Випуск 31

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 11 з 11
  • Документ
    ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2018)
  • Документ
    Сучасне розумiння поняття "якiсть логiстичної дiяльностi"
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2018) Криворучко, О. М.; Овчаренко, А. Г.; Криворучко, О. Н.; Овчаренко, А. Г.; Kryvoruchko, О.; Оvcharenko, А.
    З кожним роком під впливом глобальних тенденцій зростає роль логістики та актуальність її наукових досліджень. Споживачеві потрібен якісний товар у потрібній кількості, в потрібному місці, в потрібний час і доставлений з мінімальними витратами. Саме тому виникає потреба в забезпеченні якості логістичної діяльності. У статті досліджено та розмежовано поняття «логістика», «логістична діяльність». Доведено, що логістична діяльність є цілеспрямованою сукупністю послідовних взаємо-пов’язаних логістичних бізнес-процесів, що розглядаються як ланцюжок «постачальник – виробник – споживач», пов’язані з постачанням, виробництвом, транспортуванням та збутом продукції з метою гармонізації інтересів виробників, постачальників та споживачів. «Логістика» є більш широким поняттям, ніж «логістична діяльність». Логістика включає виробничу й управлінську складові: управління процесами матеріально-технічного постачання, виробництва, розподілу і збуту продукції; діяльність із планування, виконання та контролю фізичного переміщення матеріалів, готової продукції тощо. Уточнено, що логістика – це управління логістичними бізнес-процесами (що охоплює безпосередньо логістичну діяльність як об’єкт управління та управлінську діяльність) з метою задоволення вимог ринку з мінімальними операційними та капітальними витратами. Визначено, що якість логістичної діяльності означає сукупність властивостей і характеристик послідовних взаємопов’язаних логістичних бізнес-процесів, пов’язаних із постачанням, ви-робництвом, транспортуванням та збутом продукції, що виникає в результаті взаємодії споживача і виробника, а також інших зацікавлених сторін, ступінь (рівень) яких дозволяє задовольняти різні соціально-економічні потреби, що постійно змінюються.
  • Документ
    Оценка мотивационного потенциала работников предприятия
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2018) Величко, Я. И.; Величко, Я. І.; Velychko, Ya.
    Целью исследования является разработка методического подхода к оценке мотивационного потенциала работников предприятия и обоснование направлений его повышения на основе матричного метода. В качестве основного результата работы предлагается методический подход к оценке мотивационного потенциала работников по основным его составляющим (удовлетворенности работой и силе мотивации) с последующим выбором методов воздействия, исходя из ценностной ориентации работников. Результаты работы могут быть использованы для анализа различных характеристик мотивационного потенциала работников, обоснования предложений по формированию эффективной системы мотивации труда в организации.
  • Документ
    Встановлення сутностi поняття "маркетингова стратегiя окремого виду бiзнесу"
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2018) Брусенцева, М. В.; Brusentseva, M.
    Процес формування стратегії маркетингу в сучасній науковій літературі розглянуто досить широко, однак, незважаючи на значну кількість наукових праць та наявність істотних результатів, до цього часу проблему формування стратегії маркетингу окремого виду бізнесу на українських підприємствах, яка є однією зі складових маркетингової діяль-ності підприємства, не можна вважати до кінця вирішеною. На сьогодні відсутнє чітке визначення поняття «стратегія маркетингу окремого виду бізнесу». У статті проаналі-зовано наукові праці зарубіжних та вітчизняних авторів у сфері стратегії маркетингу. Для вирішення поставленої проблеми було розглянуто значення самого слова «поняття». Далі було прийнято рішення використати системний підхід, важливим аспектом якого є вироблення нового, єдиного і більш оптимального підходу до пізнання, з гарантованою ме-тою отримати найбільш повне і цілісне уявлення про проблему. Базуючись на цьому, було визначено місце маркетингової стратегії бізнесу в загальній стратегії підприємства. Це дозволило здійснити подальший розгляд питання на емпіричному рівні, що відбувається на підставі наявних дефініцій у широкому сенсі «стратегія маркетингу» та у цільовому сенсі «стратегія маркетингу окремого виду бізнесу». Визначення поняття на теоретичному рівні здійснювалося на підставі ключових елементів визначення самої стратегії. До них відносяться: задум, наміри та кінцеві результати. На основі виокремлення трьох елементів, із загального переліку ознак, сформовано основні характеристики, що необхідно використати в побудові нового поняття, враховуючи всі недоліки у попередніх підходах дослідників. Встановлено сутність ключового поняття «маркетингова стратегія окремого виду бізнесу», що передбачає дослідження можливостей на основі стратегічного управління, формування цілей і задач, плану дії окремої організаційної одиниці, цільового ринку, що реалізується за допомогою комплексу інструментів маркетингу: розвитку процесу виробництва, впливу на покупців, якості товару чи послуги, конкурентних переваг – для досягнення маркетингових цілей. Запропоноване визначення дозволить здійснити подальший детальний розгляд проблеми формування стратегії маркетингу окремого виду бізнесу.
