, найменші значення (менше 1%) в структурі видів економічної діяльності займають: водопостачання; каналізація, поводження з відходами; тимчасове розміщування й організація харчування; мистецтво, спорт, розваги та відпочинок; надання інших видів послуг.Документ Діагностика кризового стану та загрози банкрутства банку(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Алексєєва, Ю. О.; Азаренкова, Г. М.; Alekseeva, Yulia; Azarenkova, GalinaМетою статті є розробка науково-методичних підходів і практичних рекомендацій щодо удосконалення методики діагностики кризового стану банку. Предметом дослідження є теоретико-методичне забезпечення діагностики кризового стану баку та загрози його банкрутства. У процесі дослідження використовувалися такі загальнонаукові методи пізнання дійсності, як теоретичне узагальнення, порівняння та систематизація (при дослідженні сутності поняття «антикризове управління» та «криза банку», визначенні факторів, що його обумовлюють); порівняння (у процесі встановлення спільних і відмінних рис методик аналізу фінансового стану банку, інструментів антикризового управління банком); системного аналізу (при визначенні елементів системи антикризового управління банком); методи аналізу та синтезу, індукції та дедукції, метод групувань. У статті досліджено теоретичні основи діагностики кризового стану та загрози банкрутства банку; фінансова криза в банку її симптоми та фактори, що її спричиняють; розглянуто методи діагностики кризового стану банку та загрози банкрутства; про аналізовано загальну характеристику фінансових ресурсів банку; проведений аналіз майнового стану ПАТ «Альфа-Банк»; зроблена оцінка кризового стану та загрози банкрутства банку за абсолютними та відносними показниками; побудована модель оцінки та аналізу кризового стану та загрози банкрутства банку.Документ Економічна діагностика ефективності формування комплексної організаційної та інформаційної моделі маркетингової агенції(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Рашман, Б. Г.; Rashman, BorisПредметом дослідження є сукупність теоретичних та науково-методичні положень з економічної діагностики ефективності формування комплексної організаційної та інформаційної моделі маркетингової агенції. Метою статті є уточнення змісту інструментарію економічної діагностики ефективності формування комплексної організаційної та інформаційної моделі маркетингової агенції. Обґрунтовано тезу, що успішне виконання виробничо-комерційних завдань, що ставляться підприємствами для забезпечення успішного функціонування, значною мірою визначається рівнем організації робіт серед виконавців та якістю забезпечення бізнес-процесів інформацією про стан ринку, що вимагає споживання якісних маркетингових послуг. На засадах методу формалізації розкрито зміст подвійної природи ефективності маркетингової агенції, що дозволило дійти висновку про необхідність комплексного розгляду індивідуальних параметрів ефективності маркетингової агенції та підприємства – замовника маркетингової послуги. Використання структурно-генетичного аналізу і синтезу, орієнтованого на виявлення причинно-наслідкових зв’язків між задіяними ресурсами та результатами виробництва маркетингової послуги при проведенні дослідження, дозволило поглибити уявлення про зміст рішень щодо формування комплексної організаційної та інформаційної моделі маркетингової агенції. З урахуванням принципу системності та структурно-функціонального підходу структуризовано процедуру діагностики комплексної організаційної та інформаційної моделі маркетингової агенції. Виконано систематизацію методів аналізу ефективності організаційної та інформаційної моделі маркетингової агенції, обґрунтовано специфіку їх застосування відповідно до позиції доцільності виконання маркетингової послуги виробником та необхідністю отримання даної послуги реципієнтом. Практичне значення отриманих результатів полягає у створенні передумов прийняття рішень у сфері виробництва маркетингових послуг, орієнтованих на вибір сценарію формування комплексної організаційної та інформаційної моделі маркетингової агенції на засадах трансформації, інтеграції, модифікації або інновації.