Огієнко, С. О.Мижирицька, А. А.2022-12-032022-12-032013Огієнко, С. О. Удосконалення ефективності збутової діяльності торговельного підприємства / С. О. Огієнко, А. А. Мижирицька // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва : зб. наук. пр. [Електронний ресурс] / Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. – Харкiв, 2013. – № 2 (5). – С. 65–68.2226-8820https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/6191Розробка збутової політики має на меті визначення оптимальних напрямів та засобів, необхідних для забезпечення найбільшої ефективності процесу реалізації товару, що передбачає обґрунтований вибір організаційних форм та методів збутової діяльності, які зорієнтовані на досягнення поставлених кінцевих результатів. Завдяки правильно обраній політиці збуту і оптимізованим збутовим процесам можна боротися за збільшення частки ринку і конкурентні переваги у формі скорочення витрат на збут. Дана стаття присвячена вирішенню актуальної економічної проблеми, а саме удосконалення ефективності збутової політики на торговельних підприємствах. Були розглянуті основні поняття та теоретичні положення, що стосуються ефективності збутової діяльності торговельного підприємства, яке діє в сучасних умовах ринку. Проаналізовано основні функції збуту. Сформульовано сучасні засоби стимулювання збуту, наводиться їх коротка характеристика. Розглянуті елементи стратегії збуту, виділені основні поняття. Основною метою роботи є аналіз систем збуту на сучасних торговельних підприємствах та виявлення недоліків у їх роботі. Незважаючи на непросту економічну ситуацію, є можливість для агресивного органічного зростання для підприємств усіх розмірів. Але захоплення нових часток ринку при забезпеченні й поглибленні існуючих відносин з клієнтами вимагає системного підходу, підкріпленого практичними заходами, які полегшують співпрацю зі споживачем. Результатом є інтегровані, гнучкі рішення щодо управління продажами, які спрямовані на удосконалення збутової діяльності та забезпечують прозорість результатів продажів. Розроблені рекомендації щодо покращення роботи системи збуту на торговельному підприємстві, основним видом діяльності якого є роздрібна торгівля. Зроблено висновок про необхідність створення служби збуту на кожному торговельному підприємстві.ukзбутова діяльністьзбутова політикафункції збутуефективність збутуУдосконалення ефективності збутової діяльності торговельного підприємстваArticle339.346.544