Денисенко, Олег Васильович2020-11-062020-11-062019Пат. 131220 Україна, МКИ G08G 1/09 (2006.01). Спосiб координованого управлiння свiтлофорними об'єктами / Денисенко Олег Васильович ; власники : Харкiв. нац. автомоб.-дор. ун-т, Денисенко Олег Васильович. - N u 2018 07077 ; заявл. 23.06.2018 ; опубл. 10.01.2019, Бюл. N 1. - 6 с.https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/3154Спосіб координованого управління світлофорними об'єктами оснований на скануванні одночасно трьома гостроспрямованими лазерними променями зони кожного перехрестя з точки над його геометричним центром конусним видом розгортки. У результаті сканування усіх перехресть магістралі протягом кожного циклу визначають ключове перехрестя і одночасно за результатами сканування перерізів у середині кожного перегону середню швидкість руху груп транспортних засобів, їх кількість у групі, інтервали руху та смуги часу груп, за якими розраховується графік координації по усій магістралі. При цьому за результатами сканування перехресть визначають кількість та тип транспортних засобів у черзі, що збирається у стоп-ліній по кожній смузі руху кожного перехрестя на червоний сигнал світлофора. Потім за значеннями коефіцієнтів приведення до легкового автомобіля, типом і кількісно транспортних засобів на кожному циклі на момент появи першого транспортного засобу з групи у перерізі сканування перегону, що передує кожному перехресно, визначають необхідний час роз'їзду реальних черг по кожній смузі перегону і по максимально можливому часу роз'їзду по смугах двох підходів визначають час зміщення початку наступної фази для звільнення смуг на момент підходу груп до перехрестя. Час дії основних тактів для другорядних підходів до перехресть визначаються на моменти їх початку за максимально можливою чергою серед смуг відповідних підходів, при цьому за різницею звісного значення циклу та часу дії основного такту для другорядних підходів визначають резерв часу для лівоповоротних потоків з магістралі для кожного перехрестя та можливість максимального зміщення між собою смуг часу груп для зустрічних потоків по магістралі. Ефективність координованого управління визначається за коефіцієнтом беззупинного проїзду по мережі перехресть, який визначається за значеннями загальних інтенсивностей руху та загальній кількості транспортних засобів, що зупинились на перехресті протягом визначеного часу виміру по усіх смугах магістралі, і одночасно корегується значення швидкості руху транспортних засобів по магістралі у другій половині кожного перегону за допомогою електронних покажчиків для забезпечення підходу груп транспортних засобів до перехрестя на момент звільнення смуг від попередніх черг.ukСпосiб координованого управлiння свiтлофорними об'єктамиOther