Документ ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017)Документ Застосування концепції людського капіталу на промислових підприємствах України в умовах глобального середовища(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Горовий, Д. А.; Воронков, А. О.; Gorovoy, Dmytro; Voronkov, AntonУ сучасному світі на робітників все більше впливають нові економічні відносини, адже глобалізація та трансформація економіки і поява нових робочих місць у зарубіжних компаніях, що діють на вітчизняному ринку, та можливість працевлаштуватися закордоном ще не сприймаються населенням у якості нових мотиваційних джерел, проте вже змушують підприємства шукати нові методи і підходи до управління персоналом та його мотивації через відтік працездатного населення за кордон. Метою статті є аналіз факторів, що впливають на розвиток людського капіталу сучасного підприємства, за умов глобалізації та розвитку соціально-інформаційного суспільства в Україні. Важливою базою для формування людського капіталу на сучасному етапі розвитку суспільства та економіки є інтелектуальні, інформаційні і соціальні фактори. Так в сучасному світі значний вплив на будь-яку особистість справляють соціальні мережі, які поєднують у собі всі три типи факторів. Проте залишається невизначеною проблема переведення оцінки цих факторів з якісної у кількісну шкалу, тобто пошук методів кількісного або грошового впливу цих факторів, визначення сумарної вартості людського капіталу підприємства.Документ Концептуальні основи забезпечення економічної безпеки підприємства(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Ченуша, О. С.; Chenusha, OleksandrДіяльність вітчизняних підприємств в сучасних умовах є складним не лише через кризові явища в економіці України, «недосконалість» ведення бізнесу, а й в недооцінці керівниками підприємств необхідності створення та забезпечення належного рівня захисту підприємств від зовнішніх та внутрішніх загроз для забезпечення їх сталого розвитку. Предметом дослідження є економічна безпека підприємства та її забезпечення в умовах змінності умов ведення бізнесу. Метою даної наукової статті є дослідження теоретичних основ забезпечення економічної безпеки підприємства. В статті систематизовано, узагальнено та уточнено визначення терміну «економічна безпека підприємства». Визначено економічну безпеку підприємства як стан повноцінного здійснення діяльності суб’єктом господарювання за рахунок безперервного функціонування механізмів протидії та адаптації діяльності підприємства зовнішнім та внутрішнім негативним факторам (загрозам), раціонального використанням наявних ресурсів (потенціалів), що забезпечує його сталий розвиток та досягнення поставлених цілей. Виявлено функції, принципи, об’єкти безпеки та складові системи економічної безпеки підприємства. Запропоновано концепцію забезпечення економічної безпеки підприємства, що дає цілісне уявлення про мету, завдання, принципи та інструменти її досягнення, для подальшого розроблення заходів щодо нейтралізації загроз внутрішнього та зовнішнього середовища. Виокремлено концептуальні положення управління економічною безпекою підприємства. Подальші дослідження щодо уточнення та поглиблення концепції управління економічною безпекою допоможе керівництву підприємств ефективно організувати раціональне використання наявних ресурсів та потенціальних можливостей в умовах невизначеності та змінності ринкового середовища в стратегічній перспективі.Документ Корпоративна етика як інструмент ефективного управління персоналом організації(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Сливка, О. А.; Slyvka, OksanaУ статті розглянуто особливості використання корпоративної етики як інструменту ефективного управління персоналом організації. Результати дослідження отримані на основі аналізу теоретичних аспектів формування корпоративної етики в системі корпоративної культури організації та вивчення її основних механізмів впливу на ефективність управління персоналом. На даний час, розглянуті аспекти корпоративної етики як інструменту ефективного управління персоналом не отримали широкого вивчення. Предметом дослідження є розгляд процесу застосування корпоративної етики як інструменту ефективного управління персоналом в організації. Метою дослідження є вивчення сутності корпоративної етики та її можливості бути ефективним інструментом в управлінні персоналом організації. Методичними засадами дослідження є системний підхід до вивчення, узагальнення та аналізу сучасних