Михалевич, М. Г.Просяк, О. Л.Mykhalevych, M.Prosyak, A.2021-07-282021-07-282021Михалевич, М. Г. Обґрунтування перспективного напряму розроблення пристроїв керування тиском у шинах вантажних автомобілів / М. Г. Михалевич, О. Л. Просяк // Вiсник Харкiвського нацiонального автомобiльно-дорожнього унiверситету : зб. наук. пр. / М-во освiти i науки України, Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т ; редкол.: А. Г. Батракова (гол. ред.) та iн. – Харкiв, 2021. – Вип. 93. – С. 136–140.2219-5548https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/4510Проблема. Аналіз теорії автомобіля та його основних елементів дає можливість констатувати виняткове значення пневматичної шини, яка забезпечує рух під час його роботи. Найважливішим параметром, що визначає стан пневматичної шини, є тиск, який може коливатися під час руху та є контрольованим параметром через можливість надування шини з використанням спеціальних пристроїв під час руху. Методологія. Метою статті є обґрунтована перспектива створення нових моделей регулювання тиску в ши-нах вантажних автомобілів. Для досягнення мети використовувались методи гіпотези, математичне моделювання для її підтвердження, а також методи аналізу й узагальнен-ня. Результати. Стаття доводить, що під впливом навантаження на колесо темпера-тура повітря в шинах буде різною, отже, будуть спостерігатися відмінності в параметрах тиску в пневматичних шинах вантажних автомобілів. У зв'язку з цим вирішення питання керування тиском у шинах вантажних автомобілів необхідно розглядати з пози-цій диференційованого регулювання тиску з огляду на різницю в параметрах тиску, що дозволяє прокачувати кожну окрему шину без примусової зупинки. Оригінальність. Наукова новизна статті полягає в тому, що вона обґрунтовує перспективний напрям розро-блення пристроїв контролю тиску в вантажних шинах на підставі аналізу теоретичної моделі нагрівання пневматичних шин. Практичне значення. Практичне значення дослідження полягає в тому, що в статті визначено необхідність зміни підходів до управління тиском на підставі переходу від централізованих насосних систем до насосних, що засновані на диференційованому підході до окремих систем регулювання тиску повітря в шинах вантажних автомобілів.ukпневматична шинатемпературатеплообмінтисккеруванняпристроїпараметридецентралізаціянавантаженняреакціяpneumatic tiretemperatureheat transferpressurecontroldevicesparametersdecentralizationОбґрунтування перспективного напряму розроблення пристроїв керування тиском у шинах вантажних автомобілівSubstantiation of prospective direction for developing devices to reglate pressure in truck tiresArticle629.1.0410.30977/BUL.2219-5548.2021.93.0.136