Випуск 84 / Выпуск 84

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 15 з 15
  • Документ
    ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЖУРНАЛ
    (Харьковський национальный автомобильно-дорожный университет, 2019)
  • Документ
    Speech activity as a purpose and means of teaching a foreign language
    (Харківський національний автомобильно-дорожній університет, 2019) Voronova, Ye. M.; Воронова, Є. В.; Воронова, Е. М.
    The article aims at highlighting the logical construction as a main feature of a foreign language lesson. Three compulsory aspects are shown to create the logic of a foreign language lesson. The importance of the active role of students while learning is shown.
  • Документ
    Сорбцiйнi властивостi металургiйних шлакiв
    (Харківський національний автомобильно-дорожній університет, 2019) Хоботова, Е. Б.; Грайворонська, I. В.; Hobotova, E.; Hrajvoronskaya, I.; Хоботова, Э. Б.; Грайворонская, И. В.
    З метою обґрунтування принципової можливості використання в якості сорбенту металургійного шлаку виробництва сплаву FeNi Побузького феронікелевого комбінату, проведено дослідження мінерального, елементного і радіонуклідного складу шлаку. Показано відсутність токсичних елементів, наявність у складі алюмосилікатів кальцію і магнію (мінерал діопсид), наявність аморфного стану речовин, відповідність вимогам норм радіаційної безпеки (І клас радіаційної небезпечності), стабільність у рідкій фазі. Вивчено со-рбційну активність шлаку по відношенню до органічних сполук на прикладі барвника метиленового синього (МС). Визначено оптимальні умови активації шлаку: активуючий агент – розчин 0,5 М H2SO4; температура 20 оC. Величина адсорбції шлаку за 10 діб досягає максимального значення 0,194 мг/г, що відповідає 96,9 % очищення розчину від МС за відсутності його десорбції. Шлак проявляє сорбційну активність по відношенню до органічних сполук за рахунок великої площі поверхні й наявності аморфної фази і може застосовуватися як адсорбент у технологічних процесах.
  • Документ
    Щодо конструктивно-технологiчних особливостей герметизацiї трiщин в асфальтобетонних покриттях
    (Харківський національний автомобильно-дорожній університет, 2019) Жданюк, В. К.; Воловик, О. О.; Біжан, О. П.; Циркунова, К. В.; Гнатенко, Р. Г.; Zhdanyuk, V.; Volovyk, O.; Bizhan, O.; Tsyrkunova, K.; Gnatenko, R.; Жданюк, В. К.; Воловик, А. А.; Бижан, О. П.; Циркунова, Е. В.; Гнатенко, Р. Г.
    Запропоновано класифікацію тріщин в асфальтобетонних покриттях дорожніх одягів, описано конструктивно-технологічні особливості підготовки і герметизації тріщин.
  • Документ
    Влияние условий определения на температуру размягчения битумов
    (Харківський національний автомобильно-дорожній університет, 2019) Пыриг, Я. И.; Pyrig, Y.; Пиріг, Я. І.
    Выполнено экспериментальное сравнение значений температуры размягчения дорожных вязких битумов, определенных по методикам, нормируемым в стандарте ГОСТ 11506 и гармонизированном стандарте ДСТУ EN 1427. Установлено влияние на значение температуры размягчения таких параметров как: вода, в которой выполняется испытание; форма кольца; наличие мешалки для перемешивания воды и скорость ее работы; скорость нагрева воды в стакане; время выдерживания образца до проведения испытания.
  • Документ
    Аналiз природно-клiматичних факторiв для формування бази даних ГIС - "Автомобiльна дорога"
    (Харківський національний автомобильно-дорожній університет, 2019) Ряпухiн, В. М.
    У зв’язку із суттєвими змінами температурного режиму й пов’язаного з ним водно-теплового режиму конструкцій нежорсткого дорожнього одягу, які призвели до невідповідності існуючого районування України фактичному режиму роботи нежорсткого дорожнього одягу, виникає потреба у корегуванні або розробленні нового кліматичного районування України за умовами роботи асфальтобетонів та корегування бази даних ГІСАД для розрахунку нежорсткого дорожнього одягу за критеріями міцності, оцінки і прогнозування стану автомобільних доріг.
  • Документ
    Геодезические основы при совершенствовании геодезического контроля подъемно-транспортного оборудования
    (Харківський національний автомобильно-дорожній університет, 2019) Наливайко, Т. А.; Наливайко, Т. Т.
    В работе представлена теоретическая разработка способа определения деформаций ходовых колес мостовых и козловых кранов, как в производственном процессе, так и при изготовлении и монтаже кранового оборудования. Выполнен математический расчет и дана средняя квадратическая погрешность измерений углов перекоса ходовых колес крана.
  • Документ
    Формування бази метаданих ГIС "Автомобiльна дорога" для монiторингу i кадастру автомобiльних дорiг
    (Харківський національний автомобильно-дорожній університет, 2019) Саркiсян, Г. С.; Ряпухін, В. М.; Sarkisian, H.; Riapukhin, V.; Саркисян, Г. С.; Ряпухин, В. Н.
    У даній статті розглядається підхід до формування бази даних ГІС «Автомобільна дорога» для моніторингу і кадастру автомобільних доріг. Розглядається схема взаємодії рухомого пневматичного колеса автомобіля і нерівності на покритті автомобільної дороги. Проведено аналіз існуючих нерівностей на покриттях експлуатованих дорожніх одягів та визначено типові форми нерівностей. Запропоновано підхід до визначення величини навантаження на дорожній одяг при подоланні нерівностей різної форми і підхід до формування бази даних ГІС «Автомобільна дорога».
