Панченко, А. В.Герега, Я. Т.Panchenko, AnnaHereha, Yana2023-01-042023-01-042017Панченко, А. В. Характерні особливості інклюзивної освіти у вітчизняних університетах / А. В. Панченко, Я. Т. Герега // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва : зб. наук. пр. [Електронний ресурс] / Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. – Харків, 2017. – № 3 (18), т. 2. – С. 81–89.2226-8820https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/7442Молодь з інвалідністю потребують соціального захисту і створення таких умов життя, щоб успішно інтегруватися у суспільстві. Навчання та подальше їх працевлаштування є ключовою можливістю їх адаптації та самореалізації. Предметом дослідження є існуюча модель навчання молоді з інвалідністю у вищих навчальних закладах України. В результаті досліджень виявлено, що в Україні є ґрунтовна законодавча база, яка забезпечує молодь з інвалідністю можливістю навчатися та працювати на рівних умовах у суспільстві, проте ці гарантії не виконуються, через низку економічних та соціальних причин. В нашій державі нині активно розвивається інклюзія у дошкільних та шкільних закладах. Проте на початковому етапі становлення інклюзивна освіта у вищій школі, що спричинено складністю адаптації різнопланових спеціальностей до індивідуальних потреб молоді з інвалідністю. Метою роботи є визначення перших етапів, які повинні здійснити вищі навчальні заклади України для забезпечення реалізації права на навчання молоді з інвалідністю. Для проведення дослідження використовувались методи спостереження–аналіз та вивчення наукових публікацій та чинного законодавства України, для визначення поняття інклюзії, вимірювання-аналіз чисельності дітей-інвалідів, що навчаються у закладах освіти різних рівнів, систематизація та узагальнення–розроблення узагальненої класифікації, яка допоможе конкретніше розуміти проблему певної категорії інвалідності та визначити напрями вирішення цієї проблеми. Наведені пропозиції сприятимуть становленню інклюзивної освіти в університетах.ukінклюзіямолодь з інвалідністюінклюзивна освітауніверситетсуспільствопрофесіїнавчальне середовищеinclusivenessyouth with invalidityinclusive educationuniversitysocietyprofessionseducational environment.Характерні особливості інклюзивної освіти у вітчизняних університетахCharacteristic features of inclusive education in domestic universitiesArticle378 +364