  • Документ
    Аспекти управлiння фiнансовими потоками в логiстицi
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2018) Ачкасова, Л. М.; Ачкасова, Л. Н.; Аchkasova, L.
    У статті розглянуто підходи до визначення поняття «фінансовий потік». Аналіз існуючих підходів дозволяє зробити висновок, що всі автори сходяться в тому, що фінансовий потік пов’язаний з матеріальним, інформаційним та іншими потоками в логістичній системі, що це рух, який відбувається в самій системі й за її межами. Визначення, подане автором, доповнює інші визначення фінансовими аспектами потоку. У статті були обґрунтовані й визначені основні аспекти управління фінансовими потоками в логістичних системах. Означені аспекти, в першу чергу, стосуються синхронізації надходжень і виплат у логістичній системі. Врахування цього аспекту дозволить скоротити потребу підприємства в позикових коштах, що позитивно вплине на фінансову незалежність і фінансові результати організації. У логістичних системах виникає велика кількість різнорідних потоків, які мають різнорідну оцінку, яка ускладнює зіставлення цих потоків для цілей оптимізації. Тому врахування цього аспекту дозволить покращити процеси оптимізації в логістичних системах. Відсутність оптимального складу параметрів фінансових потоків тягне за собою проблему – з одного боку, ускладнення оцінки фінансових потоків за наявності великої кількості параметрів, а, з іншого боку, зменшення об’єктивності такої оцінки. Особливості окремих етапів логістичної діяльності значною мірою впливають на вибір методів управління фінансовими потоками. Урахування цього аспекту в процесі управління дозволить зменшити витрати часу і коштів на оптимізацію фінансових потоків у логістичних системах. Врахування визначених у роботі аспектів до-зволить комплексно підійти до управління фінансовими потоками в логістичних системах та покращити ефективність і фінансові результати діяльності підприємств.
  • Документ
    Оцiнювання якостi транспортно-логiстичного обслуговування споживачiв
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2018) Криворучко, О. М.; Попова, Н. В.; Криворучко, О. Н.; Попова, Н. В.; Kryvoruchko, О.; Popova, N.
    Розглянуто існуючі підходи до оцінювання якості транспортно-логістичного обслуговування споживачів. Доведено, що використовувані показники характеризують у цілому систему логістичного обслуговування, подають загальну інформацію про відповідний рівень обслуговування; не акцентується увага на якості використаних ресурсів, окремих харак-теристиках процесу транспортно-логістичного обслуговування; не завжди оцінювання виконується з поглядів конкретних споживачів. Запропоновано теоретико-методичний підхід до оцінювання якості транспортно-логістичного обслуговування споживачів, який ґрунтується на розгляді ланцюжка її утворення «ресурси–система–процеси–результати», виходячи з визначення поняття якості як сукупності властивостей, характеристик (часу доставки, швидкості доставки, ритмічності обслуговування, збереження вантажів, гну-чкості маршрутів тощо), що формується в результаті взаємопов’язаних видів діяльності, ресурсів і відповідної системи. Підхід передбачає встановлення показників, що спрямовані на оцінювання окремих характеристик процесу; враховується критичність відмови про-цесу транспортно-логістичного обслуговування для одержання запланованого результату та впливу неякісного функціонування процесу на реалізацію інших процесів. Розроблено методичне забезпечення визначення комплексного показника якості транспортно-логістичного обслуговування споживачів методом нечіткого логічного висновку на основі частинних показників, які спрямовані на оцінювання основних характеристик ресурсів, системи та процесу. Запропонований підхід дозволить одержати об’єктивну оцінку рівня якості транспортно-логістичного обслуговування споживачів, встановити найбільш критичні умови та своєчасно вжити необхідних заходів.