наукових підходів до визначення корпоративної етики та можливості її використання в системі управління персоналом. У керівників більшості українських компаній немає розуміння переваг формування сильної корпоративної етики в системі управління персоналом як ефективного механізму досягнення конкурентних переваг на ринку. Досліджуючи корпоративну етику на українських підприємствах можна виділити наступні тенденції: у більшості великих корпорацій та підприємств діють кодекси корпоративної етики або етичні стандарти (аналіз сайтів банківських установ, торговельних компаній, підприємств металургійної, легкої та аграрної промисловості вказує на це); середні та малі підприємства у переважній більшості офіційно не декларують прихильність до певних стандартів етичної поведінки, хоча розуміємо, що їх мінімальний набір існує. В процесі дослідження з’ясовано, що функції корпоративної етики дозволяють ефективно управляти процесом найму, адаптацією та мотивацією персоналу, його розвитком та звільненням в організації. З’ясовано необхідність залучення персоналу в процес побудови корпоративної етики, що сприяє швидкому її впровадженню та дотриманню ним її основних принципів. Для того щоб корпоративна етика була ефективним інструментом управління персоналом організації необхідно здійснювати управління нею, саме її незалежність від керівника в повній мірі враховуватиме етичні потреби персоналу.Документ Маркетинговий підхід до конкурентної політики банківських установ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Тарасов, І. Ю.; Прядко, О. М.; Мітяєва, Т. Л.; Tarasov, Igor; Priadko, Olga; Mitiaieva, TetianaАктивний розвиток вітчизняних депозитних корпорацій, страхових компаній, недержавних пенсійних фондів, кредитних спілок, інститутів спільного інвестування, прихід в Україну транснаціональних фінансових структур та євроінтеграційні орієнтири держави ставлять перед депозитним ринком та банківськими установами завдання підвищення ресурсного потенціалу, забезпечення конкурентоспроможності, захисту прав споживачів депозитних послуг та змушують державу та суб’єктів депозитного ринку шукати нових підходів до функціонування механізмів конкурентної політики. Мета дослідження полягала в обґрунтуванні необхідності використання маркетингового інструментарію для підвищення конкурентоспроможності банківських установ на депозитному ринку національної економіки. Для обґрунтування депозитного ринку України були використані загальнонаукові та спеціальні методи дослідження: порівняльного, економічного, статистичного, комплексного і системного аналізу, спостереження та опитування. Розроблено методичні рекомендації по удосконаленню маркетингового механізму конкурентної політики на основі клієнт-орієнтованої концепції. Запропоновано методичний підхід до визначення цільових груп клієнтів по депозитних операціях. Практична значущість отриманих результатів полягає у можливості достатньо точно визначити цільовий ринок, його потреби, переваги і недоліки банку в конкурентній боротьбі за нових вкладників, що створює необхідну базу для розробки довгострокової стратегії залучення коштів депозитною корпорацією.Документ Механізм оцінки персоналу підприємства як складова сучасної організації праці(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Гірман, А. П.; Бут, М.О.; Girman, Alla; But, MykolaСтаття присвячена питанням оцінки персоналу підприємства. Обґрунтовано необхідність пошуку нових технологій та інструментарію, що забезпечують проведення ефективної оцінки персоналу, виявлення його професійно-особистісного потенціалу і розв'язання завдань, пов'язаних з ефективністю діяльності. Мета статті: Пошук комплексних технологій і якісного інструментарію, що забезпечують проведення ефективної оцінки персоналу. Методика дослідження. В статті розглянуто складові та етапи процедури оцінки персоналу. Керівникам компаній запропоновано враховувати такі особливості управління людськими ресурсами, як самовдосконалення і розвитку персоналу в організації, участь персоналу в прийнятті рішень, а також взаємодію між організацією і персоналом. В рамках взаємної співпраці роботодавця та працівників пропонується регулярний, комплексний взаємоспрямований підхід до оцінки як з боку компанії, так і з боку персоналу. Результати дослідження. Така модель спрямована на реалізацію