Цуканова, В. Я.Логвіненко, О. В.2022-12-032022-12-032013Цуканова, В. Я. Удосконалення процесу планування маркетингових досліджень на підприємстві / В. Я. Цуканова, О. В. Логвіненко // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва : зб. наук. пр. [Електронний ресурс] / Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. – Харкiв, 2013. – № 2 (5). – С. 69–73.2226-8820https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/6192Розглянуто процес удосконалення формування системи маркетингових досліджень на підприємстві і визначено порядок проведення маркетингових досліджень на сучасних підприємствах, з урахуванням побажань і переваг клієнтів. Надано структуру проекту дослідження брендів підприємств певної галузі. Відповідно до цього, процес проведення маркетингових досліджень на підприємстві певної галузі запропоновано представити у вигляді проекту дослідження брендів сучасних підприємств з точки зору думки споживача. Даний процес реалізації проекту запропоновано розбити на п’ять блоків: вивчення сприйняття категорії і брендів, тестування рекламних кампаній, експертна оцінка комунікації підприємств, реконструкція моделі ідеального підприємства. Розглянуто зміст кожного блоку проекту проведення маркетингового дослідження. Надано рекомендації щодо основних напрямків, які повинні бути розглянуті в кожному блоці. Запропоновано підхід оптимізації проведення маркетингових досліджень з метою формування ідеальної моделі підприємства на основі поглядів і переконань споживачів. В моделі розглянуто основні підходи до формування груп факторів, які повинні виступити в якості еталонних відповідей респондентів під час проведення дослідження. Дані фактори кожен споживач, який виступає в якості респондента, може доповнювати або обирати на свій смак. Предметом дослідження є підходи щодо удосконалення системи маркетингового дослідження на підприємстві. Метою даної статті є удосконалення методичних основ розробки заходів з формування системи маркетингових досліджень на підприємстві та оптимізації її роботи. Основними інструментами проведення дослідження були наступні: огляд та вивчення наукової літератури з теми дослідження, анкетування респондентів, економіко-фінансовий аналіз результатів дослідження діяльності підприємства на визначених ринках. В якості результату представлено процес удосконалення системи маркетингового дослідження, який підходив би будь-якому підприємству певної галузі. Також надано модель формування ідеального підприємства з точки зору користувачів його товарів та послуг.ukмаркетингові дослідженнясистема дослідженьінформаційна системапервинна інформаціявторинна інформаціяУдосконалення процесу планування маркетингових досліджень на підприємствіArticle304.442:339.138.001.8