Обгрунтування корпоративної культури як польового утворення в соціальному просторі підприємства

Вантажиться...
Thumbnail Image

Дата

2019

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Анотація

В статті розглядаються структура та рівні системи корпоративної культури підприємства з точки зору системного підходу. Дослідження формування корпоративної культури, як польового утворення має важливість як в теоретичному, так і в практичному відношенні. Метою дослідження удосконалення теоретичних засад обґрун-тування польової природи корпоративної культури з точки зору взаємодії культурних по-лів у соціальному просторі підприємства. В роботі удосконалено теоретичні засади об-ґрунтування польової природи корпоративної культури з точки зору взаємодії культурних полів у соціально-культурному просторі підприємства. Визначено, що культурне поле при-пускає взаємодії суб’єктів, які поділяють певні цінності, норми, переконання і правила. Воно формується всередині підприємства на основі панівної на підприємстві організацій-ної культури, і виявляється ззовні при взаємодії підприємства зі своїми партнерами, а в середині – при взаємодії з власним персоналом. Обгрунтовано три рівні формування кор-поративної культури в середині підприємства з точку зору польового утворення: поле працівника, поле колективу та поле підприємства. Враховуючи, що працівники в процесі своєї трудової діяльності взаємодіють між собою, їхні культурні поля також взаємоді-ють, створюючи культурне поле колективу. Тоді культурні поля колективів, що взаємоді-ють між собою, створюють культурне поле організації в цілому. В роботі припущено, що культура має корпускулярно-хвильову природу, що складається з двох частин, а саме: фі-зично-геометричного компоненту, що представляє собою суб’єкти, структуру та фізичні прояви корпоративної культури, і польову компоненту, яка відображає підпростір в якому формуютьсявідносини між його суб’єктами. На цій основі запропонована чотирирівнева модель системи корпоративної культури підприємства, що представлена у вигляді сис-теми взаємопов’язаних елементів, які впливають на формування корпоративної культури на різних рівнях: працівника, колективу, організації та міжорганізаційної мережі. Згідно цієї моделі, формування корпоративної культури охоплює зовнішнє та внутрішнє середо-вище підприємства. Багаторівнева модель інтегрованої системи корпоративної культури підприємства вимагає об’єднання різних функціональних областей та їх учасників на всіх рівнях у рамках єдиної системи культури та може застосовуватися для будь-яких підпри-ємств і організацій.

Опис

Ключові слова

культура, корпоративна культура, поле культури, соціальний простір, системний підхід, хвильовий підхід, багаторівнева модель, корпоративная культура, поле культуры, социальное пространство, системный подход, волновой подход, многоуровневая модель, culture, corporate culture, field of culture, social space, systematic approach, wave approach, multilevel model

Бібліографічний опис

Федотова, І. В. Обгрунтування корпоративної культури як польового утворення в соціальному просторі підприємства / Федотова І.В. // Економiка трансп. комплексу : зб. наук. пр. / М-во освiти i науки України, Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т ; редкол.: В. Г. Шинкаренко (гол. ред.) та iн. – Харкiв, 2019. – Вип. 34. – С. 23–39.

Зібрання