основного принципу ефективного управління персоналом і полягає у поєднанні економічної і соціальної ефективності. Вона є основою соціально-орієнтованого управління, при якому підхід «співробітники-підлеглі» змінюється на інший підхід – «співробітники-партнери». Наукова новизна результатів дослідження. Зазвичай зворотний зв'язок традиційних процедур оцінки виражається в обговоренні і аналізі результатів оцінки з працівником на заключному етапі оціночної процедури. Оцінка з використанням двосторонньої моделі передбачає повноцінну участь співробітника у процедурах оцінки і вплив на зміну організаційних показників. Таким чином, взаємоспрямована модель заснована на залученні персоналу в процедуру оцінки, і включає, у свою чергу, зворотний зв'язок. Практична значущість результатів дослідження. Розвинена система оцінки персоналу здатна виступити в ролі інтелектуального капіталу фірми.Документ Моделирование стратегии взаимодействия руководителя и подчиненных в бизнесе(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Лысанова, А. М.; Пахомова, Л. В.; Lysanova, Alla; Pakhomova, LyudmilaВ статье раскрыты особенности стратегии взаимодействия руководителя и подчиненных в бизнесе. При этом обозначены элементы взаимодействия руководителя и подчиненных. Выявлен приоритетный элемент их взаимодействия, отражающий функциональное назначение всего коммуникационного процесса. Показано моделирование эффективной стратегии руководителя и подчиненных с тоски зрения реализации объективного и субъективного элементов стиля руководства. Определено понятие ценностной ориентации личности, занятой в трудовом процессе, а также значимости реализации ценностной ориентации работников при выработке стратегии коммуникативного процесса между субъектом и объектом управления. Показана значимость использования руководителем его задачецентричного и антропоцентричного поведения при его воздействии на подчиненных. Поставлены условия моделирования стратегии эффективного взаимодействия руководителя и подчиненных в деловой сфере. Предложение состоит в выявлении и использовании условий моделирования стратегии эффективного взаимодействия между субъектом и объектом бизнеса. Стратегия реализации взаимодействия руководителя и подчиненных изначально, т.е. приоритетно, определена объективными элементами стиля руководства, который трактуется как содержательный момент рассматриваемого процесса коммуникации. Рассмотрены характеристики успешной реализации объективного элемента взаимодействия руководителя и подчиненных. Определено содержание субъективного элемента процесса взаимодействия, показана его значимость в процессе моделирования стратегии взаимодействия между сторонами коммуникации. Проведены исследования и поставлены условия успешной реализации стратегии взаимодействия руководителя и подчиненных. При этом выявлены некоторые весьма существенные особенности моделирования стратегии рассматриваемого процесса коммуникации: выделение зон делового и дружеского общения. В конечном итоге выбор рациональной стратегии взаимодействия руководителя и подчиненных позволит обеспечить реализацию эффективного делового контакта между ними, а также определить эффективные приемы воздействия субъекта управления на объект управления.Документ Моделювання алгоритму визначення інвестиційно-привабливого підприємства(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Новак, І. М.; Novak, InnaУ статті визначено, що передумовою економічного відродження вітчизняних підприємств можуть бути інвестиції в інноваційні технології та прогресивні методи управління. Відзначено, що питання пов'язані із активізацією інвестиційних процесів, пошуку резервів підвищення ефективності інвестицій на підприємствах є особливо актуальними сьогодні як серед вітчизняних так і іноземних науковців. Досліджено погляди вчених різних наукових шкіл на значення капіталу у процесі інвестування. Наведено приклади наукових досліджень, що відображують різносторонній підхід вчених до дослідження впливу капіталу на фактори, що визначають розвиток економіки. Відзначено, що за нинішніх умов для створення в країні сприятливого середовище для розвитку інвестиційного процесу потрібно, окрім заходів державної політики направленої на покращення інвестиційного клімату, розробити економіко-математичний апарат, який дозволить потенційному