  • Документ
    Побудова моделі корпоративної соціальної відповідальності підприємства
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2018) Левченко, О. П.; Догадайло, Я. В.; Levchenko, O.; Dogadaylo, Ya.
    У статті в результаті аналізу існуючих моделей корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) підприємства набула подальшого розвитку модель КСВ підприємства, шляхом урахування пріоритетності її складових, що формується виходячи з характеру стратегії КСВ. Дану модель запропоновано розглядати у вигляді матриці, що складається: по вертикалі – з чотирьох видів відповідальності: економічної, правової, етичної та філантро-пічної; по горизонталі – з двох напрямів прояву цих складових: зовнішнього та внутрішньо-го. В основі матриці – економічна відповідальність, її внутрішній прояв полягає в отри-манні економічних вигід підприємством, а зовнішній – у задоволенні потреб споживачів. Внутрішня складова правової відповідальності полягає в оформленні та здійсненні трудових відносин відповідно до вимог законодавства, зовнішня – відповідно до вимог суспільства до здійснення діяльності, що не суперечить правовим нормам. Внутрішня спрямованість етичної відповідальності полягає в забезпеченні можливості реалізації прав персоналу, акціонерів та інших учасників корпоративних відносин, зовнішня – відповідно діяль-ності підприємства кодексу корпоративної поведінки. Філантропічна відповідальність полягає у спонуканні підприємства до здійснення соціально корисних дій, добровільної участі в соціальних програмах та ін. Матрична форма моделі дозволяє визначити охоплені й перспективні напрями КСВ підприємства, наочно відобразити співвідношення внутріш-нього і зовнішнього напрямів КСВ, виявити фактичний рівень КСВ і резерви її поліпшення в майбутньому, в межах кожної складової врахувати вплив фактора часу на розвиток КСВ і спостерігати за виконанням заходів, передбачених соціальною політикою, врахувати ха-рактер стратегії КСВ і специфіку діяльності підприємства. Для отримання описаних результатів були використані наступні методи дослідження: логіко-теоретичне узагальнення, абстрагування, порівняння, моделювання, формалізація, аналіз, синтез, дедукція, індукція та системний підхід. Запропоновані результати досліджень можуть бути використані працівниками підприємств, зацікавленими в ефективному розвитку корпоративної соціальної відповідальності.
  • Документ
    Пiдвищення привабливостi України як транзитної держави в межах спiвробiтництва ТРАСЕКА
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2018) Шинкаренко, В. Г.; Волинець, Л. М.; Шинкаренко, В. Г.; Волынец, Л. Н.; Shynkarenko, V.; Volynets, L.
    У статті подано результати досліджень із напрямами удосконалення транзитного потенціалу транспортної системи України. Розкрито причини втрати державою значних обсягів транзиту. Розглянуто проблеми розвитку транспортного потенціалу нашої держави та перспективи її інтеграції у світовий ринок транспортних послуг. Обґрунтовано, що нині транспортна галузь України в цілому задовольняє лише основні потреби населення та економіки в перевезеннях за обсягом, але не за якістю. Сучас-ний стан транспортної галузі не в повній мірі задовольняє вимоги ефективного впрова-дження євроінтеграційного курсу України та інтеграції національної транспортної системи в транс’європейську транспортну мережу. Для транспортного сектору це виражається, зокрема, у зменшенні транзитних перевезень через Україну, кількості заходів суден в її порти, неспроможності надавати якісні транспортні послуги при експортних перевезеннях. Що, у свою чергу, має негативний вплив на конкурентоспроможність та ефективність економіки країни. Тому на сьогодні є необхідним впровадження нових принципів формування та координації державної політики в галузі транспорту, створення умов забезпечення контролю за якістю виконання функцій відповідних органів виконавчої влади. Науково обґрунтовано можливі шляхи привабливості України як транзитної дер-жави в межах співробітництва ТРАСЕКА. Успішне вирішення поставлених задач дозволить суттєво збільшити обсяги транзитних перевезень митною територією України, забезпечити подальший розвиток транспортної інфраструктури та покращити надходження до державного бюджету.