  • Документ
    Результати дослiдження осiдань гуртожитку ХНАДУ №5 у 2018 роцi
    (Харківський національний автомобильно-дорожній університет, 2019) Мусієнко, І. В.; Казаченко, Л. М.; Musiienko, I.; Kаzachenko, L.; Мусиенко, И. В.; Козаченко, Л. М.
    Розглядається дослідження вертикальних осідань гуртожитку ХНАДУ № 5 у 2018 році. Необхідність спостереження за осіданнями будівлі викликана ситуаційним розташуванням будівлі на частково штучному схилі зі стрімким перепадом висот. На основі аналізу динаміки зміни переміщень у часі зроблено висновки щодо вертикальних переміщень будівлі.
  • Документ
    Визначення точностi перенесення проекту iнженерної споруди на мiсцевiсть
    (Харківський національний автомобильно-дорожній університет, 2019) Арсеньєва, Н. О.; Синовець, О. С.; Arsenieva, N.; Synovets, O.; Арсеньева, Н. О.; Синовец, О. С.
    Під час виконання перенесення проекту споруди в натуру виникає необхідність підготовки геодезичних даних та визначення точності розмічування і належного контролю при підготовці до будівництва інженерних споруд. Ці функції виконує інженерно-геодезичний моніторинг. Вірний підхід до визначення точності перенесення проекту на місцевість та коректний метод обчислення похибок у процесі виконання вимірів здійснюється за допомогою основних методів та заходів інженерно-геодезичного моніторингу.
  • Документ
    Визначення економiчної ефективностi використання асфальтополiмербетону з високим вмiстом полiмеру
    (Харківський національний автомобильно-дорожній університет, 2019) Маляр, В. В.; Maliar, V.; Маляр, В. В.
    На основі розрахунків техніко-економічної ефективності використання полімерного модифікатора СБС встановлено, що здорожчання таких сумішей не окупається збільшенням строків служби покриття. Але, за рахунок можливості зменшення товщини шару, використання асфальтобетонної суміші з 5 % полімерного модифікатора економічно доцільним.
  • Документ
    Дослiдження впливу деяких дефектiв мостового полотна на технiчний стан мостових споруд
    (Харківський національний автомобильно-дорожній університет, 2019) Безбабічева, О. І.; Лозова, О. О.; Bezbabicheva, O.; Lozovaya, O.; Безбабичева, О. И.; Лозовая, О. А.
    Розглядається вплив окремих дефектів мостового полотна на технічний стан автодорожніх мостів. Пропонується комплексний підхід до вибору конструктивних рішень, матеріалів і технологій для мостового полотна та удосконалення деяких положень чинних норм із визначення технічного стану мостів.
  • Документ
    Обгрунтування рацiонального закону змiни тиску в електропневматичному гальмiвному приводi пiд час екстреного гальмування
    (Харківський національний автомобильно-дорожній університет, 2019) Леонтьєв, Д. М.; Дон, Є. Ю.; Leontiev, D.; Don, Ye.; Леонтьев, Д. Н.; Дон, Е. Ю.
    Проаналізовано та узагальнено результати дослідження впливу темпу зміни тиску в електропневматичному гальмівному приводі на процес гальмування коліс транспортного засобу. Проведено математичне моделювання динаміки руху колісного транспортного засобу, обладнаного електропневматичною гальмівною системою, яка може виконувати функції антиблокувальної системи. Описано принципи керування електропневматичними модуляторами тиску та їх вплив на динаміку руху колісного транспортного засобу, а також визначено спосіб зміни темпу під час наповнення гальмівної камери робочим тілом на основі моделювання робочих процесів електропневматичного гальмівного привода та динаміки руху колісного транспортного засобу.
  • Документ
    Телеметрическая система определения координат прокалывающей головки в грунте
    (Харківський національний автомобильно-дорожній університет, 2019) Супонев, В. Н.; Чепусенко, Е. А.; Suponyev, V.; Chepusenko, Ye.; Супонєв, В. М.; Чепусенко, Є. О.
    При формировании горизонтальных скважин методом статического прокола грунта для бестраншейной прокладки инженерных коммуникаций под препятствиями при длине пролетов более 15–20 м возникает необходимость коррекции траектории движения прокалывающего рабочего органа с традиционным конусным наконечником. В работе раскрываются технические возможности по управлению траекторией прокола с помощью прокалывающего рабочего органа с адаптированной формой наконечника и создан-ной телеметрической системой для определения координат положения головки в грунте.
  • Документ
    Моделювання навантаженостi та аналiз напружено-деформованого стану елементiв траверси ливарного крана
    (Харківський національний автомобильно-дорожній університет, 2019) Сагіров, Ю. Г.; Суглобов, В. В.; Кухар, В. В.; Рєзніков, О. О.; Sahirov, Y.; Suglobov, V.; Kukhar, V.; Reznikov, A.; Сагиров, Ю. Г.; Суглобов, В. В.; Кухарь, В. В.; Резников, А. А.
    Проведено моделювання навантаженості під час розгону ливарного крана та аналіз фактичного напружено-деформованого стану елементів траверси з урахуванням теплового впливу та додаткових інерційних навантажень. Об’єктом дослідження є закономірність розподілу напружень в елементах траверси. У статті запропоновано методологію моделювання та аналізу напружено-деформованого стану траверси ливарного крана з урахуванням додаткових навантажень, яка ґрунтується на методах розрахунків на міцність за допустимими напруженнями та методі скінченних елементів. Розроблено розрахункову схему, твердотільно-деформовану модель та виконано розрахунок методом скінченних елементів у CAD/CAE системі.