інвестору здійснити правильний вибір об’єкту інвестування. Запропоновано використовувати розроблену економіко-математичну модель визначення інвестиційно-привабливого підприємства. Вона розв’язується за допомогою програми для роботи з електронними таблицями Microsoft Office Excel. Дана модель дозволяє обрати оптимальний варіант інвестування капіталу, щоб отримати максимальний прибуток. Використання розробленого алгоритму дозволить потенційним інвесторам зменшити ризики при виборі об’єкту інвестування. Інвестування стимулюватиме виробництво, забезпечить умови стійкого і швидкого економічного росту, та збільшення рівня суспільного добробуту в країні. В ході написання статті використовувалися наукові методи, які сприяли досягненню результатів, зокрема: теоретичне узагальнення, аналіз та синтез, статистичний, економіко-математичний тощо.Документ Облік матеріальних витрат підприємства: чинна практика та напрями удосконалення(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Гладій, І. О.; Hladii, IrynaВ науковій статті висвітлено питання обліку матеріальних витрат господарюючого суб’єкта. Метою дослідження виступило окреслення основних напрямів удосконалення обліку матеріальних витрат підприємства з метою підвищення ефективності та результативності господарської діяльності. З огляду на узагальнення наукових позицій щодо обліку матеріальних витрат, акцентовано увагу на проблемі організації їх обліку, яка передбачає взаємоузгоджене вирішення таких завдань: вибору методики ведення бухгалтерського обліку; вибору технології та техніки ведення бухгалтерського обліку; підбору облікового персоналу та забезпечення їх роботи. З’ясовано основні стадії облікового процесу матеріальних витрат, якими охоплено безперервне спостереження, вимірювання, реєстрація, систематизація господарських операцій в процесі підготовки, аналізу та контролю основних показників звітної інформації про матеріальні витрати підприємства. Наголошено, що прогресивним методом обліку матеріальних витрат і важливим засобом підвищення якості управління виробництвом є нормативний метод. Він дає змогу виявити відхилення витрат, що виникли в процесі діяльності, не в кінці звітного періоду, а безпосередньо в ході виробництва, а саме в момент їх виникнення. Виокремлено основні напрями здійснення ефективного внутрішньогосподарського контролю за матеріальними витратами. Акцентовано увагу на необхідності впровадження моделі управління за центрами відповідальності, що дозволить провести децентралізацію системи управління витратами господарюючого суб’єкта, та уможливить поглиблення інформаційного забезпечення облікового процесу. Практична цінність одержаних результатів полягає у розвитку та поглибленні окремих положень методики обліку матеріальних витрат, що забезпечує формування масиву суттєвої інформації для прийняття оперативних та стратегічних рішень в конкурентному середовищі.Документ Перспективи розвитку сертифікації страхових посередників(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Кудрявська, Н. В.; Kudryavska, NataliiaУ статті досліджуються перспективи розвитку сертифікації страхових посередників на сучасному страховому ринку України. Аналізується сучасний стан нормативно-законодавчих актів, які регулюють діяльність страхових посередників. Визначається необхідність і актуальність запровадження сертифікації, наголошується на її позитивному впливові на розвиток страхового ринку, окреслюються основні етапи процесу сертифікації страхових посередників. Нині на українському страховому ринку спостерігається низький рівень довіри суспільства до страхових агентів, їхньої діяльності. Цю проблему може вирішити запровадження сертифікації страхових агентів. Актуальним є затвердження процедури сертифікації страхових агентів, її запровадження у реальне життя. Це процес тривалий, який може бути реалізований у кілька етапів. Сучасні нормативно-правові акти містять лише чотири статті, які стосуються діяльності страхових посередників. Вся відповідальність лежить на страховій компанії, а умови співпраці прописуються в агентському договорі. Водночас законодавчо не визначає перелік обов'язкових розділів і пунктів такого договору, що може викликати неврахування з боку страхової компанії інтересів страхового агента чи страхувальника. Існуюче Положення КМУ «Про порядок провадження