  • Документ
    Iнтегральна оцiнка рiвня корпоративної соцiальної вiдповiдальностi пiдприємства
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2018) Бочарова, Н. А.; Щепилiна, А. К.; Бочарова, Н. А.; Щепилина, А. К.; Bocharova, N.; Schepilina, A.
    Досліджено існуючі методики оцінки рівня корпоративної соціальної відповідальності на підприємствах. Вдосконалено піраміду КСВ. Проведено порівняльний аналіз піраміди КСВ із пірамідою ієрархії потреб А. Маслоу. Надано характеристику видів корпоративної соціальної відповідальності. Набула подальшого розвитку система показників оцінки рівня КСВ на підприємстві. Запропоновано поділ показників за зовнішнім та внутрішнім напрямами діяльності підприємства. Особливістю запропонованої оцінки є те, що найважливішу роль відіграють зацікавлені сторони, що робить методику оцінювання більш об’єктивною, ніж існуючі. Використано метод радару для розрахунку інтегрального по-казника – це дозволяє зобразити отримані результати оцінювання рівня корпоративної соціальної відповідальності графічно. Наведено двовимірну матрицю оцінювання рівня КСВ. Двовимірна матриця включає дев’ять секторів, де наведено розподіл рівнів від низького до високого рівня розвитку. Розроблено характеристику кожного сектора двовимірної матриці. Таким чином, запропоновано методику інтегрального оцінювання рівня КСВ на підставі системи частинних показників, що визначаються за допомогою опитування зацікавлених сторін. Такий підхід дозволить проводити оцінювання рівня корпоративної соціальної відповідальності для підприємств різних напрямів діяльності. Запропоновану методику апробовано на підприємстві ТОВ «ВІТАЛ». За результатами розрахунків рівень КСВ на підприємстві оцінено як високий рівень розвитку корпоративної соціальної відповідальності.
  • Документ
    Визначення рiвня гендерної чутливостi корпоративної культури пiдприємства
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2018) Федотова, I. В.; Федотова, И. В.; Fedotova, I.
    У статті розглядаються основні методики оцінювання рівня корпоративної культури підприємства, а також гендерні аспекти, що впливають на її формування. В організаційній культурі підприємства формуються гендерні відносини – це впливає на можливості для самореалізації певних гендерних груп. Дослідження гендерних аспектів корпоративної культури є важливими як у теоретичному, так і в практичному відношенні. Основною метою дослідження є удосконалення методичних засад оцінювання рівня корпоративної культури підприємства, що ґрунтуються на використанні системного та гендерного підходів. Удосконалено методичні засади оцінювання рівня гендерної чутливості корпоративної культури підприємства, що ґрунтуються на тривимірній матриці, сформованій показниками сприйняття корпоративної культури керівниками, підлеглими та суб’єктами безпосереднього оточення підприємства. На цій засаді підприємство може оцінювати сприйняття корпоративної культури підприємства різними категоріями суб’єктів, стосовно врахування гендерної специфіки. Запропоновані методичні засади до-зволять провести комплексне оцінювання гендерної чутливості корпоративної культури підприємства в єдиній безрозмірній шкалі на основі методу семантичного диференціала, що дасть можливість визначити ставлення до корпоративної культури як всередині підприємства, так і у зовнішньому середовищі, та виявити напрями формування культури, в яких недостатньо врахований гендерний аспект. Методичні засади щодо оцінювання рівня гендерної чутливості корпоративної культури підприємства можуть застосовуватися для будь-яких підприємств і організацій. Запропонована методика дозволяє виявити проблемні місця у формуванні корпоративної культури підприємства та визначити в подальшому необхідні заходи у сфері поліпшення гендерних взаємовідносин на підприємстві.
  • Документ
    Управление логистическими процессами на предприятии
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2018) Шинкаренко, В. Г.; Shynkarenko, V.
    В ряде отраслей затраты на перемещение материалов, незавершенного производства и готовой продукции от поставщиков до конечного потребителя составляют 60–70 % всех расходов на производство. В связи с этим снижение их величины является крупной народнохозяйственной проблемой. Целью данной работы является уточнение некоторых понятий, разработка си-стемы управления формированием и движением материального потока от поставщиков до конечных потребителей с минимумом затрат ресурсов. В результате проведенных исследований предложено усовершенствованное определение понятия логистической системы, отличие которого от существующих состоит в объединении в единую систему подсистемы движения материального потока и подсистемы управления им.