Електронний архів Харківського національного автомобільно-дорожнього університету (ElArKhADI)

Photo by @inspiredimages
 

Нові надходження

Документ
Пристрій для генерування електричної енергії шляхом переміщення автомобіля у підземний гараж
(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Аргун, Щасяна Валіковна; Гнатов, Андрій Вікторович
Винахід належить до альтернативних джерел електроенергії. Пристрій для генерування електричної енергії шляхом переміщення автомобіля в підземний гараж містить рухому платформу, що здатна опускатися вниз з розміщеним на ній автомобілем під дією власної ваги, чотири кутові опорні стійки, чотири електрогенератори з електричними випрямлячами, зв’язані з акумуляторною батарею для накопичення отриманої електричної енергії. Шестерні приводів електрогенераторів зачеплені з рейками приводів електрогенераторів, які мають пласкі спіральні пружини, які з’єднані з роторами електрогенераторів так, що мають можливість закручуватися при опусканні платформи вниз і відповідному обертанні шестерень приводів та роторів електрогенераторів в один бік та розкручуватися при підніманні платформи, обертаючи зазначені шестерні та ротори в протилежний бік. Технічним результатом є підвищення ефективності процесу перетворення потенціальної енергії маси автомобіля в електричну.
Документ
Спосіб координованого управління руху по магістралі міста
(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Денисенко, Олег Васильович
Винахід належить до систем регулювання дорожнього руху (ДР) і може бути використаний при розробці агрегатної системи засобів управління ДР, при розробці АСУ-ДР, в системах інформаційного забезпечення завантаження перехресть ВДМ, а також для підвищення ефективності управління рухом транспорту на магістралях міста. Спосіб координованого управління руху по магістралі міста оснований на скануванні одночасно трьома гостроспрямованими лазерними променями зони кожного перехрестя з точки над його геометричним центром конусним видом розгортки, у результаті чого протягом кожного циклу визначають ключове перехрестя і одночасно, за результатами сканування перерізів у середині кожного перегону, середню швидкість руху груп транспортних засобів, їх кількість у групі, інтервали руху та смуги часу груп, за якими визначають графік координації по усій магістралі, необхідний час роз'їзду реальних черг по кожній смузі перегону і по максимально можливому часу роз'їзду по смугах двох підходів визначають час зміщення початку наступної фази для звільнення смуг на момент підходу груп до перехрестя, а час дії основних тактів для другорядних підходів до перехресть визначають з урахуванням результатів сканування як перегонів, так і перехресть, що примикають до магістралі. Технічним результатом, що досягається даним винаходом, є підвищення ефективності координованого управління руху транспортних засобів по перехрестях магістралі.
Документ
Система регулювання подачі додаткового повітря в дизель
(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Борисенко, Анатолій Миколайович; Борисенко, Євген Анатолійович; Богаєвський, Олександр Борисович
Винахід належить до галузі (конкретно потужного дизелебудування), а саме до пристроїв регулювання подачі повітря в дизель. Винахід призначений для покращення екологічних показників дизеля, за рахунок зменшення димності його відпрацьованих газів. Задача вирішується завдяки тому, що в систему введені додатковий неінвертуючий підсилювач, з коефіцієнтом підсилення, більшим за одиницю, і резистор, причому вхід підсилювача підключено до виходу блока управління, а вихід, через резистор, з'єднано з обмоткою реле. Вказані елементи дозволяють зменшити інерційність ланцюга включення електропневмоклапана подачі додаткового повітря, а відповідно пришвидшити надходження додаткового повітря в дизель при зміні рівня навантаження. Область застосування: системи управління подачею повітря в потужних стаціонарних дизельгенераторних установках промислових підприємств.
Документ
Пристрій для діагностування рульового керування автомобіля
(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Дитятьєв, Олександр Васильович; Волков, Володимир Петрович
Пристрій для діагностування рульового керування автомобіля містить два майданчики, що переміщуються в напрямку, перпендикулярному поздовжньої осі автомобіля (далі - рухливі майданчики), підйомник для вивішування коліс, схему управління, що забезпечує переміщення рухливих майданчиків. Пристрій додатково містить два поворотні майданчики для установки керованих коліс, змонтовані зверху на рухливих майданчиках, фіксатор рульового колеса, фіксатор кузова, а схема керування і вимірювання містить контролер руху рухливих майданчиків, підсилювачі-перетворювачі, датчики руху і кута повороту поворотних майданчиків, вимірювачі люфта, індикатори люфта, причому виходи датчиків руху і кута повороту поворотних майданчиків з'єднані з першими входами вимірювачів люфта, другі входи вимірювачів люфта з'єднані з виходами контролера, перші виходи вимірювачів люфта з'єднані з входами контролера, а другі виходи вимірювачів люфта з'єднані з входом індикаторів люфта. Технічний результат: полягає в поєднанні високої точності і можливості локалізації несправності окремо в рульовому механізмі і окремо в рульовому приводі. Даний технічний результат, отриманий завдяки обліку особливостей структурної побудови рульового керування при тестовому діагностуванні, досягається за рахунок того, що керовані колеса встановлюються на поворотні майданчики і приводяться в рух рухливими майданчиками, завдяки наявності у автомобіля кута поздовжнього нахилу осі повороту колеса (кастору).
Документ
Пристрій сканування для систем моніторингу перехресть
(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2021) Денисенко, Олег Васильович
Винахід належить до систем регулювання дорожнього руху (ДР) і може бути використаний при розробці агрегатної системи засобів управління ДР, АСУ-ДР, в системах інформаційного забезпечення завантаження перехресть ВДМ, а також для підвищення ефективності управління рухом транспорту на регульованих перехрестях. Пристрій сканування для систем моніторингу перехресть містить лазерний випромінювач, електродвигун, фотоприймач, в його структуру між лазерним випромінювачем та дзеркалом розгортки під необхідним кутом встановлено нерухоме напівпрозоре дзеркало, яке дозволяє відбитому лазерному імпульсному сигналу спрямовано надходити на вхід фотоприймача, при цьому у пристрій також введені блок управління, вимірювач часових інтервалів та локальний обчислювальний пристрій, а сигнал з виходу блока управління одночасно подається на входи імпульсного лазерного випромінювача та вимірювача, де формуються часові інтервали, які з виходу вимірювача подаються на вхід локального обчислювального пристрою і за якими у локальному обчислювальному пристрої визначаються як моменти перетинання лінії сканування транспортним засобом, так і поперечний профіль кожного транспортного засобу вздовж всієї його довжини.