діяльності страховими посередниками» необхідно додати переліком пунктів агентського договору. Існуючі українські нормативно-правові акти визначають загальні положення діяльності страхових агентів, не містять вимог щодо професійної відповідальності, рівня кваліфікації, фахової підготовки, співпраці з одним чи кількома страховиками. Необхідно створити реєстр страхових агентів, який засвідчить рівень розвитку страхових агентів в Україні. Значною мірою стимулом для поліпшення діяльності страхового ринку, зокрема страхових посередників, стане запровадження сертифікації страхових агентів. Це процес, який потребує внесення змін до чинних нормативно-правових актів, узгодження їх із позиціями європейських положень. Корисним і сприятливим це буде і для держави, адже виникне нова стаття поповнення державного бюджету. Це сприятиме і розвитку економічних процесів загалом. А страхових агентів необхідність сертифікації заохочуватиме до вдосконалення своєї діяльності, підвищення фахового рівня та ділової репутації.Документ Потенційні можливості підвищення ефективності виробництва та реалізації біопалива(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Боярчук, В. М.; Станько, Т. М.; Boyarchuk, Vitalii; Stanko, TetianaРобота присвячена вирішенню питань, що стосуються використання відновлювальних джерел енергії на основі біопалива. У статті обґрунтовується можливість і доцільність заміщення викопних палив, насамперед природного газу, альтернативними видами біопалива. Предметом дослідження є біоенергетичні проекти. Метою статті є визначення сильних та слабких сторін, можливостей та загроз вирощування енергетичних плантацій та логістики постачання біомаси. У роботі проведено аналіз досліджень вітчизняних та закордонних вчених щодо ефективності використання біопалива Проведено SWOT-аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища вирощування енергетичної верби. На основі отриманих результатів, зроблено висновки як можна перетворити слабкі сторони проекту на сильні, та використати усі можливості для усунення зовнішніх загроз. Крім цього, у статті розглядаються проблеми організації логістичної схеми біопалива. У роботі наводяться аргументи, які підтверджують важливість логістики та необхідність її використання для успішної реалізації біоенергетичних проектів. Охарактеризовано основні етапи ефективної схеми логістики біомаси. Наведено орієнтовану вартість перевезення біопалива різними видами транспорту. Показано основні стадії господарських відносин, які виникають при вирощування та реалізації біопалива. Дано коротку характеристику ризиків, що можливі при зберіганні великих обсягів біомаси. У результаті проведеного дослідження зроблено висновки щодо доцільності проведення SWOT – аналізу та організації логістики біопалива, що є важливими передумовами успішної реалізації біоенергетичних проектів на практиці. Наведено чинники, які значною мірою впливають на запровадження проектів виробництва теплової енергії з біомаси. Результати дослідження можуть служити практичними рекомендаціями організаціям, які займаються виробництвом та реалізацією біопалива.Документ Проблеми управління рентабельністю підприємств в сучасних умовах(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Пєнська, І. О.; Дроботенко, А. О.; Pyenska, Iryna; Drobotenko, AnnaПредметом статті виступає сукупність теоретичних аспектів управління рентабельністю в сучасних умовах і виявлення проблем, з якими стикаються підприємства України. Метою є аналіз сучасного рівня рентабельності і збитковості підприємств в період з 2010 по 2016 рік та з’ясування загальних факторів впливу на це. При дослідженні даної теми були застосовані теоретичні методи наукового дослідження, такі як, аналіз, синтез, систематизація, зіставлення, та інші, що дозволило узагальнити та систематизувати погляди вчених на проблему дослідження. У статті розглянуто ключові фактори підвищення рентабельності та виявлено, що найбільший вплив має розмір отримуваного підприємством прибутку, тому було досліджено методи підвищення останнього. Аналіз діяльності підприємств показав, що попри підвищення середньої рентабельності в останні роки, частка збиткових підприємств все ще займає значну вагу в загальній кількості підприємств України. Це призводить до значного зниження бази оподаткування податком на прибуток, не дозволяє повноцінно втілювати науково-технічний прогрес, підвищувати якість продукції, стимулювати виробничу діяльність та працівників підприємств. Зрештою, наявність значної кількості збиткових підприємств в усіх галузях свідчить про недостатній розвиток ринкових відносин в Україні. Вітчизняні підприємства можуть втілювати результати дослідження для підвищення рівня рентабельності та покращення їх конкурентоспроможності.