Шинкаренко, В. Г.Мамедов, М. А.Shynkarenko, V.Mamedov, M. A.Шинкаренко, В. Г.Мамедов, М. А.2021-05-272021-05-272021Шинкаренко, В. Г. Особливостi конкуренцiї на ринку автотранспортних послуг / Шинкаренко В. Г., Мамедов М. А. // Економiка трансп. комплексу : зб. наук. пр. / М-во освiти i науки України, Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т ; редкол.: В. Г. Шинкаренко (вiдп. ред.) та iн. – Харкiв, 2021. – Вип. 37. – С. 133–147.2225-2304https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/4001Показана роль автомобільного транспорту в складі транспортної системи країни і його завдання у вирішенні соціально-економічних проблем, що стоять перед Україною. Відзначено, що багато проблем розвитку ринкових відносин, виникнення й розвитку конкурентоспроможності вирішені вченими на рівні держави, галузі, підприємства. Разом із цим деякі аспекти проблеми, що розглядається, вимагають подальшого вивчення, особливо на рівні окремих видів ринку. Певні умови функціонування ринку. Запропоновані визначення поняття ринок з різних позицій: продавців і споживачів, споживачів, економічної теорії. Наведено короткі характеристики різних видів ринку, виділених за ознаками: територіальною, кількістю суб’єктів, інтересу споживачів до послуги, типів споживачів, об’єктами ринку. Установлено загальні риси ринку автотранспортних послуг з іншими галузевими ринками, виділено його особливості. Визначено складові ринку автотранспортних послуг: об’єкти, суб’єкти, предмет конкуренції, критерії конкурентоспроможності. Як основні об’єкти виділення вантажних перевезень виокремлено сегменти за такими ознаками: галузі, для яких виконується перевезення; періодичність надання; територіальні границі; форми організації, вид вантажу та масштабу перевезень. У складі пасажирських перевезень сегменти виділяються за такими ознаками: тип рухомого складу (автобусні, легкові-особисті, службові, таксі, прокатні); територіальні границі; призначення (екскурсійні, туристичні, службові, шкільні, вахтові, спеціальні); форми організації; масштаб перевезень (одиночні, масові). Визначено типи суб’єктів ринку (продавців, покупців, посередників) за сферою діяльності, надано їх характеристики. Розкрито їх види, мотиви поведінки.ukринокконкурентоспроможністьмеханізмоб’єктисуб’єктимотивипродавціпокупціmarketcompetitivenessmechanismobjectssubjectsmotivessellersbuyersрынокконкурентоспособностьмеханизмобъектысубъектымотивыпродавцыпокупателиОсобливостi конкуренцiї на ринку автотранспортних послугFeatures of the competition in the market of motor transport servicesОсобенности конкуренции на рынке автотранспортных услугArticle330.114: 656.078.810.30977/ЕТК.2225-2304.2021.37.0.133