Документ Прогнозування рухомого складу техніки в аграрному виробництві за допомогою середовища MS EXCEL(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Родащук, Г. Ю.; Кутковецька, Т. О.; Rodashchuk, Halyna; Kutkovetska, TetianaВ даній статті висвітлено роль прогнозування в розвитку транспортної системи сільських територій. На даний час постає потреба розширення сфер прогнозування, подальшого вдосконалення методології та методики розробки прогнозів. Тому було зроблено прогноз зміни середньої потужності одного трактора за даними часового ряду як одного з напрямків удосконалення рухомого складу техніки в аграрному виробництві. Використано метод експоненційного згладжування, який передбачає, що рівень значень часових рядів змінюється рідко, тому необхідна оцінка лише поточного рівня. Оскільки дані спостережень мають тренд, то авторами було застосовано функцію прогнозування лінійного тренда, що враховується у двохпараметричному методі Хольта. В результаті встановлено, що подальший розвиток транспортної системи в аграрному секторі економіки безпосередньо пов’язаний з оновленням рухомого складу. Таким чином, сільськогосподарські підприємства Вінницької області будуть надавати перевагу придбанню більш потужнішої техніки. На основі досліджень встановлено, що прогнозування є одним з важливих наукових методів при формуванні стратегії розвитку транспортної системи в аграрному секторі економіки. Дані результати можуть бути використані як керівниками і спеціалістами агропромислового комплексу, сільськогосподарськими товаровиробниками та іншими суб’єктами господарювання на сільських територіях, так і викладачами та студентами вищих навчальних закладів при вивчені дисциплін «Методи обробки інформації та програмування», «Оптимізаційні методи і моделі», «Економетрика» тощо.Документ Підвищення інвестиційної привабливості проектів з будівництва автомобільних доріг (на прикладі дороги «Одеса-Рені»)(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Шемаєв, В. В.; Shemayev, VolodymyrЯкість автомобільних доріг в Україні залишається незадовільною, що породжує безліч проблемних питань в економічній та соціальній сферах. Невтішною є ситуація із будівництвом нових автомагістралей – через обмежене бюджетне фінансування дорожньої галузі. За допомогою методу експертних оцінок та статистичного аналізу обґрунтовано взаємозв’язок і визначено шляхи підвищення інвестиційної привабливості проектів з будівництва нових автомобільних доріг в Україні та державно- приватного партнерства (ДПП), а саме: 1) інституційна підтримка розроблення та реалізації проектів (створення сприятливого інституційного середовища на законодавчій та регламентній основі, що забезпечує умови успішної реалізації проектів і стосується питань фінансування, механізму тарифо- та ціноутворення, механізму урегулювання спорів, арбітражу, гарантій, безпеки та стандартів експлуатації, механізму координації ДПП тощо); 2) адміністративна підтримка (організаційне та інформаційне забезпечення ДПП у формі врегулювання земельних питань, постачання природних та енергетичних ресурсів; надання інформаційної, консультаційної допомоги у виборі місця реалізації проекту тощо); 3) фінансова підтримка (пряма участь держави у капіталі аїнапроектної компанії, надання різноманітних гарантій, субсидій, податкових канікул, застосування пільгового оподаткування, тимчасового звільнення від сплати податків тощо). Апробація запропонованих методичних рекомендацій здійснена на прикладі проекту будівництва нової автомобільної дороги «Одеса-Рені». Запропоновано регулюючі заходи державної інституційної та адміністративної підтримки в межах ДПП: оновлення законодавства щодо концесії, зміна земельного законодавства, підготовка Міністерством інфраструктури України спільно із Державним агентством автомобільних доріг України техніко-економічного обґрунтування і технічного завдання проекту.